Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Klopt. Sinds een paar maanden dat ik woon/werkverkeer rijd. Zie het meestal in mijn omgeving zonder er zelf echt last van te hebben. Wel van appende koekblikkers. Grrr. Soms maak ik zelf een fout(tje). Altijd blij dat een ander dan goed oplet.
 
Ik heb juist het idee dat er vooral (zakelijke) eikels in Tesla's rijden. Je moet ook wel een beetje een vermogende hippie zijn voor een Tesla :) Stond laatst naast eentje bij het stoplicht (eenbaans) en die was gewoon weg bij groen. Is ook niet verboden (en ik hield er rekening mee), maar voor de rest heb ik nooit last bij stoplichten.
Maar ik reed er vanavond eentje voorbij, zo'n dikke Model X, die in de file stond ... _O-
 
Het is toch wat met die "echte man" type Tesla rijders, als ik in het algemeen praat. Ze houden er nogal van die doorsnee taxichauffeursverkeersregels op na: ik eerst en achter en naast mij vergaat de wereld. Zo irriteer je natuurlijk de medeweggebruikers. Ondertussen weet ik ook waarom een verdrijvingsvlak een verdrijvingsvlak heet. Zag het pas nog voor mij gebeuren. Je zet daar waar de weg van twee naar één baan gaat je Tesla naast een motorrijder en verdrijft de tweewieler naar het gestreepte vlak. Jaja. Nog iets negatiefs: Er zit helaas maar een klein accuutje in die Tesla's en daarom wordt zo goed als geen richting aan gegeven om stroom uit te sparen. Zie je een Tesla die netjes rijdt, zit er meestal een vrouw achter het stuur! Sorry hoor. Moest het kwijt

Het is ook gewoon allemaal waar wat je schrijft!



Rij net een brommer tegemoed, zij wil linksaf, dus voor mij langs kruisen, ik ga rechtdoor
Wil die doos voor me langs, klein toetje en bijremmen, zoj stopt
Ik hoor heel verontwaardigd (en ze keek ter controle!!!!) ik heb echt mijn knipperlicht aan |(|(|(|(|(|(|(|(|(|(

Hoe kan zo iemand haar rijbewijs halen -O--O--O--O-

Je kan het theorie-rijbewijs gewoon kopen. Dan betaal je een paar honderd euro meer maar krijg je een instampsessie de dag voor het examen waarbij je alle juiste antwoorden voor het examen uit je hoofd leert (en nee dit is helaas geen grap). En het praktijkdeel voor een scooter stelt niet zo heel veel voor.
 
Laatst bewerkt:
Je kan het theorie-rijbewijs gewoon kopen. Dan betaal je een paar honderd euro meer maar krijg je een instampsessie de dag voor het examen waarbij je alle juiste antwoorden voor het examen uit je hoofd leert (en nee dit is helaas geen grap). En het praktijkdeel voor een scooter stelt niet zo heel veel voor.

Dat wordt nog wat als deze dame een autorijbewijs 'krijgt' '(
Al zie je dat ook steeds meer automobilisten uitgaan van 'richting aangeven is voorrang'
 
Het is toch wat met die "echte man" type Tesla rijders, als ik in het algemeen praat. Ze houden er nogal van die doorsnee taxichauffeursverkeersregels op na: ik eerst en achter en naast mij vergaat de wereld. Zo irriteer je natuurlijk de medeweggebruikers. Ondertussen weet ik ook waarom een verdrijvingsvlak een verdrijvingsvlak heet. Zag het pas nog voor mij gebeuren. Je zet daar waar de weg van twee naar één baan gaat je Tesla naast een motorrijder en verdrijft de tweewieler naar het gestreepte vlak. Jaja. Nog iets negatiefs: Er zit helaas maar een klein accuutje in die Tesla's en daarom wordt zo goed als geen richting aan gegeven om stroom uit te sparen. Zie je een Tesla die netjes rijdt, zit er meestal een vrouw achter het stuur! Sorry hoor. Moest het kwijt
Maar die Tesla rijder heeft toch een beetje gelijk :P

Met de motor kruip ik naar voren tussen 2 rijen auto's, of langs 1 rij auto's als dat kan, want bij groen ben ik toch sowieso als eerste weg.

Dat denkt die Tesla rijder dus ook, ik kruip langs die motor heen, want bij groen blijft die motorrijder toch mijlenver achter })
 
Gister bij aankomst op werklocatie bijna de "brommert" op de grond gelegd. Had effe niet in de gaten dat de tweede vesnelling nog stond ingeschakeld. Als je dan stapvoets met achterrem erbij een krappe bocht wil maken langs een slagboom de koppeling bruusk op laat komen slaat mijn motor af.

Stond ik ineens stil half ingestuurd. Alles nog net overeind weten te houden.

Alles weer op scherp!!! en door. Vandaag weer heerlijk op de motor.
 
Vanmorgen bijna omvergekegeld op de turborotonde bij Heemskerk. Vanuit Heemskerk reed ik de binnenbaan op, achter een paar auto's aan. Op de buitenbaan sloegen de auto's bij de 1e afslag af dus was er voor de auto die daar stond te wachten ruimte op de rotonde op te rijden. Die wachtte netjes tot de auto voor mij voorbij was en reed toen de rotonde op... je weet wel, daar, waar ik reed... :(
Ik kon geen kant op, remmen zou niet meer lukken, gasgeven kon niet want er zat een auto voor me... dus helemaal naar links gestuurd en hopen op het beste. De auto kwam gelukkig net op tijd tot stilstand, met de motorkap al volledig op mijn baan.

Bestuurder van 't autootje heeft natuurlijk gewoon niet goed op zitten letten, maar ik ben er bang voor dat hij/zij denkt dat ik er nog even snel tussendoor piepte. |(
 
Gister bij aankomst op werklocatie bijna de "brommert" op de grond gelegd. Had effe niet in de gaten dat de tweede vesnelling nog stond ingeschakeld. Als je dan stapvoets met achterrem erbij een krappe bocht wil maken langs een slagboom de koppeling bruusk op laat komen slaat mijn motor af.

Stond ik ineens stil half ingestuurd. Alles nog net overeind weten te houden.

Alles weer op scherp!!! en door. Vandaag weer heerlijk op de motor.
Maar frisjes was 't wel! :+
 
Vanmorgen bijna omvergekegeld op de turborotonde bij Heemskerk. Vanuit Heemskerk reed ik de binnenbaan op, achter een paar auto's aan. Op de buitenbaan sloegen de auto's bij de 1e afslag af dus was er voor de auto die daar stond te wachten ruimte op de rotonde op te rijden. Die wachtte netjes tot de auto voor mij voorbij was en reed toen de rotonde op... je weet wel, daar, waar ik reed... :(
Ik kon geen kant op, remmen zou niet meer lukken, gasgeven kon niet want er zat een auto voor me... dus helemaal naar links gestuurd en hopen op het beste. De auto kwam gelukkig net op tijd tot stilstand, met de motorkap al volledig op mijn baan.

Bestuurder van 't autootje heeft natuurlijk gewoon niet goed op zitten letten, maar ik ben er bang voor dat hij/zij denkt dat ik er nog even snel tussendoor piepte. |(

Jij had die auto al gezien. Mogelijk hij jou niet, vanwege de auto die op de rechterbaan reed. Ik had in die situatie denk ik iets meer geanticipeerd op het feit dat de auto je mogelijk zou zien, dus iets ingehouden.
 
Mja, dat blijft op tekst natuurlijk moeilijk, maar de auto die afsloeg was al een paar tellen weg. Hij (m/v) had vrij zicht op zowel de auto's voor mij als op mijzelf. Dus ik verwachtte écht niet dat hij mogelijk de rotonde op zou gaan rijden voordat ik voorbij was.
 
Rij vanmiddag op de A2 richting de Oudenrijn tunnel.
Zie voor mij een Suzuki Alto bijna achterop een vrachtwagen klappen, de Alto hoekt vol en net op tijd naar links.
"Zo" denk ik, "wat zit daar voor bejaarde in?"

Maar als ik 'm nader ruik ik het al.....
en zie 4 gasten met baseball petjes op.
Nee de geur is niet van een incontinentie luier... _O-

Afijn, wij de tunnel door waar de geur nog sterker wordt... En de bestuurder blijft stoer links rijden terwijl de rechterbaan regelmatig helemaal vrij is.
Ik rijd wat "in zijn spiegels"maar nee, stug door op de linkerbaan.

Zelf ff mirror check voor de hermandad en dan maar rechts er voorbij.... :]


Lord, give me strength...
 
Vandaag rond een uur of 4 vanuit Rotterdam richting m'n ouders gereden. Was vrij druk dus ik overwoog om voor de eerste keer te gaan filteren. Was nog aan het twijfelen en toen kwamen er 2 motoren aan tussen de file door. Knoop maar doorgehakt en erachteraan gereden. Viel me heel erg mee dat veel mensen ruimte voor ons maakten. Ik kan er wel aan wennen om alle koekblikkers achter me te laten 😁😁
 
Vandaag rond een uur of 4 vanuit Rotterdam richting m'n ouders gereden. Was vrij druk dus ik overwoog om voor de eerste keer te gaan filteren. Was nog aan het twijfelen en toen kwamen er 2 motoren aan tussen de file door. Knoop maar doorgehakt en erachteraan gereden. Viel me heel erg mee dat veel mensen ruimte voor ons maakten. Ik kan er wel aan wennen om alle koekblikkers achter me te laten 😁😁


Hehe, ja de eerste keer filerijden is even slikken. Maar het stelt eigenlijk niets voor. Dat ruimte maken zou ik maar niet teveel vanuit gaan, mijn ervaring is dat je bijna evenveel kans hebt dat men expres dichter naar elkaar toe gaat rijden. En aan de andere kant rijdt men soms bijna letterlijk de vangrail in om je er langs te laten.
 
Afgelopen week bracht mij ook nog op dit idee: Goed Voornemen dit Jaar
Nog Vaker een Bedank-voetje of bedank-handje naar de (idiote, niet-opgelette) koekblikker/ster die _eindelijk_ de motor gezien heeft en wat ruimte maakt.
Veel Vriendelijkheid en geduld tonen, en met wat geluk worden en blijven de autos Tolerant en Oplettend.
Wat heeft een file-rijder uiteindelijk te winnen door per ongeluk of expres een motor af te blokken.. ?

on topic: Meegemaakt...
Vandaag een jaloers blikje die herhaaldelijk zigzagde om mij af te stoppen bij splitten (A4, zuidelijk, net na Beneliuxtunel, richting Oost de A16 op..?)

Behalve dat ik de indruk heb dat files nog steeds toenemen, en het verkeer nog drukker lijkt te worden - Leve de Tweewieler - valt mij ook op:
Het gaat deze winter, en speciaal deze 1e week juist errug soepel met splitten.

Het lijkt alsof de automobilisten wat meer tolerantie hebben voor motorrijders.
Of zou het door de nieuwe gele jas komen ?

En er blijven af en toe appers en bellers/sters (ook handsfree) die rare dingen doen, dus wel heeel goed blijven opletten.
Bovendien is er weekendverkeer en verkeer "in de provincie" dat is een ander verhaal, daar ben ik nog steeds extra voorzichtiger met splitten en filteren.


Edit, disclaimer: gebruikelijke trajecten zijn
A4 of A13 DHg-Rdam,
A4-A9/A10 DHg-Amstelveen-Diemen,
A12-A28-A1 DHg Apeldoorn (na Barneveld is de tolerantie minder, meer duits-gedrag, zeg maar),
verschillende routes DHg-Middelburg,
en verschillende routes van DHg naar Spa(B).

nb: Ring Antwerpen is nog steeds het lekkerste lane-split traject: Ruime banen en tolerant verkeer,
maar de E313 is dan vaak weer wat lastiger, krapper en minder tolerant.
De A2 Maastricht-Ehv-Utrecht gebruik ik minder vaak maar is wat hit-n-mis qua tolerantie.
.
 
Laatst bewerkt:
Behalve dat ik de indruk heb dat files nog steeds toenemen, en het verkeer nog drukker lijkt te worden - Leve de Tweewieler - valt mij ook op:
Het gaat deze winter, en speciaal deze 1e week juist errug soepel met splitten.
Dat idee heb ik ook, maar zou dat niet eerder komen doordat de winter dit jaar zo mild is dat er constant motorrijders op de weg zijn en de automobilist er daardoor wat alerter op blijft?

Het lijkt alsof de automobilisten wat meer tolerantie hebben voor motorrijders.
Of zou het door de nieuwe gele jas komen ?
Ik vond het vooral vandaag opvallend, alsof het nationale-rijden-met-inzicht dag was. Nagenoeg geen klevers, zeer weinig links plakkers en mensen die ruimte maken voor motorrijders :) iig op mijn dagelijkse route.

Bovendien is er weekendverkeer en verkeer "in de provincie" dat is een ander verhaal, daar ben ik nog steeds extra voorzichtiger met splitten en filteren.
Weekend verkeer, althans, weekend files...:N
Zo veel onvoorspelbare onnodige acties, inderdaad altijd extra alert blijven, zowel in blik als op de motor. Ik rijd liever een maandagochtend spits waar iedereen soort van op elkaar ingespeeld is dan een zaterdag evenement file.
 
nb: Ring Antwerpen is nog steeds het lekkerste lane-split traject: Ruime banen en tolerant verkeer,

Is mijn ervaring ook. Belgen zijn in het algemeen heel tolerant tegen motoren en ze laten je daar ook echt lekker door het verkeer heen 'weven' als het gewoon langzaamrijdend is.


Overigens gisteren bijna een motorrijder omgekegeld in mijn witte bestelbus'(.

De motorrijder kwam een blinde bocht om rijden (10/20 kmh?) en ik wilde na het leveren bij een klant weg rijden vlak na de bocht. Ik trok rustig en op gelukkig bleef ik in mijn buitenspiegel kijken of er niks om de bocht zou komen. Plotseling zie ik een motorrijder, ik op de rem, steek verontschuldigend mijn hand op en motorrijder steekt dankbaar zijn hand uit en kijkt me aan met een blik van 'dankjewel, fijn dat je me toch nog gezien hebt'.:]

Eind goed al goed. Helaas is er in die verkeerssituatie niks wat je anders kan doen. Behalve wellicht op een andere plek parkeren.
 
Vandaag naar de boulderhal (klimmen) samen met mijn broer, allebei op onze motoren. Duurde even voor we weg waren. De daytona met zijn onderbemeten accu wilde na een tijdje stilstand niet starten. Aanduwen wilde niet lukken. Uiteindelijk stond er een buurman aan zijn auto te klussen, en hebben we hem met startkabels gestart. Toch maar eens een lithium accu denk ik...

Rijden was wel lekker, al was het wat koud en nat. Op de noordelijke rondweg in Breda trok ik rustig op bij een stoplicht, en toch brak mijn achterwiel uit. Op de terugweg was een stuk snelweg leeg, even doorgetrokken naar 200. Thuis vertelde mijn broer dat zijn achterwiel met 200 wat uitbrak, gewoon op het rechte stuk. Wat dat betreft zijn sportieve bandjes icm nattigheid (en olie?) en kou niet alles...
 
Terug
Bovenaan Onderaan