Het grote Vespa GTS topic

Schokbrekers zijn van Vespa altijd slecht en nog slechter.
Ik zet er eigenlijk altijd direct aftermarket spul op. Zelfs op mijn 25km/u Vespa heb ik dat gedaan.
Om de nieuwe straks een beetje rijdbaar te maken, zet ik de aftermarket schokbrekers die ik nu op de GTSjes heb over .. voor zover dat past natuurlijk. 1 van de huidige GTS’ is van 2015 en die heeft een andere voorophanging dan 2009-2013 .. 2017-heden

Zo slecht vond ik ze nou ook weer niet. de Malossi achterdempers zijn wel fijn maar de Bitubo voorschokbreker valt me erg tegen te veel verstel mogelijkheden en daar door moeilijk een goede afstelling te vinden. Op gladde wegen geen probleem maar op klinkerwegen een ramp. Maar Bitubo was de enige vervangdemper die ik toen kon vinden voor de GTS 2015. Voor de oude en de nieuwere modellen is er meer keus.
 
Nou ik ben 1,90 en pas prima met mijn benen achter het stuur , gewoon gaan proef zitten ergens
Nog beter is een stukje rijden, omdat als de scooter op de standaard staat je geneigd bent het stuur helemaal Links of Rechtsa te draaien wat je tijdens het rijden ook in bochten nooit doet.
Ik dacht met mijn 1.97 ook eerst dat gaat niet of moeilijk lukken, Maar geen enkel probleem
 
Eerst maar een proefritje regelen...
Kunnen jullie iets vertellen over topsnelheid en dus ook goede kruissnelheid ( meestal 70% van top) verbruik en welk windscherm
De touring wordt geleverd met laag scherm. Hoog scherm is waarschijnlijk niet haalbaar met snelweg gebruik ?
 
Je kan overwegen een in hoogte verstelbare ruit te nemen. Heb ik ook kun je de hoogte aanpassen hoe je wilt, scherm geeft weinig negatieve invloed op de snelweg.
Topsnelheid ca 120 125 km kruissnelheid ca 100km
 
Hallo,
Je ziet regelmatig Mp3 wielen te koop en die zouden dan passen op een Vespa GTS, Maar nu schijn je de achter velg te moeten aanpassen als je een uitvoering met ABS hebt. Weet iemand wat dat precies is. Ik heb iets gehoord dat eraan de binnenkant van de velg iets moet je iets weg frezen maar waar precies en hoeveel.
Met vr gr
Han
 
Tensen scooters in s'gravenzande heeft er wel ervaring mee
even bellen dan helpen ze denk wel uit te leggen.
 
1547464550295.png


achter,

voor Vespa GTS/GTS Super/GTV
/GT 60/GT/GT L/946 125
-300ccm ook geschikt voor
DERBI/GILERA/PIAGGIO GP1
/Runner VX/VXR/Fly 125
-250ccm



Met behulp van de conversiekit kunnen 13 "MP3-velgen worden geïnstalleerd op een GTS / GTS Super / GTV / GT60 / GT / GTL.




Bevestigingsinformatie voor Vespa GTS-modellen met een ABS-remsysteem:
De Vespa GTS met ABS, geproduceerd in 2014, heeft een extra afstandsring nodig onder de ABS-sensor.
De nieuwste Vespa GTS ABS-modellen hebben hun keramische wiel, voor de ABS-opstelling, al vastgeschroefd aan het wiel zelf. Deze modellen vereisen wielmoeren met een binnenschroefdraad (# PI000617 / x 5) waarmee ook het keramische wiel is bevestigd. De ABS-sensor moet nog steeds worden verplaatst voor een juiste uitlijning.

Dit staat bij Sip maar ik zie nergens die z.g. conversie kit of afstandsring op hun site staan.

Sommige dealers doen er wat vaag over, waarschijnlijk omdat ze de velgen liever zelf verkopen. of om veiligheidsredenen.
 
Hoi Motormaniac58,
Je hebt gelijk ik zou ook geen ander merk of type willen, alhoewel als Vespa een 400GTS zou maken zou ik hem direct kopen. Het zijn hele fijne scooters en fijne automaat, Jarenlang BMW en Harley gereden maar nu de GTS 300 en dat rijdt heel ontspannend.
Ik ben 1.97 Dus 2 mtr lijkt me ook geen probleem.
Ik heb zelf een blauwe Super de Touring kwam vanwege de kleur die ze toen hadden niet in aanmerking. en ik vind het standaard kleine ruitje net iets te laag.
Je kan ook overwegen niet de Touring maar de basis uitvoering te nemen is technisch gelijk. je koopt dan voor het prijsverschil een achter rek en je koopt een halfhoge of verstelbare ruit. Tenzij de kleur van de Touring jou 1e keus is.


Succes met je keus
Gr
Han
 
Dank voor de tips Han,

Zodra het weer wat aantrekkelijker wordt ga ik eerst eens ergens ene proefrit maken.. Goedhart ?? Waar moet ik ong even uitzoeken.

De touring vind ik wel de meest aantrekkelijke. Ik wil dus idd een bagagedrager voor en achter. Even uitzoeken wat een verstelbare ruit kost. Ik hoef niet geheel uit de wind. Sterker nog....niet te hoog is wel lekker....In de winter zal ik er toch niet mee rijden..

De vespa is voor "erbij". motorrijden doe ik ook nog gewoon......;)
 
Dank voor de tips Han,

Zodra het weer wat aantrekkelijker wordt ga ik eerst eens ergens ene proefrit maken.. Goedhart ?? Waar moet ik ong even uitzoeken.

De touring vind ik wel de meest aantrekkelijke. Ik wil dus idd een bagagedrager voor en achter. Even uitzoeken wat een verstelbare ruit kost. Ik hoef niet geheel uit de wind. Sterker nog....niet te hoog is wel lekker....In de winter zal ik er toch niet mee rijden..

De vespa is voor "erbij". motorrijden doe ik ook nog gewoon......;)

Ik heb ook een drager voor en achter. de voordrager heb ik nog nooit gebruikt maar vind ik wel mooi staan. Als je een verstelbare ruit zoekt ik heb er 1 te koop.

De touring lijkt inderdaad prijstechnisch een goede keus te zijn als je de losse bedragen van de 2 dragers en het schermpje bij elkaar optelt. Het kleine schermpje zijn genoeg liefhebbers voor dus die ben je zo kwijt.

gr
Han
 
hallo forumleden.
ik ben nieuw hier dus ik stel mij ff voor.
ik ben een r1 rijder die ook wek eens met het vrouwtje op de brommer gaat rijden gezien het op de r1 een waar drama is voor het vrouwenmensje zijn we tot de conclusie gekomen dat we een 300 gts moeten aanschaffen die morgen word afgeleverd.

ik heb al vernomen dat de vering voor 2 mensen toch wel iets te veel is voor het vespa tje, wat zijn de normale alternatieven, dus niet schokbrekers van 400 euro maar de gulden tussenweg
 
Is het een nieuwe scooter, en zo slecht zijn ze nu ook weer niet maar het kan beter. Ik heb zelf Malossi dempers niet heel duur maar wel goed. Probeer het eerst eens met de huidige dempers e.v. een tandje verstellen en het hangt ook af van jullie gewicht samen.
En veel plezier met je aanschaf van een GTS.
We zien de foto's wel tegemoet.
Gr
Han
 
Hallo,
Ik zag vandaag op zo'n You Tube filmpje dat iemand een speciale filtersleutel heeft om het olie filter te gebruiken. Ik doe het net als vele anderen op een andere manier maar ik zou toch zo'n sleutel willen, maar kan niet vinden wie dat verkoopt. Jullie een idee. Mag er natuurlijk anders uitzien als ie maar past op een Vespa GTS filter.
Ik gebruik nu een aluminium strip in de dikte van de gleuf op het filter en draai hem dan met een bacho los. ook wel met een grote waterpomp sleutel gedaan. maar ik hou nu eenmaal van passend gereedschap vandaar de vraag.

Ik heb een paar plaatje van het filmpje waar de sleutel op te zien is gekopieerd.

Met vr gr
Han
 

Bijlagen

  • Oliefilter sleutel.PNG
    Oliefilter sleutel.PNG
    161,5 KB · Weergaven: 9
hallo forumleden.
ik ben nieuw hier dus ik stel mij ff voor.
ik ben een r1 rijder die ook wek eens met het vrouwtje op de brommer gaat rijden gezien het op de r1 een waar drama is voor het vrouwenmensje zijn we tot de conclusie gekomen dat we een 300 gts moeten aanschaffen die morgen word afgeleverd.

ik heb al vernomen dat de vering voor 2 mensen toch wel iets te veel is voor het vespa tje, wat zijn de normale alternatieven, dus niet schokbrekers van 400 euro maar de gulden tussenweg
Ik heb ook een drager voor en achter. de voordrager heb ik nog nooit gebruikt maar vind ik wel mooi staan. Als je een verstelbare ruit zoekt ik heb er 1 te koop.

De touring lijkt inderdaad prijstechnisch een goede keus te zijn als je de losse bedragen van de 2 dragers en het schermpje bij elkaar optelt. Het kleine schermpje zijn genoeg liefhebbers voor dus die ben je zo kwijt.

gr
Han


Op de diverse foto's zie ik bij de Touring 2019 geen bagagerek meer aan de voorkant. Of dat zo is voor de 300 of de 125 weet ik niet staat er niet bij.
 
Dus eigenlijk een prijsverhoging van ca 150.00€ en de basis GTS had voorheen ook een bagagerek achter dat is ook opeens verdwenen dus ook ca 150.00€ duurder dan voorheen.

Ik vind de prijzen politiek voor de verschillende kleuren ook behoorlijk ondoorzichtig. Volgens de dealer allemaal technisch gelijk Dus de Super Sport heeft geen andere overbrenging en is niet sneller dan de basis maar er zit wel een behoorlijk prijsverschil in.
de Basis GTS 6109.00 en de S.S 6709.00 een paar stikkers, een veer die geschilderd is een zwart zadel en andere kleur. voor 600.00 maar ja dan staat er wel een plaatje met Supersport op dus zal ie ook wel sneller zijn.;)

Ik zou wel eens willen weten, waarom? zomaar. Welk model en of kleur nu het meest verkocht worden. zelf ben ik voor Blauw, Zwart en Wit vind ik ook wel wat hebben Dat Grijs van die nieuwe techno vind ik op het plaatje wat minder maar dat digtale trekt me ook wel weer.

Gr
Han
 
ik heb nu zon beetje alle scooters gehad,maar de gts is toch me favo scooter any time.
zag filmpje gisteren met ik dacht de nieuwe 500cc gts maar was fake.
 
Is het een nieuwe scooter, en zo slecht zijn ze nu ook weer niet maar het kan beter. Ik heb zelf Malossi dempers niet heel duur maar wel goed. Probeer het eerst eens met de huidige dempers e.v. een tandje verstellen en het hangt ook af van jullie gewicht samen.
En veel plezier met je aanschaf van een GTS.
We zien de foto's wel tegemoet.
Gr
Han
ja hij is nieuw, ik heb er vandaag 80 km mee gereden en ik moet zeggen dat hij verbazend stabiel is in de bochten met een droog wegdek, bij nat heb je snel geen gevoel meer.
 
ja hij is nieuw, ik heb er vandaag 80 km mee gereden en ik moet zeggen dat hij verbazend stabiel is in de bochten met een droog wegdek, bij nat heb je snel geen gevoel meer.

Maakt natuurlijk wel verschil of je op natte klinkers of of nat asfalt rijd. èn je achterdempers wellicht een tandje zwaarder zetten maakt ook verschil. Maar het gaat er uiteindelijk om wat jij prettig vind rijden. En regen rijden vind ik nooit leuk, en probeer het zoveel mogelijk te voorkomen. Maar ja dan zouden ze Nederland en België eigenlijk moeten overdekken.:):)
Veel rijd plezier met je nieuwe scooter. Welk type model kleur heb je gekozen.
Gr
Han
 
Terug
Bovenaan Onderaan