Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vanochtend is het dan toch eindelijk gebeurd. Ze hebben me te pakken.

Politiebusje achter me hier in de Amsterdamse spits en bij het stoplicht even naast me. "Meneer, wilt u daar even gaan staan?" Natuurlijk. Dus verderop de stoep op. Nou, ik mocht blij zijn dat ze het voor deze keer bij een waarschuwing lieten, want het is natuurlijk levensgevaarlijk om er dit soort praktijken op na te houden en het enige doel dat dit gedrag kon dienen was om mezelf aan verkeersregels, boetes en handhaving te onttrekken. (Mijn rijbewijs of kentekenbewijs hoefden ze verder overigens niet te zien, daar hadden ze ondanks die verdenkingen en beschuldigingen geen tijd voor.) Het was nou dat ze van de verkeerspolitie net naar een scootercontrole onderweg waren, anders hadden ze er "werk van gemaakt" en "dan had ik echt wat uit te leggen gehad".

Wat er aan de hand was? Het MF stickertje moest van de nummerplaat af, en wel meteen.


Logisch ,aanpakken die m-c leden _O-
 
:+ Precies.

En ja ik ben nu stickerloos, want ze reden niet verder voordat ik het er echt vanaf haalde (moest het stickertje ook inleveren). Vanavond maar even een nieuwe uit de la pakken :X Als geharde crimineel kan ik dit natuurlijk niet laten.
Hopelijk heb je hem verfrommeld dat hij niet te hergebruiken is?
(Die sticker natuurlijk en niet die agent):X
 
Vanochtend is het dan toch eindelijk gebeurd. Ze hebben me te pakken.

Politiebusje achter me hier in de Amsterdamse spits en bij het stoplicht even naast me. "Meneer, wilt u daar even gaan staan?" Natuurlijk. Dus verderop de stoep op. Nou, ik mocht blij zijn dat ze het voor deze keer bij een waarschuwing lieten, want het is natuurlijk levensgevaarlijk om er dit soort praktijken op na te houden en het enige doel dat dit gedrag kon dienen was om mezelf aan verkeersregels, boetes en handhaving te onttrekken. (Mijn rijbewijs of kentekenbewijs hoefden ze verder overigens niet te zien, daar hadden ze ondanks die verdenkingen en beschuldigingen geen tijd voor.) Het was nou dat ze van de verkeerspolitie net naar een scootercontrole onderweg waren, anders hadden ze er "werk van gemaakt" en "dan had ik echt wat uit te leggen gehad".

Wat er aan de hand was? Het MF stickertje moest van de nummerplaat af, en wel meteen.
Ik dacht al, de wereld voelde ineens een stukje veiliger!
 
Vanochtend is het dan toch eindelijk gebeurd. Ze hebben me te pakken.

Politiebusje achter me hier in de Amsterdamse spits en bij het stoplicht even naast me. "Meneer, wilt u daar even gaan staan?" Natuurlijk. Dus verderop de stoep op. Nou, ik mocht blij zijn dat ze het voor deze keer bij een waarschuwing lieten, want het is natuurlijk levensgevaarlijk om er dit soort praktijken op na te houden en het enige doel dat dit gedrag kon dienen was om mezelf aan verkeersregels, boetes en handhaving te onttrekken. (Mijn rijbewijs of kentekenbewijs hoefden ze verder overigens niet te zien, daar hadden ze ondanks die verdenkingen en beschuldigingen geen tijd voor.) Het was nou dat ze van de verkeerspolitie net naar een scootercontrole onderweg waren, anders hadden ze er "werk van gemaakt" en "dan had ik echt wat uit te leggen gehad".

Wat er aan de hand was? Het MF stickertje moest van de nummerplaat af, en wel meteen.

Het is jammer dat ze blijkbaar niets beters te doen hebben, zo'n veilige stad hier. Ja dan moet je wel op stickertjes gaan letten, of met 20 man scooters controleren of fietsers op lampjes.:r
 
Tsja, gisterochtend kreeg mijn rechterspiegel nog een mep van de elleboog van een razende fietser die zich woest een weg baande door voor rood wachtend verkeer, om vervolgens vlak voor de langsrijdende bus waar hij niet dwars doorheen kon te stoppen, op zijn telefoon te gaan staan kijken en te missen dat het achter hem ondertussen wel groen geworden was, waardoor iedereen weer langs hem moest tot hij zijn telefoon had weggestopt. Ik had sterk de neiging om de telefoon uit zijn handen te meppen bij het langsrijden (maar heb me ingehouden :) ).
 
Tsja, gisterochtend kreeg mijn rechterspiegel nog een mep van de elleboog van een razende fietser die zich woest een weg baande door voor rood wachtend verkeer, om vervolgens vlak voor de langsrijdende bus waar hij niet dwars doorheen kon te stoppen, op zijn telefoon te gaan staan kijken en te missen dat het achter hem ondertussen wel groen geworden was, waardoor iedereen weer langs hem moest tot hij zijn telefoon had weggestopt. Ik had sterk de neiging om de telefoon uit zijn handen te meppen bij het langsrijden (maar heb me ingehouden :) ).
Goed gedaan jonguh … Deden de Saoedi's in Jemen dat ook maar '(
 
Of zie het zo...iedereen laat het maar over zn kant gaan dat dat soort figuren altijd maar hun zin doordrijven en krijgen, omdat niemand ze wat durft te maken, dan krijg je langzaam aan wat je nu overal ziet. Niemand respect voor de politie, criminaliteit en intimidatie wordt vrijwel niets aan gedaan (behalve uiteraard als je geen belasting betaald, dan staan ze direct op je stoep) en steeds meer aso's want je komt er toch mee weg.

En ja iemand met een mes uitdagen heb ik gedaan die me wilde beroven tig jaar geleden...heb het mes nog steeds in mn kast liggen.
Het zwakke altijd maar alles laten gebeuren en vooral niets eraan doen als je iets ziet gebeuren moet maar eens ophouden wat mij betreft:YY

Groot gelijk
 
Of zie het zo...iedereen laat het maar over zn kant gaan dat dat soort figuren altijd maar hun zin doordrijven en krijgen, omdat niemand ze wat durft te maken, dan krijg je langzaam aan wat je nu overal ziet. Niemand respect voor de politie, criminaliteit en intimidatie wordt vrijwel niets aan gedaan (behalve uiteraard als je geen belasting betaald, dan staan ze direct op je stoep) en steeds meer aso's want je komt er toch mee weg.

En ja iemand met een mes uitdagen heb ik gedaan die me wilde beroven tig jaar geleden...heb het mes nog steeds in mn kast liggen.
Het zwakke altijd maar alles laten gebeuren en vooral niets eraan doen als je iets ziet gebeuren moet maar eens ophouden wat mij betreft:YY
Maar zat je toen ook op een rijdende motor op een drukke snelweg, en reed de belager in een auto van minstens 1000 kg?
Speltip 14: Weet waar je kansen liggen.
 
Tsja, gisterochtend kreeg mijn rechterspiegel nog een mep van de elleboog van een razende fietser die zich woest een weg baande door voor rood wachtend verkeer, om vervolgens vlak voor de langsrijdende bus waar hij niet dwars doorheen kon te stoppen, op zijn telefoon te gaan staan kijken en te missen dat het achter hem ondertussen wel groen geworden was, waardoor iedereen weer langs hem moest tot hij zijn telefoon had weggestopt. Ik had sterk de neiging om de telefoon uit zijn handen te meppen bij het langsrijden (maar heb me ingehouden :) ).

Vanochtend ook weer meegemaakt. Wanneer komt dat smartphone/mobieltjes verbod voor fietsers nou eens?? En ze mogen savonds ook wel ff fatsoenlijke verlichting op hun fiets monteren. :( Je moet tegenwoordig echt ogen in je rug, in je zij en op je schouders hebben wil je iedereen zien in het verkeer.
 
Wat me opvalt de laatste tijd:
Overdag hebben de helft van de fietsers (al dan niet met mobieltje in de hand) het licht aan.
Waarvan je van de meeste "lasogen" krijgt vanwege het veel te felle en/of fout afgestelde koplamp.
Maar in de avond rijdt de helft van de fietsers zonder licht.
Zijn dan misschien de batterijen leeg van het overdag met licht aan rijden?
 
Wat me opvalt de laatste tijd:
Overdag hebben de helft van de fietsers (al dan niet met mobieltje in de hand) het licht aan.
Waarvan je van de meeste "lasogen" krijgt vanwege het veel te felle en/of fout afgestelde koplamp.
Maar in de avond rijdt de helft van de fietsers zonder licht.
Zijn dan misschien de batterijen leeg van het overdag met licht aan rijden?

_O-_O-

Je maakt een grap toch?
 
Wat me opvalt de laatste tijd:
Overdag hebben de helft van de fietsers (al dan niet met mobieltje in de hand) het licht aan.
Waarvan je van de meeste "lasogen" krijgt vanwege het veel te felle en/of fout afgestelde koplamp.
Maar in de avond rijdt de helft van de fietsers zonder licht.
Zijn dan misschien de batterijen leeg van het overdag met licht aan rijden?
Die hebben een naafdynamo met dagrijlicht.
 
Nee hoor, is echt waar.
1*RSuZC5ZglLe7zyVcYcrmBA.jpeg


Als overdag de helft met licht rijdt, en 's avonds de helft zonder licht... Dan is er toch geen verschil? :?
 
Wat me opvalt de laatste tijd:
Overdag hebben de helft van de fietsers (al dan niet met mobieltje in de hand) het licht aan.
Waarvan je van de meeste "lasogen" krijgt vanwege het veel te felle en/of fout afgestelde koplamp.
Maar in de avond rijdt de helft van de fietsers zonder licht.
Zijn dan misschien de batterijen leeg van het overdag met licht aan rijden?
hebben zonnepanelen, en die schijnt niet s'nachts......:+
 
:( Je moet tegenwoordig echt ogen in je rug, in je zij en op je schouders hebben wil je iedereen zien in het verkeer.

Ja herkenbaar, het lijkt soms wel of ze maar wat doen i.p.v. het geleerde in praktijk brengen. :/
Een ritje Zandvoort is tegenwoordig een overlevingstocht op de N201 om een voorbeeld te noemen.
 
Vanochtend rond 6 uur alleen maar linksplakkers op de A1. Zelfs zo erg dat men in een treintje reed op de meest linkse baan en de andere drie banen er niemand reed.:') Op de meest rechtse baan ben ik er langs gegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan