Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Wat ik - nog nauwelijks onderweg - heb meegemaakt: achteruitrijdend over het tuinpaadje van de schuur naar de weg mijn evenwicht verloren en met R en al in de bosjes terechtgekomen. Been klem tussen de cilinder en de grond. Heel wat moeite om er onderuit te komen, uiteindelijk gelukt. R weer overeind gehesen, knipperlicht dat losgeraakt was weer vastgezet, verder geen schade ontdekt. Opgestapt, vastgesteld dat alles werkte zoals het hoort, en weggereden. Gelukkig was het nog vroeg en donker; de buren zullen het niet gezien hebben. Niet zo goed voor mijn zelfrespect - dat toch al niet buitensporig is :P
 
Wat ik - nog nauwelijks onderweg - heb meegemaakt: achteruitrijdend over het tuinpaadje van de schuur naar de weg mijn evenwicht verloren en met R en al in de bosjes terechtgekomen. Been klem tussen de cilinder en de grond. Heel wat moeite om er onderuit te komen, uiteindelijk gelukt. R weer overeind gehesen, knipperlicht dat losgeraakt was weer vastgezet, verder geen schade ontdekt. Opgestapt, vastgesteld dat alles werkte zoals het hoort, en weggereden. Gelukkig was het nog vroeg en donker; de buren zullen het niet gezien hebben. Niet zo goed voor mijn zelfrespect - dat toch al niet buitensporig is :P
Geen schade aan je been?
Ja die deuk in je ego... das altijd erg pijnlijk!
 
Wat ik - nog nauwelijks onderweg - heb meegemaakt: achteruitrijdend over het tuinpaadje van de schuur naar de weg mijn evenwicht verloren en met R en al in de bosjes terechtgekomen. Been klem tussen de cilinder en de grond. Heel wat moeite om er onderuit te komen, uiteindelijk gelukt. R weer overeind gehesen, knipperlicht dat losgeraakt was weer vastgezet, verder geen schade ontdekt. Opgestapt, vastgesteld dat alles werkte zoals het hoort, en weggereden. Gelukkig was het nog vroeg en donker; de buren zullen het niet gezien hebben. Niet zo goed voor mijn zelfrespect - dat toch al niet buitensporig is :P


Nou dat is minder Max , zelfrespect zit toch wel snor dacht ik!
 
Wat ik - nog nauwelijks onderweg - heb meegemaakt: achteruitrijdend over het tuinpaadje van de schuur naar de weg mijn evenwicht verloren en met R en al in de bosjes terechtgekomen. Been klem tussen de cilinder en de grond.
Crap... Hopelijk houden jij en je motor er niks aan over. Maar dat klonk al wel goed.
 
Wat ik - nog nauwelijks onderweg - heb meegemaakt: achteruitrijdend over het tuinpaadje van de schuur naar de weg mijn evenwicht verloren en met R en al in de bosjes terechtgekomen. Been klem tussen de cilinder en de grond. Heel wat moeite om er onderuit te komen, uiteindelijk gelukt. R weer overeind gehesen, knipperlicht dat losgeraakt was weer vastgezet, verder geen schade ontdekt. Opgestapt, vastgesteld dat alles werkte zoals het hoort, en weggereden. Gelukkig was het nog vroeg en donker; de buren zullen het niet gezien hebben. Niet zo goed voor mijn zelfrespect - dat toch al niet buitensporig is :P
Ook geen schade aan jou hoop ik
 
'n Schaafwond en 'n blauwe plek. Alles overkomelijk :t O ja en m'n zelfrespect, zoals ik al zei ...
Ik heb zoiets vergelijkbaars meegemaakt op de parkeerplaats bij de Mac. Mn been zat dan wel niet knel, maar het hele terras zat me glimlachend te bekijken hoe ik de motor poogde overeind te krijgen :(
 
Ik heb zoiets vergelijkbaars meegemaakt op de parkeerplaats bij de Mac. Mn been zat dan wel niet knel, maar het hele terras zat me glimlachend te bekijken hoe ik de motor poogde overeind te krijgen :(
Same here, voor een drukke strandtent op een zomerdag... Schijfremslot vergeten, vroem - KRAK - bons. Zeer oncharmant. Lang geleden.
 
Wat ik - nog nauwelijks onderweg - heb meegemaakt: achteruitrijdend over het tuinpaadje van de schuur naar de weg mijn evenwicht verloren en met R en al in de bosjes terechtgekomen. Been klem tussen de cilinder en de grond. Heel wat moeite om er onderuit te komen, uiteindelijk gelukt. R weer overeind gehesen, knipperlicht dat losgeraakt was weer vastgezet, verder geen schade ontdekt. Opgestapt, vastgesteld dat alles werkte zoals het hoort, en weggereden. Gelukkig was het nog vroeg en donker; de buren zullen het niet gezien hebben. Niet zo goed voor mijn zelfrespect - dat toch al niet buitensporig is :P
Zo heeft een buurman ooit m'n ST1100 van me af moeten tillen. Wel het schijfremslot verwijderd, maar vergeten dat er ook nog een ketting door het achterwiel zat, en toen lag ik daar klem tussen m'n motor en een plantenbak. Buur heeft daarna nog een week last gehad van z'n rug. (vroeg me of ik er vooral geen gewoonte van wou maken)
 
Heb mijn motor in mijn carrière twee keer laten vallen, en twee keer omstanders die gelijk kwamen helpen om dat ding overeind te zetten. Ik heb best vertrouwen in de mensheid *O*
 
Slot met alarm is fantastisch in dat opzicht. Paar keer het slot vergeten maar op het moment dat je de motor dan van het stuurslot haalt merk je dat wel. Ik denk eigenlijk dat het alarm daar beter voor werkt dan dat het boeven stopt.
 
'n Schaafwond en 'n blauwe plek. Alles overkomelijk :t O ja en m'n zelfrespect, zoals ik al zei ...
Gelukkig! Dat heelt uit zichzelf wel, en volgens mij komt het met je zelfrespect ook wel goed :)

Ik heb zoiets vergelijkbaars meegemaakt op de parkeerplaats bij de Mac. Mn been zat dan wel niet knel, maar het hele terras zat me glimlachend te bekijken hoe ik de motor poogde overeind te krijgen :(
Niet om het goed te praten, maar heeft het er niet mee te maken dat men op zo'n moment eigenlijk niet goed weet wat ze moeten doen of durven hulp aan te bieden. Oplossing is dan om gericht opdrachten te geven, in dit geval mensen aan het werk zetten om je motor asap van je af te tillen.
(Het gedrag heeft een naam maar kan er ff niet op komen.)

Blijft natuurlijk ruk dat er bij niemand een lampje ging branden dat je wat hulp kon gebruiken -O-
 
Zou best kunnen. Ik was zo geschrokken, dat ik er niet op kwam om hulp te vragen en uit reflex zelf de motor overeind heb gezet. Vond m'n rug niet leuk trouwens.

Overeind zetten van de motor is weer een ander verhaal en is al een hoop over gezegd in dit topic, dus daar hoeven we het nu niet over te hebben :)
 
Over de komende kans op gladheid moeten we het misschien wel hebben. Motor laten staan de komende dagen? -O-
 
Over de komende kans op gladheid moeten we het misschien wel hebben. Motor laten staan de komende dagen? -O-
Nou en of. Als er voor gladheid gewaarschuwd wordt laat ik de R rustig in de schuur staan!
Het gebeurt ook wel dat het vriest en de weg kurkdroog is, dan mag hij aan de bak. Maar de combinatie water op het wegdek en vorst is niks voor 'm :N
 
Vorst en droog heb ik ook geen moeite mee. Niet te gek doen in de bochten, maar verder gaat dat prima. De verwachting voor de komende dagen heeft niets te maken met goed motorweer. '(
 
Over de komende kans op gladheid moeten we het misschien wel hebben. Motor laten staan de komende dagen? -O-
hoeft niet perse. Vanaf het weekend wordt het droog en overwegend zonnig vriesweer. Dus als je daar geen problemen mee hebt, kan je prima rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan