Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

volkoffermotorforens
Woord van het jaar.

hij trekt op als een truck met 30 ton erachter dus ik toeter ff van kom op! wordt hij boos
Ik zou zelf niet getoeterd hebben, hij is niet verplicht om hard op te trekken of zo. Daarbij... Misschien stond 'ie toevallig per ongeluk nog in z'n twee, dan is langzaam optrekken soms makkelijker en sneller dan eerst weer naar 1 schakelen. Cut him some slack.

Then again - als dat zo geweest was had 'ie ook gewoon z'n hand op kunnen steken ipv boos worden. Maar anyway, woord van het jaar, dus het was het waard.
 
Die Tesla's zullen tot x km/u wel sneller optrekken dan menig motor vermoed ik...... I.i.g mijn motor!! (Behalve als hun battery bijna dood is 🤣).

Ik kijk in deze situatie altijd naar het type wagen wat helemaal vooraan staat...
Ja ja, mijn motor heeft maar liefst 60 pk !.
 
Die Tesla's zullen tot x km/u wel sneller optrekken dan menig motor vermoed ik...... I.i.g mijn motor!! (Behalve als hun battery bijna dood is 🤣).

Ik kijk in deze situatie altijd naar het type wagen wat helemaal vooraan staat...
Ja ja, mijn motor heeft maar liefst 60 pk !.
Iedere idioot kan maximaal met een Tesla optrekken, en er is geen motor sneller. _O-
Met ongeëvenaarde prestaties die worden geleverd door Tesla's unieke elektrische aandrijflijn, accelereert de Model S van 0 naar 100 km/u in slechts 2,7 seconden.

Dit wist ik nog niet: De modus voor bescherming tegen biowapens creëert positieve druk in de cabine om inzittenden te beschermen. :o
 
Tot je even niet oplet en @*Jan* achter je hebt met zijn lief toetje. :P
@*Jan* heeft een hartstikke lief toetje, maar met zijn autootje krijgt hij geen kans om dat te laten horen. ;)
Met zijn ZRX daarentegen...

De week is nog NIET om, misschien komt er wel meer op je pad, stay safe m8. :W
Dat is dan wee WEL waar. Jij ook hè! :W
 
Die Tesla's zullen tot x km/u wel sneller optrekken dan menig motor vermoed ik...... I.i.g mijn motor!! (Behalve als hun battery bijna dood is 🤣).
Ook die heb ik bijzonder weinig naast me voor het stoplicht, maar doorgaans zijn Tesla rijders juist vrij zuinig aan de potmeter.

Met ongeëvenaarde prestaties die worden geleverd door Tesla's unieke elektrische aandrijflijn, accelereert de Model S van 0 naar 100 km/u in slechts 2,7 seconden.
Da's alleen de allerduurste versie hè, daar rijden er niet zoveel van in NL.
 
Ook die heb ik bijzonder weinig naast me voor het stoplicht, maar doorgaans zijn Tesla rijders juist vrij zuinig aan de potmeter.

Da's alleen de allerduurste versie hè, daar rijden er niet zoveel van in NL.

De rest van de Tesla's rijd jij er ook niet uit hoor. Het is voor zo'n auto ontzettend simpel om hard op te trekken. Tegen de tijd dat jij je koppeling hebt losgelaten is dat ding al verdwenen. Vervolgens haal je hem nooit meer in behalve dan op topsnelheid. Overigens, ik zie ook eigenlijk nooit Tesla rijders snel optrekken.
 
Ook die heb ik bijzonder weinig naast me voor het stoplicht, maar doorgaans zijn Tesla rijders juist vrij zuinig aan de potmeter.

Da's alleen de allerduurste versie hè, daar rijden er niet zoveel van in NL.
En als je echt zó'n haast hebt ga je maar vliegen. Of je vertrekt gewoon een half uurtje eerder, dan heb je zo'n projectiel helemaal niet nodig.
 
Ho, ho, nu ben ik opeens een stoplichtsprinter. Zo erg is het niet. ;)

Hoewel ik niet zal ontkennen dat ik een kort sprintje soms wel kan waarderen trek ik het gas vrijwel nooit ver open tijdens mijn woon-werk rit. En toch ben ik al aan de overkant voordat Jan in zijn autootje met de voorwielen over de streep is.
 
Ho, ho, nu ben ik opeens een stoplichtsprinter. Zo erg is het niet. ;)

Hoewel ik niet zal ontkennen dat ik een kort sprintje soms wel kan waarderen trek ik het gas vrijwel nooit ver open tijdens mijn woon-werk rit. En toch ben ik al aan de overkant voordat Jan in zijn autootje met de voorwielen over de streep is.


Appeltje eitje :t alleen qua reactietijd al _O-
 
Filterend naderde ik in de avondspits op de A15 een motorrijder die zich met flinke zijkoffers tussen twee auto's aan het doorworstelen was, bewapend met knipperende gevarenlichten. "Ach" dacht ik, "hier zal ik nog wel even achter zitten..." Ik bleef er wel op gepaste afstand achter hangen want ik had niet de behoefte hem nog zenuwachtiger te maken dan hij al overkwam.

Maar toen mijn voorganger zijn voeten weer op de stepjes durfde te zetten schoof hij gelijk naar links om mij er langs te laten. Heb hem vriendelijk bedankt, dat viel weer mee! :t
 
De rest van de Tesla's rijd jij er ook niet uit hoor. Het is voor zo'n auto ontzettend simpel om hard op te trekken. Tegen de tijd dat jij je koppeling hebt losgelaten is dat ding al verdwenen. Vervolgens haal je hem nooit meer in behalve dan op topsnelheid. Overigens, ik zie ook eigenlijk nooit Tesla rijders snel optrekken.
Ik dacht eigenlijk dat ze niet bestonden en Tesla rijders daadwerkelijk van die hippies waren die het voor het milieu deden, maar hier in de wijk woont er ééntje die steevast met de muziek op voelbaar langs komt rijden dus dat geeft al iets aan. Een paar weken terug reed ik achter hem aan naar huis en ik weet sindsdien dat sommige Tesla rijders wel degelijk weten hoe je spanning geeft _O-
 
Ho, ho, nu ben ik opeens een stoplichtsprinter. Zo erg is het niet. ;)
Ik heb het al een hele tijd niet meer gedaan en zal moeten oefenen, maar toen ik nog alleen Bandits had deed ik dat bij ieder stoplicht :Y Kon bij dat ding de staande 100 meter echt foutloos uitvoeren, vanaf de eerste meter met het voorwiel nét een beetje stuiterend eronder. Ik denk dat er héél weinig is dat me er toen uit had getrokken. Eigenlijk moet ik dat ook gewoon weer gaan oefenen maar je wordt ouder en minder speels of zo :+


*parkeert de Bandit vooraan in de garage*
 
Bijna vergeten..

Vanochted, 1e echte spits. heeerliijk toch zo'n motor!

maarree.. "meegemaakt"
Vanochted, +/- 07:50, A13, DHG richting Rotterdam, net na DGH.
tussen afslag Delft-Noord (KFC, Shell, McD..) en afslag Delft, 3 stroken, redelijk druk.

Ik rijdt straf door, op linkerstrook en haal een collega in die gezapig op de middenstrook rijdt.
Collega heeft me al gezien en groet als ik er aankom, ik groet terug met rechtervoet en moet ff opletten:
een koekblik komt voor me naar links, en de hele situatie is redelijk fluiide. maar straks lekker splitten...

tot zover niets bijzonders.

Maar dan... blijkt collega geen front-licht te hebben... ?????
ik kijk nog even in spiegel... maar ik moet opletten, voor-je-kijken!
te laat om actie te ondernemen (lees: te lui , te veel haast, wil ook geen capriolen maken op drukke A13...),
maar... ik hoop dat-ie het wist / weet / uitgevogeld heeft.
Iemand van hier?

Lijkt me in "donker" toch niet echt veilig rijden.
Ik heb ongeveer elke 10K km een doorgebrande koplamp, en daarom nu een reserve bulb in de tanktas, maar toch... ja kan altijd Groot Licht opzetten...
Toch ?


ook: sinds ik een "gele regenjas" en nu ook een gele laminaat jas heb lijkt het alsof de koekblikken beter opzij gaan ?
illusie of helpt het toch, dat popo-spelen ?
 
Ik heb ongeveer elke 10K km een doorgebrande koplamp, en daarom nu een reserve bulb in de tanktas
Dat lijkt me vrij vaak... dan jaar jij er met jouw kilometrage toch aardig wat bolletjes door in een jaar... de bolletjes van de V-Strom (55K sinds aanschaf) heb ik nog niet vervangen, die van de ZRX kort na de aanschaf, zo'n 20K geleden. Wel die 'net iets duurdere' Philips bolletjes in gestoken. Misschien scheelt dat?
 
Vandaag verplicht met het koekblik onderweg. Auto naar dealer vanwege terugroep actie.

Wat een ellende allemaal. Het begon vrijwel direct op de A1 t.h.v. Knooppunt Eemnes. Li rijstrook dicht vanwege aanrijding. Verder wat regen en wind...

Blikkers schijnen ineens niet meer lekker door durven of kunnen te rijden. Dus sukkelend met 90/95 km/u over de A1 ri Amsterdam incl. dagelijkse links plakkers, bellers en appers en anderen die van alles aan het doen zijn achter het stuur behalve bezig zijn met het verkeer.

Morgen lekker weer op de motor.
 
Tja met de motor is niet alles in dit weer, maar je schiet nog wel een béétje op... De A44 stond ook weer eens totaal vast vanochtend, had niet anders verwacht :')
 
Dat lijkt me vrij vaak... dan jaar jij er met jouw kilometrage toch aardig wat bolletjes door in een jaar... de bolletjes van de V-Strom (55K sinds aanschaf) heb ik nog niet vervangen, die van de ZRX kort na de aanschaf, zo'n 20K geleden. Wel die 'net iets duurdere' Philips bolletjes in gestoken. Misschien scheelt dat?
10k valt me nog mee. Ik heb met het blik elk half jaar een doorgebrande lamp, en ik 8000km per jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan