Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Jij had blijkbaar veel haast en hij wat minder. Voor dat laatste valt wel iets te zeggen. Het zou in het verkeer veiliger toegaan als we allemaal wat minder opgefokt achter het stuur zouden zitten omdat we bang zijn een paar seconden later aan te komen :+ Ik zeg dus niet dat jij in dit geval opgefokt op de motor zat, maar wat meer rust in het verkeer in het algemeen zou de veiligheid en het rijplezier bevorderen.
Vraag me wel af hoeveel tijd hij nodig had om zijn armen naar het stuur te brengen en gas te geven en of jij op een Boss Hoss zat, dat je er makkelijk langs kon ...
(0-60 in 1.7 seconds?)
Had het laatst ook. Ik sta vooraan bij het stoplicht, links van mij staat ook wat (twee stroken voor rechtdoor) en er komt een motorscooter tussendoor die hem vol op het zebrapad zet, echt in het midden in de lengterichting. Licht voor voetgangers gaat op groen en de voetganger was not amused. Ons licht wordt groen en dan is het alsof ie op een 50cc scooter zit, dus ik ging er ook gewoon voorbij.
 
Nee, volgens de scheiding der machten is dat niet aan hen om te beslissen. Zij voeren slechts uit. ;)

})

O-)

We doen hier niet aan scheiding van machten, we zijn tenslotte geen democratie ;)

Hier ben ik politieagent, rechter en beul O-)
Best wennen dat het in het echt net even anders werkt. Heel soms vergis ik me tijdens m'n werk.....
 
})

O-)

We doen hier niet aan scheiding van machten, we zijn tenslotte geen democratie ;)

Hier ben ik politieagent, rechter en beul O-)
Best wennen dat het in het echt net even anders werkt. Heel soms vergis ik me tijdens m'n werk.....
O, vandaar dat nieuwe relletje over de agenten die Michael P. gearresteerd hebben. Was jij daarbij?
 
O, vandaar dat nieuwe relletje over de agenten die Michael P. gearresteerd hebben. Was jij daarbij?

Nee, daar was een van de andere 59.995 bij :+

Ik ben overigens groot voorstander van scheiding der machten.


En dat een ieder het recht heeft aangifte te doen enz.... maar dit was toch wel een gevalletje waarbij ik ernstig moeite moest doen bij mijn principe's te blijven. O-)
 
Nee, daar was een van de andere 59.995 bij :+

Ik ben overigens groot voorstander van scheiding der machten.


En dat een ieder het recht heeft aangifte te doen enz.... maar dit was toch wel een gevalletje waarbij ik ernstig moeite moest doen bij mijn principe's te blijven. O-)
Natuurlijk, dat is soms hondsmoeilijk, vertel mij wat … :$ Maar toch altijd de moeite waard :t
 
politie... soms ben je blij als ze er zijn, en soms kun je ze wel schieten...
zal het maar niet hebben over die keer dat ik en omstanders bijna het ziekenhuis in gereden zijn door twee roekeloze agenten...
het nadeel voor de plisie is, dat ze niet vergeten om prenten uit te schrijven, maar wel vaak vergeten dat ze een ´voorbeeld functie´ hebben.
als zodanig worden hun streken harder veroordeeld dan de ´normale´ verkeershufters.... :r

@lonewulf heeft iig de drie punten binnen!
dank u!
heb ik wat gewonnen?? :+:+
 
Voordat we bij het stoplicht aankwamen reed hij nog vlot door. Misschien om te laten zien hoe goed hij wel niet was en daarom dat gedrag voor het stoplicht.

Volgende keer ga ik wel naast hem staan maar vooraf wist ik niet dat hij zo sloom zou wegrijden....
Denk dat hij de verkeerslichten beter inschatten kan. Per slot staan jullie bij de volgende weer naast elkaar en is er zelfs tijd voor een gesprek. Van waar dat gejakker?
 
Gister op de A12, woerden daarzo, een vent met een aanhanger op strook 1, met een gangetje van 125 geschatte echte kmh, ik rij 134, marginaal uitbuitend... Kom achter dat ding te zitten en op het moment dat ik het zat ben test ik de "PASS" knop, dat werkt en hij gaat naar strook 2. die al die tijd al helemaal vrij was... Op het moment dat ik er voorbij ga zit-ie ineens te gebaren van wat moet je nou? Dus ik doe het fout omdat hij (45 km) te hard rijdt, twee stroken verder naar links zit dan dat hij mag en daar ook nog eens blijft hangen...
Ik heb een kushandje en een verliefde blik overgestuurd :P
 
Laatst bewerkt:
Voor het verkeerslicht heb ik ook de nijging om mijn motor in zijn vrij te zetten en even rechtop te gaan zitten. Waarom? Omdat het verkeerslicht boven mijn hoofd hangt en dat zie je niet als je blijft liggen.
Als het dan groen wordt moet je inderdad alle handelingen nog verrichten om normaal weg te gaan rijden, so be it. Als ik nummer twee sta kan ik tot 3 of 4 keer toe in z'n één wegtrekken omdat zo'n knakker in een Aygo in de private lease met een 4-jarig contract en een maximum van 8000 per jaar dat daarna maandelijks opzegbaar is gewoon al 4 keer moet (wil?) schakelen voor die 50 rijdt
 
Gister op de A12, woerden daarzo, een vent met een aanhanger op strook 1, met een gangetje van 125 geschatte echte kmh, ik rij 134, marginaal uitbuitend... Kom achter dat ding te zitten en op het moment dat ik het zat ben test ik de "PASS" knop, dat werkt en hij gaat naar strook 2. die al die tijd al helemaal vrij was... Op het moment dat ik er voorbij ga zit-ie ineens te gebaren van wat moet je nou? Dus ik doe het fout omdat hij (45 km) te hard rijdt, twee stroken verder naar links zit dan dat hij mag en daar ook nog eens blijft hangen...
Ik heb een kushandje en een verliefde blik overgestuurd :P
De A12 daar is het paradijs op aarde voor linksplakkers, volgende keer op strook 4 rechts erlangs!
 
Zal je altijd zien dat de auto achter mij een pliesieagen in burger is...

Na een maat van me een bekeuring kreeg voor door rood rijden bij een licht dat niet groen werd door een diender in burger die in de stille straten van Den Haag op zondagnacht zijn hond uit ging laten en nog meer naaierij hou ik boetematis zo veel mogelijk de hand op de knip... heb ik voor de 240 eurie vandaag een motorblok en een versnellingsbak voor de Oude Dame gekocht :P *O*
 
Van de week gelachen om een motorrijder achter mij. Ik reed de N7 op achter een Volvo aan, met 50 km/h reden we over de oprit (waar je makkelijk 80 kan en dat zelfs in koekblik). Zag ik die motorrijder helemaal aan z'n motor hangen. Mogelijk was 'ie kneedowns aan het oefenen en had hij de pech dat hij achter 2 langzaam rijdende auto's zat. Maar het zag er zo belachelijk uit!
 
Kan ik me voorstellen. Maar misschien had hij het wel onwijs naar zijn zin, weetje?? Dan maakt het toch helemaal niet uit :) :t
 
....bij een licht dat niet groen werd....

Dat is inderdaad irritant |(

Komt het vaakst voor bij verkeerslichten met lus detectie, als er geen auto achter je staat duurt het erg lang voordat, of dat je helemaal geen groen krijgt.

Ik ga dan wel eens over de streep staan en wenk naar de auto achter mij, iets naar voren te rijden, om de lus de activeren, maar wordt dan ook niet altijd begrepen...duhhhh :?
 
Dat is inderdaad irritant |(

Komt het vaakst voor bij verkeerslichten met lus detectie, als er geen auto achter je staat duurt het erg lang voordat, of dat je helemaal geen groen krijgt.

Ik ga dan wel eens over de streep staan en wenk naar de auto achter mij, iets naar voren te rijden, om de lus de activeren, maar wordt dan ook niet altijd begrepen...duhhhh :?
Het is wel beter dan een aantal jaren geleden. Ik denk dat er nu toch wat meer aandacht voor is.
 
Het is wel beter dan een aantal jaren geleden. Ik denk dat er nu toch wat meer aandacht voor is.
Kom het toch nog heel vaak tegen, dat je motor niet door de lus “gezien” wordt.

Waren de roodlicht en snelheids laser en flitspalen apparatuur ook maar zo “ongevoelig” voor motorrijders })

Bij sommige verkeerslichten staan er zelfs onderborden met tekst, “doorrijden tot aan stopstreep”, is natuurlijk voor auto’s bedoeld.

Het komt dan ook vaak voor dat er inderdaad nog een autolengte is tussen de voorste auto en de stopstreep, maar van die ruimte kunnen wij dan wel weer mooi gebruik van maken :]

Maar moet dan toch alsnog ook wel eens over de stopstreep en die voorste auto wenken om toch maar tot aan de stopstreep te rijden en naar het “onderbord” te wijzen.

Sommige ingeblikten......duhhhhh... :z
 
Kom het toch nog heel vaak tegen, dat je motor niet door de lus “gezien” wordt.

Ik rij 30.000km per jaar en ik kom het echt nooit tegen. Waarschijnlijk rij je te langzaam op de stopstreep af. En hoe sneller je over de detectielus rijdt, hoe beter je wordt gedetecteerd. Ik hou mijn gas vast tot ik op de eerste lus rijdt (de lange lus) en rem dan af zodat ik net voor de stopstreep stil sta. Zo is het met ook tijdens rijles geleerd.
 
Ik rij 30.000km per jaar en ik kom het echt nooit tegen. Waarschijnlijk rij je te langzaam op de stopstreep af. En hoe sneller je over de detectielus rijdt, hoe beter je wordt gedetecteerd. Ik hou mijn gas vast tot ik op de eerste lus rijdt (de lange lus) en rem dan af zodat ik net voor de stopstreep stil sta. Zo is het met ook tijdens rijles geleerd.
Op de snelweg zijn er weinig verkeerslicht detectielussen, of rij je het grootste gedeelte van die 30k in de stad.

Veel verkeerslichten, in de stad, hebben nog één detectielus (koplus) vaak dicht in de buurt voor de stopstreep, waar dan ook wel een onderbord bij staat, “oprijden tot aan de stopstreep”.

Weggebruikers menen vaak dat om vlot bediend te worden van groen licht, ze zo snel mogelijk in de voorste lus moeten gaan staan met hun voertuig, terwijl dat bij meerdere detectielussen, de verweglus de eigenlijke groenaanvraag doet. (zie foto over indeling detectielussen)
 

Bijlagen

  • 8377BFBE-A534-4441-8002-AF631940B025.jpeg
    8377BFBE-A534-4441-8002-AF631940B025.jpeg
    28,9 KB · Weergaven: 16
Kan ook zijn dat het van de motor afhangt. Ik heb er zelf ook nooit problemen mee gehad. Een licht-gewicht buikschuiver met kuip en aluminium frame heeft minder invloed op het inductieveld dan mijn zware boxer met stalen buizen en minder plastic dan het gemiddelde broodtrommeltje... :)

(Om nog maar te zwijgen over de 700 watt dynamo die er bij mij inzit. De magneten die daar in zitten zijn waarschijnlijk al genoeg om de lus te triggeren 8-))
 
Vanochtend even wezen toeren op de R1200R, naked uitvoering, weinig tupperware, één en al frame met boxermotor :P

Maar weer bij diverse verkeerslichten met “één detectielus” (koplus) geen groen :N

M’n C650 GT heeft wel wat tupperware en wordt wél herkent door de meeste lussen :?

Ga daar vanmiddag weer even mee toeren, is wel lekker met dit warme weer, cruisen in spijkerbroek met teflon jas en zomer hand- en motorschoenen :]
 
Vanochtend even wezen toeren op de R1200R, naked uitvoering, weinig tupperware, één en al frame met boxermotor :P

Maar weer bij diverse verkeerslichten met “één detectielus” (koplus) geen groen :N

M’n C650 GT heeft wel wat tupperware en wordt wél herkent door de meeste lussen :?

Ga daar vanmiddag weer even mee toeren, is wel lekker met dit warme weer, cruisen in spijkerbroek met teflon jas en zomer hand- en motorschoenen :]
Teflon jas?? Zodat de vliegjes ervan meteen van af vallen? Of zodat je goed doorglijdt na het vallen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan