Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Goh, vanmorgen rijd ik achterop een best wel lange rij wachtende auto's voor een verkeerslicht. Meestal sluit ik achteraan en wacht gelaten op mijn beurt, vandaag rolde ik langzaam toch links voorbij aan het rijtje en zet Blue vooraan stil voor een klein autootje.

Het blijft even rood en ik merk dat het autootje beweegt... richting mijn knie ??

Gelukkig werd het groen, kruispunt was vrij en ik trek "vlot" op om geen hinder op te leveren voor 't autootje.

't Autootje doet echter bijzonder haar best om mij voor te komen???

Ik kijk naar de persoon aan het stuurtje, blijkt een dame te zijn die blijkbaar van "pittig rijden" houdt en/of het geen leuk plan van mij vond om zomaar voor te dringen.

Het speelde zich in de bebouwde kom af, dus het had geen zin om veel meer gas te geven om toch acceptabel aan de max te houden. De dame was er nog niet klaar mee en inspecteerde mijn achterband van zeer nabij, met de tanden in het stuur en witte knokkels. Bijzonder irritant dus..

Gelukkig doemde het volgende kruispunt op met weer een rij wachtende auto's. Ik kon er gelukkig weer links langs en zij moest achter aansluiten. De grote donkere luxe BMW die vooraan stond gedroeg zich daarentegen weer voorbeeldig! Bij het groen worden stuurde hij zelfs een beetje naar rechts om mij voor te laten!
 
  • Wow
Waarderingen: Mar_
Ik begrijp je reactie, je ergert je soms wild aan medeweggebruikers. Maar ik ga niet tot dergelijke acties over, want het effect is meestal nihil. Ik ga ervan uit dat iedereen op de weg gek is - geen zorgen: jou ben ik nog nooit tegengekomen! _O-

Denk dat ik je motto maar over neem. Al leef ik liever in een maatschappij waar je met open vizier wel een vraag aan je medemens kan stellen.

Oom agent werd door mij op de hoogte gesteld terwijl ik wegreed (handsfree, dont worry). Als ik daar langer was gebleven had ik het nieuws gehaald...

Hopelijk vind oom agent dit figuur ook. Voordat deze brokkenpiloot in spe eindigt in een muur of een medeweggebruiker.
 
Ergens had ie wel een punt; ik was de bemoeial. Misschien had ik dat ook niet moeten doen; maar ik was echt niet van voornemens om die piloot voor rotte vis uit te maken of zo. Ook niet om de politie te bellen trouwens. Ik was gewoon erg geschrokken en verbaasd over zijn acties op de weg, en volgens mij mag je daar best een vraag over stellen.

Pff.. koffie...

Met een scheut Bailey’s :9

Natuurlijk mag je medeweggebruikers aanspreken op hun weggedrag en laten merken dat ze rekening met andere weggebruikers mogen houden :t
 
Denk dat ik je motto maar over neem. Al leef ik liever in een maatschappij waar je met open vizier wel een vraag aan je medemens kan stellen.
In gewone situaties kan dat meestal wel, maar in het verkeer worden schapen wolven. Mensen zitten in hun koektrommel toch met een gevoel van "Wie doet me wat?" En zeker als motorrijder laat ik het er maar niet op aan komen.
Met een scheut Bailey’s :9

Natuurlijk mag je medeweggebruikers aanspreken op hun weggedrag en laten merken dat ze rekening met andere weggebruikers mogen houden :t
Mijn punt is niet of het mag, maar of je er wat mee opschiet.
 
In gewone situaties kan dat meestal wel, maar in het verkeer worden schapen wolven. Mensen zitten in hun koektrommel toch met een gevoel van "Wie doet me wat?" En zeker als motorrijder laat ik het er maar niet op aan komen.

Misschien. Maar hier niet van toepassing. Ik was de koekblikrijder en heb de wagen netjes geparkeerd. Ik vind dat je als je een gesprek wil voeren, dat je dat doet terwijl je elkaar in de ogen kan kijken.
Ik vrees dat de verbale agressie ook iets te maken had met wat exotische voorstellingen, van de piloot in kwestie, over hoe we in Nederland met regels om gaan.
 
Ja, ik vond het een debiele actie. maar voor mij is vooral de vraag: wat had ik anders kunnen doen? Had ik dit kunnen voorkomen? Waar kan ik me het beste opstellen? Ik koos nu voor midden op de rijstrook, want uiterst rechts is ook niet fijn want dan gaan de achteropkomers rakelings langs je heen.
Een lastige.. er is nauwelijks ruimte tussen weg en fietspad. Kon je niet naast / voor de blauwe auto staan, voorwiel tegen het fietspad?
 
Als “wegmisbruikers” vaker zouden worden aangesproken, weten ze dat ze niet overal mee weg kunnen komen door hun verkeersgevaarlijk weggedrag.
Da's waar, maar als dat gebeurt door een "geel hesje" legt dat toch meer gewicht in de schaal dan wanneer jij of ik dat doe. En als je bedoelt te zeggen dat die gele hesjes er nooit zijn als je ze nodig hebt (en altijd net wel als je ze kunt missen als kiespijn) heb je volkomen gelijk |(
 
Da's waar, maar als dat gebeurt door een "geel hesje" legt dat toch meer gewicht in de schaal dan wanneer jij of ik dat doe. En als je bedoelt te zeggen dat die gele hesjes er nooit zijn als je ze nodig hebt (en altijd net wel als je ze kunt missen als kiespijn) heb je volkomen gelijk |(

Denk dat de 'gele hesjes' waar je het over hebt, ook dat overwicht niet hebben. Via mijn werk kom ik veel van die traffic support mensen tegen. Als je daar een half uur mee praat kun je ook wel janken. Hoe vaak die mensen voor een loon van niks over de tenen gereden worden terwijl ze moeten aanhoren welke ziektes ze zouden moeten krijgen...

Zelf vind ik dat we juist een beetje af moeten van dat betuttelen. Als we elkaar gewoon af en toe eens een vraag stellen, dan hebben we die menselijke pionnen of de surrogaat politie niet eens nodig en kan de echte politie z'n werk doen. Als ik het nieuws moet geloven is politiewerk een beetje vervallen tot tokkie-control aan de ene kant en met de lange (maar eigenlijk net te korte)lat integratie afdwingen aan de andere kant.
Volgens mij is dat allemaal niet nodig. We moeten alleen af en toe eens praten met elkaar. Ja ja sommigen willen inderdaad niet horen. Waarom eigenlijk niet...
 
We moeten alleen af en toe eens praten met elkaar. Ja ja sommigen willen inderdaad niet horen. Waarom eigenlijk niet...
Omdat aangesproken worden op je foute verkeersgedrag, weggebruikers liever niet willen horen, maar dat is dan jammer voor ze, hoe meer hoe beter :Y
 
In Haarzuilens een suicide wielrenner vanaf het fietspad (rechts) die kijkt en mij ziet en toch voor mij langs de weg overstak.
Ik moest flink in de ankers om hem niet aan te rijden, soms vraag je je echt af of die lui HIGH zijn van een lage bloedsuiker.

1388660
 
Hij/Zij komt van rechts, zie geen haaietanden of voorrangsbord ? Volgens mij heeft ie voorrang?
Op de foto lastig te zien of het fietspad een afslag of T-kruising is, je zegt er ook niet bij of de fietser tegemoetkomend of meegaand was...
 
Laatst bewerkt:
Oh dan heb jij ergens anders gereden dan ik. Het was ontiegelijk druk op de weg. Vooral de A4/A10 omdat er op de A10 een tweetal banen waren afgesloten. Toen ik daar voorbij was kon ik wel even lekker brapen, dat wel. :+
 
Vanmorgen helemaal niets meegemaakt want er was vrijwel niemand op de weg :t
Nou, was anders weer behoorlijk raak op de A4 richting Benelux tunnel! Rechter tunnelbuis dicht vanwege.........iets (waarschijnlijk in de buis zelf iets gebeurd). Dus vanaf Delft weer tussen de auto's door tuffen. Reed achter een Gold Wing aan. En achter mij een BMW naked bike met boxermotor (R1200?). Op een gegeven moment haalt die ons recht in, de Gold Wing chauffeur liet hem passeren waarna ik de file inreed en de Gold Wing achter mij aan. Zie ik die BMW naked bike met een rotgangetje door de file knallen, hoge snelheid en druk slalommen tussen de auto's door alsof ie op ski's een besneeuwde berg af kwam sjezen... als je zag hoe sommige automobilisten stonden druk turend op hun telefoon schermpje.... wonder dat ie niemand geraakt heeft!
 
Nou, was anders weer behoorlijk raak op de A4 richting Benelux tunnel! Rechter tunnelbuis dicht vanwege.........iets (waarschijnlijk in de buis zelf iets gebeurd). Dus vanaf Delft weer tussen de auto's door tuffen. Reed achter een Gold Wing aan. En achter mij een BMW naked bike met boxermotor (R1200?). Op een gegeven moment haalt die ons recht in, de Gold Wing chauffeur liet hem passeren waarna ik de file inreed en de Gold Wing achter mij aan. Zie ik die BMW naked bike met een rotgangetje door de file knallen, hoge snelheid en druk slalommen tussen de auto's door alsof ie op ski's een besneeuwde berg af kwam sjezen... als je zag hoe sommige automobilisten stonden druk turend op hun telefoon schermpje.... wonder dat ie niemand geraakt heeft!
Maak je geen zorgen: BMW rijders zijn de beste van de wereld.
Het zijn net schakers die hun tegenstanders 10 zetten voor zijn.:P
 
Hij/Zij komt van rechts, zie geen haaietanden of voorrangsbord ? Volgens mij heeft ie voorrang?
Op de foto lastig te zien of het fietspad een afslag of T-kruising is, je zegt er ook niet bij of de fietser tegemoetkomend of meegaand was...

We reden beide dezelfde richting op, hij kwam van het fietspad rechts op de foto, doorgaande weg is voor mij naar rechts met de bocht mee.
Maar het maakt me verder niet zoveel uit, hij hoort hem er niet voor te gooien dat doe je gewoon niet lijkt me, iets met Ohh kan nog wel.....
De suicide wielrenner ging dus linksaf en ik naar rechts en dus ging hij voor mij langs.🙁
 
Als hij slingert in de file weet je al dat het een amateur is. Als je naar de ene kant slingert kan je namelijk niet meer naar de andere kant uitwijken of vol in de ankers. Lekker laten gaan die gekkies.
 
Volgens mij heeft ambulancepersoneel te weinig werk en proberen ze het te creeëren...
Gisteren rustig door een stilstaande file op de a4 aan het rijden, knalt een ambulance vlak voor mn neus opeens vol naar links, parkeert em bijna in een busje wat naast hem ook gewoon stil stond en bleef midden op de baan schuin stil staan |(
 
Ja ik reed laatst achter een motorrijder hier in de stadsspits die op 1 meter afstand van een langzaam voortkruipende vrachtwagen enorm naar links en naar rechts slingerde om te kijken of hij er ergens langs kon piepen. Wat niet kon zonder over de stoep te gaan, wat hij na de zoveelste slingerbeweging dan ook deed. Maar als die waggel net had geremd terwijl die rijder net bij zijn slinger-omslagpunt was had 'ie nooit meer op tijd kunnen stoppen.

Ik hield afstand en kon duidelijk zien dat ik er niet langs kon zonder te slingeren. Even later kon ik er wel langs (maar dan zonder stoep te pakken) en kwam ik hem bij het volgende stoplicht weer tegen. Alwaar hij bij het wegrijden zijn motor liet afslaan waardoor het busje dat achter hem stond vol in de remmen moest.

Dat deze motorrijder maar snel wat meer oefening moge krijgen en een beetje op zijn zenuwen leert letten... Maar misschien moet 'ie gewoon nog een keer of wat op zijn snufferd gaan - moest ik ook voordat ik dat anticiperen echt een beetje begon te snappen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan