Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Met welke natuurkundige wet verklaar je dat? Ik heb dit nog nooit van gehoord, en kan eigenlijk geen reden bedenken waarom dat zo zou zijn?

Dat heeft er mee te maken dat een doorbrandende lamp opeens enorm van weerstand verandert. Hierdoor functioneert het tijdelijk als capaciteit, hetgeen een stroompiek terug op de lijn kan geven.
 
Laatst bewerkt:
Laatst deze spray gebruikt voor mijn vizier, gister dus goed mogen testen. Óf ik heb iets niet goed gedaan of het is bagger spul. Het was net of er een dun laagje water op mijn vizier bleef, ook direct na het 'swipen'. Heb de uiteindelijk zoveel mogelijk met het vizier open gereden. Erg prettig '( (denkt dat deze emoji ook wel aardig weergeeft hoe ik op de plaats van bestemming aankwam).

Vond de wind gisteravond ook wat heftig, maar dat had ook wel te maken met het slechte zicht.

Weet iemand hoe je de aangebrachte 'beschermings'laag weer goed van het vizier afkrijgt?
Ik gebruik - bij stom toeval trouwens - sinds een maand of vier Silicone spray. Dat spul is bedoelt om o.a. plastic delen van de motor te doen glanzen, en te voorkomen dat vuil zich hecht. Lichtjes inspuiten en meteen met een zachte + schone doek uitwrijven: werkt als een tierelier, laat geen waas of gekke spiegeling achter, en het doet z'n werk in mijn ervaring beter en langer dan wax of rain-X. Natuurlijk wet eerst - maar dat geldt voor alle middeltjes - zorgen dat je vizier goed schoon is: schoonmaken met veel water. En een schone (microvezel) doek, geen papieren tissues of zoiets, want dat geeft krasjes.

Mocht je toch wax willen gebruiken, kijk dan even op de verpakking wat voor bestanddelen erin zitten. De meeste poetswax bevat schuurmiddel, en dat wil je niet op je vizier ...
 
Laatst bewerkt:
Zondagavond rond een uur of 8 reed ik op de A2 vanuit Utrecht richting Amsterdam. Ergens voor Amsterdam zie ik in mijn achteruitkijkspiegel een motorrijder aan komen rijden. Ik had de cruise control ietsje over de 100 en hij liep op me in. De auto in kwestie is nieuw en ik had begrepen dat de spiegels een soort van "anti dode hoek" spiegels zijn en dat wilde ik wel even checken. Dus extreem gespiegeld op die motorrijder tot hij naast mij reed in mijn dode hoek (die inderdaad een stuk verkleind is door die spiegels) Toen hij naast me reed moest ik uiteraard ook even zijn motor checken en dat viel op want hij keek naar binnen en ik kreeg een vriendelijke knik. Niks spannends dus, maar het maakte mijn 2 uur durende rit naar huis wel. *D
 
RainX is zoals veel van dat soort middelen niet bedoeld voor plastics. Dat wil niet zeggen dat het niet kan werken maar het is niet aan te raden. Gebruik gewoon wax voor je vizier, dat werkt prima.

( Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik zelf pledge meubelolie gebruik voor zo'n beetje al mijn plastic onderdelen op de motor, kappen en motorhelm+visier. Ook niet echt daarvoor bedoeld....)
Ik heb nooit anders gebruikt dan Rain X, op al mijn helmen. En gezien ik door weer en wind rijd, wordt dat veelvuldig gebruikt. Nooit ook maar enig probleem mee gehad, en nog nooit een beter middel tegen gekomen.
 
Ik heb nooit anders gebruikt dan Rain X, op al mijn helmen. En gezien ik door weer en wind rijd, wordt dat veelvuldig gebruikt. Nooit ook maar enig probleem mee gehad, en nog nooit een beter middel tegen gekomen.

Ik zeg niet dat het niet kan. Wel dat de fabrikant duidelijk aangeeft dat het niet voor plastics is bedoeld. Grote kans dat een visier van een plasticsoort wordt gemaakt welke niet door Rain-X wordt aangetast.
Nogmaals, ik gebruik pledge motorolie voor mijn motoren en mijn helm. Ook niet bepaald voor het doel ontwikkeld.
 
Op 't V-Strom forum waren ze nogal waus van Glaco Soft99. Spul gekocht maar m'n eerste ervaring was niet al te best... denk ook iets te dik aangebracht.
Binnenkort nog eens proberen, maar dan moet ik eerst m'n vizier eens goed schoonmaken... :P
 
harder rijden, ben je dat water zo kwijt ;)

afgezien van een rijdend telefoonhokje wat door het enorme concentratievermogen half de berm in reed weinig spannend meegemaakt gelukkig. En waarschijnlijk wat buren wakker gemaakt door de zrx te pakken ipv de GS..... :9
 
Stond voor het stoplicht naar linjksaf te wachten, rijd er een strooivrachtwagen langs. Mooi een beste buts pekel over de motor (en broek) :N
 
Dunne laag, en meteen weer uitwrijven, dat zou ik adviseren. Maar als je per se dike lagen wilt, dan kun je net zo goed blanke tectiel gebruiken: dan weet je zeker dat (er niets gaat roesten en) dat je niets meer ziet :+

Volgens mij doelde hij niet op het vizier :')
 
Ik gebruik - bij stom toeval trouwens - sinds een maand of vier Silicone spray. Dat spul is bedoelt om o.a. plastic delen van de motor te doen glanzen, en te voorkomen dat vuil zich hecht. Lichtjes inspuiten en meteen met een zachte + schone doek uitwrijven: werkt als een tierelier, laat geen waas of gekke spiegeling achter, en het doet z'n werk in mijn ervaring beter en langer dan wax of rain-X. Natuurlijk wet eerst - maar dat geldt voor alle middeltjes - zorgen dat je vizier goed schoon is: schoonmaken met veel water. En een schone (microvezel) doek, geen papieren tissues of zoiets, want dat geeft krasjes.

Mocht je toch wax willen gebruiken, kijk dan even op de verpakking wat voor bestanddelen erin zitten. De meeste poetswax bevat schuurmiddel, en dat wil je niet op je vizier ...

Thanks! Gaan we dat eens proberen..
 
Ik dacht eigenlijk dat ze niet bestonden en Tesla rijders daadwerkelijk van die hippies waren die het voor het milieu deden, maar hier in de wijk woont er ééntje die steevast met de muziek op voelbaar langs komt rijden dus dat geeft al iets aan. Een paar weken terug reed ik achter hem aan naar huis en ik weet sindsdien dat sommige Tesla rijders wel degelijk weten hoe je spanning geeft _O-
Ik heb juist het idee dat er vooral (zakelijke) eikels in Tesla's rijden. Je moet ook wel een beetje een vermogende hippie zijn voor een Tesla :) Stond laatst naast eentje bij het stoplicht (eenbaans) en die was gewoon weg bij groen. Is ook niet verboden (en ik hield er rekening mee), maar voor de rest heb ik nooit last bij stoplichten.
 
Ik heb juist het idee dat er vooral (zakelijke) eikels in Tesla's rijden. Je moet ook wel een beetje een vermogende hippie zijn voor een Tesla :) Stond laatst naast eentje bij het stoplicht (eenbaans) en die was gewoon weg bij groen. Is ook niet verboden (en ik hield er rekening mee), maar voor de rest heb ik nooit last bij stoplichten.


Wat had hij dan moeten doen bij groen:?
 
Ik heb juist het idee dat er vooral (zakelijke) eikels in Tesla's rijden. Je moet ook wel een beetje een vermogende hippie zijn voor een Tesla :) Stond laatst naast eentje bij het stoplicht (eenbaans) en die was gewoon weg bij groen. Is ook niet verboden (en ik hield er rekening mee), maar voor de rest heb ik nooit last bij stoplichten.
Een weldenkend mens koopt natuurlijk geen auto op batterijen die 90.000 tot 150.000 euro kost en alleen geschikt is om naar het werk te rijden ( waar je overigens helemaal geen auto voor nodig hebt). Ze hebben die dingen in bruikleen.
 
Rij net een brommer tegemoed, zij wil linksaf, dus voor mij langs kruisen, ik ga rechtdoor
Wil die doos voor me langs, klein toetje en bijremmen, zoj stopt
Ik hoor heel verontwaardigd (en ze keek ter controle!!!!) ik heb echt mijn knipperlicht aan |(|(|(|(|(|(|(|(|(|(

Hoe kan zo iemand haar rijbewijs halen -O--O--O--O-
 
En voor de subsidie.
Het is toch wat met die "echte man" type Tesla rijders, als ik in het algemeen praat. Ze houden er nogal van die doorsnee taxichauffeursverkeersregels op na: ik eerst en achter en naast mij vergaat de wereld. Zo irriteer je natuurlijk de medeweggebruikers. Ondertussen weet ik ook waarom een verdrijvingsvlak een verdrijvingsvlak heet. Zag het pas nog voor mij gebeuren. Je zet daar waar de weg van twee naar één baan gaat je Tesla naast een motorrijder en verdrijft de tweewieler naar het gestreepte vlak. Jaja. Nog iets negatiefs: Er zit helaas maar een klein accuutje in die Tesla's en daarom wordt zo goed als geen richting aan gegeven om stroom uit te sparen. Zie je een Tesla die netjes rijdt, zit er meestal een vrouw achter het stuur! Sorry hoor. Moest het kwijt
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan