Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Het schijnt nogal uit te maken in wat voor auto/koplamp ze komen te zitten. Als ze te heet worden door kleine / slecht geventileerde koplampen slijten ze sneller. Als je auto geen PWM heeft slijten ze sneller. Als je action-kwaliteit koopt gaan ze überhaupt minder lang mee. Beetje lastig zomaar te vergelijken :)
 
Dan moet er toch ergens iets niet goed zitten? Als je om de 4K nieuwe bolletjes moet plaatsen? Moet toch een keer of 10 zoveel kunnen halen op een set bolletjes (ten zij je bolletjes van de A.C. Tíon monteert natuurlijk, dan kan ik 't me weer wel voorstellen).
 
Dan moet er toch ergens iets niet goed zitten? Als je om de 4K nieuwe bolletjes moet plaatsen? Moet toch een keer of 10 zoveel kunnen halen op een set bolletjes (ten zij je bolletjes van de A.C. Tíon monteert natuurlijk, dan kan ik 't me weer wel voorstellen).
Als er 1 uitfikt moet je bij een auto ook eigenlijk alle andere lampjes ook vervangen, omdat het andere lampje een "klap" krijgt van die ene die dus uit fikt...
Zo moet je dan dus steeds de andere vervangen... Als je ze allemaal in 1x vervangt dan ben je er als het goed is weer van af. Anders is er electrisch iets niet goed in je auto.
 
Jij bedoeld dat je vaak moet vervangen als je er steeds maar 1 doet? Dat kan ook natuurlijk. Ik vervang inderdaad altijd beide lampjes, niet eens zozeer om wat jij zegt maar omdat ze dan beide ongeveer even oud zijn en ik er vanuit kan gaan dat de andere het ook niet lang meer uit zal houden. Bij m'n motoren ook trouwens, want beide hebben een dubbele koplamp die altijd brandt.
 
Misschien gebruiken sommigen van jullie de duurdere lampen. Die branden feller maar gaan minder lang mee. Soms wel 4x minder lang. Het mooiste is dat je er ook vaak 4x meer voor betaald.
Koop gewoon standaard OEM lampen van een normaal merk, probleem opgelost.
 
Zoals ik al aangaf koop ik júíst altijd de iets duurdere Philips lampen (die 30% meer licht gevallen). Kosten volgens mij minder dan een tientje... gaan onwijs lang mee, en branden serieus feller dan goedkopere bolletjes. Ik lieg, ik heb de vorige keren de iets duurdere variant (Xtremevision moto van 12,50 p.s.) gekocht. Maargoed, die hebben dus 'pas' 20K ervaring in de ZRX.
 
Zoals ik al aangaf koop ik júíst altijd de iets duurdere Philips lampen (die 30% meer licht gevallen). Kosten volgens mij minder dan een tientje... gaan onwijs lang mee, en branden serieus feller dan goedkopere bolletjes.

Nee, die gaan dus korter mee. Dat is mijn punt. En dat feller branden zit ook vooral in je hoofd. Meestal is vooral de lichtkleur iets anders. Dat kan feller lijken.
Vergelijk een goed merk standaard NIEUW lampje eens met een zogenaamde dure. Je zult weinig verschil zien.

edit: Ik lees nu je edit. Die XtremeVisions vallen volgens mij onder de noemer normale goede lamp. Die zullen dus gewoon een normale levensduur hebben. Al die namen van lampjes zijn nogal misleidend vaak. Xtreme/Ultra/SuperUltra weet ik het.....
 
Valt wel mee toch? Alleen vrachtwagens en geluidswallen zijn vervelend. Volgens mij is het geen windkracht 7.
 
Laatst deze spray gebruikt voor mijn vizier, gister dus goed mogen testen. Óf ik heb iets niet goed gedaan of het is bagger spul. Het was net of er een dun laagje water op mijn vizier bleef, ook direct na het 'swipen'. Heb de uiteindelijk zoveel mogelijk met het vizier open gereden. Erg prettig '( (denkt dat deze emoji ook wel aardig weergeeft hoe ik op de plaats van bestemming aankwam).

Vond de wind gisteravond ook wat heftig, maar dat had ook wel te maken met het slechte zicht.

Weet iemand hoe je de aangebrachte 'beschermings'laag weer goed van het vizier afkrijgt?
 
Je hebt waarschijnlijk de coating er te dik op aangebracht. Probeer eerst gewoon zeep / afwasmiddel / autoshampoo etc om het eraf te halen. Lukt dat niet dan zou ik gaan polijsten.
Ik zou persoonlijk een microvezel doek met een polijstmiddel proberen om het eraf te poetsen. Meguiars Ultimate Compound of Commandant 4 bijvoorbeeld.
 
Ik ken wel RainX voor op de autoruit, zou ook op je vizier moeten kunnen. Werkt op de auto prima, alleen moet je wel bijhouden. Als je het een paar maanden laat zitten zonder opnieuw aan te brengen komt er een irritante waas. Om die reden gebruik ik het niet meer. Durf het op mn helm ook niet aan daarom. Voor RainX was wel weer een speciale cleaner om het te verwijderen voor zover ik weet. Of een paar maanden geduld, dat werkt ook...
 
RainX is zoals veel van dat soort middelen niet bedoeld voor plastics. Dat wil niet zeggen dat het niet kan werken maar het is niet aan te raden. Gebruik gewoon wax voor je vizier, dat werkt prima.

( Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik zelf pledge meubelolie gebruik voor zo'n beetje al mijn plastic onderdelen op de motor, kappen en motorhelm+visier. Ook niet echt daarvoor bedoeld....)
 
Wat voor wax is dan eigenlijk de bedoeling dat je gebruikt? Ik doe er eigenlijk nooit wat aan, maar dat is van tijd tot tijd best hinderlijk :+
 
Laatst deze spray gebruikt voor mijn vizier, gister dus goed mogen testen. Óf ik heb iets niet goed gedaan of het is bagger spul. Het was net of er een dun laagje water op mijn vizier bleef, ook direct na het 'swipen'. Heb de uiteindelijk zoveel mogelijk met het vizier open gereden. Erg prettig '( (denkt dat deze emoji ook wel aardig weergeeft hoe ik op de plaats van bestemming aankwam).

Vond de wind gisteravond ook wat heftig, maar dat had ook wel te maken met het slechte zicht.

Weet iemand hoe je de aangebrachte 'beschermings'laag weer goed van het vizier afkrijgt?
Ik denk dat dat de werking van dat spul ook is. Door druppels zie je ook niks. Die krijg je van wax.
 
Ik heb er zo ergens tussen de 2 à 3 honderdduizend kilometer opzitten op verschillende motoren. Nog helemaal nooit een kapot peertje meegemaakt *O* Geen idee wat erin zat, allemaal tweedehands van waarschijnlijk jaren oud, maar ik heb ze er dan dus ook nog nooit uit hoeven halen :)
 
Als er 1 uitfikt moet je bij een auto ook eigenlijk alle andere lampjes ook vervangen, omdat het andere lampje een "klap" krijgt van die ene die dus uit fikt...
Met welke natuurkundige wet verklaar je dat? Ik heb dit nog nooit van gehoord, en kan eigenlijk geen reden bedenken waarom dat zo zou zijn?
 
Normaal is wax echt wel aan te raden op je helm. Zonder wax is het een grote bende in een stortbui. Om nog maar te zwijgen van je hoeveelheid troep die op je helm blijft zitten. Overigens heb je geen speciale motorhelmwax nodig (het zal vast bestaan) maar kun je gewoon elke autowax gebruiken. De ene werkt beter dan de ander maar dat geldt voor elk product.
 
Normaal is wax echt wel aan te raden op je helm. Zonder wax is het een grote bende in een stortbui. Om nog maar te zwijgen van je hoeveelheid troep die op je helm blijft zitten. Overigens heb je geen speciale motorhelmwax nodig (het zal vast bestaan) maar kun je gewoon elke autowax gebruiken. De ene werkt beter dan de ander maar dat geldt voor elk product.

Ik heb wel vaker door een stortbui gereden, je ziet dan inderdaad niet veel. Ik betwijfel of het nu gescheeld had. Maar ik zal het nog eens proberen met een minder dikke laag (wax)..
 
Terug
Bovenaan Onderaan