Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic - deel 2

Ik kom bij de "reifenfreigabebescheinigung" m.a.w. de banden die in Duitsland toegelaten zijn op de 955, twee maten tegen, nl de 180/55 ( ligt er nu bij mij op) en de 190/50. Heeft iemand ervaring met beide maten, of wat zou het verschil zijn op het gebied van rijden??

greetz
Herman
 
aaargggh, net vastgesteld dat de achterband van mijn 955 nog niet voor de helft versleten is, maar wel negen jaar oud.
Dat wordt dus als de wiedeweerga een andere.
Nu ligt er een Battlax BT 020 R op. Wat rijden jullie en wat zijn de ervaringen???
greetz
Herman

Mijn vorige band was de Pilot Road 2. Stuurde heerlijk vond ik zelf. Gelijk vanaf het begin veel vertrouwen in de band.
Nu heb ik sinds vorige week een nieuw setje BT023 GT. Dit op aanraden van mijn motorzaak. Ze rijden prima, maar heb iets meer vertrouwen in de Pilot Road 2.
Als ik in de bocht hang, heb ik het gevoel dat ik meer moeite moet doen om de motor weer rechtop te krijgen. Hij wil blijven hangen. Dus volgend jaar komt er gewoon weer een Pilot Road 2 onder. Dan maar iets meer betalen. Stuurt wel fijner!! :] :]

Vandaag nog ff heerlijk stukje gereden. Wat een perfect weer zeg!!
 
kan door de voorband komen. mag dan wel deels versleten zijn maar kan de oorzaak zijn.
160km/u met koffers/topkoffer is ook geen combinatie.

dat de spiegels klapperen kan kloppen. vooral de eerste series hadden/hebben daar last van.
bij mij klappert de linker spiegel al vanaf 120km/u. de rechter blijft mooi stil.dat triumph's bekent staan om lange start cyclus is bekent.
let op dat je accu wel in top conditie moet zijn om het goed te doen. als de accu al wat minder is geeft dat al verminderde start/aanslaan klachten. dus laat de accu testen.
ook deels versleten en/of vervuilde bougies kunnen het probleem veroorzaken.
ik gebruik om de start-cyclus reden vol-synthetische olie en iridium bougies. de iridium bougies zorgen net voor dat net iets makkelijker aanslaat. buiten het feit dat het starten iets makkelijker verloopt, geeft het ook nog betere motorloop eigenschappen en langere levensduur.

een zwaardere accu betekend meteen dat ie groter is en dus niet in het accu compartiment past.


Daijiro74 is toe gevoegt aan M-F leden met een Sprint ST
btw welk kleur sprint st??


Bedankt voor jullie suggesties! Reed overigens zonder koffers. Het kan kloppen vwb de banden, vlakke kant??? Heeft een paar jaar te koop gestaan met aan de voorkant MPP 2ct en aan de achterkant MP road. Ik heb altijd MPP op mijn motors gehad (en wilde niet meer anders nadat ik met BT021 was gecrasht) met zeer goede ervaring (een aanrader) doch deze voorband kan me momenteel niet overtuigen. Weinig feedback van de voorkant ondanks Wilbers voorvering. Ergo: verdenk naast de spiegels ook de voorband... :? Eens laten uitbalanceren?

Veronderstelde daarnaast dat het forse trillen van de spiegels mede oorzakelijk zou zijn op het trillen van de voorkant op deze snelheid. Maar ik begrijp dat jullie (buiten het trillen van de spiegels an sich) dit niet als zodanig ervaren???

Tav de accu, zal deze eens door laten meten. Heb nu 17.000 km op de teller staan dus kan me voorstellen dat de bougies inmiddels ook wel wat vervuild zijn.

Overigens ik heb een blauwe ST. Wat is er 3 juli? O-) :?
full
 
\
voor de liefhebbers.


http://motoren.marktplaats.nl/onderdelen-overige/449810452-set-rem-en-koppeling-hendel-triumph-street-triple-enz.html (nieuwe, te koop: Set, bestaande uit de rem en koppelingshendel, aluminium. In verschillende kleuren en maten (normale en korte lengte). Prijs: €70,=)



Zal dat wat zijn qua kwaliteit? Ik vind ze wel mooi voor op mijn 955.


Tot op heden nog niets gehoord van de verkoper. Jammer
 
Ik kom bij de "reifenfreigabebescheinigung" m.a.w. de banden die in Duitsland toegelaten zijn op de 955, twee maten tegen, nl de 180/55 ( ligt er nu bij mij op) en de 190/50. Heeft iemand ervaring met beide maten, of wat zou het verschil zijn op het gebied van rijden??

greetz
Herman
Op de Triumph heb ik altijd de 180 gehad. op mijn BMWf800 heb ik de verschillen wel geproefd. De 180 gaat wat dieper door de bochten, dat vond ik zelf prettiger rijden.
 
Op de Triumph heb ik altijd de 180 gehad. op mijn BMWf800 heb ik de verschillen wel geproefd. De 180 gaat wat dieper door de bochten, dat vond ik zelf prettiger rijden.

Theoretisch gezien zou de 180/55 omdat ie wat smaller is een beter bochtergedrag moeten hebben en de 190/50, omdat ie wat breder en ongeveer even hoog is, een betere rechtuit stabiliteit. Ik ben nogal een rustige rijder, of het bij mijn rijstijl merkbaar is?????
Schei***e, vandaag bij ons alle bandenboeren dicht :( , wordt dus na het weekend.

greetz
Herman
 
Ik ben ook niet echt een wilde rijder, maar ik merkte het verschil toch wel. Anyway, banden blijft echt iets heel persoonlijks.
 
Net proefondervindelijk vastgesteld dat de Sprint, net als de meeste andere machines voor veel dingen goed is uitgerust maar dat er weer zo'n k*ttoeterje opzit :(
Is er dan geen enkele fabrikant die inziet dat je op de motor toch wel iets meer nodig hebt dan zo'n zielig "pèppèp" geluidje :? Ik geloof niet dat een koekblikker dat zelfs maar hoort als je naast hem rijdt............

Ik heb nog zo'n Stiebel luchthoorn liggen die ik van de GTR gehaald heb. Straks eens zien of we die ergens onder de kuip een plaatsje kunnen geven.
 
nog iets voor de liefhebber

http://link.marktplaats.nl/437007381 (Gel Buddy Triumph Sprint ST 1050 bouwjaar 2008)
 
Veronderstel dat de accu niet leeg is (getrokken) en je niet de noodstop knop hebt ingedrukt? Zekeringen hebt gecheckt? Het klikken is van het startrelais. Ga er dan ook vanuit dat het niet het relais is maar mogelijk de startmotor.... ;( ;(
Ik hoop dat ik het mis heb..
 
Laatst bewerkt:
3 Juli is tourrit met sprints.. Vertrek omgeving utrecht/Amersfoort.

:( Gister proberen de motor te starten. HEELEEMAAAL NIKS..........
Als hij op contact staat en ik druk op de startknop. Enige wat ie doet is. tik tik tik.
Enig idee????

Had ik ook, eerst hoorde je nog de startmotor een heel klein beetje, en later na herhaaldelijk proberen hoorde ik alleen nog maar een tik.

Heb mijn accu toen aan de acculader gelegd, en ging daarna weer prima...

Ook nog geprobeerd om de motor aan te duwen maar zelfs dat lukte niet, en weet eigenlijk niet eens zeker of dat wel kan bij deze motor.

En bij mij was de verlichting in de cockpit ook heel minimaal. Gaf bijna geen licht meer :D
 
Ok, gelukkig maar valt het weer een keer mee met de kosten

wat anders dan een triumph OEM sleutel, niet gekopieerd. €15,60 excl btw en bij de sleutelmaker laten kopiëren (á €2,50)
omdat ik een sleutel verloren ben -O- en natuurlijk moet er wel 'triumph' op staan.
dus nu is de kopiesleutel de 1e sleutel en blijft de originele reservesleutel ook de reservesleutel.
vorige week speciaal besteld bij triumph zaanstad en vandaag opgehaald.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een beetje rondgebeld en vastgesteld dat er echt wel giga prijsverschillen zijn tussen de verschillende bandenboeren bij ons in de omgeving. Voor de Battlax 020 kwam ik uit op een prijsverschil van meer dan 50 !! euro. :?
Mijn Battlax voor is half versleten. Ik koop liever nog een Battlax, om dan volgende keer de Michelin eens te proberen, maar liever geen twee verschillende merken voor en achter.
Zou het geen goed idee zijn om ergens een soort datablad te maken waar iedereen de hem bekende prijzen voor de voor- en achterband van onze Sprint kan invullen, met naam en adres van de bandenboer.
Op die manier zouden we een beetje een overzicht krijgen en moet niet iedereen elke keer gaan zoeken waar ie een betaalbare band vindt. Ik denk dat een verschil van 50 euro voor de meeste van ons toch wel een paar kilometer waard is :Y
Mijn eigen computerskills zijn voor zoiets helaas niet goed genoeg. ;(

greetz
Herman
ik heb overigens zo'n relais besteld om beide koplampen tegelijk te laten branden. Hopelijk eerdaags in mijn bus
 
Zou het geen goed idee zijn om ergens een soort datablad te maken waar iedereen de hem bekende prijzen voor de voor- en achterband van onze Sprint kan invullen, met naam en adres van de bandenboer.
De Sprint ST heeft een hele standaard bandenmaat, en kan dus iedere band hebben. Oook het bereik van bandtype is vrij groot, van echte tourbanden tot flinke sportbanden, dus als je voor alle banden die in dat bereik vallen lijsten wil gaan bijhouden :? :? :?

Handiger is gewoon een voordelig adresje in je buurt vinden, voor banden all-in of aleen montage en dan banden online ergens goedkoop bestellen ...

Al eens in het grote bandentopic op MF gekeken ? Daar staat oa dit overzicht : motorbanden online, montage adressen op een pagina
 
Ik weet dat er heel veel banden op gaan, maar ik houd mij graag aan de banden die Triumph zelf aangeeft. o.a. terug te vinden in de lijst die ik hierboven al eens aangaf. Ik rijd nogal veel in Duitsland, en als je daar bij een ongeluk betrokken raakt kijken ze eerst of je voertuig wel voldoet aan de verplichtingen. Heb je banden of andere onderdelen (uitlaten, stuur etc ) die niet "gehomologeerd" zijn, dan kunnen ze knap lastig doen.

Overigens was het maar een voorstel. Altijd fijn als je je voordeel kunt doen met het speurwerk van anderen.
Persoonlijk ben ik er geen voorstander van om online banden te bestellen en bij een andere bandenboer te laten plaatsen. De meeste doen dit al niet graag, en als er problemen zijn sta je met lege handen. Ik ken hier een bandenboer die "garantie" geeft. Gaat je band kapot, of rijdt je hem kapot, dan kijkt hij hoever je band versleten was en bepaald aan de hand daarvan hoeveel je terug krijgt.
Zie ik de online bandenboer nog niet doen.
Bovendien weet ik dat vooral Duitse groothandelaars nogal eens iets oudere banden durven inkopen bij de fabrikanten, om ze dan aan internet verkopers weer door te verkopen.
Zelf kijk ik altijd, voor ik laat plaatsen, even naar de DOTcode. Is ook effe lastiger via internet.
Maar natuurlijk zijn er genoeg mensen te vinden die er wel goede ervaringen mee hebben
 
je moet je ook niet gek laten maken, de grote online bandenwinkels hebben een doorstroom waar je U tegen zegt, denk niet dat je daar banden ouder dan een jaar van treft.
In de link die ik gaf staat per provincie de motordealers die graag jouw meegebrachte banden willen omwisselen, anders zouden ze niet op dat lijstje staan.

Ik ga trouwens ook gewoon naar mijn eigen merkdealer, maar daar vraag ik altijd eerst naar de prijs en zolang die redelijk is ga ik ermee accoord. Hou zelf niet ervan om met motor heen en weer te slepen voor een paar tientjes voordeel, maar dacht dat jij daar wel naar zocht, omdat je van veel dealers de prijzen wilde weten ?

Rij trouwens ook veel in duitsland, ook een keer inspectie gehad op uitlaat en knipperlichten en zo, maar nog nooit een opmerking over de banden gehad, zelfs niet bij aanhouding voor te hard rijden.

Maarruh, als je zo goed op de hoogte bent, doe es dat lijstje met goedgekeurde banden volgens duitsland :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde de prijzen niet voor mij persoonlijk weten, dacht eerder aan een soort vergelijkende database.
Bij een gewone controle, of een snelheidsovertreding zal de Duitse politie meestal niet moeilijk doen, tenzij ie een slechte dag heeft ;(

Voor alle Triumph modellen vind je de "Reifenfreigabebescheinigng" hier
http://www.triumph.co.uk/germany/1609.aspx

greetz
Herman
 
Ik wilde de prijzen niet voor mij persoonlijk weten, dacht eerder aan een soort vergelijkende database.
Bij een gewone controle, of een snelheidsovertreding zal de Duitse politie meestal niet moeilijk doen, tenzij ie een slechte dag heeft ;(

Voor alle Triumph modellen vind je de "Reifenfreigabebescheinigng" hier
http://www.triumph.co.uk/germany/1609.aspx

greetz
Herman
voor de sprint ST 1050 geeft die een lijstje uit begin 2006, had je niks actuelers ???
 
voor de sprint ST 1050 geeft die een lijstje uit begin 2006, had je niks actuelers ???~[/quote]


Ter indicatie best een handig lijstje. Veel banden worden nog geleverd. 8-)
 
kan 3 dingen zijn.
- koppeling kabel staat te strak afgesteld.
- koppeling platen versleten.
- gebruikte olie doet de koppeling slippen.wat is het probleem dan.

2e versnelling soms wat hakerig.

Koppeling stond te strak afgesteld dus dat veroorzaakte dat bij hoge toeren/koppel de platen niet goed contact maakten. Wellicht dat dit ook het soms wat hakerige in twee schakelen oplost. En anders misschien de andere olie die er nu inzit.

Even proberen de komende tijd.

Afgelopen week VRO1 gedaan. Erg warm maar ook erg leerzaam en leuk (vooral het bochtjes rijden op het circuit als afsluiter :P ). Absoluut aanrader.
 
Terug
Bovenaan Onderaan