Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Achteraf -> toeteren, rev'en , middel-vinger opsteken , hoofdje schudden , helmpje tikken , aanspreken , op het raam kloppen , deuk in deur schoppen, spiegeltje tikken, klem rijden , afsnijden , klem-rijden-vervolgens-uit-de-auto-trekken-en-in elkaar-slaan , of met je lampen knipperen.

Doe je voor jezelf. niet voor een ander.
Tenzij je in uniform loopt, en er een prent achteraan geeft, gaat er niemand van leren of onder de indruk van zijn. ( we zijn in Nederland , nietwaar ;p )

Vooraf lampje knipperen / toeteren.. doe je voor elkaar , om een gevaarlijke situatie op te lossen.
( getver ! het staat zelfs omschreven, als "om een noodsituatie af te wenden" ) ... zo iets..
 
Nooit geweten dat er zoiets als een revbomb is, enne nee ik lieg niet...

Over het algemeen haal ik mijn schouders op vwb het weggedrag van mijn medeweggebruikers
ben nl. zelf ook niet onfeilbaar en ben me er van bewust dat ik op 2 wielen erg kwetsbaar ben.

Agressiviteit is nooit een oplossing, lees de kranten er maar op na...
 
En wat is nu het verschil met toeteren? Degene waar je naar toetert of rev bombt heeft toch niet in de gaten dat het voor hem bedoelt is want diegene is toch hett braafste jongentje van de klas
Er is niet zo veel verschil inderdaad. Het is allebei geen goed middel om je emotie te uiten of iemand anders terecht te wijzen.

Het belangrijkste verschil is dat de "toeter" een op het voertuig aangebrachte voorziening is met een specifieke functie, namelijk mensen waarschuwen voor naderend gevaar.

Ook ik ben niet heiliger dan de paus en heb ook wel eens rev gebombt (?). En middelvinger opgestoken. En getoeterd. En zelfs dreigend op iemand afgereden om dan op het laatste moment te remmen, te toeteren en te revbomben tegelijk. Vooral fietsers die in de regen zonder licht door rood rijden terwijl ze op hun telefoon kijken. Maar ik doe het niet meer, het is gewoon zinloos en alleen maar (zoals al gezegd) voor je eigen gevoel. Ja, een korte claxon-bliep als iemand op zijn telefoon in slaap is gevallen bij het rode licht en niet merkt dat het groen is geworden, dat is het zo'n beetje.
 
als je tijd hebt om te toeteren of te 'revbommen' :') dan was de situatie dus nog niet zo gevaarlijk.
Je doet het ook ter afwending van/waarschuwing voor gevaar. Dus vóórdat het gevaarlijk wordt. En het hoeft ook niet altijd voor jezelf te zijn; als iemand anders een paaltje over het hoofd dreigt te zien bij achteruit inparkeren of zo dan vind ik dat zelf al een prima reden om even te toeteren ter afwending van een deuk in z'n achterbumper.
 
Altijd mooi, als iemand een vraag stelt en m ook gelijk voor je beantwoord. ;)

Je geeft hier dus gewoon jou mening, in vermomming.

Je hebt volledig gelijk dat dit mijn mening is, maar als ik zo lees moet iemand die een revbomb doet opgeknoopt worden aan de hoogste boom terwijl toeteren heel normaal is in dezelfde situatie. Dat vind ik niet heel bijzonder, dat vind ik raar
 
Je hebt volledig gelijk dat dit mijn mening is, maar als ik zo lees moet iemand die een revbomb doet opgeknoopt worden aan de hoogste boom terwijl toeteren heel normaal is in dezelfde situatie.

Dat vind ik niet heel bijzonder, dat vind ik raar

Dat is helemaal niet raar....alleen maar héél bijzonder })
 
Je hebt volledig gelijk dat dit mijn mening is, maar als ik zo lees moet iemand die een revbomb doet opgeknoopt worden aan de hoogste boom terwijl toeteren heel normaal is in dezelfde situatie. Dat vind ik niet heel bijzonder, dat vind ik raar


Een toetertje begrijpen andere weggebruikers , zo n "revbom", zelfs ik snap m niet :?, wat is de bedoeling ervan? dom en onzinnig imo
 
Je hebt volledig gelijk dat dit mijn mening is, maar als ik zo lees moet iemand die een revbomb doet opgeknoopt worden aan de hoogste boom terwijl toeteren heel normaal is in dezelfde situatie. Dat vind ik niet heel bijzonder, dat vind ik raar
Dan moet je toch beter lezen. Toeteren in dezelfde situatie is net zo erg als een rev bomb...
 
Vandaag ingeblikt deventer > egmond aan zee > apeldoorn, weinig meldenswaardig
Op de terugweg een saab die me sneed en vervolgens zachter ging rijden :?
En verder de achterzijde die nog weleens een stapje opzij zette, reed echt bewust rustig, maar wat bochten / afritten waren best glad
Ach, gezelschap in het blik had een grote grijns, ze konden het wel waarderen
 
Over een paar weken gooi ik het revbommetje er weer in. Kijken of het weer zo'n belerend spektakel gaat worden.
4BF84CB6-A708-4444-8937-BB6A84DA7B8D.png
 
Ik wil het nog wel eens doen ipv een toeter als het licht groen is en men dat niet door heeft. Dat ik vind ik minder aggresief klinken dan gaan toeteren. "Revbomb" kan ik het niet noemen, gewoon even een beetje gas met de koppeling in, niet meteen met de toerenteller in het rood ofzo.
Bij gevaar, of ter attentie dat men mij in gevaar bracht, toeter ik. Tenminste, dat is de bedoeling. Vaak knipperen mijn knipperlichten heel vervaarlijk, en toeter ik bij het afslaan. Fijn dat ze die knopjes zo naast elkaar hebben geplaatst O-)
 
Als je tijd hebt om te toeteren, te rev-bombarderen, of wat dan ook dat niets met motorrijden te maken heeft, dan was er geen gevaar om afgewend te worden. Want bij écht gevaar heb je er geen tijd voor: dan ben je druk met uitwijken, remmen, of allebei. Dus had je net zo goed even iets gas terug kunnen nemen, ruimte geven, en dan was er niets aan de hand geweest. Tolerantie heet dat.

Achteraf toeteren of revven is mosterd na de maaltijd. Bereik je niks mee, en het lucht ook niet op. Echt niet? Nee, kennelijk niet, want het wordt hier gepost, met als grootste frustratie dat het "doelwit" er schouderophalend vandoor gaat en zich er niets van aantrekt. Ergens is dat logisch, want in een beetje fatsoenlijk koekblik hoor je dat soort dingen niet eens meer: veel te goed geïsoleerd.

De ware opluchting zit dus in het hier posten van het voorval, en dat is goed. En verder kun je dus net zo goed gewoon al die herrie en nutteloze acties, die sowieso niemand begrijpt, achterwege laten. Want als je de verkeerde treft ... op de motor ben je nog altijd stukken kwetsbaarder dan enig koekblik. Koekblikkers staan er niet om bekend enig inzicht te hebben, w.o. in de schade die ze met dat blik kunnen aanrichten. Wél kunnen ze net zo impulsief reageren, en dat wordt regelmatig bewezen. Dan heb je als motorrijder een probleem, en sowieso geen tijd meer om te toeteren, of wat dat ook, want dan lig je in de kreukels.

Ik snap de emotie als je weer eens over het hoofd wordt gezien, maar dat is het lot van de motorrijder anno 2019 vrees ik. Dus goed opletten, voorkomen, blijven ademhalen, en weer door. Anders gaan fietsen, of pony-rijden, schijnt ook superleuk te zijn :+
 
Als je tijd hebt om te toeteren, te rev-bombarderen, of wat dan ook dat niets met motorrijden te maken heeft, dan was er geen gevaar om afgewend te worden. Want bij écht gevaar heb je er geen tijd voor: dan ben je druk met uitwijken, remmen, of allebei. Dus had je net zo goed even iets gas terug kunnen nemen, ruimte geven, en dan was er niets aan de hand geweest. Tolerantie heet dat.

Je kunt om allerlei redenen in situaties komen dat je je ergens bevindt waar iemand je niet ziet. (Ook als het je eigen schuld is... Soms maken mensen fouten en manoeuvreren ze zichzelf in posities waar je niet meer met een remmetje of een uitwijkbeweging uit kunt komen, bijvoorbeeld als je op het verkeerde punt stil gaat staan en er komt iemand onverwacht achteruit rijden.) En ook hoeft het, zoals ik al zei, helemaal niet altijd ter afwending van gevaar voor jezelf te zijn. Zoals mijn voorbeeld van de achteruit-inparkeerder die een paaltje over het hoofd ziet. Of de slaaprijder voor je die bij rood optrekt zo op kruisend verkeer af omdat hij op het verkeerde verkeerslicht keek. Of het afslaande dichte busje voor je die een fietser in zijn dode hoek over het hoofd ziet. Dan helpt een claxon toch meestal best wel, al kan het natuurlijk ook mensen laten schrikken, dus je moet wel weten wanneer je hem gebruikt.

Toeteren gebeurt vaak als vervanging/ondersteuning van de middelvinger, en dat is altijd zinloos. Maar dat toeteren per definitie nooit nuttig is is onzin.
 
Eigenlijk de meest voorkomende situatie waar ik de toeter gebruik, is als een auto op de snelweg van baan gaat wisselen terwijl ik naast hem zit. Ik probeer natuurlijk te voorkomen dat ik nodeloos in iemands dode hoek zit, maar soms kun je het niet voorkomen, en dan hou ik m'n vinger op de knop als ik vermoed dat hij me niet gezien heeft.
 
Pff iedereen heeft het ooit wel gedaan, en wie het niet deed is een leugenaar :+
Dan ben ik maar een leugenaar.
Voor mij is de belangrijkste reden niet alleen het hoge aso-gehalte, maar ook dat het simpelweg niet goed is voor de motorfiets. En daarnaast ben je ook nog eens zinloos brandstof aan het verspillen.....
 
Vanochtend weer een dwaas in een SCHADE HERSTEL busje,,,,,
Komend vanaf de Maas blvrd de A16 op draaiend..
VOL door ROOD, en ook niet met een gangetje van 50!!!!!
:N

Vreemde manier om zo aan klanten te komen:?

Op de brug voorbij gereden en maar een dikke duim opgestoken naar hem.
En dan nog een blik van verbazing terug krijgen ook|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan