Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Maar wat is er nu dan zo mis gegaan dat het het zo moet verwoorden ?

Het is geen theoretische letterneuker die moeilijk doet om een datum op je paspoort maar een praktische gast die liever daadwerkelijk aan het werk is om ons land te beschermen.

Daar gaat je hele reply over.... dat hij niet moeilijk doet. Ik zou verwachten dat een dergelijke praktische manier van optreden juist bij jou in goede aarde zou vallen :? :?

Vroeger zat er nog een aangename lijn in je wat afwijkende manier van denken, tegenwoordig ben je gewoon niet meer te volgen.
Het is niet mijn bedoeling om de Opper in de grond te trappen, geen negatief woord over hem. Ik was in eerste instantie verbaasd dat ik mijn paspoort moest tonen. Bij de pomp aan de A12 kan je ook gewoon uit NL komen, dus niet perse uit D. Met dat ik de Opper attent maak op het verlopen zijn van mijn paspoort was eigenlijk om een reactie te krijgen. Hetzij van: "ik heb het gezien, maar in dit geval is het okee, laat het vervangen" of "het mag 10 jaar verlopen zijn dus het is goed". Maar hij kwam niet verder dan zijn twee zinnen terwijl ik best voor rede vatbaar ben, dat zie je aan mijn reply op je andere opmerking in het kickstarter topic.

Maar als je eerst zegt dat je helemaal geen paspoort bij je hoeft te hebben is het daarna toch geen probleem dat je een 7 jaar verlopen paspoort laat zien? Het lijkt er meer op dat de opper zo'n onpersoonlijk type is die niet gewoon een gesprek voert maar als een automaat de standaardformules opdreunt. Dát zou idd een probleem zijn, lijkt me. Hij had ook hartelijk kunnen lachen en dan zouden jullie in goede verstandhouding uit elkaar gegaan zijn. Nu ben je terecht geïrriteerd.

Ongeveer wat ik bedoel... Irritatie niet echt... Juist omdat ik goed aanspreekbaar en meegaand ben t.o.v. O.A.'s.
 
Wilde vanmiddag vooraan gaan staan bij het stoplichten (twee banen voor rechtdoor), maar paste niet tussen de eerste twee auto's door. Toen het licht op groen ging zag ik tot mijn verbazing de linkerauto tijdens het optrekken direct naar de uiterst linkerkant van zijn baan schuiven, zodat ik er alsnog langs kon. Hulde.

Ik wordt dit jaar al zo vaak bijna van de motor afgereden dat ik er al maar van uit ga dat de bestuurder van de auto zelf ook motorrijder is. Heb al een tijdje niet meer de illusie dat koekblikkers zonder A mij ooit zien, laat staan in hun spiegels.

Het gaat er maar om dat jij hen gezien hebt. Als je bijna van je motor afgereden wordt heb je ze die kans gegeven. (Misschien de voortgezette rijopleiding gaan doen, daar leer je anticiperen enzo.)
Ik heb heel vaak dat auto's even opzij gaan om je tussendoor te laten. De meesten zijn ok, alleen laks. Die grote PCHooft-trekkers die pontificaal op het midden gaan staan, daar heb ik de schurft aan. Heb ik zin om hun spiegeltje even in te klappen.
 
Het is niet mijn bedoeling om de Opper in de grond te trappen, geen negatief woord over hem. Ik was in eerste instantie verbaasd dat ik mijn paspoort moest tonen. Bij de pomp aan de A12 kan je ook gewoon uit NL komen, dus niet perse uit D. Met dat ik de Opper attent maak op het verlopen zijn van mijn paspoort was eigenlijk om een reactie te krijgen. Hetzij van: "ik heb het gezien, maar in dit geval is het okee, laat het vervangen" of "het mag 10 jaar verlopen zijn dus het is goed". Maar hij kwam niet verder dan zijn twee zinnen terwijl ik best voor rede vatbaar ben, dat zie je aan mijn reply op je andere opmerking in het kickstarter topic.



Ongeveer wat ik bedoel... Irritatie niet echt... Juist omdat ik goed aanspreekbaar en meegaand ben t.o.v. O.A.'s.
Dat siert je. Het zou fijn zijn als dat wederzijds was.
 
Het gaat er maar om dat jij hen gezien hebt. Als je bijna van je motor afgereden wordt heb je ze die kans gegeven. (Misschien de voortgezette rijopleiding gaan doen, daar leer je anticiperen enzo.)
Ik heb heel vaak dat auto's even opzij gaan om je tussendoor te laten. De meesten zijn ok, alleen laks. Die grote PCHooft-trekkers die pontificaal op het midden gaan staan, daar heb ik de schurft aan. Heb ik zin om hun spiegeltje even in te klappen.
Ze zijn niet verplicht om ruimte te maken, maar verder ben ik het met je eens. Gelukkig zijn er ook SUV-chauffeurs - en een enkele vrouw :+ - die bereid zijn een ander te matsen.
 
Nee, ze zien je juist niet. Alles wat irriteert en niet direct als een bedreiging wordt gezien wordt door het brein weggefilterd. Met als resultaat dat je juist minder zichtbaar bent dan wanneer je gewone verlichting voert.
O, is dat het, we worden weggefilterd. Ik dacht al, als ik op de fiets ben zien ze me wel en dan heb ik geen geel jackie aan en geen licht op.
Volgens mij gaan mensen pas reageren als het direct in hun nadeel is als ze het niet doen. Bij motoren denken ze vaak; die gaat wel opzij. Die mentaliteit is natuurlijk in het verkeer volkomen van het padje maar zo gaat het er steeds meer uitzien. Waarom zou ik richting aangeven, is niet in mijn voordeel. Alleen als ze zichzelf tegenkomen is het wel in hun nadeel maar daar zijn ze coulant in.
 
Het gaat er maar om dat jij hen gezien hebt. Als je bijna van je motor afgereden wordt heb je ze die kans gegeven. (Misschien de voortgezette rijopleiding gaan doen, daar leer je anticiperen enzo.)
Ik heb heel vaak dat auto's even opzij gaan om je tussendoor te laten. De meesten zijn ok, alleen laks. Die grote PCHooft-trekkers die pontificaal op het midden gaan staan, daar heb ik de schurft aan. Heb ik zin om hun spiegeltje even in te klappen.
Afgezien van dat ik me überhaupt niet meer kon herinneren dit gezegd te hebben, je quote immers een berichtje van me dat inmiddels bijna een jaar oud is) denk ik dat er niet veel mis is met mijn anticiperen. Anders had het woordje "bijna" er niet gestaan lijkt me.

Inmiddels weet ik de context wel weer een beetje van dit berichtje uit juni 2018. Er waren een paar dingen aan vooraf gegaan:

Iemand draaide vanaf een parkeerplaats van een bedrijf zo een doorgaande weg op, waar ik al reed. Ik zag het aankomen, en week uit naar de linkerkant van de rijbaan waardoor ik niet geraakt werd.

Ik reed op een rotonde (nam 'm 3/4) en er kwam bij de voor mij 2e afslag) een automobilist aanrijden die mij kennelijk niet zag en niet leek te gaan remmen. Ik remde daarom wel, kijkend of er geen auto achter me reed, en plots zag de automobilist mij wel en gooide 'm ook vol in de remmen. Allebei met piepende banden (wat voor mijn wat spannender was want geen ABS) kwamen we tot stilstand, de auto half op mijn rijbaan net iets voor mijn voorband.

En er was nog iets met een auto die moest stoppen voor een stopstreep en dat niet ging doen, ook dit kon ik aanremmen, kreeg nog zo'n verschrikt Bambi gezicht van de mevrouw toen ze ineens recht in mijn koplamp keek.

Lang verhaal kort: voor bovenstaande gevallen leek me een voortgezette rijopleiding een beetje overdreven. Juist met anticiperen ben ik toen niet echt van de brommer afgereden.

Maargoed een jaar later moet ik zeggen dat ik het idee heb dat het lijkt of er steeds meer automobilisten zich bewust zijn van motorrijders om hun heen :t
 
Ik werd op de A1 snoeihard ingehaald door een Suzuki GS500, duidelijk voluit....overigens geldt daar nu een max. van 90km/u ivm de verbreding en ik hield me aan de beperking.

Iig ik stond wel van te kijken van zo’n kleine motortje.....
 
Ik werd op de A1 snoeihard ingehaald door een Suzuki GS500, duidelijk voluit....overigens geldt daar nu een max. van 90km/u ivm de verbreding en ik hield me aan de beperking.

Iig ik stond wel van te kijken van zo’n kleine motortje.....
Die van mijn broer haalde 200 op de teller... op zo'n hele steile snelweg heuvelaf in de Ardennen.
 
Ja, aangehouden worden door een machine die macht over je heeft maakt je doodongelukkig.
Staande
Dat siert je. Het zou fijn zijn als dat wederzijds was.
Verhoudingsgewijs word ik in Duitsland vrij veel gecontroleerd, dichte bus, veel onderweg. Omdat ik nix te vrezen heb en een open instelling loopt een controle al gauw uit in een gesprek over voetbal of motorfietsen. Gaat altijd leuk, gele kentekenplaten werken ook echt in het voordeel. Dan vind ik het best jammer dat je in Nederland als robot wordt behandeld.
 
En op een vlakke weg halen ze nog wel 180-185km/u. Dus die knalde dan behoorlijk hard langs swetty!
Mijn eerste moto was zo n gs500, leuk om mee te starten als je nog geen ervaring hebt en je een zwaar kanon nog niet meester bent. Alleen als je met vrienden meerijd kom je soms te kort.

Vandaag vertrokken met zon en thuisgekomen als een verzopen waterkieken. Voordeel was wel dat alle vliegenlijkjes van mn scherm af waren :+
 
Vandaag op de A28 ri. Groningen reed er op de ventweg een politiemotor (zware BMW met stickers én blauwe lampen die uit stonden) maar met een bestuurder die een zwarte helm en een zwart met rode jas droeg. Geen politie uniform. Voor de zekerheid politie Midden-Nederland gebeld om te vragen of dat wel klopte, in mijn ogen rook dat niet fris. Blijkbaar is het motoruniform van de politie geen vereiste en had het iemand van de garage kunnen zijn. Voor de zekerheid noteerde ze de melding wel.

Ik snapte dat er redenen waren om geen politieuniform te dragen maar omdat het niet lekker voelde toch voor de zekerheid maar gebeld. :$ Voor hetzelfde geld hadden ze net een melding van een gestolen politie-BMW.

Als ik zie dat men hier de politie voor belt, ben ik blij dat het 0900-nummer al snel 15 cent per minuut kost.
 
Mijn eerste moto was zo n gs500, leuk om mee te starten als je nog geen ervaring hebt en je een zwaar kanon nog niet meester bent. Alleen als je met vrienden meerijd kom je soms te kort.

Het is net wat je nodig hebt. In principe is het voldoende om er overal mee te komen. Ik heb nu ook geen kanon, een 650cc twin met 77pk. Boetes worden steeds hoger, verkeer drukker, meer drempels, 80km naar 60km zones etc. Ik zie niet in waarom ik een 1000cc moet kopen, ik wil ook niemand achterop.
 
Bezorger heeft gister de krukas lagers eruit gereden, dus maar 1 brommer beschikbaar.
Vandaag dus 1 bezorger binnen aan 't werk en heb zelf op de Monkey bezorgd })})})})

Grote grijns op mijn snater.

En voor de azijn pissers, ja met dit weer lekker in het T-shirt :W:W:W



, zou ik op de brommer ook aan hebben gehad, en rij met de Monkey net zo hard door de stad als de brommer, geen verschil dus,
 
zou ik op de brommer ook aan hebben gehad, en rij met de Monkey net zo hard door de stad als de brommer, geen verschil dus,

Dit is ook mijn filosofie. Puur even een boodschap doen in de stad = brommersnelheid. Op de brommer had ik ook geen motorpak aan (wel bedekkende kleding doorgaans.

Dus als ik net de stad door ga op de motor pak ik me niet per se helemaal in.
 
Willen jullie die opmerkingen over “koekblikkers” voor jullie houden?
Mijn koekblik kost mij al genoeg geld om m te rijden en rijdende te houden? Allemaal uit eigen zak trouwens. Graag een tweede keer nadenken voordat jullie weer deze denigrerende titel aanhalen.

Stelletje stelletje



:+
_O-
 
En op een vlakke weg halen ze nog wel 180-185km/u. Dus die knalde dan behoorlijk hard langs swetty!
Idd, ik vond het nogal gewaagd om zo hard te rijden waar wegwerkzaamheden uitgevoerd worden....90km/h...8-)

Maar kan kan ook aan mijn waarneming liggen dat ik het snoeihard vond omdat ik net na Deventer netjes 90 reed. Trouwens de meesten reden fors door. Ik heb gewoon geen zin in bekeuringen, bovendien haast heb ik nooit. Iig ergens voor Holten gas erop maar dat had ook weinig zin omdat ik tussen een colonne auto’s reed die continu links bleven.

Ik hou het bij ‘go with the flow’, ondanks dat ik hier snel spul in de garage heb staan.

Maar de GS500 heb ik niet meer gezien......._O-
 
Het is net wat je nodig hebt. In principe is het voldoende om er overal mee te komen. Ik heb nu ook geen kanon, een 650cc twin met 77pk. Boetes worden steeds hoger, verkeer drukker, meer drempels, 80km naar 60km zones etc. Ik zie niet in waarom ik een 1000cc moet kopen, ik wil ook niemand achterop.
Ik ook niet, maar moderne 1000cc’s zijn een stuk lichter dan mijn beide antieke 800cc’s......:+

Ik kom met mijn 100pk dingen prima mee, kunnen allebei dik 200 maar werd door omstandigheden voorbij geknald door een 500cc Twin...lol. Ach, en zo af en toe ga ik via de A31 de vestiging van Louis in Emsbüren en zet ff de teller op 200...en denk ik nadien: wat een dom gedoe dat gewapper in de buitenlucht. En van ellende pak ik de toeristische route retour, past beter bij mijn leeftijd en stap thuis een stuk aangenamer vd motor af...
 
Terug
Bovenaan Onderaan