Het grote suzuki V-strom topic deel 3

vonketrekker

MF veteraan
6 dec 2006
5.059
1
Zuid-Holland
Welkom, in het V-strom topic deeltje 3 *D



vorige delen

Suzuki V-Strom rijders

Het grote suzuki V-strom topic deel 2



De rijders

(en hun motoren)



Aad900

650 L2

carterplaat, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 volt contact, OSCO kettingsmeerapp. GIVI valbeugelset, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels

P1030091%252520%252528Large%252529.JPG


appeltje78

650 XT L5

AF994555-43F1-412B-BCE8-E872F0E8C44B_zpssypq0qdh.jpeg




Bremzer

650 K7

fw54vnX.jpg




Dryhte

650 XT L8

full.jpg




eas

1000 XTA L8

yo1pfkjupq16.jpg




EmJeeBee

650 XTA L7





gliderbee

650 XT

20191123_130119-jpg.1445973




gtswizard

650 XT L7





hart42wheels

650 K4

upload_-1




Pien92

650 K8

smoked vario ruitje

fs816zbqq.jpeg




stijnos

650 K4




V4Wim

650 K5

MRA vario, “Kloontje”, Zümo 660, Migsel, 12v aansluiting, Öhlins voorveren, Vorkpootrubbers, Handkappen, Shorty CNC hendels, Daytona handvatverwarming, ER6N spiegels, Bagster tankhoes, Kleine knippers rondom, Givi valbeugels, Suzuki carterplaat, Middenbok, Topkoffer (4cm verplaatst), Taartschepmod, Wielstriping, Kuipstriping, Sebring auspuff, Loobman kettingsmeerder, transalp stuur, enduro voetsteunen


Woudschim

650

HIAhvWM.jpg




Wullebolle

1000 K8

Givi V46+V35, Givi valbeugels, Givi hoger scherm + kloontje, Bi-Xenon, Forkbrace

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon geen recente foto's van me V-strom behalve op de trailer B| Dan maar 1 van 2 jaar terug:

dscn2200o.jpg


Mag deze erbij in de OP?
 
Die had ik al eens bekeken maar via een ipad of iphone gaat dat een stuk lastiger. Dus van mij voorlopig geen foto, helaas.
 
Vandaag een uurtje bochtjes gegooid op het nieuwe model, doet wat ie moet doen. De keuze wordt steeds moeilijker... versys 1000 of tiger 1050 of toch de strom.... de eerste 2 zijn gebruikt de strom is nieuw....

Keuzes keuzes...
 
Vanwege het, ahum, nogal bijzondere uiterlijk zou de Versys sowieso afvallen bij mij. Wat Kawa tegenwoordig produceert, lilluk lilluk lilluk. Ga ja alleen asfalt doen? Dan zou de Tiger misschien nog wel de betere keus zijn. En zo'n 3 pitter loopt ook machtig mooi.
 
Loopt mooi, gooit lekker, alleen erg an de prijs 7.5k voor 2007 model zonder abs. Voor dat geld heb ik een soes met 1700 gelopen met abs (geen demo, gekocht en weer verkocht omdat t niet beviel Door de vorige eigenaar). Voor zover ik weet enkel asfalt ja, sportievere fietsen zijn geen opties ivm knieproblemen.
 
VP


Mijn volgende fiets wordt er sowieso een met ABS, zou voor mij dus een dingetje zijn om de 1050 te laten staan.

T'is allemaal niet zo eenvoudig. :+
 
Beste mensen,

Ik ben sindskort de gelukkige eigenaar van een prachtige V-Strom uit 2012 (2004-2011 model). Echter merk ik wel op dat het schakelen wat stroever gaat dan ik gewend ben (kom van een 4cilinder af). Zowel op- als afschakelen is het net of ik door een extra versnelling heen moet drukken. Voordat deze in de volgende versnelling valt (voor de "klak"), voel ik een soort wrijving. Net alsof je met een auto ook wel eens aan het "tandenpoetsen" bent, maar dan wel heel licht. Heeft iemand enig idee of dit hoort?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Voor de rest is het namelijk een fantastische fiets!

Groet,

DT
 
Olie vervangen wil wel eens helpen. Heb. Nu castrol maar dat gaat er niet weer in. Bij vfr'en geeft dit ook een zwaar schakelgedrag.
 
Ok. Ik begrijp dat het dus vaker voorkomt bij een V-strom?
Motor is afgeleverd met nieuwe motorolie. Kan teveel of te weinig olie misschien invloed hebben op het de soepelheid van het schakelgedrag?
 
Kun je zo checken dmv peilglas.
Mijn 1000 is ook niet het toppunt van souplesse hoor, bak is een tikje ongeciviliseerd om het zo maar eens uit te drukken.

Mijn Yamaha's schakelden beduidend meter.

Sommige mensen hebben qua schakelen baat bij Putoline.
Castrol komt er bij mij ook sowieso niet in.
Ben nu bezig om te kijken waar ik Sunoco kan krijgen.

Dan is er nog de manier hoe je schakelt, mijn DL schakelt beter als ik al een beetje druk op schakelpedaal zet en dan met het schakelen de koppeling maar een klein eindje intrek.
Hij floept er dan min of meer vanzelf in.

Succes iig met de Strom.
 
Kroon expulsa rr en Motorex topspeed schijnen het schakelgedrag bij de vfr'en aardig te verbeteren. In mijn viffer zit ook Motorex en die schakelt prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan