Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Op de A20 richting Hoek van Holland, stond op de invoegstrook Overschie/Blijdorp een RET (stads-) bus schuin op de weg met z'n neus richting vangrail. Een Marechaussee busje stond er voor geparkeerd en was leeggestroomd: er stonden een stuk of 6 staats dienders in geel hesje bij de bus.
Toen ik er in de andere richting voorbij reed viel de file nog wel mee, maar die zal wel snel aangegroeid zijn.

Gisteren ingeblikt heen en terug richting Nijmegen, wat zijn er toch veel bestuurders die de doorstroming weten te frustreren, ik heb de typische voorbeelden weer allemaal mogen meemaken:
  1. Sneller gaan rijden als je ingehaald wordt.
  2. Langzamer geen rijden terwijl je aan het inhalen bent.
  3. Zeer onregelmatige snelheid (een Duitse Audi TT heb ik werkelijk waar 3x met mijn auto op de cruisecontrol ingehaald, hij heeft me dus 2x ingehaald).
  4. Achterop komen rijden -> bumperkleven -> de ruimte krijgen -> inhalen -> 200 meter verder de afslag nemen -> in de ankers gaan.
Helaas ook wat opgehitste motorrijders en motorrijders die op de snelweg in t-shirt en korte broek zonkracht 7 negeerden.
 
Heeft ali/DX/bangood ook bruikbaar spul of kan ik van dat geld beter bier kopen?
dat vraag ik mij ook af. Zie wel wat spul langskomen op Aliexpress of DX of Alibaba. maar vraag me af wat voor kwaliteit dat heeft.
 
dat vraag ik mij ook af. Zie wel wat spul langskomen op Aliexpress of DX of Alibaba. maar vraag me af wat voor kwaliteit dat heeft.


Vraag ik mij ook af, zie BESTE DEALS PER LIFESTYLE

Handschoenen voor 9 dollar, als je daarmee over het asfalt zou schuren zou het dan nog wat bescherming bieden? :') Die cams kan je vaak qua reviews nog wel wat lezen maar dit soort zaken. Betaal ik toch liever iets meer, hoewel je dan nog steeds de zekerheid niet hebt.

Voor de rest morgen dikke tocht in de verzengende hitte, kijken hoe dat gaat! Filerijden blijft altijd interessant, met name volk wat midden tegen de lijn gaat rijden. Bewust al dan niet onbewust..
 
Laatst bewerkt:
Net A2 gefilterd, maar vooral de Duitsers maken een beetje ruimte voor je. De Nederlanders een stuk minder. Er reden aardig wat Duitsers vanwege die feestdag waarschijnlijk, die hebben een lang weekend gepakt en reden nu weer terug nach hause.
Duitsers moeten in geval van file het midden vrij houden voor hulpdiensten, dus dat zal vooral gewenning zijn ;)
File filteren mogen ze namelijk niet daar.
 
Vanmorgen gezwaaid naar iemand op een MP3! Vooral omdat hij als eerste naar mij zwaaide
Vanmorgen gezwaaid naar iemand op een MP3! Vooral omdat hij als eerste naar mij zwaaide
Ik ook op de N201. Sterker nog. Kort achter de MP3 reed een scooter en die zwaaide ook. En ik? Gewoon teruggezwaaid....

Waarom? Omdat het kan....
 
Duitsers moeten in geval van file het midden vrij houden voor hulpdiensten, dus dat zal vooral gewenning zijn ;)
File filteren mogen ze namelijk niet daar.
Ik doe het er wel. Zij het pas als het echt heel traag gaat, eens vanaf pakweg 40km/u niet meer.
Op een enkeling na die toetert of allerhande gekke spastysche gebaren maakt, gebeurt er niets.
Tweemaal een politieauto gepasseerd ook, zag ze steeds te laat. Nooit iets van gehoord.
In Frankrijk mag het ook niet, maar daar doet iedereen het, en het woord "voorzichtigheid" moeten ze daarbij nog uitvinden ... :X
 
Duitsers moeten in geval van file het midden vrij houden voor hulpdiensten, dus dat zal vooral gewenning zijn ;)
File filteren mogen ze namelijk niet daar.
Dat wist ik, maar in dit geval gingen ze pas licht uitwijken nadat ze mij in hun spiegels gezien hadden. Dus of ze gingen mij ruimte bieden, óf ze dachten 'Fuck, ik moet meer ruimte houden!'. Kan allebei natuurlijk. Ik kon het in ieder geval wel waarderen, af en toe handje uitsteken als bedankje. Al koop je daar natuurlijk ook geen brood van. :9
 
Naast het zwaaien, nog iemand uit z’n motorpak gedreven vandaag :P

Morgen weer zo’n dag....alleen nog warmer :]
 
Vandaag weer file en voor de Botlek tunnel en voor de Botlek brug. Dus de tunnel maar gekozen want had geen zin om via de brug te gaan mocht de brug toch opengaan. En zoals ik het altijd veracht, netjes filteren door de tunnel en dan nog van die eikeltjes die je zien aankomen en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllll lichtjes de auto naar links laten rollen zodat je er niet langs kan. En dan zo'n zelfvolmaakte rotgrijns op hun achterlijke kutsmoel. Liefst zou ik di eikeltjes door de spaken van hun autostuur vlechten om hun dan es goed af te ranselen.......
 
Adem in, adem uit...
1404238
 
Ik stond stil door een ongeluk onderweg naar huis. Na een paar minuten afwachten of we weer mochten gaan rijden begon ik me toch een bbq worstje te voelen met die verzengende zon in zwart pak Dus toch maar straatje gekeerd en andere route gekozen.

Aan de beelden te zien zou het nog lang hebben geduurd. De Coolblue bus stond tig auto's achter mij toen ik omkeerde.
 
Vanavond in een treintje op de A4 door de file. Niet omdat er in eerste instantie zoveel mensen waren, maar degene vooraan reed nog geen 15km/u en weigerde aan de kant te gaan of mensen er langs te laten, moest zelfs een deel op de achterrem rijden omdat k na een tijdje net 1000rpm reed zo traag gingen we |(
 
Was het 2-baans daar? Geen mogelijkheid om tussen rijstrook 2 en 3 even er voorbij te gaan?
 
Vanochtend na het douchen lekker op de motor.
Rij ik net op de A20 word ik weer gedouched: nu door de ruitensproeier van de auto die vlak voor mij reed.
Ik ruik en proef toch liever doucheschuim en die spetters blauwe rommel drogen zo lekker op m'n bril (vizier open met dit weer).
 
Gisteren weer genoeg "motorrijders" gezien die blijkbaar met alleen heel mooi weer hun choppertje, oldtimertje of andere categorie motor uit de schuur halen, en dan vervolgens zonder goede kleding aan een stukje gaan rijden waarbij de beheersing en bochtentechniek echt om te janken is als je er toevallig achter komt te rijden...... '(
 
Gisteren weer genoeg "motorrijders" gezien die blijkbaar met alleen heel mooi weer hun choppertje, oldtimertje of andere categorie motor uit de schuur halen, en dan vervolgens zonder goede kleding aan een stukje gaan rijden waarbij de beheersing en bochtentechniek echt om te janken is als je er toevallig achter komt te rijden...... '(
Mooi-weer-woon-werk-motor-verkeer neigt vaak naar de vroegere zondagsrijders met hoed en sigaar.
Ik stond gisteren gefilterd voor een verkeerslicht, draait de bestuurder links van mij zijn raampje open om zijn medeleven te uiten voor mij in volledige pak met alleen de tocht-ritsen open: mooi gebaar van de man :t
 
Eergisteren lekker stukje Utrecht - Breukelen - Loenen a/d Vecht - Kortenhoef - Loosdrecht enz. gedaan.. Ben op den duur maar gestopt met tellen van mensen in korte broeken en t-shirtjes. Zelfs een dame achterop in een naveltruitje |(
 
Eergisteren lekker stukje Utrecht - Breukelen - Loenen a/d Vecht - Kortenhoef - Loosdrecht enz. gedaan.. Ben op den duur maar gestopt met tellen van mensen in korte broeken en t-shirtjes. Zelfs een dame achterop in een naveltruitje |(
Dat zijn leuke weggetjes :Y
 
Ah zeker, rijd daar graag. Nog wel veel vliegen daar, dus kleppie dicht :] Sinds motorrijbewijs voor het eerst mn beste vriendinnetje achterop en die kreeg mijn motorjeans en jas (heb meerdere), ze vervloekte me voor het opstappen maar eenmaal achterop en na enige uitleg was het oké. Eind nog even over de A2, toch grappig hoe je sommige bestuurders ziet kijken als ze 2 vrouwen op een motor zien }:O
 
Terug
Bovenaan Onderaan