Het grote suzuki V-strom topic deel 3

:+
naverlstaarder.jpg
 
Potverdrie!

Heb ik een knappe motor die voor mijn doen zgan is (2011), begin ik het zonde te vinden om de winter door te rijden. En er zit hvv op, scherm houdt mooi de kou van mijn nek, handkappen en Gerbings. #luxeprobleem
 
vindt het ook nog goed vol te houden op de vstrom met handvatverwarming , dat dan weer wel en een airflow windscherm
 
Nu de temperatuur's avonds laat richting de 0 gaat zijn mijn Gerbings eindelijk niet meer heet, maar lekker warm. Maar toch vind ik alleen hvv net niks. Binnenkant wordt heet en bovenkant koud. In combinatie is vult het elkaar mooi aan.

Beetje het kampvuur-idee. Van voren verbrand, van achteren bevroren.
 
Ik heb gisteren mijn DL650 van 2018 opgehaald! Was prima weer om een stukje te rijden. Alleen koude handen toen ik de snelweg afging. Had nog betere winterhandschoenen moeten kopen blijkbaar.

De DL650 is mijn eerste motor. Goede zit, fijn vermogen, voldoende koppel. Ik ben erg tevreden!
 
Gefeliciteerd man! Houd de goeie kant boven. Ook al is het mooi droog vriesweer, er hoeft maar een plasje water in een bocht te liggen waar de zon niet komt en je hebt hem zo ondersteboven. Laat je er niet door afschrikken, maar wacht tot het voorjaar met de schaamranden van je banden af rijden.
 
Voorlopig blijft hij in de garage staan, in afwachting van mooi lente weer. Ben wel echt blij met mijn keuze. Zat vermogen en vooral groot genoeg, ik ben de kleinste niet (1.92 en 120 kilo).

Waar ik wel nog mee moet spelen is het ruitje. Er zit zo’n vario ruitje op, in de hoogste stand aardig wat turbulentie rond mijn helm. Ik moet nog even kijken in welke stand de ruit staat überhaupt, die zal nog wel naar de hoogste stand moeten.
 
Voorlopig blijft hij in de garage staan, in afwachting van mooi lente weer. Ben wel echt blij met mijn keuze. Zat vermogen en vooral groot genoeg, ik ben de kleinste niet (1.92 en 120 kilo).

Waar ik wel nog mee moet spelen is het ruitje. Er zit zo’n vario ruitje op, in de hoogste stand aardig wat turbulentie rond mijn helm. Ik moet nog even kijken in welke stand de ruit staat überhaupt, die zal nog wel naar de hoogste stand moeten.

Daar heb ik ook mee lopen stoeien, bij mij lijkt de 3e stand het beste compromis, want dat is het, zoeken van een compromis. Nu ben ik 1,72m, maar mijn bovenlijf is ongeveer even lang als dat van mensen die rond de 1,80 zijn. Mijn ledematen zijn gewoon te vroeg gestopt met groeien.
 
Nadat ik de drie standen had uitgeprobeerd, ben ik een Givi Airflow gaan halen, en die gebruik ik op de laagste stand. Werkt prima voor mij (in tegenstelling tot het originele ruitje).
 
Heeft iemand een overzicht van de modelgeschiedenis? op Wikipedia staat dat ABS vanaf 2007 optioneel is, maar AMT motoren heeft een 2006 te koop met ABS.

Zitten er nog grote verschillen tussen de modellen van 2004 t/m 2010? en wat is jullie voorkeur, wel of geen ABS?
 
Voorkeur is met ABS, maar heb Storm toch gekocht ondanks dat er geen ABS op zit. En hij is uit 2011. Zoals in een ander topic al aangegeven, is ABS geen wondermiddel en in mijn optiek heb je meer aan een VRO-training of slipcursus (dat is meestal wel met 4 wielen) en is ABS dáár een aanvulling op.

Als je lomp gaat jagen, moet je ook lomp remmen en heb je veel risico op blokkerende wielen op het moment dat je banden en het wegdek samen niet genoeg weerstand hebben om te blijven rollen/vertragen. ABS zorgt ervoor dat je wielen niet blokkeren, maar op ijsplekken, teerstrepen, natte wegmarkering etc, zul je met of zonder ABS evenveel kans hebben om onderuit te gaan. Dus als het erop zit, mooi, zit het er niet op, neem je meer risico als het hard gaat. Aan jou de keuze om dat risico te nemen.

Trouwens een andere invalshoek: De ene band is de andere niet. Heb je banden die in de regen veel grip hebben, maar geen ABS, kun je soms minder snel blokkerende wielen hebben dan goedkope kutbanden op een motor met ABS.
 
Heeft iemand een overzicht van de modelgeschiedenis? op Wikipedia staat dat ABS vanaf 2007 optioneel is, maar AMT motoren heeft een 2006 te koop met ABS.

Zitten er nog grote verschillen tussen de modellen van 2004 t/m 2010? en wat is jullie voorkeur, wel of geen ABS?

Ik heb op dat hok een proefritje gemaakt. reedt niet echt top, was iets mis met de brandstofpomp. Misschien nu wel goed opgelost, maar toen gaf het me weinig vertrouwen in de kennis en kunde van die zaak.
 
Ik heb op dat hok een proefritje gemaakt. reedt niet echt top, was iets mis met de brandstofpomp. Misschien nu wel goed opgelost, maar toen gaf het me weinig vertrouwen in de kennis en kunde van die zaak.

Zonde, het leek zo'n mooie motor.

Heb je toevallig ook gekeken naar de twee andere V-stroms die ze hebben staan?
 
Zonde, het leek zo'n mooie motor.

Heb je toevallig ook gekeken naar de twee andere V-stroms die ze hebben staan?

Sorry, beetje late reactie. Er stond toendertijd nog een blauwe geloof ik, redelijk compleet maar zonder ABS. Maar ik denk dat die motorzaak en ik niet zo'n goede match zijn. Nu in het noorden van het land geslaagd.
 
Mooi,

Heb ik dus een goede keuze gemaakt om een Airflow ruitje te nemen.
Ook veel makkelijker instelbaar, en sneller uit te proberen.

Tijdens mijn proefrit ('18) ook best wat gebulder rond de helm.
Bij mijn vorige '09 had ik er ook al last van.
Die had een extra flip up ruitje.
Alle standen geprobeerd maar nooit opgelost.

Nu een deal gemaakt dat als de Airflow toch niet bevalt dat ik andere ruitjes kan gaan proberen.

Nu rest alleen nog een week wachten om de nieuwe op te halen.

Heb er zin in:]*O*
 
Er zijn volgens mij geen lage ruitjes te koop omdat iedereen denkt dat je uit de herrie kunt komen door een hoooooger scherm te monteren.
Ik heb de ruit van mijn (niet verstelbare) K2 verlaagd met de Dremel. En dát scheelt heel veel. Meer wind in je mik, maar minder turbulentie dus veel minder lawaai.
 
De meeste mensen kopen een ruitje om minder wind in hun mik te hebben. :)

Maar je hebt gelijk, vol in de wind is ander, veel minder vervelend, lawaai dan turbulentie. En met elke ruit is het wel wat. Op mijn K5 had ik behoorlijk last van turbulentie, in alle standen. De KTM die ik daarna had was nog erger, die ruit kon je ook niet verstellen. Daarna een Guzzi Breva, die was iets stiller maar daar reed ik ook veel rustiger mee. En mijn California’s hebben allebei een formaat winkelruit scherm en ook daar heb ik een beetje turbulentie of wind in mijn nek.

De L5 doet het eigenlijk het best met gewoon het standaard scherm. Meestal kan ik wel tot zo’n 110-120 km per uur met open vizier rijden. Ben ik tevreden mee, nog steeds niet ideaal maar wel het beste wat ik ooit heb gehad.
 

Deze simulatie laat mooi zien wat je helm te verduren krijgt als je ruitje niet goed staat afgesteld. Precies op het punt van de hoogste snelheidsgradiënt vang je de meeste klappen op (en dus herrie).
 
Terug
Bovenaan Onderaan