Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vanochtend op de hagel nieuwe R1250GS de eerste rit naar het werk. Binnendoor om de motor in te rijden en rustig wennen aan de motor.

Kom ik bij vliegveld Hilversum en daar staat een auto voor li af voorgesorteerd. Twee auto’s voor mij en ik zien dat en remmen af. Ik houd mijn spiegels in het snotje en zie een oud type Golf Cabrio aankomen rijden. Bestuurder heeft niet gezien dat het voor hem/haar stapvoets reed.

Ik stuurde al ri berm. Bestuurder van de Golf schrok. Vol in de ankers. Geen ABS dus gierende banden.

Liep goed af. Anders ik in de kreukels en de motor met net 30 km op de teller total loss.

Verder prima gereden.... :]
“Valt” ook onder de inrijperiode })
 
Vanochtend op de hagel nieuwe R1250GS de eerste rit naar het werk. Binnendoor om de motor in te rijden en rustig wennen aan de motor.

Kom ik bij vliegveld Hilversum en daar staat een auto voor li af voorgesorteerd. Twee auto’s voor mij en ik zien dat en remmen af. Ik houd mijn spiegels in het snotje en zie een oud type Golf Cabrio aankomen rijden. Bestuurder heeft niet gezien dat het voor hem/haar stapvoets reed.

Ik stuurde al ri berm. Bestuurder van de Golf schrok. Vol in de ankers. Geen ABS dus gierende banden.

Liep goed af. Anders ik in de kreukels en de motor met net 30 km op de teller total loss.

Verder prima gereden.... :]
Erg fijn dat het goed gegaan is! :t
 
vanochtend weer a10 richting zuidoost gereden, veel bikers gezien altijd leuk. verder niks gebeurd behalve lekker door rijden :p
 
Gisteren en vandaag even met het verkeer mee gereden met 120/130/140 om te kijken wat het verbruik dan doet. 1:22,4, niet heel slecht. Zeker niet nadat ik eens wilde kijken wat de Mercedes E63S AMG deed toen hij vrij baan kreeg en hij bij me weg trok alsof ik stil stond met 190 op de klok :o Ik snel weer gas dicht gedraaid, want rijbewijs wil ik graag houden, maar wat een bruut ding, zo'n V8-biturbo. Ik gok dat hij op het gemak even de 250 aantikte.
 
Gisteren en vandaag even met het verkeer mee gereden met 120/130/140 om te kijken wat het verbruik dan doet. 1:22,4, niet heel slecht. Zeker niet nadat ik eens wilde kijken wat de Mercedes E63S AMG deed toen hij vrij baan kreeg en hij bij me weg trok alsof ik stil stond met 190 op de klok :o Ik snel weer gas dicht gedraaid, want rijbewijs wil ik graag houden, maar wat een bruut ding, zo'n V8-biturbo. Ik gok dat hij op het gemak even de 250 aantikte.
Laat hem dan maar rustig zijn rijbewijs inleveren, ik zal daar geen traan om laten :N
 
Ach, hij/zij reed niet agressief ofzo, alleen zodra degene die voor hem/haar reed aan de kant ging, werd het gas ingetrapt. En het duurde echt wel een tijd voor dat het geval was, maar heb niet een keer kunnen zeggen dat er gebumperkleefd werd, dat vind ik persoonlijk erger/gevaarlijker dan het gas een keer diep intrappen. Ook al is het allebei een forse overtreding.
 
1371231

Gisteren de politie gecontacteerd omdat ik de eigenaar niet ken... Als ik mijn motor overeind zou zetten zou ik zijn auto beschadigen. De eigenaar was wel blij met het belletje :t
 
Auto stilzetten als de piepjes een constante toon geven. en dan niet even kijken hoe je geparkeerd staat...
Morgen maar aan de zijkant van het boompje parkeren? ;)

(Ps. je kentekenplaat is nog steeds leesbaar.)
 
Raviel zei:
Nou echt heel veel geluk heeft mijn man niet.
Rijdt nu sinds een paar weken weer vrolijk rond met zijn gloednieuwe bandjes, krijg ik zojuist deze binnen :Z
Klik om te vergroten...
Is mij ook een keer gebeurd: ongeveer een jaar geleden op een dinsdag nieuwe banden, donderdag een grote schroef in de achterband. Door de Wegenwacht eruit gehaald en het gat gedicht met stoprubber. Had geen zin om meteen weer een nieuwe band te laten monteren. Rij er nu nog steeds op.

Had ik dus niet moeten zeggen. Gister lekke band, liep leeg op de plaats van de stop. De Wegenwacht heeft een nieuwe geplaatst (een was niet genoeg, dus een dubbele ;( ), daarop naar huis gereden. Vanmorgen direct maar laten vervangen.

Ik dacht eigenlijk dat dat stoprubber van die vulcaniserende meuk was, die helemaal versmelt met het rubber van de band, maar dat schijnt dus niet zo te zijn '(
 
Laatst bewerkt:
Ik meen mij te herinneren dat ik een paar weken terug een bericht op dit forum van ook zo'n pipo las, die hier melde dat hij, wanneer hij vind dat een motorrijder naar zijn zin te snel door de file filtert, hij zijn vrachtwagen wel even naar links stuurt...|(
Das niet best. Gelukkig zijn we niet allemaal zo. Ik probeer altijd zoveel mogelijk ruimte te geven, al vond laast de bergingsauto die over de vluchtstrook vloog dat laast niet zo top. Had hem ff niet aan zien komen. :x
 
Duitsers die kunnen ritsen?
Laat mij niet lachen.
O nee Duitsers maken geen grappen.

Wat Duitsers echt niet kunnen is bij wegversmallingen vloeiend ritsen.
Daardoor ontstaan er onnodig lange files.
Ze rijden idd door tot het einde en rammen hem er dan vervolgens tussen waardoor de rest vol in de ankers moet en uiteindelijk alles stil staat.
Duitsers kunnen ook geen borden lezen, ze rijden dan 60 ipv 80 in wegwerkzaamheden (in Duitsland moet je vaak 60 in het begin van de werkzaamheden en bij op en afritten) bijvoorbeeld, over het uit voegen maar te zwijgen. Vlak voor vrachtwagens naar rechts, om nog ff de afrit te halen bijvoorbeeld. Waardoor er 1 lange file instaat van afremmende vrachtwagens en auto's. Zodra ze niet vol gas kunnen rijden, werkt hun cruise control niet. Maar 80 kmh gaan rijden tijden inhaalverbod kunnen ze dan wel. Zodra inhaalverbod weg is, kunnen ze weer 90+.zodat je hun niet voorbij komt...

En ze weten alles beter :+
 
Duitsers kunnen ook geen borden lezen, ze rijden dan 60 ipv 80 in wegwerkzaamheden (in Duitsland moet je vaak 60 in het begin van de werkzaamheden en bij op en afritten) bijvoorbeeld, over het uit voegen maar te zwijgen. Vlak voor vrachtwagens naar rechts, om nog ff de afrit te halen bijvoorbeeld. Waardoor er 1 lange file instaat van afremmende vrachtwagens en auto's. Zodra ze niet vol gas kunnen rijden, werkt hun cruise control niet. Maar 80 kmh gaan rijden tijden inhaalverbod kunnen ze dan wel. Zodra inhaalverbod weg is, kunnen ze weer 90+.zodat je hun niet voorbij komt...

En ze weten alles beter :+

Zoiets zie je veel bij driebaanswegen: beide kanten 1 strook en middelste strook afwisselend voor de beide kanten om te kunnen inhalen. Op dat soort wegen mag je 100. Als jouw kant 1 strook heeft, pruttelen ze met 90 voor je. Heeft jouw kant de inhaalstrook, dan kunnen ze opeens 110 ... om weer 90 te gaan pruttelen als de inhaalstrook weer naar de andere kant gaat :(
 
Duitsers kunnen ook geen borden lezen, ze rijden dan 60 ipv 80 in wegwerkzaamheden (in Duitsland moet je vaak 60 in het begin van de werkzaamheden en bij op en afritten) bijvoorbeeld, over het uit voegen maar te zwijgen. Vlak voor vrachtwagens naar rechts, om nog ff de afrit te halen bijvoorbeeld. Waardoor er 1 lange file instaat van afremmende vrachtwagens en auto's. Zodra ze niet vol gas kunnen rijden, werkt hun cruise control niet. Maar 80 kmh gaan rijden tijden inhaalverbod kunnen ze dan wel. Zodra inhaalverbod weg is, kunnen ze weer 90+.zodat je hun niet voorbij komt...

En ze weten alles beter :+

Alsof we dat in Nederland allemaal beter doen. Zet je oranje brilletje af. Hier zijn we geen haar beter.
 
Ik heb op onze snelwegen binnen wegafzettingen gewerkt, onze oosterburen zijn volgens mij beschaafder op dat gebied dan de Hollanders.
Verrot gescholden, lege bierblikken naar werkploegen gooien, een straal gas geven bij een werkploeg, enz.
 
Op ongeveer 10 minuten van m'n bestemming af besloten al m'n knippers het ineens te begeven. Ik reed midden in de spits op de A12, dus ik had weinig andere keus dan gewoon doorrijden. Op plaats van aankomst contact opnieuw aangezet; lampje op m'n stuur doet het wel. Maar als ik de schakelaar links, rechts of gevarenlichten aan zet, noppes. Kabeltjes gecheckt, kan zo snel eigenlijk niets vinden.

Garage gebeld, ik rijd vanmiddag vanuit werk ff door om ernaar te laten kijken. Gelukkig zitten ze vlakbij; ong. 20 minuten rijden.

Dat wordt dus rijden met handsignalen strakjes... leuk.
 
Op ongeveer 10 minuten van m'n bestemming af besloten al m'n knippers het ineens te begeven. Ik reed midden in de spits op de A12, dus ik had weinig andere keus dan gewoon doorrijden. Op plaats van aankomst contact opnieuw aangezet; lampje op m'n stuur doet het wel. Maar als ik de schakelaar links, rechts of gevarenlichten aan zet, noppes. Kabeltjes gecheckt, kan zo snel eigenlijk niets vinden.

Garage gebeld, ik rijd vanmiddag vanuit werk ff door om ernaar te laten kijken. Gelukkig zitten ze vlakbij; ong. 20 minuten rijden.

Dat wordt dus rijden met handsignalen strakjes... leuk.
Ja, en héél nostalgisch ;)
 
Ik heb op onze snelwegen binnen wegafzettingen gewerkt, onze oosterburen zijn volgens mij beschaafder op dat gebied dan de Hollanders.
Verrot gescholden, lege bierblikken naar werkploegen gooien, een straal gas geven bij een werkploeg, enz.
En toch is een leeg bierblikje dan 1x beter dan een volle ;)
 
Op ongeveer 10 minuten van m'n bestemming af besloten al m'n knippers het ineens te begeven. Ik reed midden in de spits op de A12, dus ik had weinig andere keus dan gewoon doorrijden. Op plaats van aankomst contact opnieuw aangezet; lampje op m'n stuur doet het wel. Maar als ik de schakelaar links, rechts of gevarenlichten aan zet, noppes. Kabeltjes gecheckt, kan zo snel eigenlijk niets vinden.

Garage gebeld, ik rijd vanmiddag vanuit werk ff door om ernaar te laten kijken. Gelukkig zitten ze vlakbij; ong. 20 minuten rijden.

Dat wordt dus rijden met handsignalen strakjes... leuk.

ach aan de andere kant knippers in file zijn toch verboden :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan