Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dat we allemaal maar voorzichtig zijn.
Las vanochtend in de krant (Gazet v Antwerpen) In België afgelopen weekend 5 dodelijke slachtoffers.
Dat is toch wel ff slikken.

Over die 5 gevallen kan ik niet oordelen. Maar als ik terug kijk naar die 5 jaar dat ik 1 a 2 maal per week het stuk van Ranst naar Wilrijk reed (en terug) dan verbaast het mij niks. Ongelooflijk hoeveel "debielen op 2 wielen" je daar ziet rijden.
 
2 van de 5 achter op een auto geklapt. Dat heeft niet zo veel met het wegdek te maken, eerder met een te slappe rechter pols.
Verder heb ik er geen studie van gemaakt wat de oorzaken waren.
Ik heb het ook enkel van op het nieuws, ik had trouwens maar van 4 slachtoffers gehoord. Die 5de zal iets later geweest zijn misschien.

Ik heb dus ook geen enkel idee wat de oorzaak was, en mag en zal dan ook niet oordelen over wat en/of wie in fout was.

Maar het is wel een jaarlijks terugkerend fenomeen, motor doden bij de eerste goede weekends.
Velen halen hun motor weer van stal, en zowel de motor als hunzelf zijn "niet in orde", en dan gaan ze een beetje de wannabee rossi uithangen ... maar ook diegene die niet denken de broer van rossi te zijn, zijn bij heroptstart na de winter dikwijls te zelfzeker
 
Reden #134 om toch gewoon door te rijden...:]

Vriend van me appte zondag: 'Als ik naar buiten kijk kan ik me wel voor m'n kop slaan dat mijn motor nog op stalling staat'.
Genoeg mooie dagen in de winter om ook voor ons niet woon/werk rijders een ritje te maken :)
 
Ik heb het ook enkel van op het nieuws, ik had trouwens maar van 4 slachtoffers gehoord. Die 5de zal iets later geweest zijn misschien.

Ik heb dus ook geen enkel idee wat de oorzaak was, en mag en zal dan ook niet oordelen over wat en/of wie in fout was

Een ongeval was een stel. dus 4 ongevallen 5 doden.
 
Geregeld kom ik 's morgens op een 80 km-weg een bromscooter voorbij, brommertje rijdt daar ca 60 km/h (met de motor voorbij, met de auto vaak lastiger in de spits, meneer of mevrouw rijd ook nog keuring links van het midden)
Parallel loopt een verplicht brom- fietspad (met ook een bromfietssymbool), dan vraag ik me af waarom hij of zij iedere dag weer met dat ding tussen het snelle verkeer gaat rijden.

Hij of zij ziet er wel professioneel uit, grote scooter, topkoffer met remlichten en een motorpak aan.
 
Geregeld kom ik 's morgens op een 80 km-weg een bromscooter voorbij, brommertje rijdt daar ca 60 km/h (met de motor voorbij, met de auto vaak lastiger in de spits, meneer of mevrouw rijd ook nog keuring links van het midden)
Parallel loopt een verplicht brom- fietspad (met ook een bromfietssymbool), dan vraag ik me af waarom hij of zij iedere dag weer met dat ding tussen het snelle verkeer gaat rijden.

Hij of zij ziet er wel professioneel uit, grote scooter, topkoffer met remlichten en een motorpak aan.
Misschien is ie nog aan het sparen voor zijn eerste echte motor?
 
Geregeld kom ik 's morgens op een 80 km-weg een bromscooter voorbij, brommertje rijdt daar ca 60 km/h (met de motor voorbij, met de auto vaak lastiger in de spits, meneer of mevrouw rijd ook nog keuring links van het midden)
Parallel loopt een verplicht brom- fietspad (met ook een bromfietssymbool), dan vraag ik me af waarom hij of zij iedere dag weer met dat ding tussen het snelle verkeer gaat rijden.
Voor zover ik weet mag dat alleen binnen de bebouwde kom.
 
Geregeld kom ik 's morgens op een 80 km-weg een bromscooter voorbij, brommertje rijdt daar ca 60 km/h (met de motor voorbij, met de auto vaak lastiger in de spits, meneer of mevrouw rijd ook nog keuring links van het midden)
Parallel loopt een verplicht brom- fietspad (met ook een bromfietssymbool), dan vraag ik me af waarom hij of zij iedere dag weer met dat ding tussen het snelle verkeer gaat rijden.

Hij of zij ziet er wel professioneel uit, grote scooter, topkoffer met remlichten en een motorpak aan.

Waarschijnlijk heeft hij minder last van de auto’s dan dat hij zou hebben van de fietsen als hij op het fietspad zou rijden
 
Waar ik écht niet tegen kan zijn mensen die, als jij hen wilt inhalen op de autosnelweg, (en je snelheid behoudt (laten we zeggen 135km/h) en je ziet dat je snel nadert), gas beginnen geven zodat jij ook méér gas moet geven om hen in te halen, om daarna hun ein-de-lijk in te halen, om hun daarna te zien verdwijnen in je achterspiegel terwijl jij dan weer aan je 135km/h verder tuft...

Dat is inderdaad irritant. Wat je gelukkig meestal ziet, en dat is denk ik een onbewuste reactie, is dat op het moment dat men ingehaald wordt de snelheid juist iets afneemt.
 
Gisteren een scootterrijdertje de meest verticale wheelie ooit zien doen. Had verwacht dat het fout zou gaan. Ook een wedstrijdje gewonnen van 2 gasten op een snorfiets haha. Toch wel geinig soms die rijdende krukjes maar meestal vind ik ze maar vervelend.
 
Oei... Het mooie weer is er plotseling weer, de motoren zijn terug op de weg (in grotere aantalen bedoel ik)...

Nu moet de gemiddelde automobilist het nog door hebben... Gisteren in de file twee keer bijna van mijn sokken gereden door een auto die van baan gaat wisselen terwijl ik er bijna naast ben!
 
Oei... Het mooie weer is er plotseling weer, de motoren zijn terug op de weg (in grotere aantalen bedoel ik)...

Nu moet de gemiddelde automobilist het nog door hebben... Gisteren in de file twee keer bijna van mijn sokken gereden door een auto die van baan gaat wisselen terwijl ik er bijna naast ben!

Dat zegt meer over jouw als motorrijder dan over de automobilist. Ik heb echt niet het idee dat mensen meer op motoren letten als er weer meer op de weg zijn. Niet verkeerd bedoeld, maar foutjes op de motor kunnen je lelijk komen te staan en als je maar liefst twee keer bijna voor je sokken gereden wordt moet je gaan nadenken hoe dat komt.
Het is eerder een kwestie van motorrijders die lang niet gereden hebben en vergeten zijn waar ze op moeten letten met filerijden. Automobilisten gaan zelden ineens naar rechts of links. Er zijn bijna altijd subtiele aanwijzingen dat ze van richting gaan veranderen.
 
Afijn middagje toeren en dan is de tank leeg. Nu woon ik vlak bij een tankstation dat op woensdag "waanzinnige woensdag" heeft en dan 2 ct per L extra korting geeft. Ik vermijd dat meestal want het wordt dan erg druk. Maar goed nu was ie leeg. Ik kiep hem vol en sta naast de motor mijn handschoenen aan te trekken en zie dus vanuit mijn ooghoek zo'n wijvenbrik (Fiat 500) achteruit naar mijn motor toe rijden om de pomp er naast te gaan gebruiken. Alleen ze keek dus in de rechter spiegel tijdens het achteruit rijden en nooit in de linker tot ze dus tegen mijn koffer aanzat. Ik kon nog net een groter onheil voorkomen door een pets op haar derrière te geven (althans van haar auto) zodat ze direct stopte. Ze stapt uit (ja zeker blond) en zegt "Oh ik keek alleen naar de andere kant", geen sorry of zo. Nou ja ik heb gelukkig stoffen koffers tegenwoordig, dus geen schade.
 
Gisteravond reed ik door een file en viel me wel op dat er minder bereidheid was om een beetje ruimte te maken dan ik gewend ben '(

Op mn oude Duc Monster , matzwarte helm en wat langer haar onder de helm vandaan nooit echt last gehad, bij geen ruimte wat spelen met het gas en gaan ze wel aan de kant, voordeel van zo'n smal Monstertje is dat je die eigenlijk overal wel tussendoor kan wurmen. Met m'n Pan ben ik wat voorzichtiger.
 
schrik... rijd ik op een provinciaalse weg gewoon met ca 85 km/h in een aaneengesloten rij voertuigen. Doemt er rechts een zijstraat op waar een auto aan komt rijden. Grote haaientanden en borden geven aan dat er voorrang verleend moet worden. Het heerschap achter het raampje kijkt mij recht aan en probeert al snelheid houdend (denk ik) vlak achter mij in te voegen. Dat scheelde maar niks, hij was op het moment dat ik daadwerkelijk de zijstraat passeerde al halverwege mijn rijbaan en mij achter koffer schampte zowat zijn neus.

Rikketikketikke, en weer door..
 
Terug
Bovenaan Onderaan