Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik doelde ook niet direct op de eenheid van motorrijders of iets in die richting. Ik stond daar gewoon ongelukkig met geen uitwijkmogelijkheden en enkel een verhoogde berm direct naast me. Mensen keken boos naar me, toeterde, weken vlak langs me uit etc. terwijl je goed kon zien dat ik daar niet weg kon en niet voor mijn lol stond ofzo.. Het was of over die enige rijbaan wandelen of die verhoging op. Ergens hoopte ik dat er "even" twee kerels met een bestelbus stopte en me van de weg af tilde maar dat mocht niet zo zijn. Er was gewoon weinig tot geen begrip van medeweggebruikers en dat is hetgeen waar ik me aan stoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik doelde ook niet direct op de eenheid van motorrijders of iets in die richting. Ik stond daar gewoon ongelukkig met geen uitwijkmogelijkheden en enkel een verhoogde berm direct naast me. Mensen keken boos naar me, toeterde, weken vlak langs me uit etc. terwijl je goed kon zien dat ik daar niet weg kon en niet voor mijn lol stond ofzo.. Het was of over die enige rijbaan wandelen of die verhoging op. Ergens hoopte ik dat er "even" twee kerels met een bestelbus stopte en me van de weg af tilde maar dat mocht niet zo zijn. Er was gewoon weinig tot geen begrip van medeweggebruikers en dat is hetgeen waar ik me aan stoor.
Klopt, ik merk dat ook meer en meer. De tijd dat motorrijders aan elkaar hingen is wel gepasseerd, doch niet helemaal. Onlangs stond ik aan de kant te bellen, stopt er toch eentje en die vraagt met een gebaar of alles ok is. Ik antwoord met een gebaar en een brede glimlach van wel.
Dank u aan die ene motorrijder om te stoppen! Al acht ik de kans klein dat die hier gaat lezen :P

En een tijdje geleden stond ik ook aan de kant omdat mijn baas belde, ik stond wel veilig, doch niet geheel reglementair. Was kort bij een splitsing, komen er twee zwaantjes ingedraaid ... eerste gedachte ... yep, ik krijg een boete, of op zijn minst een preek ...

... verbaasd was ik dat ze beiden een duidelijke motorgroet gaven! :o
Ik kon nog net reageren door terug te groeten _O-

Btw: mijn motor valt tegenwoordig ook weer regelmatig uit. Denk ook mijn benzinekraantje ... iets met veel roest in de tank toen ik die kocht ...
 
Ja maar het is niet zo dat uw abondante breedsprakerigheid een impediment vormt in mijn perceptie van dit discours.
Ik probeerde dit in Google Translate met "Taal herkennen" in het Nederlands te vertalen, maar het bleef hetzelfde.
Engels: Yes, but your abondant verbosity is not an impediment in my perception of this discourse.
Frans: Oui, mais votre verbosité abondante n’est pas un obstacle dans ma perception de ce discours.
Roemeens: Deși nu există nici un fel de abundență de reproducere a rasei de reproducere a unui impediment în vîrf de percepție a discursului.
Malayalam: ഒരു വലിയ ജനകീയ പ്രതിബദ്ധത ഉണ്ടെങ്കിൽ, അത് ഒരു സംഭാഷണമാണ്.

En vanuit het Latijn naar het Nederlands krijg je dit: Ja maar het is niet zo gives UW abondante breedsprakerigheid vormt been impediments to the perception mljn van dit difcours.

Kortom, ik heb mijn best gedaan om het te snappen, maar het is niet gelukt :+
 
Fantastisch weekendje weg geweest op de motor.
Eén akelig momentje gehad.
Ik reed op een grote weg in Duitsland en wilde linksaf slaan. Er was een tegenligger die rechtsaf wilde. En links van mij was een fietspad met een sliertje fietsers. Ik moest daar even voor stoppen. Geen probleem (dacht ik) want er was een voorsorteervak.
En net toen ik stilstond, kwam er achter de (ook stilstaande) tegenligger een auto vandaan geschoten, die die andere auto dus even vlot inhaalde. Over het verdrijvingsvlak kwam hij met flinke snelheid recht op mij af. En dan sta je dan....
Waarschijnlijk zag hij mij ook te laat en hij moest een rare slinger maken om mij weer te ontwijken.
Zie plaatje: ik ben het oranje kruis, het blauwe rechthoek is de plek ongeveer van de stilstaande auto, en zie de witte auto maar als de inhaler die dan de rode lijn volgde. Aangezien dit een 100 km weg is, zag het er best heel spannend uit.
Ja, ik vond het een debiele actie. maar voor mij is vooral de vraag: wat had ik anders kunnen doen? Had ik dit kunnen voorkomen? Waar kan ik me het beste opstellen? Ik koos nu voor midden op de rijstrook, want uiterst rechts is ook niet fijn want dan gaan de achteropkomers rakelings langs je heen.


1388234
 
Fantastisch weekendje weg geweest op de motor.
Eén akelig momentje gehad.
Ik reed op een grote weg in Duitsland en wilde linksaf slaan. Er was een tegenligger die rechtsaf wilde. En links van mij was een fietspad met een sliertje fietsers. Ik moest daar even voor stoppen. Geen probleem (dacht ik) want er was een voorsorteervak.
En net toen ik stilstond, kwam er achter de (ook stilstaande) tegenligger een auto vandaan geschoten, die die andere auto dus even vlot inhaalde. Over het verdrijvingsvlak kwam hij met flinke snelheid recht op mij af. En dan sta je dan....
Waarschijnlijk zag hij mij ook te laat en hij moest een rare slinger maken om mij weer te ontwijken.
Zie plaatje: ik ben het oranje kruis, het blauwe rechthoek is de plek ongeveer van de stilstaande auto, en zie de witte auto maar als de inhaler die dan de rode lijn volgde. Aangezien dit een 100 km weg is, zag het er best heel spannend uit.
Ja, ik vond het een debiele actie. maar voor mij is vooral de vraag: wat had ik anders kunnen doen? Had ik dit kunnen voorkomen? Waar kan ik me het beste opstellen? Ik koos nu voor midden op de rijstrook, want uiterst rechts is ook niet fijn want dan gaan de achteropkomers rakelings langs je heen.


Bekijk bijlage 1388234

Zolang je jezelf dit nog afvraagt, blijft de kans dat je op de automatische piloot gaat rijden en gevaarlijke situaties opzoekt of creëert klein. Ik zou zo niet kunnen/durven zeggen of het anders/beter had gekund.
 
Fantastisch weekendje weg geweest op de motor.
Eén akelig momentje gehad.
Ik reed op een grote weg in Duitsland en wilde linksaf slaan. Er was een tegenligger die rechtsaf wilde. En links van mij was een fietspad met een sliertje fietsers. Ik moest daar even voor stoppen. Geen probleem (dacht ik) want er was een voorsorteervak.
En net toen ik stilstond, kwam er achter de (ook stilstaande) tegenligger een auto vandaan geschoten, die die andere auto dus even vlot inhaalde. Over het verdrijvingsvlak kwam hij met flinke snelheid recht op mij af. En dan sta je dan....
Waarschijnlijk zag hij mij ook te laat en hij moest een rare slinger maken om mij weer te ontwijken.
Zie plaatje: ik ben het oranje kruis, het blauwe rechthoek is de plek ongeveer van de stilstaande auto, en zie de witte auto maar als de inhaler die dan de rode lijn volgde. Aangezien dit een 100 km weg is, zag het er best heel spannend uit.
Ja, ik vond het een debiele actie. maar voor mij is vooral de vraag: wat had ik anders kunnen doen? Had ik dit kunnen voorkomen? Waar kan ik me het beste opstellen? Ik koos nu voor midden op de rijstrook, want uiterst rechts is ook niet fijn want dan gaan de achteropkomers rakelings langs je heen.
Jij stond denk ik prima (midden op het voorsorteervak tegen de blokken aan lijkt me om tegemoet- en achterop komend verkeer zoveel mogelijk uit de weg te staan).
De auto die tegenover je rechtaf wilde zou idealiter zover mogelijk rechts en wat verder dan getekend naar voren moeten staan (op die gestreepte lijn) met knippertje aan en in elk geval de fietsers de ruimte geven.
Die inhalende idioot is natuurlijk falikant verkeerd, maar als het oranje kruis zwart wordt dan koop je daar niets voor.
Kan me voorstellen dat je hart in je keel zat.
 
Fantastisch weekendje weg geweest op de motor.
Eén akelig momentje gehad.
Ik reed op een grote weg in Duitsland en wilde linksaf slaan. Er was een tegenligger die rechtsaf wilde. En links van mij was een fietspad met een sliertje fietsers. Ik moest daar even voor stoppen. Geen probleem (dacht ik) want er was een voorsorteervak.
En net toen ik stilstond, kwam er achter de (ook stilstaande) tegenligger een auto vandaan geschoten, die die andere auto dus even vlot inhaalde. Over het verdrijvingsvlak kwam hij met flinke snelheid recht op mij af. En dan sta je dan....
Waarschijnlijk zag hij mij ook te laat en hij moest een rare slinger maken om mij weer te ontwijken.
Zie plaatje: ik ben het oranje kruis, het blauwe rechthoek is de plek ongeveer van de stilstaande auto, en zie de witte auto maar als de inhaler die dan de rode lijn volgde. Aangezien dit een 100 km weg is, zag het er best heel spannend uit.
Ja, ik vond het een debiele actie. maar voor mij is vooral de vraag: wat had ik anders kunnen doen? Had ik dit kunnen voorkomen? Waar kan ik me het beste opstellen? Ik koos nu voor midden op de rijstrook, want uiterst rechts is ook niet fijn want dan gaan de achteropkomers rakelings langs je heen.


Bekijk bijlage 1388234
Je stond gewoon goed opgesteld, maar als het nodig was geweest, zo snel mogelijk uitwijken naar rechts, weg van het naderende gevaar, desnoods die bebossing in, als je daarmee kan voorkomen dat het tijdelijk oranje kruis, voor jou een definitief zwart kruis wordt, door zo’n wegpiraat.
 
Ik zat vandaag bij een vriend in de auto en zag een motorrijder in t-shirt op de motor. Niet zo heel abnormaal (helaas), maar deze had wel een t-shirt van Rev'it aan. Uit de lifestyle-collectie waarschijnlijk. Als je het dan toch zo'n gaaf merk vindt kijk dan eens naar het beschermende spul, denk ik dan.

Toen ik zelf even op de motor door de stad reed zat ik achter een automobilist die lekker zat te facetimen achter het stuur. De arm die de telefoon niet vasthield hing ook op momenten uit het raam, waardoor er vermoedelijk geen enkele hand aan het stuur zat. Kerel trok ook lekker langzaam op en slingerde een beetje. Ik ben niet het type om mensen aan te spreken, maar kon het niet laten om via internet een melding bij de politie te doen. Denk niet dat ze er veel mee kunnen - heb wel camerabeelden, maar de camera hangt laag en kijkt niet in de auto - maar toch. Wat een lul.
 
Ik vraag mij af of hier op het kruispunt geen limiet van 70 km/h geldt. Daar zijn ze in Duitsland met kruisingen en afslagen heel sterk in.

100 wegen buiten de BBK, is in Duitsland 99% zeker een 70 kruispunt.
Die auto die 'm met een slinger er om heen gooide die reed gewoon asociaal hard en heeft niet gedacht aan eventuele tegenliggers.
Vooral motorrijders worden heel makkelijk over het hoofd gezien door hardrijders.....

Mogelijk heb je ook nog last gehad van het volgende:

10300798_10152128987340965_100880465625479787_n.jpg


Je kent het vast wel, als je op een weg rijd waar je bijvoorbeeld niet kan inhalen en er zijn her en der kruispunten waardoor er links en/of rechts toch nog verkeer zich kan toe voegen.
Normaliter is mijn positie iets links van het midden (waar de bestuurder zit) maar op dit soort wegen maak ik tegenwoordig van tijd tot tijd toch echt wel een slingertje van ver links naar ver rechts en weer terug naar mijn positie.

Heb al een aantal keer een automobilist betrapt die op zo'n kruispunt af kwam racen en waarschijnlijk had gedacht daar net achter die voorligger van mij zijn voertuig neer te knallen zodat hij/zij niet een langere rij zou hoeven af te wachten.
(heb vroeger dus al eens gehad dat er een auto zich daar invoegde en ik gelukkig de ruimte had om uiterst links te rijden, mevrouw heeft zich zeker te pleuris geschrokken want die, toen die "op mij" wilde invoegen, is daarna meteen weer helemaal rechts de berm weer in geschoten)

Tegenwoordig, als ik lang recht door verwacht te rijden, ga ik af en toe op de stepjes staan, slinger ik hier en daar wat.
Ziet er volgens mij best wel raar uit als je dezelfde route rijd, zie ook veel autos dan hun volgafstand vergroten
(veel ook niet overigens, dan ga ik iets langzamer rijden en nog grotere slingers maken, dan houden ze wel afstand, en dan ga ik weer normaal rijden)

Staan en slingeren zorgen er voor dat ik als "beweeg object" gespot word, uiterst links / rechts in rijbaan slinger zorgt ervoor dat een evt invoeger toch iets heeft gezien dat er mogelijk een aanhanger oid achter de voertuig zit.....Eventjes staan op de stepjes (icm kleine langzamer slinger) zorgt meestal er voor dat ik achter mij wat meer ruimte krijg.

Overigens, liever dat ik hiermee de aandacht trek van een diender die even wat vragen komt stellen en een blaastestje dan dat ik "over het hoofd" gezien word....en met meer beweging word ik minder over het hoofd gezien. (heb ik het idee)


Ook als ik een vrachtwagen of een ander groot zicht ontnemend voertuig tegemoet rij, maak ik ook een slingertje naar helemaal rechts in de rijbaan, ook vaak zat gehad dat er een auto zat te kleven en terwijl ik naar rechts ga bedacht in te willen halen....
Toch even gespot worden en dat autotje vlot weer terug naar zijn plek terug schieten.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist werd ik (rijdend in koekblik) in Amersfoort via een fietspad rechts ingehaald en vervolgens afgesneden door een witte BMW f800GS. Nogal een debiele actie vond ik. 300 Meter verderop zag ik de motor geparkeerd staan, piloot zat er nog op. Auto even stil gezet met de intentie even 'hallo' te zeggen en te vragen waarom die actie nou nodig was...
De piloot was gestopt bij een groepje scooterrijdende gasten. Op zich begon het gesprek wel gezellig, maar toen de piloot doorhad dat ik nieuwsgierig was naar de reden van z'n suïcidale weggedrag sloeg het sfeertje wel om. Eigenlijk vooral bij de piloot, z'n vrienden hielden zich wel afzijdig.
Na de hoeveelheid derrie die ik over me heen kreeg in de 5 minuten, toch de politie maar even gebeld. De piloot was er nogal fier op dat ie rond crosste zonder rijbewijs. Dat vind ik niet normaal. Van de piloot kreeg ik de boodschap dat als ik me nog eens ergens mee zou bemoeien, dan zou ik me trakteren op een aframmeling (vraag me nog steeds af wie die daar voor mee wilde brengen, maar goed)
Ergens had ie wel een punt; ik was de bemoeial. Misschien had ik dat ook niet moeten doen; maar ik was echt niet van voornemens om die piloot voor rotte vis uit te maken of zo. Ook niet om de politie te bellen trouwens. Ik was gewoon erg geschrokken en verbaasd over zijn acties op de weg, en volgens mij mag je daar best een vraag over stellen.

Pff.. koffie...
 
Zojuist werd ik (rijdend in koekblik) in Amersfoort via een fietspad rechts ingehaald en vervolgens afgesneden door een witte BMW f800GS. Nogal een debiele actie vond ik. 300 Meter verderop zag ik de motor geparkeerd staan, piloot zat er nog op. Auto even stil gezet met de intentie even 'hallo' te zeggen en te vragen waarom die actie nou nodig was...
De piloot was gestopt bij een groepje scooterrijdende gasten. Op zich begon het gesprek wel gezellig, maar toen de piloot doorhad dat ik nieuwsgierig was naar de reden van z'n suïcidale weggedrag sloeg het sfeertje wel om. Eigenlijk vooral bij de piloot, z'n vrienden hielden zich wel afzijdig.
Na de hoeveelheid derrie die ik over me heen kreeg in de 5 minuten, toch de politie maar even gebeld. De piloot was er nogal fier op dat ie rond crosste zonder rijbewijs. Dat vind ik niet normaal. Van de piloot kreeg ik de boodschap dat als ik me nog eens ergens mee zou bemoeien, dan zou ik me trakteren op een aframmeling (vraag me nog steeds af wie die daar voor mee wilde brengen, maar goed)
Ergens had ie wel een punt; ik was de bemoeial. Misschien had ik dat ook niet moeten doen; maar ik was echt niet van voornemens om die piloot voor rotte vis uit te maken of zo. Ook niet om de politie te bellen trouwens. Ik was gewoon erg geschrokken en verbaasd over zijn acties op de weg, en volgens mij mag je daar best een vraag over stellen.

Pff.. koffie...
Ik begrijp je reactie, je ergert je soms wild aan medeweggebruikers. Maar ik ga niet tot dergelijke acties over, want het effect is meestal nihil. Ik ga ervan uit dat iedereen op de weg gek is - geen zorgen: jou ben ik nog nooit tegengekomen! _O-
 
De piloot was er nogal fier op dat ie rond crosste zonder rijbewijs. Dat vind ik niet normaal.
Oom agent vast ook niet. Hopelijk stond 'ie daar nog toen oom agent aan kwam. Hoewel die denk ik niet zo gek veel kan doen als de motor daar stil staat...

Ik was gewoon erg geschrokken en verbaasd over zijn acties op de weg, en volgens mij mag je daar best een vraag over stellen.
Lijkt mij ook, maar sommige figuren zien dat anders...
Figuren die heel mans zonder rijbewijs rondrijden bijvoorbeeld.
 
Zojuist werd ik (rijdend in koekblik) in Amersfoort via een fietspad rechts ingehaald en vervolgens afgesneden door een witte BMW f800GS. Nogal een debiele actie vond ik. 300 Meter verderop zag ik de motor geparkeerd staan, piloot zat er nog op. Auto even stil gezet met de intentie even 'hallo' te zeggen en te vragen waarom die actie nou nodig was...
De piloot was gestopt bij een groepje scooterrijdende gasten. Op zich begon het gesprek wel gezellig, maar toen de piloot doorhad dat ik nieuwsgierig was naar de reden van z'n suïcidale weggedrag sloeg het sfeertje wel om. Eigenlijk vooral bij de piloot, z'n vrienden hielden zich wel afzijdig.
Na de hoeveelheid derrie die ik over me heen kreeg in de 5 minuten, toch de politie maar even gebeld. De piloot was er nogal fier op dat ie rond crosste zonder rijbewijs. Dat vind ik niet normaal. Van de piloot kreeg ik de boodschap dat als ik me nog eens ergens mee zou bemoeien, dan zou ik me trakteren op een aframmeling (vraag me nog steeds af wie die daar voor mee wilde brengen, maar goed)
Ergens had ie wel een punt; ik was de bemoeial. Misschien had ik dat ook niet moeten doen; maar ik was echt niet van voornemens om die piloot voor rotte vis uit te maken of zo. Ook niet om de politie te bellen trouwens. Ik was gewoon erg geschrokken en verbaasd over zijn acties op de weg, en volgens mij mag je daar best een vraag over stellen.

Pff.. koffie...
Decaf dan maar?
 
Ik zat vandaag bij een vriend in de auto en zag een motorrijder in t-shirt op de motor. Niet zo heel abnormaal (helaas), maar deze had wel een t-shirt van Rev'it aan. Uit de lifestyle-collectie waarschijnlijk. Als je het dan toch zo'n gaaf merk vindt kijk dan eens naar het beschermende spul, denk ik dan.

Toen ik zelf even op de motor door de stad reed zat ik achter een automobilist die lekker zat te facetimen achter het stuur. De arm die de telefoon niet vasthield hing ook op momenten uit het raam, waardoor er vermoedelijk geen enkele hand aan het stuur zat. Kerel trok ook lekker langzaam op en slingerde een beetje. Ik ben niet het type om mensen aan te spreken, maar kon het niet laten om via internet een melding bij de politie te doen. Denk niet dat ze er veel mee kunnen - heb wel camerabeelden, maar de camera hangt laag en kijkt niet in de auto - maar toch. Wat een lul.
Daar stuurde hij mee.:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan