Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Mijn "Stromingsleer" docent maakte jaren geleden ook een dergelijk vergelijk in de les, de theorie was wat verwarrend voor een deel van de klas.
"Geeft niet jongens, de overheid snapt het ook nog nietBekijk bijlage 1397031. Zie het als leiding met stromend water: Bij een dunnere leiding heb hogere snelheid om de zelfde volume per tijdseenheid te behouden. Ofwel, als het druk is op de weg en de weg wordt smaller, zal de snelheid op de smallere weg verhoogd moeten worden om de doorstroom te behouden"

Opeens snapte de hele klas de theorie, mooi volk die techneuten:9
Eerste dag natuurkunde op de MAVO: natuurkunde leraar klom op de tafel en sprong er weer van af "dit is zwaartekracht".
Zulke voorbeelden blijven je levenslang bij :t
 
Net op de terugweg een motor in de vangrail bij afslag a20> gouda direct uit de ketheltunnel.
Remde nog af om te stoppen maar bestuurder gaf al aan in orde te zijn en in de bocht direct uit de tunnel was geen veilige plek om em stil te zetten als het niet hoeft.
Hopelijk valt de schade aan de fiets mee maar er lagen flinke wat losse onderdelen...
 
Max, de A2 is bij Utrecht breder dan de startbanen van Schiphol en je mag daar grote delen niet harder dan 100. Als ik het me goed herinner levert het per dag twee ton aan bekeuringen op. Dat heeft niets meer met verkeersveiligheid te maken en alles met de kassa.

Het heeft alles te maken met die dorpjes die er langs liggen die al jaren lang succesvol procederen tegen het verhogen van de maximumsnelheid op de A2.
 
Vandaag meegemaakt: ik reed op mijn oude damesfiets over een tweerichtingsfietspad, links parallel aan de gewone weg in een woonwijk, snelheid een geschatte 10 km/u. Komt er een man in een klein zwart autootje van links. Normaal stopt elke auto daar om de fietsers door te laten. Deze echter niet. Hij reed door en ik moest mijn terugtraprem flink aanspreken om hem niet te raken. Daarna kwam hij toch tot stilstand, mijn weg blokkerend. Ik speelde nog even met de gedachte om met mijn fiets (geschatte waarde15 euro) ter lering van hem en vermaak van mij een flinke deuk in zijn zijkant te rijden, maar liet dit plan varen om mijn bestemming tijdig te bereiken.
 
Heh, tijdens het rijden ging het FI lichtje branden, reed er gewoon lekker mee door, voelde niets speciaals of anders met de motor. Bij stoplicht aangekomen zet ik 'm even uit, weer aan en hoppa, FI lichtje is terug uit :)
't gaat om een VFR natuurlijk ;)
 
Heeft te maken met een zeldzaam plantje 2 kilometer verder in de polder :(O-)

Ik dacht dat het één of andere kever was, maar dat was bij het verlengen van de A4 voorbij Delft. Hier inderdaad een wazig plantje dat wordt aangegrepen om zogenaamde overlast tegen te gaan.
 
In Leusden stonden een paarhonderd tonners in het MOB die niet verkocht mochten vanwege het feit dat er varens onder groeiden...
 
Er is ook zo iets als te veel ruimte maken voor motorrijders... Ik waardeer natuurlijk de intentie, maar bijna de berm inrijden is ook weer niet goed. Beste blikkers, blijft toch in ieder geval binnen uw strook :) Ik vind mijn paadje wel en als het niet past past het niet.

Ik wil dan ergens wel bedanken, maar ik wil het ook niet stimuleren, dus ik doe meestal maar niks... Ervaringen?

1397293
 
En dan gaat het meestal ook nog met zo'n abrupte slinger, waardoor andere blikkers weer schrikken en naar die auto gaan kijken van "wat doet die nou" in plaats van naar hun voorligger of hun spiegels...

The road to hell is paved with good intentions :D
 
Er is ook zo iets als te veel ruimte maken voor motorrijders... Ik waardeer natuurlijk de intentie, maar bijna de berm inrijden is ook weer niet goed. Beste blikkers, blijft toch in ieder geval binnen uw strook :) Ik vind mijn paadje wel en als het niet past past het niet.

Ik wil dan ergens wel bedanken, maar ik wil het ook niet stimuleren, dus ik doe meestal maar niks... Ervaringen?

Bekijk bijlage 1397293
Vandaag een paar keer meegemaakt. Zeer zeker niet zo niet extreem als jouw voorbeeld, maar zelfde strekking. Er was ruimte genoeg om te passeren maar een aantal bestuurders week ineens uit naar links of naar rechts op het moment dat ik wat dichterbij kwam. In dit geval wel een bedankje gegeven.

Bij die rare slinger reactie is mijn gedachte dat er ooit een spiegeltje geraakt is, of dat de angst dat het zou kunnen gebeuren hoogtij viert. Iets in die trend.

In principe dank ik iedereen die ruimte creëert: het zij omdat ze opschuiven, of een gat laten vallen waardoor je de bestuurder die te dicht op de lijn zit vlot kan passeren. Maar inderdaad, bij de overdreven hals-over-kop-schrikreactie situaties zoals uit jouw ervaring vandaag ben ik daar ook terughoudend in.
 
Laatst bewerkt:
Bij dagelijkse file houd ik standaard ruimte voor motorrijders, ik zit dicht bij de zijlijn in de buurt maar houd het wel veilig voor eenieder. Vooral mijzelf.

En die ruimte houd ik dus altijd, ik maak niet voor individuele motorrijders ruimte.
 
En die ruimte houd ik dus altijd, ik maak niet voor individuele motorrijders ruimte.
:^ Probeer ik ook, vanuit de auto, maar ja, jij en ik zijn motorrijders, en de meeste blikkers zijn dat natuurlijk niet. Kon ik die mensen maar op een of andere manier een berichtje sturen of zo, waarmee ik iets genuanceerder zou kunnen zeggen van "bedankt voor uw attentheid, maar gewoon voorspelbaar rechtdoor rijden en dan niet al te dicht bij die andere rijstrook is echt voor iedereen veel chiller" :) Maar ja... We zijn jammerlijk beperkt in onze communicatie op de weg.
 
Dit was inderdaad wel zo'n gevalletje, want er was daar een hele rits die enorm naar links zat. Maar goed, daarvoor en daarna weer niet dus dan heb je er niet zo veel aan. Bovendien was dit op de A4 en dat is wel een dermate bereikbare weg voor hulpdiensten dat ik hier ook niet voor de invoering zou zijn, want het wordt er wel chaotischer van. Doe mij maar gewoon twee stroken normaal en voorspelbaar rijdende stromen.
 
Omdat de meningen er over verschillend zijn is het dus beter om het vast te leggen: Altijd rettungsgasse.
 
Een ander geval is: waar verwacht je als motor ruimte op een weg met 1 rijstrook, links of recht?
Mag je daar zowiezo de stilstaande of vooruit kruipende auto's voorbij rijden op de motor?
Bekende situaties zijn de aansluitingen van de ene naar de andere snelweg die in de spits vaak vast staan of de aanvoersweg naar een rotonde.
Veel automobilisten verwachten daar helemaal niet voorbijgereden te worden, anderen maken wel ruimte, maar de een gaat naar links, de ander naar rechts.
In de auto ga ik meestal zover mogelijk links rijden om een motor rechts te laten passeren, of ik "volg" de auto achter mij (gaat hij naar links, dan ga ik naar links, gaat hij naar rechts, dan ga ik naar rechts).
 
Er is ook zo iets als te veel ruimte maken voor motorrijders... Ik waardeer natuurlijk de intentie, maar bijna de berm inrijden is ook weer niet goed. Beste blikkers, blijft toch in ieder geval binnen uw strook :) Ik vind mijn paadje wel en als het niet past past het niet.

Ik wil dan ergens wel bedanken, maar ik wil het ook niet stimuleren, dus ik doe meestal maar niks... Ervaringen?

Bekijk bijlage 1397293
Gebeurd inderdaad vaak... ik weet ook nooit zo goed wat ik ermee aan moet. Wel eens iemand zonder goed te kijken z'n auto een slinger richting vluchtstrook zien geven. Moet je proberen op de tussenweg van de A4 naar de A9... daar komt de lijnbus met 60km/u over de vluchtstrook gedenderd bij drukte. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan