Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Is goed te vergelijken met de V-strom. Persoonlijk vind ik de V-twin van de Suzuki wat fijner, wat soepeler. Ben benieuwd wat je keuze gaat worden.
 
Ff met de tip van je vinger voelen zegt genoeg.

Gisteren gedaan en voelde niet plakkerig...

Gebruik op dit moment Motul als klein backupflesje in de topkoffer en Putoline tech chain wax als ik thuis smeer. Maar heb ook nog een fles no-name ptfespray, Belray die de bus goed vettig maakt en mijn handen dus ook en vast nog wel wat van de schakelbrommer. Maandagmiddag ingespoten door steeds stukje vooruit te zetten en het zichtbare stuk tandwiel te bespuiten.
 
Ik heb het over de 650. DeVersys 1000 is een viercilinder, dus niet echt vergelijkbaar.
 
Vanochtend een ritje gemaakt op de Versys.
5 rotondes en 10 minuten verder was ik weer terug bij de dealer, en dat kwam niet door het weer:+.

Als ik mijn ogen had kunnen sluiten, fan zou ik zeggen dat ik weer met mijn DL op pad was..

Mijn mening, fietsen zijn kompleet anders, maar motorisch voelen ze dus (bijna) het zelfde aan.
Dit is dus een persoonlijke mening.
 
Gisteren gedaan en voelde niet plakkerig...

Gebruik op dit moment Motul als klein backupflesje in de topkoffer en Putoline tech chain wax als ik thuis smeer. Maar heb ook nog een fles no-name ptfespray, Belray die de bus goed vettig maakt en mijn handen dus ook en vast nog wel wat van de schakelbrommer. Maandagmiddag ingespoten door steeds stukje vooruit te zetten en het zichtbare stuk tandwiel te bespuiten.

@Miglowie, hoe krijg je die Fuelly image in je signature? Ik probeer hetzelfde met mijn Spritmonitor, maar ik slaag er niet in...

Dit is wat ik probeerde:

Code:
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/951150.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/951150_5.png[/IMG] [/URL]
 
@Miglowie, hoe krijg je die Fuelly image in je signature? Ik probeer hetzelfde met mijn Spritmonitor, maar ik slaag er niet in...

Dit is wat ik probeerde:

Code:
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/951150.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/951150_5.png[/IMG] [/URL]

Code:
[URL=http://www.fuelly.com/motorcycle/suzuki/dl650_v-strom/2011/miglow/882505][IMG]http://badges.fuelly.com/images/sig-metric2/882505.png[/IMG][/URL]

Dit is de badge-code die ik kant en klaar van de fuelly-site plukte.
 
Dank je. Het enige verschil wat ik zie is 2 spaties. Nog maar eens proberen als ik weer eens aan de pc zit.

On topic, gisteren en eergisteren voor het eerst sinds eind december weer gependeld met de motor, en afgezien van het natte weer voelde het geweldig. Steeds meer ben ik ervan overtuigd dat de Wee Strom een goede keuze was, en ik mis m'n CB500x steeds minder.

Het helpt dat ik eindelijk echt waterdichte handschoenen heb gekocht ;)
 
Grappig dat je eerst een CB500X had en nu een V-Strom hebt. Op de dag dat ik op de V-Strom een proefrit maakte, heb ik ook een proefrit gemaakt op de CB500X en ik vond het een prima motor, punt. Niets negatiefs, maar ook niets positiefs. En na de proefrit op de V-Strom, realiseerde ik me dat met 30.000km per jaar het erg fijn om zuinig te rijden, maar het ook wel een beetje leuk mocht zijn.
 
@Miglowie - Wel, de CB500X was de eerste waar ik een proefrit op maakte. Hij was minder intimiderend dan de MT-07 waar ik op leren rijden had - ik ben een beetje het 'voorzichtige' type ;) Hij voldeed prima, maar het extra koppel van de Strom is wel leuk ;)

Na 30000km mocht het eens iets anders zijn, en ik kreeg een goede deal voor een gloedjenieuwe gele DL650XT '18 met inruil, dus jah ;) (plus de CB was privé, de Strom is 'van de zaak' dus ik moest toch kopen/verkopen/opnieuw inschrijven)

Ik heb in de 30000km die ik op de CB reed de ophanging wel veranderd naar een Rally-Raid Level 1 setup. De V-strom is functioneel 'stock' en gaat vermoedelijk ook zo blijven.

Maar zoals ik jouw post lees, had je al motor-ervaring voor je de CB proefreed. Ik dus niet, en ik zocht een motor die me vertrouwen gaf als beginner. En dat deed die op bewonderenswaardige wijze (zeker omdat het mijn expliciete bedoeling was om de motor te gebruiken om woon-werk mee te doen, met serieuze filetrajecten)
 
Laatst bewerkt:
Dat de CB je vertrouwen gaf begrijp ik heel goed. Het is een hele stabiele fiets die gewoon prima rijdt.
 
Ja...
Ik sprak net met een collega die overweegt te leren motorrijden, en op basis van reviews en gesprekken met anderen als eerste motor de CB1000R overweegt ;)
'een motor hoort toch minstens 100pk te hebben, anders kan je niet veilig inhalen op de snelweg' heeft hij zich laten vertellen.

Gelukkig gaat hij wel nog proefrijden (en moet hij nog leren rijden)... als ik me herinner hoe akelig ik de acceleratie van de CB500x met volgas al vond ;)
 
Laatst bewerkt:
Er is een nuance nodig : als ik met mijn vrouw achterop een steile en zeer bochtige bergweg in Zuid-Frankrijk oprij, waar ik binnen de kortste tijden een wagen moet kunnen inhalen, is een beetje overschot van power zeker aangewezen om dat snel en veilig te kunnen doen.

Mijn R1200GS met 125 PK is dan voldoende krachtig... méér is eigenlijk overbodig.

Mijn rijstijl aldaar met m'n KTM 690 Enduro (solo) is noodgedwongen anders, want die monocilinder geeft niet meer thuis bij hogere toeren en snelle acceleraties... de noodzakelijke langere inhaaltijd is dan soms een beetje "ongezellig"....
 
Ja...
Ik sprak net met een collega die overweegt te leren motorrijden, en op basis van reviews en gesprekken met anderen als eerste motor de CB1000R overweegt ;)
'een motor hoort toch minstens 100pk te hebben, anders kan je niet veilig inhalen op de snelweg' heeft hij zich laten vertellen.

Gelukkig gaat hij wel nog proefrijden (en moet hij nog leren rijden)... als ik me herinner hoe akelig ik de acceleratie van de CB500x met volgas al vond ;)
Daar komt hij met rijles wel achter. Ik had met mijn rijlessen twee jaar geleden geen moeite om met de SV650 iedereen met 144 km/h op de A9 voorbij te blazen. Ik vraag mij wel af bij wat voor mensen die adviezen vandaan komen. :)
 
Mijn R1200GS met 125 PK is dan voldoende krachtig... méér is eigenlijk overbodig.
Zelfs die 125pk is redelijk overbodig. Maar OK, een 600CC fiets met 100pk heeft niet bijzonder veel koppel. Die zal je misschien wel eens echt open trekken op de openbare weg. Jouw 1200CC beest daarentegen... gaat daarvan het gas werkelijk wel eens volledig open?
Zowel bij m'n DL1000 als bij de ZRX gebeurd dat nagenoeg nooit. Tuurlijk, keertje gek doen ben ik ook niet vies van dus stiekem gebeurd het wel eens... maar nodig is het nooit.

Ik wilde eigenlijk een lichtere fiets toen ik de DL zat begon te raken. Is per ongeluk mislukt. :+
 
De 125 PK van mijn "beest" hebben de meubelen wel eens gered, ja.... :Y

Ok maar om dat nu als beginners advies te geven... pfff...

Ik probeerde de beste man te overtuigen dat een CB500X/F, een SV of DL650, MT07,... best volstaan én veiliger zijn als beginner, maar voorlopig zonder resultaat.

Iemand heeft hem ook geleerd dat:
- een Honda gemakkelijk rijdt
- een V-twin te vermijden is omdat dat 'moeilijk rijdt'
- een motor met minder dan 1l te weinig koppel heeft (misschien gaat dat over 4 cilinder 600cc's die je in de power band moet krijgen? Zelf nog nooit op een 4cil. gereden)
 
Laatst bewerkt:
Heeft 'ie zeker van iemand gehoord die zelf niet rijdt?

Ik heb een keer een Honda NC700 gehuurd (op Tenerife), die reed niet gemakkelijk (slechte staat van onderhoud, maar de net zo slecht onderhouden BMW die m'n vrouw meehad stuurde een stuk beter).
Ook heb ik een proefrit op een Honda CBF1000 gemaakt, maar die vond ik niet gemakkelijker rijden dan de Kwaak die ik toen maar gekocht heb.

Een V-Twin kan kudt zijn (die van een oudere DL1000 is écht niet verstandig om als beginner op te stappen), maar een viercilinder ook... hangt maar net af hoe alles is afgesteld.

De Honda CBR600 van vrouwlief heeft koppel zat. Is een 600CC (joh) viercilinder. Ideale motorfiets voor een beginner want hij slaat niet af bij weinig gas en pas als jij 'm open trekt gaat 'ie er met je vandoor (hetzelfde geldt voor mijn ZRX, maar die heeft dan ook 2x de motorinhoud van de CBR).
Ik heb ook een proefrit gedaan op een Fazer FZ6 uit 2008 (ook 600CC). Soortgelijk gedrag als de Honda. Ook een makkelijke fiets om te berijden (serieus over nagedacht).
 
Honda NC, CBF, Fazer, SV, MT07, KTM, R1200GS, CB500, CB1000....

Dit is toch een VStrom topic :?

De DL650 wordt ook vermeld hoor ;) en dat is waar ik op rijd dus alleen al daarom mag ik hier posten :]

EDIT: plus, vanuit het standpunt van een V-strom rijder (650cc met een serieus bakkie koppel) is dit gewoon lachen met alternatieve waarheden. Hip hoi!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan