Het grote Vespa GTS topic

oke top dan ga ik dat bestellen want ik ben van plan om deze zomer naar oostenrijk te rijden met mijn vriendin op de vespa en een paar goede remmen kan geen kwaad.
eerst blokken proberen daarna een braking schijf en als dat nog niet voldoende is ga ik voor de brembo klauw
Brembo remklauw aan de voorkant is een hele verbetering. Ik heb dat nu niet meer, maar op mijn eerste GTS enkele jaren geleden wel. De leuk gevormde remschijven zijn leuk voor de show, maar bij de Vespa geen verbetering waargenomen. Als ik nu remblokken vervang in de standaard remklauwen, dan doe ik dat wel met Brembo blokjes .. en dat is zeker al een verbetering in vergelijking met de originele blokjes.
 
Ook een verbetering zijn de Malosssi remschijven
CD256E1A-5259-452C-9EBB-55AAC20A4640.jpeg
 
Brembo remklauw aan de voorkant is een hele verbetering. Ik heb dat nu niet meer, maar op mijn eerste GTS enkele jaren geleden wel. De leuk gevormde remschijven zijn leuk voor de show, maar bij de Vespa geen verbetering waargenomen. Als ik nu remblokken vervang in de standaard remklauwen, dan doe ik dat wel met Brembo blokjes .. en dat is zeker al een verbetering in vergelijking met de originele blokjes.
ik heb al jaren mijn remschijven vervangen door brakingschijven voor een betere vertraging maar dat moet altijd in combi met stalen leidingen en andere blokken, anders heeft het geen toegevoegde waarde.
de volgorde die ik aanhoud gaat van minste kosten naar duur, vandaar
 
Vraage...
Iemand hier die navigatie gebruikt op zn vespa .
Ik heb een.zumo 590 die ik graag een plekje wil geven ..
Het enige dat ik nu kan bedenken is een ram mount bevestigen aan een van de ruitbeugels....
Iemand ervaring..?
 
Ik gebruik een TomTom Rider 450, met een zelf gemaakte beugel aan het ruitje vast gemaakt.
Nadeel is dat de TomTom vrij zwaar is en om trillingen te voorkomen heb ik een "tweede" beugel voorlangs moeten maken.
Niet de meest mooie oplossing maar wel effectief.
IMG_20170807_091355.jpg


Ik moet die beugel nog een keertje zwart spuiten eigenlijk. Dan valt het wat minder op.

Voedingskabel heb ik via het kapje wat op het linkse remvloeistof reservoir zit naar "binnen" gewerkt. In de koplamp kap heb ik deze op het stadslicht aangesloten.
Contact aan, lamp aan, TomTom aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik had de navigatie in het verleden aan de beugel van het ruitje vastgemaakt, maar dat was niet zo’n succes ivm trillingen. Daarna aan de linker spiegel gemonteeerd en dat bevalt nog steeds. Ik navigeer met een iPhone, maar dat maakt niet zo veel verschil neem ik gemakshalve even aan.
 
20171203_224947.jpg
Dit is wel de beste oplossing. Zit geweldig goed vast. Trilt amper . Maar dit zit inderdaad op de plaats van de spiegel. Kabel ook door het afdekkapje binnendoor weggewerkt.
20171203_172930.jpg
 
Heel mooi opgelost Mark, super.
Bar end spiegels heb ik nog liggen, goed idee zo.
 
Het is een hele korte rammount die je er zo in draaid. Er steekt dan alleen nog een bolletje uit. Heb even een foto ingezoomd en schermafbeelding gemaakt. Is niet zo scherp.
Screenshot_20190323-220844_Gallery.jpg
 
Mark 965 nog een klein vraagje:
Je hebt de kabel van de zumo door het kapje geleid...
Nu hebben de zumo's redelijk lange kabels...
Hoe heb jij die kabel op de stroom aangesloten?? Kabel doorgetrokken tot de accu?? en dan alles achter het plaatwerk ??
 
Motormaniac58 mijn gts is van 2011 Dan zit er achter linkerbeenschild kapje een stekker.20171121_231606.jpg. Daar heb ik de stroom vandaan gehaald. Uiteraard met een zekering voor de zumo ertussen. 20171130_170843.jpg. Gelijk ook USB contact erbij gemaakt. 20171130_170012.jpg
 
Navigatie is waarschijnlijk nog niet eens 1 amp aan verbruik, dat kun je makkelijk bij je stadlichtje aftakken.
Scheelt een kabel extra naar beneden trekken/afzekeren/enz.
En ook weer wat puzzel werk..;)
 
Ik gebruik een TomTom Rider 450, met een zelf gemaakte beugel aan het ruitje vast gemaakt.
Nadeel is dat de TomTom vrij zwaar is en om trillingen te voorkomen heb ik een "tweede" beugel voorlangs moeten maken.
Niet de meest mooie oplossing maar wel effectief.
Bekijk bijlage 1379391

Ik moet die beugel nog een keertje zwart spuiten eigenlijk. Dan valt het wat minder op.

Voedingskabel heb ik via het kapje wat op het linkse remvloeistof reservoir zit naar "binnen" gewerkt. In de koplamp kap heb ik deze op het stadslicht aangesloten.
Contact aan, lamp aan, TomTom aan.

ik begrijp niet goed waarom je de meegeleverde ram mount niet gebruikt.
Serieus...Dit ziet er toch niet uit?

Met de rammount bol heb je ook geen last van trillingen.
Er zijn genoeg oplossingen voor montage van die rubberen bol, zoals op een remvloeistof deksel of aan de spiegel.
 
Inderdaad ziet er niet uit, dat klopt.
Deze beugel had ik al gemaakt toen ik nog met een oude brobit telefoonhouder en gsm navigeerde.
Paar jaar later kocht ik een tom tom en monteerde die eerst op mijn andere motor.
Uit eindelijk was ik aan deze beugel gewend en zag/zie ik het niet echt meer. :o

Maar je hebt gelijk, ziet er niet uit.
In my defence: het is wel stevig..O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan