Het grote Vespa GTS topic

Dit model dashboard bedoel je??
Aha, nog niet eerder gezien. Mooi spul!
 
Omdat ik na mijn onderhoudsbeurt en vario wissel een kleine olielekkage had vandaag de boel weer open getrokken.
Blijkt dat door de andere vario de riem de pakking van het oliecartertje kapot heeft geslagen.
Nu gelijk veel betere vloeibare pakking ertussen gedaan.
En omdat ik toch de boel al open had gelijk carterdeksel zwart gespoten zodat mijn 300 plaatje veel beter tot zijn recht komt.
 

Bijlagen

  • 20190611_113535.jpg
    20190611_113535.jpg
    212,8 KB · Weergaven: 14
  • 20190611_104952.jpg
    20190611_104952.jpg
    333,2 KB · Weergaven: 16
  • 20190611_130124.jpg
    20190611_130124.jpg
    155,3 KB · Weergaven: 15
Staat een stuk beter dan de zilvergrijze carterkap vind ik zelf.
 

Bijlagen

  • 20190611_140448.jpg
    20190611_140448.jpg
    180,5 KB · Weergaven: 21
Staat een stuk beter dan de zilvergrijze carterkap vind ik zelf.
Zeker een stuk mooier. Persoonlijk zou ik die chromen zijbeugels er niet op doen.
Het maakt de GTS een stuk minder sportief, en als hij valt dan houden de beugels de schade ook niet tegen. Maar dat is mijn smaak uiteraard 😉
 
Zeker een stuk mooier. Persoonlijk zou ik die chromen zijbeugels er niet op doen.
Het maakt de GTS een stuk minder sportief, en als hij valt dan houden de beugels de schade ook niet tegen. Maar dat is mijn smaak uiteraard 😉
Dat sportieve is er met zo'n koffer die ik heb ook wel aardig vanaf. Maar ik vind de ruimte wel verdomde handig 🤣
 
Omdat ik na mijn onderhoudsbeurt en vario wissel een kleine olielekkage had vandaag de boel weer open getrokken.
Blijkt dat door de andere vario de riem de pakking van het oliecartertje kapot heeft geslagen.
Nu gelijk veel betere vloeibare pakking ertussen gedaan.
En omdat ik toch de boel al open had gelijk carterdeksel zwart gespoten zodat mijn 300 plaatje veel beter tot zijn recht komt.
Ga je de oude vario terugplaatsen?
 
Ik heb nu de papieren pakking gewisseld voor de minder kwetsbare vloeibare pakking van Loctite. Als het goed is blijft het zo heel.
Ik heb de vario voorlopig nog niet gewisseld.
Maar die papieren pakking is toch puur voor het geluid en vuil ?
Want er hoort daar helemaal geen olie tekomen / zitten
 
Wat ik gelezen heb is dat dat met een andere vario voor kan komen. Er is dan een ring nodig om dit te voorkomen.
 
Weet je ook wat voor ring?
Onder bepaalde omstandigheden, afhankelijk van de banden afmetingen, kan in contact met de olie carter reservoir tijdens gebruik komen. Dit kan leiden tot de verbranding van de olie-sump reservoir pakking! Een oplossing wordt verschaft in de vorm van een spacer-ring (# PI434885 / PI831363), die veilig herpositioneert de poelie unit.
 
Onder bepaalde omstandigheden, afhankelijk van de banden afmetingen, kan in contact met de olie carter reservoir tijdens gebruik komen. Dit kan leiden tot de verbranding van de olie-sump reservoir pakking! Een oplossing wordt verschaft in de vorm van een spacer-ring (# PI434885 / PI831363), die veilig herpositioneert de poelie unit.
Die komt als ik het goed begrijp achter dit onderdeel, als extra ring. Dan zitten daar 2 ringen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190613-215202_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190613-215202_Samsung Internet.jpg
    66,4 KB · Weergaven: 3
Ik zou het echt niet weten. Dit was wat ik eerder terug zag komen. Google anders even daarop.
Mede daarom heb ik gekozen om alleen de rollen en niet de vario te vervangen.
 
Ik zou het echt niet weten. Dit was wat ik eerder terug zag komen. Google anders even daarop.
Mede daarom heb ik gekozen om alleen de rollen en niet de vario te vervangen.
En wat voor gewicht rollen heb je in de standaard vario zitten? (Dr pulley?)
 
Ik had juist ergens gelezen dat juist die dr pulley rollen je krukas kering na de kloten hielp .
Weet niet of het waar is hoor.
Zijn er mensen hier met een j costa vario en wat is daar de ervaring mee ?
J costa ben ik ook wel benieuwd naar.
Wat doet de acceleratie?
Blijft de pakking heel van het oliecarter?
En verlies je op top? Of niet?

Gr Roy
 
Terug
Bovenaan Onderaan