Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

De combinatie onweer en automobilisten die er bang voor zijn had ik blijkbaar nog niet zo vaak gehad :/
Bij elke flits vol in de remmen (of zouden ze nou echt gedacht hebben dat de hele A15 vannacht volgehangen is met flitspalen)... En dat terwijl we nog voor de bui uit reden, kom op jongens, beetje gas er op :]

Ik was net een andere filterende motor gepasseerd toen het begon te flitsen... vroeg me even af of hij niet aan het waarschuwen was of er langs wilde. Duurde even voor ik doorhad dat het onweer was. 8)7
 
Vanochtend op de snelweg een bouwbedrijfbusje dat zonder knipperlicht ineens naar links komt met weinig snelheid waardoor ik best hard moest remmen.
 
Ondanks regen toch de motor gepakt ipv de auto vanwege de verwachte drukte.
Heerlijk om ook eens de motor te pakken en drukte tegenkomen. Heb ik niet voor niks de regenkleding moeten pakken. Wel weer wat geleerd:

-Mijn laarzen zijn na twee jaar niet meer waterdicht.
-Mijn jas ook niet.
-Mijn nieuwe helm gelukkig wel.*O*
-handschoenen heb ik over de jas aangedaan in de hoop dat er geen regen binnen zou waaien. Dat ging goed tot ik moest afremmen bij het stoplicht.-O-


Ondanks dat ben ik toch blij dat ik gewoon weer lekker op de motor weg ben. Woonwerk en een paar keer per week dit soort zeikweer zou ik graag trotseren (indien nieuwe laarzen/regenjas).
Als je veel rijdt (woon-werk, weekenden, vakanties) dan is een pak dat gewoon waterdicht is het allerbeste, nooit afvragen of je een regenpak aan moet of niet.
Mouwen gaan over de handschoenen en broekspijpen over de laarzen (en witte sokken op de tennisbaan).
Waterdichte handschoenen en laarzen een must.
Mijn Shoei Neotec 1 blijft plensregen zoals vanochtend niet leuk vinden, tijd voor een Neotec 2?
 
Als je veel rijdt (woon-werk, weekenden, vakanties) dan is een pak dat gewoon waterdicht is het allerbeste, nooit afvragen of je een regenpak aan moet of niet.
Mouwen gaan over de handschoenen en broekspijpen over de laarzen (en witte sokken op de tennisbaan).
Waterdichte handschoenen en laarzen een must.
Mijn Shoei Neotec 1 blijft plensregen zoals vanochtend niet leuk vinden, tijd voor een Neotec 2?

Helemaal mee eens, dat een goed waterdicht pak goud zou zijn. Helaas niet echt budget op het moment anders zou ik zo een goretex combi kopen. Het enige dat écht droog gebleven is vanochtend zijn mijn Held goretex handschoenen.

Mijn oude multitec had last van zware regen maar mijn nieuwe HJC IS-max is vanochtend helemaal droog gebleven van binnen. Stiekem was ik er wel een beetje bang voor maar hij heeft zich goed gehouden.
 
Ik moet zeggen dat de zooi me vanochtend enorm meeviel. Iets drukker dan gewoonlijk, maar als je bedenkt hoeveel OV-gangers nu opeens in het blik gezeten moeten hebben, maar verdomt weinig idioterie gezien.

En mijn pak is nog waterdicht, dus ik vind regenrijden altijd wel leuk. Maar daarin ben ik geloof ik een uitzondering.
 
Mij viel de zooi niet mee. Ik koos een andere route, maar ik was natuurlijk niet de enige die op dat idee kwam. Een uur gedaan over de afstand waar ik normaal een half uur voor nodig heb. Voor vanavond het beste er maar van hopen.

Wel fijn dat het weer een keer serieus regent!
 
Op zo'n dag als vandaag ben je toch heel blij dat je motorrijdt! Wat ben ik vanochtend heerlijk door die lange file gereden :t

Alleen even geschrokken bij het wegrijden bij de verkeerslichten hier. Ik sta (als het kan) altijd vooraan bij de middelste en linker rijstrook. Ongeveer 150 meter na het kruispunt is mijn afslag. Normaliter rij ik rustig weg en heb ik vrij baan om de afslag rechts te pakken, maar nu had ik ineens een Seat Leon naast mij zitten die kennelijk wilde racen. Ik wilde de afslag pakken en schrok dus doordat ie ineens naast mij reed, moest even wat extra gas geven om er nog voorlangs te kunnen.

Niet voor onderweg, maar baal er wel van dat mijn pak nog steeds niet droog is na de hoosbui waar ik zondagavond in terecht kwam.
 
Of je houd de volgende keer gewoon wat extra afstand en creëert wat meer geduld als je denkt dat er een eerste keer filteraar voor je rijdt. We hebben het allemaal moeten leren door op een zeker moment alle moed bij elkaar te schrapen en het gewoon te doen, dan is er niets zo fijn als iemand die je daar de ruimte voor geeft.
Beter is om de meer ervaren rijder voor te laten gaan zodat de nieuweling het leert van een ervaren iemand. Maar deze persoon was teveel aan het twijfelen en maakte keer op keer op het verkeerde moment een verkeerde besluit.
 
WAT EEN KOETWEER! :(
Vandaag lekker onderweg, juist op tijd het huis uit, begint het dan wel niet binnen de 10km van huis met bakken uit de lucht te vallen.
Nu ik dacht mijn Macna Impact Pro (die nog nooit in de regen heeft gezeten, 1 maand in gebruik) waterdicht was zoals geadverteerd...
Blijkbaar niet dus.

Hoop dat het "gelamineerde membraan" te herstellen valt of ik wil een nieuwe jas.
Ondertussen dan weer terug met mijn andere Macna Command Plus jas rondrijden met een regenoverall dan.
 
WAT EEN KOETWEER! :(
Vandaag lekker onderweg, juist op tijd het huis uit, begint het dan wel niet binnen de 10km van huis met bakken uit de lucht te vallen.
Nu ik dacht mijn Macna Impact Pro (die nog nooit in de regen heeft gezeten, 1 maand in gebruik) waterdicht was zoals geadverteerd...
Blijkbaar niet dus.

Hoop dat het "gelamineerde membraan" te herstellen valt of ik wil een nieuwe jas.
Ondertussen dan weer terug met mijn andere Macna Command Plus jas rondrijden met een regenoverall dan.
Vervelend voor je, maar op zichzelf is het niet verkeerd dat er eindelijk weer 's wat water valt!
 
Helemaal mee eens, dat een goed waterdicht pak goud zou zijn. Helaas niet echt budget op het moment anders zou ik zo een goretex combi kopen. Het enige dat écht droog gebleven is vanochtend zijn mijn Held goretex handschoenen.

Mijn oude multitec had last van zware regen maar mijn nieuwe HJC IS-max is vanochtend helemaal droog gebleven van binnen. Stiekem was ik er wel een beetje bang voor maar hij heeft zich goed gehouden.
Mijn textielpak, voor 250 euro bij Louis gehaald is prima waterdicht. Vanochtend 45min in plensregen incl file filteren, conclusie, alleen m'n kisten wat vaker invetten O-)
 
Mijn textielpak, voor 250 euro bij Louis gehaald is prima waterdicht. Vanochtend 45min in plensregen incl file filteren, conclusie, alleen m'n kisten wat vaker invetten O-)

Mijn jas was ook waterdicht toen ik hem kocht.. Heb in die twee jaar alleen gemerkt dat hij langzaam aan meer en meer water door laat. En in een normaal buitje zal hij ook nog prima volstaan maar 20 minuten lang zware regenval is hem inmiddels iets te veel.
 
Dan kom ik hier misschien over een jaar wel op terug inderdaad... Laten we hopen van niet. Pak is nu 9 maanden oud ofzo. Wel heel veel gebruikt in die tijd (7000km oid), maar niet gek veel regen.
 
Ik heb alleen maar heerlijk weer gezien vandaag in/rond Amsterdam. Maar man man wat een drukte zo zonder OV. Ik zag wel heel veel carpoolen, maar ik zag ook een heleboel mensen die duidelijk niet elke dag op de weg zaten in de spits :)

En je zult er maar met dit soort materieel doorheen moeten...
1396996
 
Bekijk bijlage 1396996

Voor deze chauffeur met dit transport was het een gewone werkdag, wel of geen OV, rustig of druk op de weg, maakt voor hun niet uit, zijn wel wat gewend :t
Dat hoop ik ook... Maar vandaag was wel erg druk, ook met allerlei bestuurders die vreemde capriolen uithalen om hun voertuig zonder richting aan te geven ergens tussen proppen en zo. Je zult met zo'n ding een noodstop moeten maken of in je spiegel zien dat iemand bijna onder je letterlijk manshoge wielen verdwijnt... Kan me niet voorstellen dat het echt niet uitmaakt. Maar ik heb altijd groot respect voor mensen die met dat soort spul de weg opgaan.
 
Prachtige vergelijking! _O-

Mijn "Stromingsleer" docent maakte jaren geleden ook een dergelijk vergelijk in de les, de theorie was wat verwarrend voor een deel van de klas.
"Geeft niet jongens, de overheid snapt het ook nog niet
1397031
. Zie het als leiding met stromend water: Bij een dunnere leiding heb hogere snelheid om de zelfde volume per tijdseenheid te behouden. Ofwel, als het druk is op de weg en de weg wordt smaller, zal de snelheid op de smallere weg verhoogd moeten worden om de doorstroom te behouden"

Opeens snapte de hele klas de theorie, mooi volk die techneuten:9
 
Ik heb vandaag praktisch geen file gehad, in tegenstelling tot een 'gewone' dinsdag op dezelfde route... Van mij mogen ze het vaker doen, dat staken :+
 
Dat hoop ik ook... Maar vandaag was wel erg druk, ook met allerlei bestuurders die vreemde capriolen uithalen om hun voertuig zonder richting aan te geven ergens tussen proppen en zo. Je zult met zo'n ding een noodstop moeten maken of in je spiegel zien dat iemand bijna onder je letterlijk manshoge wielen verdwijnt... Kan me niet voorstellen dat het echt niet uitmaakt. Maar ik heb altijd groot respect voor mensen die met dat soort spul de weg opgaan.

Je verneemt er niet zoveel van hoor. Kwestie van rustig blijven, als een koekblik in de binnenkant van je bocht gaat staan blijven staan waar je staat en in je uitzwaai net zo. Ik bedenk me altijd, ik heb er voor doorgeleerd, dus mag niet verwachten dat mensen met alleen een A- en/of B-rijbewijs weten dat dat niet gaat. En net als met andere vaklui met een gevorderde opleiding, heb je altijd hobbyisten die denken dat ze alles van jouw vakgebied weten.

Meestal is trouwens het gevolg wanneer je net voor de ellende rustig blijft staan en niet boos wordt, het koekblik ofwel komt vragen hoe of wat, danwel begrijpt dat ze er niet heel handig staan.

In mijn geval is hevige sneeuwval, kerst/pasen, etc de kers op de taart. Ik rij supermarktdistributie en in genoemde omstandigheden is het op een parkeerplaats vaak een complete chaos en regelmatig bevindt mijn losplaats zich in de buurt van de parkeerplaats, al dan niet achter op de parkeerplaats. Oftewel, iedereen al behoorlijk in de war, moet die trekker/oplegger er ook nog bij. Heerlijk *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan