Het grote Vespa GTS topic

Hoi,
Ik wil een draad trekken van de accu naar het linker zwarte afdekkapje naast het stuur om er een 12 volt stopcontact te maken om een keer de accu te laden. Ik heb nu een aansluiting achter de Helmbak, maar als je dan de lader aan wilt sluiten moet je die bak er uit halen. Ik heb geprobeerd met een dikke nijlon draad via de accu opening naar boven te komen maar dat is me (nog) niet gelukt. En ik zie er tegen op om dat beenschild aan de binnenkant los te maken.
Ik ben dus benieuwd waar jullie een aansluiting voor de accu hebben gemaakt en waar van afgetakt.
Gr
Han
 
google dat ff hoe je dat schild los haalt, als je de video kijkt zie je dat het best eenvoudig gaat. het spul zit beter in elkaar dan bij een brommer
 
Ik weet wel hoe je dat schild moet verwijderen maar dat vind ik te veel gedoe, Ik zoek een makkelijker manier is dat er niet dan laat ik het zo. maar bedankt voor je reactie.
gr
han
 
Ja dat heb ik ook wel eens gezien maar dan is een stocontact 12 v mooier als je hem in de body plaatst of in het opstaande stuk van de treeplznk. Maar ik gz nog steeds voor optie 1 draad naar zwarte linker afdekkap
 
Ik heb op dit moment nog een vespa primavera snorfiets ( in afwachting van de levering vd 300 gts touring).
Deze snor heeft achter die klep een zgn bmw stekker. Bij het binnenstallen koppel ik mijn optimate zo aan de accu.
Werkt prima.....weet iemand of de 300 gts 2019 ook zo een stekker hebben achter die klep ?
 
Hoi,
Ik wil een draad trekken van de accu naar het linker zwarte afdekkapje naast het stuur om er een 12 volt stopcontact te maken om een keer de accu te laden. Ik heb nu een aansluiting achter de Helmbak, maar als je dan de lader aan wilt sluiten moet je die bak er uit halen. Ik heb geprobeerd met een dikke nijlon draad via de accu opening naar boven te komen maar dat is me (nog) niet gelukt. En ik zie er tegen op om dat beenschild aan de binnenkant los te maken.
Ik ben dus benieuwd waar jullie een aansluiting voor de accu hebben gemaakt en waar van afgetakt.
Gr
Han
Beste Han. Ik heb dat ook gedaan. Neem in plaats van nylon een stroomdraad van 1,5 mm2 deze kun je buigen en goed doorvoeren. Er loopt vanaf de accu al een draadboom naar boven en daar zit net genoeg ruimte naast. Ik heb wel wat weggezaagd van het beugeltje anders krijg je het niet terug geplaatst. Helaas geen foto van genomen.
 
Beste Han. Ik heb dat ook gedaan. Neem in plaats van nylon een stroomdraad van 1,5 mm2 deze kun je buigen en goed doorvoeren. Er loopt vanaf de accu al een draadboom naar boven en daar zit net genoeg ruimte naast. Ik heb wel wat weggezaagd van het beugeltje anders krijg je het niet terug geplaatst. Helaas geen foto van genomen.
Ik heb zelf de optimate lader aansluiting in het handschoenvakje gemaakt. 20171130_170936.jpg20171203_173051.jpg
 
Dat ziet er ook netjes uit. Kon je nog wel bij de onderkant om de moer aan te drasien van het stocotact of hdb je hem er ingeschoven
 
Beste Han. Ik heb dat ook gedaan. Neem in plaats van nylon een stroomdraad van 1,5 mm2 deze kun je buigen en goed doorvoeren. Er loopt vanaf de accu al een draadboom naar boven en daar zit net genoeg ruimte naast. Ik heb wel wat weggezaagd van het beugeltje anders krijg je het niet terug geplaatst. Helaas geen foto van genomen.
Dat is een idee ga ik proberen die nijlondraad wordt ook gebruikt i.p.v. een metalen trekveer door e lektramonteurs dus is ook niet heel dik maar misscien lukt het met die 1.5mm draad.
 
Dat is een idee ga ik proberen die nijlondraad wordt ook gebruikt i.p.v. een metalen trekveer door e lektramonteurs dus is ook niet heel dik maar misscien lukt het met die 1.5mm draad.
Ik zal zo eens kijken aan welke kant ik die draad omhoog kreeg. Volgens mij gaat het alleen aan de linker kant ervan. Dus gezien vanaf de accu.
 
Dat ziet er ook netjes uit. Kon je nog wel bij de onderkant om de moer aan te drasien van het stocotact of hdb je hem er ingeschoven
Nee ik moest hiervoor het beenschild wel los maken. Niet eraf dan kon ik er net tussen met mijn kleine handen. Als je m links achter het zwarte plaatje maakt kun je het doen zonder het beenschild los te halen. Daar heb ik een USB aansluiting gemaakt.20171130_170012.jpg
 
Ik zal zo eens kijken aan welke kant ik die draad omhoog kreeg. Volgens mij gaat het alleen aan de linker kant ervan. Dus gezien vanaf de accu.
Draad kon dus alleen aan de rechterkant. De kunstof brug heb ik weggezaagd en ook in het afdekplaatje ruimte gemaakt om de electradraad niet af te klemmen. 20190210_152611.jpg20190210_153226.jpg20190210_152723.jpg
 
Heb je een harde kabel 230volt gebruikt of een flexibele draad voor 12 volt en als je de draad omhoog had gevoerd waar was ie toen al 1e te zien.
gr
Han
 
Heb je een harde kabel 230volt gebruikt of een flexibele draad voor 12 volt en als je de draad omhoog had gevoerd waar was ie toen al 1e te zien.
gr
Han
Harde kern van 220 kabel genomen. Hij wil rechtsaf naar je koelstofreservoir. Maar als je de claxon neus eraf haalt komt die naar een paar keer proberen daar ergens uit.
 
Op dit forum iets bekend over de produktie en vooral levering van de gts touring van 2019...
Mijn bestelling is rond maar er is niets bekend over de touring....
 
Ik denk dat de dealer verkoper het beter kan weten dan wij op het Forum. Ik wacht ook op bericht van de blauwe super sport en de super tech.in het zwart.
Maar ik begrijp je wel, zo zit ik er ook in.
Is er al iemand die een model 2019 heeft geleverd gekregen
Gr
Han
 
Ik heb in ieder geval de groene touring in bestelling staan.
Zodra mijn dealer via de leverancier groen licht heeft zal ik de leverdatum horen........afwachten dus....( ik hoop voor de zomer...:))
 
  • GTS 300 RST( nu leverbaar oa. lichtgroen metallic, zilvergrijs, blauw metallic)
  • GTS 300 RST Touring (maart/april 2019 Bordeaux Rood, Donkergroen metallic)
  • GTS 300 RST Super (nu leverb. in geel, rood, wit en zwart)
  • GTS 300 RST SuperSport (medio 2019 matgrijs, matblauw)
  • GTS 300 RST SuperTech ( medio 2019 Zwart metallic en Nardo Grey)
Dit meld een dealer.

Gr Han
 
  • GTS 300 RST( nu leverbaar oa. lichtgroen metallic, zilvergrijs, blauw metallic)
  • GTS 300 RST Touring (maart/april 2019 Bordeaux Rood, Donkergroen metallic)
  • GTS 300 RST Super (nu leverb. in geel, rood, wit en zwart)
  • GTS 300 RST SuperSport (medio 2019 matgrijs, matblauw)
  • GTS 300 RST SuperTech ( medio 2019 Zwart metallic en Nardo Grey)
Dit meld een dealer.

Gr Han

Welke dealer ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan