Het grote Vespa GTS topic

Wel twee voorwielen nemen. Past zonder frezen of andere aanpassing.
Heb je ABS, dan de ring even met busjes op de wielbouten van het achterwiel werken (was in 2015 standaard.zo opgelost)
Ik heb twee voorwielen en geen abs. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik geen standaard sprint velg heb gekozen maar een velg die "bedoeld is" voor het type sprint.
 
Wel twee voorwielen nemen. Past zonder frezen of andere aanpassing.
Heb je ABS, dan de ring even met busjes op de wielbouten van het achterwiel werken (was in 2015 standaard.zo opgelost)
@MOTORHEAD.
Deze velg heb jij er destijds toen onder gezet?
Zonder aanpassing.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190625-204129_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190625-204129_Samsung Internet.jpg
    41,6 KB · Weergaven: 17
Weet iemand hier al hoe je het service symbool (steeksleutel) op het display van de SuperTech kunt resetten zonder de Vespa aan de computer te hangen? Ik heb de 1000 km beurt zelf uitgevoerd en heb nu het symbool continu branden in het scherm.

Ben je er inmiddels al achter hoe je dit reset? Mijn Supertech heeft pas 300km maar indien de fabrieksgarantie behouden blijft, voer ik de 1000km beurt liever zelf uit. Weet jij wat ze adviseren om te doen voor deze beurt?
 
Ben je er inmiddels al achter hoe je dit reset? Mijn Supertech heeft pas 300km maar indien de fabrieksgarantie behouden blijft, voer ik de 1000km beurt liever zelf uit. Weet jij wat ze adviseren om te doen voor deze beurt?
Ik heb de 1000 beurt ook zelf gedaan (vandaar dat het sleuteltje niet weg is) .. en dat hield in: Motorolie verversen, oliefilter nieuw, oliezeef schoonblazen, vrije speling gashendel afstellen en transmissieolie verversen.
 
Super, dat doe ik net zo graag zelf dan. Lees al dat je fabrieksgarantie gewoon behouden moet blijven. Maar je bent er dus nog niet achter hoe je het sleuteltje laat verdwijnen? Meestal is dit een combinatie van wat knoppen in drukken maar ja... welke..
 
Toch snap ik niet waarom volgens Sip de velg gewoon zou moeten passen en is er alleen een aanpassing nodig indien er ABS aanwezig is. Ik heb geen ABS en de remklauw in het achterwiel raakt de spaken op de gemarkeerde delen.
Ik probeer in oplossingen te denken maar ik weet het ff niet meer
Screenshot_20190625-220203_Chrome.jpg
 
Even voorstellen: ik ben Louis een nederbelg uit Hamont en heb er ook 1 gekocht: een Vespa GTS 300 touring uit 2016.
Ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen. Het is de bedoeling dat de Vespa op de aanhanger achter de camper meegaat naar allerlei vakantiebestemmingen om er daar lekker mee rond te rijden. Ik heb ook 2 Honda 125's voor dit doel gehad, maar die bleken toch echt te licht, zeker voor 2 personen.

Zal binnenkort een goede foto posten.
 
Laatst bewerkt:
Even voorstellen: ik ben Louis een nederbelg uit Hamont en heb er ook 1 gekocht: een Vespa GTS 300 touring uit 2016.
Ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen. Het is de bedoeling dat de Vespa op de aanhanger achter de camper meegaat naar allerlei vakantiebestemmingen om er daar lekker mee rond te rijden. Ik heb ook 2 Honda 125's voor dit doel gehad, maar die bleken toch echt te licht, zeker voor 2 personen.

Zal binnenkort een goede foto posten.
Welkom en veel plezier met de Vespa👌🏻
 
is het nodig om een malossi luchtfilter in te oliën?

Ligt aan het materiaal. Normaal gesproken papier niet en schuim wel. Als je het type weet kun je natuurlijk ook ff googelen. Want als je wel moet oliën, is bij dat type filter vermeld welke soort olie je moet gebruiken. Niet elke olie is geschikt voor luchtfilters.
 
Laatst bewerkt:
Ligt aan het materiaal. Normaal gesproken papier niet en schuim wel. Als je het type weet kun je natuurlijk ook ff googelen. Want als je wel moet oliën, is bij dat type filter vermeld welke soort olie je moet gebruiken. Niet elke olie is geschikt voor luchtfilters.
Ik had ergens gelezen dat je hiervoor 50/50 motorolie en benzine moet mengen.
 
Ik heb nog een aanhanger project staan.
Het is de achterkant van een lx50 met een lx voorvork als wiel.
Hij zou achter onze gt200 gaan maar die is toch verkocht.
Er zit al een deel van de trekstang al aan.
Hij moet nog geschuurd en gespoten/gewrapt worden.

Hij is inmiddels iets verder

545a9f86-9170-4339-8f68-56d14af334fb.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan