Het grote Vespa GTS topic

Patweb

MF veteraan
3 feb 2007
1.167
2
Ridderkerk
*** HET GROTE VESPA GTS TOPIC ***​
Ik ben een Vespa GTS topic begonnen omdat ik gemerkt heb dat er toch nog aardig wat GTS rijders zijn hier zo maar we hebben nog geen gezamelijk (open)topic.
Vandaar deze actie.​
vespagts125super460a.jpg
Het zou leuk zijn als iedereen zich even voorstelt liefst met foto natuurlijk.
Het zou mooi zijn als we hier een topic kunnen starten waar je vragen kunt stellen over jouw favoriete Scoot !​

Ook leuk en interessant om te lezen:

Een eerder 250 GTS topic

Een 300 GTS topic


Hier zie je exploded views van de GTS

Klik hier


Dit is ook erg leuk om te zien, eens kijken ofdat wij Vespa rijders nog onderschat worden: Filmpje !


Patweb:
gts2.jpg


Marinde:
full


Gaaf01:
full
 
Laatst bewerkt:
Nou laat ik dan maar gelijk de aftrap doen.
Ik ben Patrick en gebruik mijn Vespa voor woon/werk verkeer.
Ik rij elke dag ongeveer 40 km en het bevalt prima !

Het is een GTS 250 IE ABS uit 2006 met 300 velgen en zadel

gts2.jpg

gts.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ach ik vind een nieuw topic over de GTS zo slecht nog niet. Er IS inderdaad al een GTS 250 topic en ook een 300 maar aangezien beide Vespa's nagenoeg hetzelfde zijn op wat super kleine verschillen na is een topic over de "Vespa GTS" een goed idee.
Misschien kan Patweb nog wel de link van beide topics vermelden in het aller eerste bericht voor mensen die wat na willen lezen of nieuwe forum bezoekers die wat antwoorden zoeken op hun vragen. Zo krijgen we hier hopenlijk geen dubbele vragen :)

Maar of ik me nog wel voor moet stellen....... :X
Ik gebruik mijn vespa in iedergeval niet elke dag. Ik heb hem puur voor mijn plezier en rij bij voorkeur alleen met mooi weer zoals afgelopen dinsdag :] Even weer het stof uit de motor geblasen haha. Ik schuw regen niet hoor. Soms MOET je wel maar met goede kleding aan merk je er bijna niks van :)
full
 
Ja heb deze aangemaakt omdat ik zag dat de andere GTS topics gesloten zijn.
(kon er niet meer op reageren vandaar dat ik dit topic begonnen ben.)
Ik zal vanavond de andere topics even toevoegen
 
Ik ben Luigi en samen met mijn broer Alfredo ben ik dol op pizza. Wij doen alles samen en meestal is dat op onze knalrode Vespa. :W

Grapje! :+ Op een scooterforum mag een Vespa topic natuurlijk niet ontbreken.
full
 
Mijn GTS250 heeft een raar probleem: na een koude start reed ik wat te vlot over een verkeersdrempel. De motor sloeg daardoor af.... en wilde niet meer starten wat ik ook probeerde.
Nee, de dodemansknop stond niet verkeerd en ja, er zat benzine in.

Halverwege de wandeling naar huis zette ik scoot op de middenbok en probeerde nog eens te starten. Hij deed het gelukkig! Gauw helm op, van de bok af en uit ging hij! Niet meer willen starten. Op de bok gezet, wel starten... van de bok af ging hij weer uit.

Dus naar huis gelopen en met een looplamp ('t was avond) onder de scoot gekeken. Geen rare dingen, niets aan te zien!

Er staat nu ongeveer 10000 op de teller, keurig beurtjes gehad, nooit eerder problemen.....

Wie weet wat dit kan zijn? :X

groet,
Peter
 
Laatst bewerkt:
Heb je het alleen als je motor warm is? en hoeveel brandstof zat er in?
Anders zit ik te denken aan je brandstofpomp
 
Mijn GTS250 heeft een raar probleem: na een koude start reed ik wat te vlot over een verkeersdrempel. De motor sloeg daardoor af.... en wilde niet meer starten wat ik ook probeerde.
Nee, de dodemansknop stond niet verkeerd en ja, er zat benzine in.

Halverwege de wandeling naar huis zette ik scoot op de middenbok en probeerde nog eens te starten. Hij deed het gelukkig! Gauw helm op, van de bok af en uit ging hij! Niet meer willen starten. Op de bok gezet, wel starten... van de bok af ging hij weer uit.

Dus naar huis gelopen en met een looplamp ('t was avond) onder de scoot gekeken. Geen rare dingen, niets aan te zien!

Er staat nu ongeveer 10000 op de teller, keurig beurtjes gehad, nooit eerder problemen.....

Wie weet wat dit kan zijn? :X

groet,
Peter


je bougiekabel is hoogstwaarschijnlijk uit de bobine geschoten.
als je de accu even eruit haalt kan je het een beetje zien, want het is even prutsen om terug te stoppen.
 
Is er iemand hier die ook zijn brandstofpomp heeft vervangen en zijn defecte nog heeft bewaard?
Ik ben op zoek naar een defecte pomp of onderdelen ervan.
Laat het me even weten aub !
 
je bougiekabel is hoogstwaarschijnlijk uit de bobine geschoten.
als je de accu even eruit haalt kan je het een beetje zien, want het is even prutsen om terug te stoppen.
Dat zou goed kunnen inderdaad, probeer ook je kapje er even opnieuw op te zetten !
Een schakelaar zal het niet zijn want die zie ik niet op de tekeningen
 
@ Patweb: motor was koud, de tank bijna vol

@ Edtrr en Patweb
Bedankt voor de tip.... ik begrijp dan alleen echt niet waarom de motor uitslaat als ik de standaard (middenbok) inklap.

Als hij op de bok staat kan ik vol gas geven en draait de motor prima toeren (achterwiel draait uiteraard volop mee dan).

Ik ga morgen direct naar de bobine, de bougiekabel en -dop kijken... wordt vervolgd!
 
Laatst bewerkt:
op het moment dat je m van de middenbok afhaalt verandert de afstand van het blok naar het frame (bougiedop zit op cilinderkop, bobine op frame)
Als je m van de bok afhaalt, zakt het blok aan de voorkant, waardoor de afstand van de cilinderkop naar de bobine groter word, en zo de kabel net iets eruit trekt waarschijnlijk.
 
Ik heb het ook gehad met het verwisselen van mijn benzine pomp (heel het blok eronderuit gehad)
Wilde niet starten, wilde bougie eruit draaien en toen bleek dat het kapje er niet goed op zat !
Succes !
 
Ik heb een GTS 300 en ik rij ongeveer 7000 km per jaar uitsluitend woon werk. Ik heb onder garantie al een nieuwe brandstof pomp gehad en 2 keer een nieuwe uitlaat pakking. elke keer na 5000 km. ik sta nu bijna op 15000 en het gaat weer gebeuren. Ik hoor de herrie al weer aankomen. zwaar k.. dus en daar baal ik behoorlijk van. Kennelijk is hier geen oplossing voor. Zelf heb ik twee linker handen dus ben aangewezen op de dealer.
full
 
He Gaaf,
Ik heb het zelfde hoor,
Bij mij zit ook mijn pakking er weer aan te komen :(
Bij welke dealer ga jij altijd? dan probeer ik hem te mailen of dat hij een oude pomp heeft,ik ben op zoek naar onderdelen van een pomp.
 
op het moment dat je m van de middenbok afhaalt verandert de afstand van het blok naar het frame (bougiedop zit op cilinderkop, bobine op frame)
Als je m van de bok afhaalt, zakt het blok aan de voorkant, waardoor de afstand van de cilinderkop naar de bobine groter word, en zo de kabel net iets eruit trekt waarschijnlijk.

Waar kan het bloemetje heen? :}

Inderdaad was de bougiedop van de kabel geschoten. De kabel is naar mijn smaak wel aan de korte kant. Het probleem zal pas echt over gaan als er een nieuwe kabel opgezet wordt. De ommanteling van de huidige bougiekabel is niet meer flexibel doordat hij is uitgedroogd en verhard.

De bobine heb ik niet kunnen ontdekken. De bougiekabel loopt naar onderen, dan naar de andere kant waar niet kan zien waar hij uitkomt. Weet iemand of er ergens een uitslag/prentje van het motorcompartiment staat?

Ik ben voorlopig heel erg blij dat ik weer rij!
 
laat de pakking vervangen door een metalen pasring deze zijn er in verschillende diktes 1 t/m 3mm volgens mij.

De pasring is niets meer dan een stukje buis met een golfvormige gleuf er in die samen knijpt door de uitlaatklem

ik haal binnen kort toch weer mijn uitlaat er af zal ik er wel een foto van maken
 
laat de pakking vervangen door een metalen pasring deze zijn er in verschillende diktes 1 t/m 3mm volgens mij.

De pasring is niets meer dan een stukje buis met een golfvormige gleuf er in die samen knijpt door de uitlaatklem

ik haal binnen kort toch weer mijn uitlaat er af zal ik er wel een foto van maken
Waar te koop Maksor?
 
Waar kan het bloemetje heen? :}

Inderdaad was de bougiedop van de kabel geschoten. De kabel is naar mijn smaak wel aan de korte kant. Het probleem zal pas echt over gaan als er een nieuwe kabel opgezet wordt. De ommanteling van de huidige bougiekabel is niet meer flexibel doordat hij is uitgedroogd en verhard.

De bobine heb ik niet kunnen ontdekken. De bougiekabel loopt naar onderen, dan naar de andere kant waar niet kan zien waar hij uitkomt. Weet iemand of er ergens een uitslag/prentje van het motorcompartiment staat?

Ik ben voorlopig heel erg blij dat ik weer rij!
klopt kabel is erg kort ! maar ik heb er geen last van dus laat het voorlopig zo :)
 
ik heb de mijne gehaald bij een motorzaak Salland motoren Zwolle

maar je kan er ook zelf eentje maken

hier een tekening
full


Piaggio is nogal verzot op die grafietpakkingen maar elke keer als ik mijn achterband ga vervangen of uitlaat poets moet er een nieuwe op was ik een beetje zat
 
Laatst bewerkt:
Waar kan het bloemetje heen? :}

Inderdaad was de bougiedop van de kabel geschoten. De kabel is naar mijn smaak wel aan de korte kant. Het probleem zal pas echt over gaan als er een nieuwe kabel opgezet wordt. De ommanteling van de huidige bougiekabel is niet meer flexibel doordat hij is uitgedroogd en verhard.

De bobine heb ik niet kunnen ontdekken. De bougiekabel loopt naar onderen, dan naar de andere kant waar niet kan zien waar hij uitkomt. Weet iemand of er ergens een uitslag/prentje van het motorcompartiment staat?

Ik ben voorlopig heel erg blij dat ik weer rij!


Nieuwe bougiekabel hard ook binnen de kortste keren weer uit door de warmte e.d
Maar in ieder geval mooi dat het zo snel is opgelost:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan