Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Hier is ook veel geschreven over de nieuwe ECU. Het was dus geen terugroepactie maar een vervanging onder garantie onder de rijders die er last van hebben.

V-Strom Forum Nederland - Aanmelden

Bij mij valt de motor soms bijna uit in de lage toeren met koude motor. Niet heel fijn rijden. Vandaag naar de ECU gezocht maar niet kunnen vinden. Net de foto's in topic in de link gevonden dus morgen nog een keer zoeken :)
Vandaag is de Power Commander gemonteerd en ik moet zeggen, wat een verschil!!! Ik heb een totaal andere motor ervoor terug gekregen. Veel soepeler en rustiget in de toeren. Eindelijk een rustige motor. Het bokken in de lage toeren is niet noemenswaardig meer *O* Ik kan nu gewoon 50 in z'n 4 rijden en rotondes in z'n 2 pakken zonder dat hij bijna afslaat. Begon zo gefrustreerd te worden dat ik zelfs overwoog om de Strom weg te doen maar gelukkig zijn we weer vriendjes geworden:)
 
Ik begrijp dat niet. Mijn DL1000 is uit 2015. Liep altijd al behoorlijk soepel, soepeler dan mijn Guzzi, veel soepeler dan de oude 1000 en veeeeeeel soepeler dan mijn KTM 990.

Maar vorig jaar werd ik gebeld door de dealer die mij vertelde dat de ECU vervangen zou worden wegen een terugroep actie en of ik maar even wilde langskomen. Daarna werd het alleen maar beter. Ik kon al gemakkelijk in de tweede versnelling over een rotonde, ik kan nu ook gewoon 50 in z'n rijden.

Vreemd dat dit bij jou allemaal niet lukt.
 
Ik begrijp dat niet. Mijn DL1000 is uit 2015. Liep altijd al behoorlijk soepel, soepeler dan mijn Guzzi, veel soepeler dan de oude 1000 en veeeeeeel soepeler dan mijn KTM 990.

Maar vorig jaar werd ik gebeld door de dealer die mij vertelde dat de ECU vervangen zou worden wegen een terugroep actie en of ik maar even wilde langskomen. Daarna werd het alleen maar beter. Ik kon al gemakkelijk in de tweede versnelling over een rotonde, ik kan nu ook gewoon 50 in z'n rijden.

Vreemd dat dit bij jou allemaal niet lukt.
Ik vermoed dat het met de Arrow sportuitlaat te maken had. Na de montage van zo een uitlaat moet de motor opnieuw afgesteld worden en dat was nog nooit gedaan.
 
Ik heb mijn V-Strom gisteren opgehaald. Mag ik jullie voorstellen aan Storm?
IMG_20190105_231344.jpg
 
Dat dacht ik al. Het is al zeker bijna 11 jaar terug dat ik er gewerkt hebt maar nog niets verander dus :)

Er is veel veranderd, het afdakje waar ie onder staat is nog maar 4 meter oid, de rest is gesloopt en ze hebben tegen de hoofdweg aan een fietsen/brommerhok gemaakt.

Ummmm, trouwens he: Hoe smeer ik de ketting zonder middenbok?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is veel veranderd, het afdakje waar ie onder staat is nog maar 4 meter oid, de rest is gesloopt en ze hebben tegen de hoofdweg aan een fietsen/brommerhok gemaakt.

Ummmm, trouwens he: Hoe smeer ik de ketting zonder middenbok?
Wat dacht je van een paddockstand?
 
Wat dacht je van een paddockstand?

Dat lijkt me inderdaad ook een oplossing, maar wel een lastige. Op regendagen moet ik vaak smeren als ik op het werk kom en als ik weer thuis ben (35km enkele reis). Een paddockstand is toch lastig meenemen.
 
Rijd je lange afstanden dan? Heen en weer moet toch lukken lijkt me?

En anders een middenbok laten monteren, of iemand vragen je motorfiets aan de achterkant op te tillen zodat je de band rond kunt draaien en de ketting kan smeren.
 
:^

Maar even serieus, 35km enkele reis... da's 70 per dag. Dan hoef je toch niet iedere dag te smeren? Zo vaak regen het nou ook weer niet, kijk maar. ;)

Ik gebruik voor de ZRX ook een paddockstand om te smeren. Heb wel een scottoiler liggen die er nog een keer op moet. De V-Strom heeft een bok én een scottoiler (die ik eens goed moet nakijken want hij lijkt niet te werken :X).

Bok is veel gemakkelijker, dat zeker. En met een V-Strom hoef je niet echt bang te zijn dat die de grond raakt. Extra gewicht kan misschien een reden zijn om het niet te doen. :?
Een set bobbins monteren en een paddockstand gebruiken is echter ook heel goed te doen en is een stuk goedkoper in aanschaf.
 
Ik wil liever ook niet zo vaak smeren, maar als de ketting me 's middags als ik op het werk kom tegemoet glimt, moet ie toch gewoon ff ingespoten worden? En als ik dan 's avonds laat thuis kom, precies hetzelfde. Het spoelt er gewoon vanaf, wat voor spray ik ook gebruik. S100, Putoline, Motul, Blu nog iets, heb van alles gebruikt.

Buiten de woon-werk kilometers, rijd ik ook stukken naar mijn vriendin van +/- 130km, daar zou dan ook zo'n stand moeten komen.

Ik denk dat ik maar gewoon een mideenbok bestel bij de Griek (met dank aan v-strom forum)
 
Niet zo druk maken om je ketting. Het is maar een ketting :)

Middenbok bij de Griek is prima en gemakkelijk te monteren. Na elk klein ritje je ketting smeren is echt niet nodig hoor. Mijn ketting heb ik pas laten vervangen en die oude zat er meer dan 30.000km op. Smeren doe ik elke 500-1.000 km bij droog weer en elke 500 km als het regent. Als ik er tenminste aan denk:)

Schoonmaken doe ik nooit. Ik gebruik gewoon een spuitbus Motorex kettingspray

Motor van mijn vrouw idem. Die ketting zit er ook al minimaal 20.000km op.
 
Ik kan me niet voorstellen dat je na 130km in de regen rijden moet smeren.... heb je wel eens aan je ketting gevoeld?

Vorig jaar ben ik naar de eifel gereden (350km ongeveer). De hele rit regen gehad :( De ketting voelde nog steeds plakkerig aan. Wel even kort gemeerd de dag erop, maar in principe was het nog niet echt nodig.
 
Iets specifieker vragen, op deze maniet is het lastig te beantwoorden.

Welk type 1000 bedoel je, de abs versie (2014 en later) of de versie van voor 2009. En welk type 650? Er zitten nl nogal wat verschillen tussen de diverse typen onder meer op het gebied van vering en remmen. Zelf heb ik een 2005 DL1000 gehad, nu rij ik een 2015 DL1000 en dat is toch een behoorlijk verschil. Mijn vrouw rijdt op een DL650 uit 2005 en ik rij daar stiekum ook wel eens op omdat het zo'n fijne motor is.

Maar in het algemeen:

Een 650 is lichter, dus gemakkelijker te manouvreren en de handling in korte bochten is ook beter. Met andere woorden: hij gaat gemakkelijker in en uit de schuur en als je de smalle Stelvio pas op rijdt met al die korte bochten ben je met een 650 sneller boven dan met een 1000. Ook als er iemand achterop zit. In langere bochten, bijvoorbeeld in de Auvergne is de 1000 in het voordeel omdat die op hogere snelheden stabieler is

De oude 1000 heeft pendelneigingen bij hoge snelheden (> 185 km/u) De nieuwe 1000 heeft dat niet, de 650 is stabiel tot 180, daarboven weet ik niet. Gaat volgens mij ook niet veel harder

Een 650 is veeel zuiniger. Als wij met twee gaan toeren (en dat doen we dan in een rustig tempo) rij ik 1 op 19 met mijn 1000 en mijn vrouw gemakkelijk 1 op 25 met haar veel oudere 650

Een 650 is uiteraard goedkoper, veeel goedkoper. Voor 10 mille heb je een nieuwe 650, een nieuwe 1000 kost je 4 mille extra

Een gebruikte 650 is juist weer duur. Relatief duurder dan een DL1000. Qua afschrijving is een 650 dus ook in het voordeel

Een 1000 van het oude type is er niet met abs. Vanaf 2007 heb je dacht ik al 650's met ABS

Een 650 rijdt veel soepeler, vooral bij lage toerentallen. Dat geldt overigens alleen als je die vergelijkt met de pré 2009 1000. De nieuwe 1000 modellen rijden ook soepel.

Zowel de oude als de nieuwe 1000 modellen remmen beter dan de 650.

De vering van de nieuwe 1000 is volledig instelbaar. Ingaande demping, uitgaande demping en voorvoorspanning voor. Achter, veervoorspanning en uitgaande demping. De oude 650 heeft vooral aan de voorkant waardeloze vering wat je merkt als je sportief gaat sturen. Is overigens gemakkelijk en goedkoop op te lossen.

De acceleratie van de 1000 (vooral de oude 1000) is best verslavend, dat mis je op de 650. Op een 650 moet je vaker schakelen om een beetje vooruit te komen.

Op het Vstrom forum vindt je meer informatie


Dank voor het antwoord.
Had zelf een 650 uit '09 en was aan het orienteren voor een 650 vanaf '15
Uiteindelijk de knoop door gehakt en we gaan voor zijn concurrent..
 
Ik kan me niet voorstellen dat je na 130km in de regen rijden moet smeren.... heb je wel eens aan je ketting gevoeld?

Vorig jaar ben ik naar de eifel gereden (350km ongeveer). De hele rit regen gehad :( De ketting voelde nog steeds plakkerig aan. Wel even kort gemeerd de dag erop, maar in principe was het nog niet echt nodig.


Nee, nooit gedaan. Ik heb geleerd dat zodra de schakels gaan glimmen, je m in moet spuiten. Krijg liever geen vieze plakkerige handen als ik moet werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan