Het grote Vespa GTS topic

Behalve usb toevallig ook nog zo een 12v stekker ?? Ook wel bmw stekker genoemd ? Die zitten bv wel in de snor en bromscooters van vespa
Ik wil dus een draad trekken van de accu die achter het linker zwarte afdekscherm komt en daar zo'n 12 Volt plug installeren voor het opladen van de accu.
Daar is dat USB niet geschikt voor omdat als het contact er af gaat er geen stroom meer op staat of/en de draad is erg dun om op te laden. en ik wil dat USB contact gewoon laten voor je weet maar nooit.
En als je de kabel een beetje netjes aan de bovenkant doorvoert is dat mooier dan een draad naar de USB je moet dn of de klep open laten of er een inkeping in maken.

En als je toch bezig bent met dat linker afdekkapje kun je rook meteen een schakelaartje in maken om je RAW lichten als alarmlichten te laten functioneren.
de volgende keer maak ik er nog een controle lampje bij.
 

Bijlagen

  • 20151109_142759_resized_1.jpg
    20151109_142759_resized_1.jpg
    582,9 KB · Weergaven: 15
verleden weekend van alkmaar naar den haag gerden met mijn vriendin achterop, maar dat was qua vering niet zo,n best idee.
de schokbrekers zijn gewoon fietspompen wat slecht joh.
ik heb bij motorservice alkmaar meteen maar een bitubo set besteld want dat moet beter.
het verbaast mij eigenlijk dat daar te weinig aandacht voor is geweest.
 
verleden weekend van alkmaar naar den haag gerden met mijn vriendin achterop, maar dat was qua vering niet zo,n best idee.
de schokbrekers zijn gewoon fietspompen wat slecht joh.
ik heb bij motorservice alkmaar meteen maar een bitubo set besteld want dat moet beter.
het verbaast mij eigenlijk dat daar te weinig aandacht voor is geweest.
Vandaag eindelijk mooi ritje gemaakt met de Bitubo veren achter. Wel degelijk verschil. Met name de hobbels worden perfect geabsorbeerd en het bochtenwerk voel je pas goed op een rotonde. De hele motor stuurd dan beter mee. Voor de afstelling heb ik plaatjes gemaakt om ze beide makkelijk precies gelijk te krijgen. 20180923_124933.jpg 42 mm vond ik t fijnst. Weeg zelf 70 kg.
 
heb inmiddels de achtershocks er onder zitten en dat maakt echt een verschil, met 2 mensen slaat hij alleen nog stuik als je echt grote verkeersdrempels hebt
maar over het algemeen word alles glad getrokken.
de voorshock moet nog binnen komen
 
heb inmiddels de achtershocks er onder zitten en dat maakt echt een verschil, met 2 mensen slaat hij alleen nog stuik als je echt grote verkeersdrempels hebt
maar over het algemeen word alles glad getrokken.
de voorshock moet nog binnen komen
Vanuit de fabriek staat die hard ingesteld. Ik heb de ring teruggedraaid naar 3.2 mm20170819_170620.jpg20170819_170620.jpg de rode knop stond op 19 kliks vanaf S. Helemaal terug gedraaid naar S en toen 6 kliks naar rechts.
 
vandaag de voorshock van bitubo geplaatst en meteen ff gereden, wat een verschil zeg.
nu heb ik een schokbreker in plaats van een fietspomp.
dit is veruit de beste upgrade die je kunt doen voor je vespa.
 
Ik ben nog in afwachting van de nieuwe gts tour...
Nu weeg ik 100kg...kan die standaard shock dat aan ??
En als vrouwlief achterop meegaat ? (60kg)
 
ik weeg 94 en het vrouwtje weegt +/- 65 kg( schating , want daar word openlijk niet over gesproken natuurlijk).
ik heb niks vernomen over betere shocks voor de 2019 modellen, dus ik zou het zeker overwegen want het is echt niet de doen met de standaard veren.
voor een 60 kg wegende italiaan is het comfortabel afgeveerd daarbuiten :N:N
 
Nou, dat wordt dan zelf ondervinden...
Ik ben doorgewinterd motorrijder..
Als as vespa rijder ben ik echter zo groen.als gras....

Dus tips zijn erg welkom.
Zoals bv de shocks en vering..
Maar ook mbt plaatsing van een gps-zumo....etc...
Ps ik moet nog plm 4 wkn wachten...
Dat worden lange weken...😁
 
Nou, dat wordt dan zelf ondervinden...
Ik ben doorgewinterd motorrijder..
Als as vespa rijder ben ik echter zo groen.als gras....

Dus tips zijn erg welkom.
Zoals bv de shocks en vering..
Maar ook mbt plaatsing van een gps-zumo....etc...
Ps ik moet nog plm 4 wkn wachten...
Dat worden lange weken...😁
Bij de Italianen duren die vier weken meestal nog wel iets langer ook.
 
Mijn "oude" Vespa GTS (uit 2006) heb ik ook voorzien van betere vering.
In eerste instantie voor en achter Malossi.
Een hele verbetering in het rijgedrag. Nou ja eigenlijk was er toen pas echt fatsoenlijk mee te rijden. Zeker met een duo achterop.

De voor shock ging helaas kapot na ongeveer 15.000km.
Daarna heb ik een Bitubo voor shock geplaatst.
Dat was weer een hele vooruitgang ten opzichte van de Malossi. Echt wel een stap beter nog.

Wat ook veel hielp was fatsoenlijke banden voor en achter, en achter net een maatje breder waarmee band dus ook iets hoger wordt.

Bij mij Vespa moet ik sindsdien wel opletten bij het neer zetten op de jiffy/zijstandaard. Doordat de vering minder "doorzakt" en de achterband ongeveer een cm hoger is komt de Vespa wel heel schuin op de zijstandaard te staan.

Heel kort vind ik de volgende punten dingen die je standaard zou moeten aanpassen:
- Vering voor en achter
- Remblokken voor, gesinterde blokken plaatsen
- Banden, achter 140 breed in plaats van 130 breed en van betere kwaliteit.
 
heel veel comfort haal je uit je banden keuze zeker met scooters,dunlop scootersmart geeft heel veel comfort.
 
Leo, die bestel ik bij Easyparts.nl
Remblokset MALOSSI MHR SYNT (FT4017) - Remblokken & Remschoenen - EasyParts.nl - Gemakkelijk online brommer en scooteronderdelen bestellen!
Dat zijn de juiste voor mijn 2006 Vespa GTS 250.
Achter heb ik gewoon normale er in zitten.

Ik heb trouwens wel ABS en dan ook nog het oude gecombineerde systeem.
Rem gevoel is daardoor helaas echt ver weg.
Maar met deze blokjes duurt het wat langer voordat het allemaal oververhit raakt.
Wel zo fijn in de Alpen met een duo achterop.:t
 
oke top dan ga ik dat bestellen want ik ben van plan om deze zomer naar oostenrijk te rijden met mijn vriendin op de vespa en een paar goede remmen kan geen kwaad.
eerst blokken proberen daarna een braking schijf en als dat nog niet voldoende is ga ik voor de brembo klauw
 
Idd de drager komt van de Vespa garage,en het zadel heb ik laten doen bij tiger leathers in den haag
Vandaag mijn zadel naar Tijger Leathers gebracht. Even 3 tot 4 weken geduld hebben want ze hebben het druk. Werd prima geholpen. Alle tijd en oneindig veel keuze uit stalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan