Het grote Vespa GTS topic

Voor degene die de 2019 GTS hebben .. hebben jullie (of de dealer) de ASR calibratie al uitgevoerd? Dit is alleen nog nodig als het waarschuwingslampje constant blijft branden.
Ik moest het in ieder geval zelf nog even doen.
 
Vandaag de strips en voetsteunen gemonteerd.
Het alarm wat ik door de winkel had laten monteren zat op een beugeltje horizontaal gemonteerd, en het lampje van het alarm werd omhoogedrukt door de koelvloeistofdop en was te groot geboord.
Ik heb een nieuw rechter dekseltje gekocht en het lampje aan de linkerkant geplaatst waar wel ruimte is. De schroeven welke achter de dekseltjes zaten waren om het kastje aan het voorscherm te monteren zaten er niet meer in.
Erg jammer dat het zo afgeleverd was.. Vandaar dat het alarm niet goed functioneerde.
Next: uitlaat en variokap.
 

Bijlagen

  • 0C37CB7C-39FB-44BB-82DA-4891DE487B44.jpeg
    0C37CB7C-39FB-44BB-82DA-4891DE487B44.jpeg
    143,2 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Vandaag de strips en voetsteunen gemonteerd.
Het alarm wat ik door de winkel had laten monteren zat op een beugeltje horizontaal gemonteerd, en het lampje van het alarm werd omhoogedrukt door de koelvloeistofdop en was te groot geboord.
Ik heb een nieuw rechter dekseltje gekocht en het lampje aan de linkerkant geplaatst waar wel ruimte is. De schroeven welke achter de dekseltjes zaten waren om het kastje aan het voorscherm te monteren zaten er niet meer in.
Erg jammer dat het zo afgeleverd was.. Vandaar dat het alarm niet goed functioneerde.
Next: uitlaat en variokap.

Mooi man,staat ook errug gaaf ,dat bagagerekje🛵🛵
 
Nee
Vandaag de strips en voetsteunen gemonteerd.
Het alarm wat ik door de winkel had laten monteren zat op een beugeltje horizontaal gemonteerd, en het lampje van het alarm werd omhoogedrukt door de koelvloeistofdop en was te groot geboord.
Ik heb een nieuw rechter dekseltje gekocht en het lampje aan de linkerkant geplaatst waar wel ruimte is. De schroeven welke achter de dekseltjes zaten waren om het kastje aan het voorscherm te monteren zaten er niet meer in.
Erg jammer dat het zo afgeleverd was.. Vandaar dat het alarm niet goed functioneerde.
Next: uitlaat en variokap.
Prachtig word je Vespa. Beter al dat zwart. Ik dacht dat ik zelf niks meer kon doen maar de zilveren kilometerteller stoorde nog. Dus hup weer de garage in. Ging niet helemaal goed met plastidip dus het moest twee keer over. Maar nu klaar. 20190517_210041.jpg
 
Dank je wel. Maandag de variokap plaatsen.
Is daar een momentsleutel voor nodig?
Je bedoelt het gepoedercoate deksel. Als je een slagmoersleutel op lucht hebt heb je m zo los. En weer goed vast. Anders heb je een hulpstukgereedschap nodig om je koppeling tegen te houden.
 
Nee

Prachtig word je Vespa. Beter al dat zwart. Ik dacht dat ik zelf niks meer kon doen maar de zilveren kilometerteller stoorde nog. Dus hup weer de garage in. Ging niet helemaal goed met plastidip dus het moest twee keer over. Maar nu klaar. Bekijk bijlage 1394526
Dat is ook veel mooier zeg. Ik dacht eraan om de teller te laten wrappen, maar dit is misschien wel beter.
 
Dat is ook veel mooier zeg. Ik dacht eraan om de teller te laten wrappen, maar dit is misschien wel beter.
De aluminium verf loste op toen ik er plastidip van Motip opspoot. Ik moest alles er af stralen op mijn werk. Daarna nog twee keer over moeten doen wat ook mislukte. Gister een spuitbus structuurspray van colomatic besteld. Dit gaf het mooiste resultaat. Lijkt nu op de twee afdekplaatjes op het beenschild.
 
De aluminium verf loste op toen ik er plastidip van Motip opspoot. Ik moest alles er af stralen op mijn werk. Daarna nog twee keer over moeten doen wat ook mislukte. Gister een spuitbus structuurspray van colomatic besteld. Dit gaf het mooiste resultaat. Lijkt nu op de twee afdekplaatjes op het beenschild.
Je had dus wel alles uit elkaar gehaald? Dat wil ik eigenlijk niet doen.
 
Je had dus wel alles uit elkaar gehaald? Dat wil ik eigenlijk niet doen.
Ja alles had ik uit elkaar. Als ik iets in mn kop krijg moet het het ook gelijk gebeuren, ik heb gelukkig alle ruimte en een paar rechter handen.
Als je interesse hebt kun je mijn topic van "motorheftafel in vloer plaatsen" eens lezen/bekijken , ook iets wat ik graag wou en dan ook doe.
 
Je bedoelt het gepoedercoate deksel. Als je een slagmoersleutel op lucht hebt heb je m zo los. En weer goed vast. Anders heb je een hulpstukgereedschap nodig om je koppeling tegen te houden.
Die bedoel ik inderdaad. Helaas heb ik geen slagmoersleutel.
Zo’n beugel heb ik wel al binnen. Anders moet ik maar een momentsleutel huren O.i.d.

Die motorheftafel is echt super zeg, dat maakt het sleutelen een stuk makkelijker.
Ik heb ook wel 2 rechter handen, maar dan meer met de bouwtechnische kant.
 
De nieuwe uitlaat is besteld. Nu nog binnen krijgen.
Deze is het geworden 🔥🔥🔥
 

Bijlagen

  • 08B65CD7-87A8-4BA0-9863-0BDCF778DC85.jpeg
    08B65CD7-87A8-4BA0-9863-0BDCF778DC85.jpeg
    28,1 KB · Weergaven: 18
Voor degene die de 2019 GTS hebben .. hebben jullie (of de dealer) de ASR calibratie al uitgevoerd? Dit is alleen nog nodig als het waarschuwingslampje constant blijft branden.
Ik moest het in ieder geval zelf nog even doen.
Bij mij blijft het branden zag ik. Hoe doe je dit zelf?
 
Bij mij blijft het branden zag ik. Hoe doe je dit zelf?
Even een copy / paste:
ASR SYSTEM CALIBRATION PROCEDURE. In order to maintain the effectiveness of the ASR system following the replacement of one or both tyres a calibration procedure of the system must be performed as follows on a straight flat stretch of road. Please note that the request for activation of the procedure (steps 1 to 4) must be completed within 60 sec from ignition on the engine.
• It is necessary that the diagnostic phase of the ASR systems and ABS is complete: for this purpose, after the key ON, ride a short distance above 5 km/h and wait for the flashing of the ABS warning light and EFI/ASR to stop.
• Turn the ASR system off by pressing the button on the handlebar and check that the ASR disabling warning light on.
• Allow the engine to idle for at least 3 seconds.
• Press the ASR on/off button and one of the two brake levers simultaneously for at least 4 seconds. The activation of the procedure will be confirmed by turning on the EFI/ASR warning light with a frequency of 2 flashes per second.
• Accelerate to a constant speed of 30 to 40 km/h and maintain it for at least 7 to 8 seconds.
• The end of the procedure will be indicated by the flashing EFI/ASR warning light .
• Once the procedure is complete it is necessary to turn off the vehicle panel (key off) and wait 30 seconds before turning the panel on (key on).
• In case of failure to complete the procedure within 2 minutes the EFI/ASR warning light will stay on steady and the ASR will remain off until the panel is turned off (key off).
• To restart the ASR it is necessary to turn on vehicle panel (key on). It is however necessary to repeat the process until it succeeds.
 
Even een copy / paste:
ASR SYSTEM CALIBRATION PROCEDURE. In order to maintain the effectiveness of the ASR system following the replacement of one or both tyres a calibration procedure of the system must be performed as follows on a straight flat stretch of road. Please note that the request for activation of the procedure (steps 1 to 4) must be completed within 60 sec from ignition on the engine.
• It is necessary that the diagnostic phase of the ASR systems and ABS is complete: for this purpose, after the key ON, ride a short distance above 5 km/h and wait for the flashing of the ABS warning light and EFI/ASR to stop.
• Turn the ASR system off by pressing the button on the handlebar and check that the ASR disabling warning light on.
• Allow the engine to idle for at least 3 seconds.
• Press the ASR on/off button and one of the two brake levers simultaneously for at least 4 seconds. The activation of the procedure will be confirmed by turning on the EFI/ASR warning light with a frequency of 2 flashes per second.
• Accelerate to a constant speed of 30 to 40 km/h and maintain it for at least 7 to 8 seconds.
• The end of the procedure will be indicated by the flashing EFI/ASR warning light .
• Once the procedure is complete it is necessary to turn off the vehicle panel (key off) and wait 30 seconds before turning the panel on (key on).
• In case of failure to complete the procedure within 2 minutes the EFI/ASR warning light will stay on steady and the ASR will remain off until the panel is turned off (key off).
• To restart the ASR it is necessary to turn on vehicle panel (key on). It is however necessary to repeat the process until it succeeds.
Ok thanks, wel een gedoe 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan