Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ja dat kan. Maar ik voelde mn wiel blokkeren en heb dan de rem gelost. Op dat ogenblik beslis je in een fractie van seconde he. Ik blijf erbij als ik daar dan harder zou geremd hebben was ik op mn smoel gegaan. @ kuncing ik reed al trager dan het andere verkeer. Autos die achter je hangen gaan hun rijgedrag niet aanpassen en snappen niet waarom ik nog trager ga rijden. Ik had ook geen behoefte om zo n asociale klootzak op 2 meter va mn achterwiel te hebben.
@Rr ja max snelheid daar op kruispunt is 90. Auto's rijden op die weg gemiddeld 120 tot 140 en verminderen tot 90 an de kruispunten omdat daar flitsers staan waarna ze terug versnellen. Daarom dat het ook quasi onmogelijk is om op die weg trager te gaan rijden.
Mijn vraag ging over feit of verzachtende omstandigheden kunnen meespelen voor motorrijders in dit soort scenario's niet of ik al dan niet had moeten kunne stilstaan of war dan ook

Ik zeg ook niets over jouw actie, alleen dat de handhavende instantie hier geen oor voor zal hebben. Dat je voor je eigen veiligheid gaat, vind ik heel begrijpelijk. De handhavende instantie heeft waarschijnlijk niets te schaften met jouw redenering, helaas...
 
Vooropgesteld: ik snap je helemaal, en had waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Toch kun je je afvragen of het, met name op de motor, handig is om een kruising waar je met 90km/h over mag rijden, ook met die snelheid moet willen rijden, zeker met die weersomstandigheden. Buiten die verkeerslichten, want die regel is gewoon heel zwart/wit, kun je ook denken aan bijvoorbeeld artikel 19 rvv.

Heb je een maps linkje naar die kruising? Want ik kan (in NL) geen kruisingen bedenken waar de max 90 is.
 
Vooropgesteld: ik snap je helemaal, en had waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Toch kun je je afvragen of het, met name op de motor, handig is om een kruising waar je met 90km/h over mag rijden, ook met die snelheid moet willen rijden, zeker met die weersomstandigheden. Buiten die verkeerslichten, want die regel is gewoon heel zwart/wit, kun je ook denken aan bijvoorbeeld artikel 19 rvv.

Heb je een maps linkje naar die kruising? Want ik kan (in NL) geen kruisingen bedenken waar de max 90 is.

Ik vermoed dat Patje68 in België onderweg was... ;)
 
idd Kuncing ik vrees er ook een beetje voor dat ik hier niets in ga kunne doen. Als puntje bij paaltje komt bega ik een overtreding. Ma soit die zal toch altijd minder kosten dan de schade als ik op mn smikkel gegaan was.
En inderdaad is in België. Baan met 2x2 rijvakken met middenberm tussen Sint Truiden en Hasselt.
Je kan idd je snelheid gaan aanpassen aan de omstandigheden wat ik voor n stuk gedaan heb maar zoals ik al zei rijden ze daar als gekken. Als er niemand achter.mij had gereden had ik inderdaad al vroeger kunnen beginnen vertragen
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voor 't eerst woon-werk gereden (Zwijndrecht-Zoetermeer, ongeveer 45 kilometer, grotendeels snelweg). En voor 't eerst de ochtendspits vanaf de motor meegemaakt. Da's toch wel effe heel wat anders. Filteren, al zou ik het makkelijk moeten kunnen op mijn smalle, lichte motor, heb ik nog maar even niet gedaan. De file reed er naar mijn smaak ook niet langzaam genoeg voor; als ik op het punt was dat het ongeveer 20/30 reed en ik dacht 'Oké, nu zou ik er tussendoor kunnen' begon het telkens toch weer aan te poten.

Wel een leuke rit verder, en ik heb voor straks weer een ritje om naar uit te kijken.
 
Vanochtend iemand die tijdens het invoegen wel uitkeek, we remden beide af, hij waarschijnlijk een vooroordeel over een motorrijder, ik een vooroordeel over een verlaagd zwart Golfje.
 
Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb de laatste tijd erg vaak dat ik 's morgens naar buiten kijk, blauwe hemel. Pak weer app erbij, geen regen voorspeld, dus lekkre in mn mooi weer kleding op de motor. *O*
Maar op het moment dat ik de Ketheltunnel uit rij richting Den Haag begint het weer te plenzen B|
 
Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb de laatste tijd erg vaak dat ik 's morgens naar buiten kijk, blauwe hemel. Pak weer app erbij, geen regen voorspeld, dus lekkre in mn mooi weer kleding op de motor. *O*
Maar op het moment dat ik de Ketheltunnel uit rij richting Den Haag begint het weer te plenzen B|
En zodra je op je bestemming bent, begint de zon weer te schijnen })
 
Het is dan ook geen grap.
Ik vraag het mij af of het echt mogelijk is om de achterrem te blokkeren zonder dat het achterwiel blokkeert.
En dus is achterrem EN achterwiel blokkeren dubbel-op.
Maar de achterrem blokkeerde dat wiel. Het staat er niet dubbel. Net zoals "De agent blokkeerde de overgang" niet dubbel is, is "de achterrem blokkeerde het wiel" ook niet dubbel.
 
Het is dan ook geen grap.
Ik vraag het mij af of het echt mogelijk is om de achterrem te blokkeren zonder dat het achterwiel blokkeert.
En dus is achterrem EN achterwiel blokkeren dubbel-op.

De zin van Patje68 was:

"de achterrem blokkeerde ook heel effe m'n achterwiel"

Dus het achterwiel werd geblokkeerd door de achterrem. Niet, zoals jij leest, de achterrem blokkeerde en het achterwiel ook.

En de distinctie dat het achterwiel geblokkeerd werd door de achterrem is wellicht voor de hand liggend, maar het is ook mogelijk het achterwiel te blokkeren door bijvoorbeeld te aggressief terug te schakelen.
 
Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb de laatste tijd erg vaak dat ik 's morgens naar buiten kijk, blauwe hemel. Pak weer app erbij, geen regen voorspeld, dus lekkre in mn mooi weer kleding op de motor. *O*
Maar op het moment dat ik de Ketheltunnel uit rij richting Den Haag begint het weer te plenzen B|

Hier net geluk gehad, ik was net binnen toen de lucht dichttrok en het even stevig begon te hagelen, mijn fietsende collega kwam doorweekt binnen.
Ik heb dan wel m'n stoffen pak aan die me wel droog houd tijdens plensbui maar heb liever mooi weer.
 
Afgelopen vrijdag (15/03) de Botlek tunnel uit komen rijden op de middelste baan waar ik plots van rechts haast van de weg werd afgeduwd door zo'n kantoomiep type blondje met (veel te) donkere zonnebril op, oordopjes in (WTF!?!?!? oordopjes in in een auto om naar je Spotify te luisteren ofzo?????? ), snelle type VW Polootje om met een rotgangetje de afrit vanaf de Botlekbrug (afslag Rotterdam/Den Haag/Utrecht/Hoogvliet) direct door te stuiven naar de middelste baan van de A15. Gelukkig met luid toeteren en een fraaie uitwijk manoeuvre erger kunnen voorkomen.... Dame schrok zich wild!

Tja, wellicht had deze blonde dame een viagraatje geslikt van haar vriendje en is deze in haar keel blijven hangen waardoor ze last had van een stijve nek want als ze haar koppie ff naar links had gedraaid had ze me zien rijden. Maarja zoals meestal is de grootste kutsmoes van dergelijke aso's haast, haast en nog es haast....

Voor mij reed een auto op grote afstand, achter mij een vrachtwagen op redelijke afstand. Waar zitten mensen met hun verstand in auto's....
 
Ohja, en dan ook nog zoiets fraais. Auto's die gaan inhalen op plekken waar je van 3 banen naar 2 moet en je dan nog raar aankijken wat jij daar met je motor moet op het moment dat je invoegt en zij op hetzelfde moment naar links gaan om een auto in te halen. Niet kijken, geen knipperlicht, blik op oneindig en dan vreemd vinden dat jij daar ook rijdt... Hard in de remmen en toeteren maar geen reactie (behalve dat je raar en bestraffend aangekeken wordt omdat je op een motor rijdt en het in je kop haalt om in te voegen op het moment dat zij gaan inhalen zonder op te letten). Oudere man in witte hatchback, die zou gezien zijn leeftijd en rij ervaring toch beter moeten weten?

Ik kwam vanaf Beneluxplein richting Beneluxtunnel door naar Den Haag.
 
In een auto zit je tegenwoordig zo goed in de geluidsisolatie, airco, enz.. dat je eigenlijk amper benul hebt van wat er buiten die auto gebeurt.
Gelijktijdig besef je je niet dat je in een potentieel moordwapen rijdt...
 
Dat geldt echt niet voor alle auto's en zeker niet voor 100%.
En zelfs dan is er een verschil tussen wel of geen oordopjes (met harde muziek).
 
Vanochtend op de hagel nieuwe R1250GS de eerste rit naar het werk. Binnendoor om de motor in te rijden en rustig wennen aan de motor.

Kom ik bij vliegveld Hilversum en daar staat een auto voor li af voorgesorteerd. Twee auto’s voor mij en ik zien dat en remmen af. Ik houd mijn spiegels in het snotje en zie een oud type Golf Cabrio aankomen rijden. Bestuurder heeft niet gezien dat het voor hem/haar stapvoets reed.

Ik stuurde al ri berm. Bestuurder van de Golf schrok. Vol in de ankers. Geen ABS dus gierende banden.

Liep goed af. Anders ik in de kreukels en de motor met net 30 km op de teller total loss.

Verder prima gereden.... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan