Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Voor vanochtend was hagel en sneeuw voorspeld. Heb alleen maar regen gezien.

Had eigenlijk liever op de motor gezeten dan op de fiets. M'n motorpak en helm zijn een stuk waterdichter dan m'n regenpak... 8)7
 
Uurtje gereden en net aangekomen. Onderweg regen met hier en daar stevige wind, niet heel bijzonder. Maar wel voor het eerst dit jaar seizoen dat ik het gruwelijk koud heb
 
Uurtje gereden en net aangekomen. Onderweg regen met hier en daar stevige wind, niet heel bijzonder. Maar wel voor het eerst dit jaar seizoen dat ik het gruwelijk koud heb
Vond het gisteren erger. Toen stond er zo'n hele koude wind. Had wel een dikke laag kleren aan vandaag. :+
 
Vond het gisteren erger. Toen stond er zo'n hele koude wind. Had wel een dikke laag kleren aan vandaag. :+
Ik vond het gisteren wel fris maar niet heel koud, dus geen dikkere kleren aan vandaag, had wel een slimme actie kunnen zijn :+
Morgen toch maar een extra laagje en de onder handschoenen aan.
 
Mijn Diaveltje voelt zich ook als een duveltje op de weg, is niet bang voor een beetje kou, vorst, wind en regen, net zo als z'n berijder })
 
Ik heb ook liever de kachel uit dan aan. :+



Zaterdag voor het eerst van mijn motorleven met echte winterhandschoenen gereden.
Maar na een uur regen waren die tot op mijn vingers zeik en zeiknat.
Toen nog twee uur verder met zomerhandschoenen. Iets beter waterdicht in dit geval. :')
 
Volgende keer even plastic zakjes voor om je handen meenemen. Eerst zakjes om je handen en dan pas je handschoenen aan...haha
Het water liep ook door mijn mouwen. 8)7
Tussendoor bij het tanken kon ik zo mijn T-shirt uitwringen.
En thuis zag ik dat mijn onderbroek net zo nat was. _O-
Dat helpt wel maar verandert niets aan het feit dat je handschoenen in zeiknatte toestand hun werk ook niet doen :+
Ik had ze net gekocht, eerste grote rit. Beter geen leren winterhandschoenen dus. _O-

Finsterwolde.JPG
 
Het water liep ook door mijn mouwen. 8)7
Tussendoor bij het tanken kon ik zo mijn T-shirt uitwringen.
En thuis zag ik dat mijn onderbroek net zo nat was. _O-
Ik had ze net gekocht, eerste grote rit. Beter geen leren winterhandschoenen dus. _O-

Bekijk bijlage 1348599


Ligt eraan.
Ik heb leren winterhandschoenen die ik nooit gebruik, ze zijn me te warm...zelfs swinters.

Maar als je handen er zo snel al in nat worden.... geen membraan in die handschoenen ?
Of zijn t winkeldochters die helemaal uitgedroogd zijn ?
Leer wat lekker in t vet zit zou toch best lang waterdicht mogen zijn.
 
Qua temperatuur vond ik het vandaag nog wel meevallen. Maar ik warm dan ook automatisch op van het inspannende rijden in de spits op de A4. Iedereen rijdt echt veel te kort op elkaar, zelfs met dit weer. Is me echt een wonder dat er niet meer ongelukken gebeuren. En rekening houden met een iets rustiger rijdende motorrijder die in een scherpe bocht tijdens een zware hagelbui de blauwe adviessnelheid even aanhoudt? Tuurlijk niet, bovenop die achterbandB|
 
Wat ik vandaag meegemaakt heb ...

Rijd met een vervangwagen, maar omdat het geen automaat is rijdt mijn vrouwtje er niet graag mee in de stad. Dus, na mijn afgelopen korte nachtshift vroeg opstaan om haar 's middags op te halen ('s morgens is ze met de bus gegaan) en naar haar volgende klant te brengen. Ik sta wat te laat op, dus kon geen broodjes uithalen zoals ze vroeg.
We stoppen onderweg toch voor een snelle hap, ze gaat naar een frituur en besteld er twee Bicky burgers.
Man man, van zodra ik daarin beet, kwam er een enorm nostalgisch gevoel naar boven!
Was zeker meer dan 20 jaar geleden dat ik nog eens eentje gegeten heb, wist zelfs niet dat het nog bestond :P
Niet dat ze op zich zo speciaal zijn, maar ik herinnerde me plots weer den ouwen tijd, toen ik nog minderjarig was, en de Bicky Burgers pas iets nieuws was. Keilekker was dat toen! Want van Quick, McDonalds enzo was in B nog geen (of zeer weinig) sprake van. Ik herinnerde me hoe opgewonden ik was als mijn ma of pa weer eens zei, "patrick, pakt uwe velo ne keer en gaat is drie Bicky burgers en wat frietjes halen."
Terwijl ik in de auto in mijn Bicky burger beet, en meteen reageerde van "hmmm! Hmmmmm! Oh hmmmm!!!", en daarbij mijn ogen sloot en begon weg te dromen, keek mijn vrouwtje mij aan alsof het tijd werd een dwangbuis boven te halen _O-
Heb het natuurlijk uitgelgd, maar ze kon er maar niet aan uit dat ik er zo mee omging, alsof die Bicky Burger een paradijslijk gerecht is. Want natuurlijk is het dat ook niet, maar soms heb je zo iets dat een plotse klik maakt, en je een bepaalde tijd uit je jeugd in gedachte herbeleeft alsof je het opnieuw in werkelijkheid meemaakt! Wel, dat is wat die Bicky burger bij mij deed.

De rest van de rit is me dat bijgebleven, en wat er ook gebeurde in het verkeer, lompe maneuvers van maloten, het kon me gewoon niks meer schelen, die grijns was niet meer van mijn gezicht te krijgen!

Mijn vrouwtje zei nog toen ik haar afzette, "next time you get upset in the traffic, we will buy Bicky Burger" en ze rolde eens met haar ogen _O-

Ja, dat heb ik onderweg meegemaakt, want was tijdens een tussenstop, en in de topictitel staat niet dat je met de motor onderweg moest zijn ...

En ik vond het best een leuke ervaring om te delen, ipv altijd maar ervaringen met maloten in het verkeer.
 
Qua temperatuur vond ik het vandaag nog wel meevallen. Maar ik warm dan ook automatisch op van het inspannende rijden in de spits op de A4. Iedereen rijdt echt veel te kort op elkaar, zelfs met dit weer. Is me echt een wonder dat er niet meer ongelukken gebeuren. En rekening houden met een iets rustiger rijdende motorrijder die in een scherpe bocht tijdens een zware hagelbui de blauwe adviessnelheid even aanhoudt? Tuurlijk niet, bovenop die achterbandB|
Exact wat ik ook regelmatig ondervind -O-
 
Wat ik vandaag meegemaakt heb ...

Rijd met een vervangwagen, maar omdat het geen automaat is rijdt mijn vrouwtje er niet graag mee in de stad. Dus, na mijn afgelopen korte nachtshift vroeg opstaan om haar 's middags op te halen ('s morgens is ze met de bus gegaan) en naar haar volgende klant te brengen. Ik sta wat te laat op, dus kon geen broodjes uithalen zoals ze vroeg.
We stoppen onderweg toch voor een snelle hap, ze gaat naar een frituur en besteld er twee Bicky burgers.
Man man, van zodra ik daarin beet, kwam er een enorm nostalgisch gevoel naar boven!
Was zeker meer dan 20 jaar geleden dat ik nog eens eentje gegeten heb, wist zelfs niet dat het nog bestond :P
Niet dat ze op zich zo speciaal zijn, maar ik herinnerde me plots weer den ouwen tijd, toen ik nog minderjarig was, en de Bicky Burgers pas iets nieuws was. Keilekker was dat toen! Want van Quick, McDonalds enzo was in B nog geen (of zeer weinig) sprake van. Ik herinnerde me hoe opgewonden ik was als mijn ma of pa weer eens zei, "patrick, pakt uwe velo ne keer en gaat is drie Bicky burgers en wat frietjes halen."
Terwijl ik in de auto in mijn Bicky burger beet, en meteen reageerde van "hmmm! Hmmmmm! Oh hmmmm!!!", en daarbij mijn ogen sloot en begon weg te dromen, keek mijn vrouwtje mij aan alsof het tijd werd een dwangbuis boven te halen _O-
Heb het natuurlijk uitgelgd, maar ze kon er maar niet aan uit dat ik er zo mee omging, alsof die Bicky Burger een paradijslijk gerecht is. Want natuurlijk is het dat ook niet, maar soms heb je zo iets dat een plotse klik maakt, en je een bepaalde tijd uit je jeugd in gedachte herbeleeft alsof je het opnieuw in werkelijkheid meemaakt! Wel, dat is wat die Bicky burger bij mij deed.

De rest van de rit is me dat bijgebleven, en wat er ook gebeurde in het verkeer, lomoe maneuvers van maloten, het kon me gewoon niks meer schelen, die grijns was niet meer van mijn gezicht te krijgen!

Mijn vrouwtje zei nog toen ik haar afzette, "next time you get upset in the traffic, we will buy Bicky Burger" en ze rolde eens met haar ogen _O-

Ja, dat heb ik onderweg meegemaakt, want was tijdens een tussenstop, en in de topictitel staat niet dat je met de motor onderweg moest zijn ...

En ik vond het best een leuke ervaring om te delen, iov altijd maar ervaringen met maloten in het verkeer.

_O-_O-
Heb juist eigenlijk altijd het tegenovergestelde, dat dingen uit m'n jeugd die fantastisch lekker waren nu de grootste domper zijn :)
 
_O-_O-
Heb juist eigenlijk altijd het tegenovergestelde, dat dingen uit m'n jeugd die fantastisch lekker waren nu de grootste domper zijn :)
Ja, het was niet die Bicky burger op zich dat zo speciaal was, maar het herbeleven van een leuke tijd, allerlei beelden weer voor me zien, de rit per fiets naar het frituur, het gevoel daarbij, hoe die omgeving er toen uitzag, dat allemaal, dat gaf me zo een fijn gevoel, dat het warempel een positieve invloed had op mijn rijden :t
Vandaar dat ik het verhaal wel wilde delen hier ;)
 
Qua temperatuur vond ik het vandaag nog wel meevallen. Maar ik warm dan ook automatisch op van het inspannende rijden in de spits op de A4. Iedereen rijdt echt veel te kort op elkaar, zelfs met dit weer. Is me echt een wonder dat er niet meer ongelukken gebeuren. En rekening houden met een iets rustiger rijdende motorrijder die in een scherpe bocht tijdens een zware hagelbui de blauwe adviessnelheid even aanhoudt? Tuurlijk niet, bovenop die achterbandB|

Snap ik ook nog altijd niet, ga ik ook denk ik nooit begrijpen. Doet denken aan de bandencontrololeurs op een provinciale weg waar ik moet afslaan. Om de een of ander reden laat ik me dan toch intimideren door zo'n eikel en ga dan nog langzamer de afslag/bocht in, wat uiteindelijk volgens mij alleen maar gevaarlijker is gezien hij dat niet verwacht. (Iets met een stigma)

Wat ik hier helemaal niet snap is dat ik in zon situatie mijn snelheid minder tot vmax en wat naar rechts ga, zo van "jij hebt haast: ga maar" en dan nog achter me blijven hangen....
 
Wat ik hier helemaal niet snap is dat ik in zon situatie mijn snelheid minder tot vmax en wat naar rechts ga, zo van "jij hebt haast: ga maar" en dan nog achter me blijven hangen....

Ja precies! Of zelfs (op een weg met meerdere rijstroken), mee naar rechts opschuiven en dan weer achter je zitten te bumperkleven op de rechter rijstrook. Ik denk dat sommige mensen het gewoon echt niet doorhebben.
 
Ik zie ook regelmatig motoren vlak achter de auto voor hun rijden, op één meter van het linker of rechter achterwiel. Dan denk ik: "Als die automobilist voor hun maar even de rem aantikt is het huilen."
Herkenbaar. En de grote grap is: die haastige motorrijder verstopt zich door zo te rijden in de dode hoek van de automobilist, die in mijn ervaring in verreweg de meeste gevallen nou juist maar al te welwillend is om even plaats te maken om je er voorbij te laten, áls-ie je had kunnen zien, en als er plek is om naar rechts te gaan natuurlijk ... kortom: automobilisten-gedrag is sommige motorrijders niet vreemd, kennelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ja precies! Of zelfs (op een weg met meerdere rijstroken), mee naar rechts opschuiven en dan weer achter je zitten te bumperkleven op de rechter rijstrook. Ik denk dat sommige mensen het gewoon echt niet doorhebben.
Ook herkenbaar. Het enige dat enigszins helpt: maken dat je wegkomt (als er ruimte is), anders in de zichtlijn van de automobilist achter je gaan rijden (spiegelen dus) en nadrukkelijk afstand houden tot je voorligger, 2 à 3 seconden. Dat laatste is sowieso verstandig. Ik merk dat zelf voldoende afstand houden i.c.m. de juiste positionering op de weg er meestal toe leidt dat het kwartje bij de achterligger valt, vroeg of laat, ongeacht motor of auto. Als dat niet snel genoeg gebeurd - naar mijn mening - dan ga ik er vandoor. Ruimteregie heet dat ... ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik vandaag meegemaakt heb ...

Rijd met een vervangwagen, maar omdat het geen automaat is rijdt mijn vrouwtje er niet graag mee in de stad. Dus, na mijn afgelopen korte nachtshift vroeg opstaan om haar 's middags op te halen ('s morgens is ze met de bus gegaan) en naar haar volgende klant te brengen. Ik sta wat te laat op, dus kon geen broodjes uithalen zoals ze vroeg.
We stoppen onderweg toch voor een snelle hap, ze gaat naar een frituur en besteld er twee Bicky burgers.
Man man, van zodra ik daarin beet, kwam er een enorm nostalgisch gevoel naar boven!
Was zeker meer dan 20 jaar geleden dat ik nog eens eentje gegeten heb, wist zelfs niet dat het nog bestond :P
Niet dat ze op zich zo speciaal zijn, maar ik herinnerde me plots weer den ouwen tijd, toen ik nog minderjarig was, en de Bicky Burgers pas iets nieuws was. Keilekker was dat toen! Want van Quick, McDonalds enzo was in B nog geen (of zeer weinig) sprake van. Ik herinnerde me hoe opgewonden ik was als mijn ma of pa weer eens zei, "patrick, pakt uwe velo ne keer en gaat is drie Bicky burgers en wat frietjes halen."
Terwijl ik in de auto in mijn Bicky burger beet, en meteen reageerde van "hmmm! Hmmmmm! Oh hmmmm!!!", en daarbij mijn ogen sloot en begon weg te dromen, keek mijn vrouwtje mij aan alsof het tijd werd een dwangbuis boven te halen _O-
Heb het natuurlijk uitgelgd, maar ze kon er maar niet aan uit dat ik er zo mee omging, alsof die Bicky Burger een paradijslijk gerecht is. Want natuurlijk is het dat ook niet, maar soms heb je zo iets dat een plotse klik maakt, en je een bepaalde tijd uit je jeugd in gedachte herbeleeft alsof je het opnieuw in werkelijkheid meemaakt! Wel, dat is wat die Bicky burger bij mij deed.

De rest van de rit is me dat bijgebleven, en wat er ook gebeurde in het verkeer, lompe maneuvers van maloten, het kon me gewoon niks meer schelen, die grijns was niet meer van mijn gezicht te krijgen!

Mijn vrouwtje zei nog toen ik haar afzette, "next time you get upset in the traffic, we will buy Bicky Burger" en ze rolde eens met haar ogen _O-

Ja, dat heb ik onderweg meegemaakt, want was tijdens een tussenstop, en in de topictitel staat niet dat je met de motor onderweg moest zijn ...

En ik vond het best een leuke ervaring om te delen, ipv altijd maar ervaringen met maloten in het verkeer.

Deze post werd mede mogelijk gemaakt door Beckers....;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan