Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Twijfel, twijfel, twijfel... Motor of OV...
Iemand al de weg op gegaan?
Ik was echt van plan op de motor te gaan. Maar toen ik uit het raam keek lag er een dikke laag ijs over de hoes heen en heel de straat was wit van de ijzel.
Op dat moment was het -2 dus de natte weg was aardig aan het opvriezen. Ik heb de auto maar gekozen. Op de snelweg was het prima te doen maar binnen de bebouwde kom was het aardig aan het opvriezen. Regio Z-Hollan/N-Brabant.
 
Ik was echt van plan op de motor te gaan. Maar toen ik uit het raam keek lag er een dikke laag ijs over de hoes heen en heel de straat was wit van de ijzel.
Op dat moment was het -2 dus de natte weg was aardig aan het opvriezen. Ik heb de auto maar gekozen. Op de snelweg was het prima te doen maar binnen de bebouwde kom was het aardig aan het opvriezen. Regio Z-Hollan/N-Brabant.

Stond ook al helemaal klaar om te gaan maar de motor heeft momenteel een jasje van ijs, ook op de banden, dus vanochtend maar thuis werken.

De 'suikerkristallen' geven wel mooie abstracte plaatjes :)
IMG-20190118-WA0000.jpg
 
Nou, ik ga gewoon met de motor zo.

Maar goed dat wordt wel een beetje voorzichtig doen want die witte meuk ligt hier ook :P
Ik denk dat als ik vanmiddag rond 12 uur naar huis rijd in het zonnetje maar in het koekblik ik er wel een beeje van baal dat ik vanmorgen niet met de motor ben gegaan hoor... dus alvast jaloers :P
Stond ook al helemaal klaar om te gaan maar de motor heeft momenteel een jasje van ijs, ook op de banden, dus vanochtend maar thuis werken.

De 'suikerkristallen' geven wel mooie abstracte plaatjes :)
Bekijk bijlage 1348707
Ja dat spul inderdaad ja :Y
 
Er ligt hier bij de dorps/stads wegen wel een wit laagje, maar met de auto heb ik er niets van gemerkt. A50/A59 tussen Nijmegen en Den Bosch was prima te doen. Geen motorrijders gezien overigens.
 
Tussen Utrecht en Amsterdam was het prima te doen.

Motorhoes was idd bevroren, maar de weg was mooi schoon. Pas vlak bij m'n werk een glad plekje gevoeld, maar met m'n aangepaste tempo niks meer dan een klein schokje.

Wel vandaag m'n grote Hippo Hands uitgetest. Was zeer comfortabel, had de neiging om de HVV uit te zetten.
 
Ik denk dat als ik vanmiddag rond 12 uur naar huis rijd in het zonnetje maar in het koekblik ik er wel een beeje van baal dat ik vanmorgen niet met de motor ben gegaan hoor... dus alvast jaloers :P
Als ik op reis ga kijk ik niet wat voor weer het straks of volgende week of komende zomer is, maar wat het op dit moment is. Dus toch maar de koektrommel genomen. Maar leuk is het niet, dat stem ik je onmiddellijk toe '(
 
Ligt eraan.
Ik heb leren winterhandschoenen die ik nooit gebruik, ze zijn me te warm...zelfs swinters.
Rij je dan ook 300 kilometer achter elkaar in de regen? ;)
Maar als je handen er zo snel al in nat worden.... geen membraan in die handschoenen ?
Of zijn t winkeldochters die helemaal uitgedroogd zijn ?
Leer wat lekker in t vet zit zou toch best lang waterdicht mogen zijn.
Held van €89,00 via Marktplaats met enige ervaring. :Y Voelen enorm dik aan, moest er vorige week eerst mee leren rijden. :+
Ik heb ze vooraf wel dik in de schoensmeer gezet. Zou dat nadelig zijn. :?
 
Liep vanmorgen ook naar buiten omdat er geen regen voorspeld was eindelijk.
Hoes was vierkant gevroren en het kettingslot bleef horizontaal hangen omdat die vastgevroren was....Toen toch ook maar de auto gepakt (na een paar cm ijs eraf gebikt te hebben)
Gelukkig kan t dak eraf dus op de terugweg alsnog een klein beetje plezier van de zon :+
 
Tweede helft van de ochtend besloten dat het wel kon: ijs voorzichtig eraf, sleuteltje ging er soepel in (gelukkig, want uiteraard heb ik na de vorige keer nog geen slotontdooier in huis gehaald |()
En toen: Start... Niets... Start... Niets... Start... Niets....

Het zal toch niet... Motor half smekend maar streng aangesproken dat van alle dagen om lastig te doen, vandaag toch echt niet de dag is: ik moet naar m'n werk. Nog maar een keertje start: Grommmm. *O*


Verder een Tesla bestuurder die bij het oprijden van de A10 uit het niets achter me opdook en waarschijnlijk dacht dat ik wel met 'm wilde spelen. Ehm nee. Bloed irritant, het maakte niet uit waar ik reed of hoe snel/rustig, meneer bleef, gelukkig wel met een klein beetje afstand, achter me hangen. Dit tot dat hij door had dat ik de afrit ging gebruiken om daadwerkelijk er af te gaan en niet om een vrachtwagen in te halen: meneer remt en schiet weer een paar banen naar links....:N
 
Tussen Utrecht en Amsterdam was het prima te doen.

Motorhoes was idd bevroren, maar de weg was mooi schoon. Pas vlak bij m'n werk een glad plekje gevoeld, maar met m'n aangepaste tempo niks meer dan een klein schokje.

Wel vandaag m'n grote Hippo Hands uitgetest. Was zeer comfortabel, had de neiging om de HVV uit te zetten.
Ze doen qua grootte iig wel hun naam eer aan. :)
 
Blij toe dat ik met mijn Matrasje op pad was vanochtend,
anders had ik geheid op de grond gelegen.

Tunneltje uitrijdend en mijn Matrasje spontaan alle kanten op glibberen:X:X

En dat was gewoon in de grote stad..-O-
 
Twijfel, twijfel, twijfel... Motor of OV...
Iemand al de weg op gegaan?

Yup. Ik kon mijn motordoek er bijna rechtstandig afhalen. Een groot ijsblok geworden. Moet er best grappig uit hebben gezien. Onderweg wel aardig glad maar niks waar niet mee te rijden viel. Ben het aardig gewend dus een beetje slippen hier en daar is niet zon punt. Wel extra aandacht voor tramrails, putdeksels, ijzeren tussenstukken bij bruggen etc. Ideaal? Nah, maar als je "moet" dan kon het best.
 
Onderweg was vandaag niet het probleem.
Om onderweg te geraken, dat was best lastig....
Alle 4 portieren van mijn V70 dichtgevroren onder een dikke laag ijzel. Achterklep kon nog wel open, dus zo naar binnen gewurmt.
IJskrabbers, slotondooier, ruitenondooier gepakt, en motor gestart (voor de ruitverwarming). Stond mijn ruitenwisser nog aan van gisteren, dus met een hoop gekraak breekt deze los, daarbij 1 rubber in de ijslaag achterlatend. En dan dus verder al krassend over het raam natuurlijk..... (gelukkig niet door het ijslaagje).
Al met al dus een kwartier later onderweg....

Bij aankomst gingen alle portieren trouwens wel weer open.

En ja, met de auto. Jullie denken toch niet dat ik mijn motoren met deze pekelzooi buiten breng?
 
"Onderweg" van onze kantine op verdieping 12 naar mijn werkplek op verdieping 2.
Stap de lift in, pak mijn sleutels om de tag te scannen om naar 2 te kunnen.
Laat mijn sleutels vallen, en in plaats van laten vallen schop ik ze weg....... de spleet in....
Sleutelbos is nu ergens in de liftschacht, vermoedelijk op de bodem...

Da's een fikse spleet dan. Ik vond het al knap van een collega die dat jaren geleden met een fietssleutel voor elkaar kreeg.
Gebouwbeheer inschakelen om ze op te rapen?
 
Da's een fikse spleet dan. Ik vond het al knap van een collega die dat jaren geleden met een fietssleutel voor elkaar kreeg.
Gebouwbeheer inschakelen om ze op te rapen?
Wellicht het type lift oid. Collega van mij heeft het ook al een keer gehad. En inderdaad gebouw beheer kan ze voor je uit de schacht halen.
 
-O-

Zo zag ik een van de buren vanochtend de ruitenwissers met grof geweld lostrekken: zelfde resultaat. Om er vervolgens verbaasd over te zijn.


Ik heb het zelf ook een keer gehad bij mijn oude auto, ik wip ze sinds toen altijd voorzichtig los met de krabber. Tot op heden gaat dat nog steeds prima.
 
Da's een fikse spleet dan. Ik vond het al knap van een collega die dat jaren geleden met een fietssleutel voor elkaar kreeg.
Gebouwbeheer inschakelen om ze op te rapen?
Gebouwbeheer? Uit welke tijd ben jij zeg? Dat heet tegenwoordig Facility Management of Real Estate Management. En de baas daarvan krijgt elke maand 20 x zoveel als toen het nog Gebouwbeheer heette.
 
Ik heb het zelf ook een keer gehad bij mijn oude auto, ik wip ze sinds toen altijd voorzichtig los met de krabber. Tot op heden gaat dat nog steeds prima.
Als ik er op tijd aan denk zet ik een kurk tussen de ruitenwisserarm en de ruit, zodat het blad net loskomt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan