Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Top, ik vindt het trouwens een prima hoes. Kan er nat over en de volgende dag gewoon een droge motor. Ook over warme uitlaten hoef je je noet druk te maken. (Ik heb wel originele, weet niet of dat uitmaakt)

Ik lees er inderdaad goede dingen over! Ik zal hem waarschijnlijk niet zo snel heel nat of warm weg zetten maar het is wel een luxe als het wel kan!

Nu nog wachten op de hoes maar ook vooral wanneer ik mn nieuwe aanwinst kan ophalen!
Het is een witte uit 2017 geworden!
 
Hier ga ik er nog wat meer op in.
Suzuki V-Strom DL650 of Kawasaki Versys 650?

Voor het speelser er relaxter geldt:

De Vstrom is wat langer dan de Versys en is iets comfortabeler geveerd en daardoor wat relaxter toeren.
De Versys wil daardoor wat sneller van links naar rechts de bochten en daardoor sportiever.

De verschillen zijn waarschijnlijk ook versterkt omdat mijn vrouw de Vstrom XTA versie heeft met iets grotere spaakwielen.

Ook het motorblok is op papier ongeveer even sterk.
Onderin lijkt de VStrom soepeler en rustiger te lopen maar als je hem op zijn staart trapt dan lijkt de Versys wat levendiger.
Ik begreep dat je een SV650 hebt gehad dus het Soesblok ken je al. De Kawa is wat rauwer dan de soes.

O ja, de Versys is korter en dat betekent ook dat als je hem in zijn twee vol open trekt dat je hem dan uit zichzelf bij 8000 toeren op zijn achterwiel trekt.
De VStrom doet dat niet en blijft met 2 wielen op de grond.

Zoals ik het zo opschrijf lijken de verschillen wellicht groter dan ze zijn.
Let wel op je zithouding. Bij de Vstrom van mijn vrouw hang ik iets meer voorover en dat kan vermoeiend zijn in je polsen.

BTW mijn dochter heet ook SaskiavW maar die rijdt geen motor :?

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Grappig om te lezen dat je bij de V-Strom dus toch iets verder naar voren zit.
Ik lees juist overal dat je bij de V-Strom volledig rechtop zit. Zelf vind ik dat lastig te beoordelen, omdat ik voor mijn gevoel elke keer anders op die motoren zit. Dat het ook een beetje afhangt van hoe je zelf rijdt. Dat je bijv. de neiging hebt verder voorover te 'hangen' als je flink het gas erop hebt. Maar ik ga zaterdag de Versys proefrijden en goed opletten of ik ervaar wat jij allemaal benoemt. Een deel is voor mij echt nog jargon (hoe de motor 'onderin' loopt, dat de een rauwer is dan de ander, etc.), maar je uitleg is absoluut helder :) Op zich spreekt dat levendigere me wel aan. Het blijft wel motorrijden natuurlijk, dat moet niet te saai worden.

Haha, mijn vader heeft ook helemaal geen verstand van motoren, dus ik denk niet dat je super toevallig met je dochter zit te praten ;)
 
Hihi,

onderin loopt = de lagere toerentallen.
Het rauwere geluid kan ik niet echt anders omschrijven. Het hoort bij de motor en is niet echt storend oid maar het zijn de marginale verschillen.

M.b.t. de betrouwbaarheid zegt mijn reparateur altijd. Als je een betrouwbare motor wil koop dan een Japanse motor en laat de rest staan.
Welke Japanse motor maakt dan weer niet veel uit.

De zithouding heeft uiteraard ook met je eigen lengte en bouw te maken.

Succes met proefrijden :]

Dus dan zit ik met Kawasaki en Suzuki sowieso goed? *D

Ja, ik ben vrij lang (1.83m.), dus kan bij de V-Strom goed met m'n voeten bij de grond. Ook wel prettig.
Dankjewel!
 
Hihi,

onderin loopt = de lagere toerentallen.
Het rauwere geluid kan ik niet echt anders omschrijven. Het hoort bij de motor en is niet echt storend oid maar het zijn de marginale verschillen.

M.b.t. de betrouwbaarheid zegt mijn reparateur altijd. Als je een betrouwbare motor wil koop dan een Japanse motor en laat de rest staan.
Welke Japanse motor maakt dan weer niet veel uit.

De zithouding heeft uiteraard ook met je eigen lengte en bouw te maken.

Succes met proefrijden :]
uw monteur heeft gelijk een keer duitse motor gehad , was echt een ramp
 
Wil iemand hier een meisje zonder technisch verstand van motoren helpen door mee te kijken naar (foto's van en uitleg over) een tweedehands V-Strom, via PB? :$
 
Zit er druk achter? Zo niet dan stuur je maar een mail met de foto's waar je vragen over hebt.
Als je "live" ondersteuning nodig hebt wordt het lastig.

Moet je nog gaan kijken? Ik denk dat je het meeste wel zelf kan zien.

Banden (merk, type, dot code en profieldiepte)
oliepeil (en filter vraag ook wanneer dit voor het laatst gewisseld is en bij welke km stand)
Zijn de kleppen gesteld (aantoonbaar) en bij welke km stand
Remmen, vraag naar de schijfdikte (minimale dikte staat op de schijf) controleer eventueel op groeven en kijk naar de remblokken
Voorvork, kijk of er geen lekkage is van de keerringen, zijn de stofkappen in redelijke staat en zit er geen pitting (roest) op de voorvork?
Ketting en tandwielen in goede staat? Eventueel km stand wanneer gewisseld aantoonbaar
Werkt het dashboard volledig?
Slaat de motor vlot aan?
Geen enorme blauwe rookwolken
Vraag naar het olieverbruik (en hoop op een eerlijk antwoord)
Wanneer zijn rem en koppelingsvloeistof ververst?
Is de voorvork eventueel geserviced of andere veren in gezet?
Accu ooit vervangen?
Werkt de ABS (proefrit even een stukje berm eventueel)

Bovenstaande kan je volgens mij in tien minuten vragen en controleren. Tis niet echt dl 650 specifiek maar toch....
Succes 👍

Edit: Aandachtspunten bij aankoop/aflevering - V-Strom Forum Nederland volgens mij tiende post van boven......
 
Zit er druk achter? Zo niet dan stuur je maar een mail met de foto's waar je vragen over hebt.
Als je "live" ondersteuning nodig hebt wordt het lastig.

Moet je nog gaan kijken? Ik denk dat je het meeste wel zelf kan zien.

Banden (merk, type, dot code en profieldiepte)
oliepeil (en filter vraag ook wanneer dit voor het laatst gewisseld is en bij welke km stand)
Zijn de kleppen gesteld (aantoonbaar) en bij welke km stand
Remmen, vraag naar de schijfdikte (minimale dikte staat op de schijf) controleer eventueel op groeven en kijk naar de remblokken
Voorvork, kijk of er geen lekkage is van de keerringen, zijn de stofkappen in redelijke staat en zit er geen pitting (roest) op de voorvork?
Ketting en tandwielen in goede staat? Eventueel km stand wanneer gewisseld aantoonbaar
Werkt het dashboard volledig?
Slaat de motor vlot aan?
Geen enorme blauwe rookwolken
Vraag naar het olieverbruik (en hoop op een eerlijk antwoord)
Wanneer zijn rem en koppelingsvloeistof ververst?
Is de voorvork eventueel geserviced of andere veren in gezet?
Accu ooit vervangen?
Werkt de ABS (proefrit even een stukje berm eventueel)

Bovenstaande kan je volgens mij in tien minuten vragen en controleren. Tis niet echt dl 650 specifiek maar toch....
Succes 👍

Edit: Aandachtspunten bij aankoop/aflevering - V-Strom Forum Nederland volgens mij tiende post van boven......

Dankjewel! Ik ga het uitprinten en meenemen *D
En ik heb je een privé bericht gestuurd met meer informatie over de motor.
 
Hallo mede-forumers. Mijn achterbrug van mijn dl650 (bj2005) heeft speling.
Nu wil ik zelf de lagers van de achterbrug gaan vervangen. Heeft iemand nog tips en tricks? Heeft iemand dit ooit zelf gedaan?
Moet ik behalve de lagers in de achterbrug en de lagers van het linksysteem nog meer onderdelen bestellen?
M.v.g. Foexie
 
1555445973-800-x-450px-IMG_20190416_203751478.jpg

Beetje knutselen, wat buigen, tappen, snijden en 2 vieze handjes verder en Bommes heeft voor 8 euro aan buis 2 zadeltas rekjes gemaakt.

1555446134-800-x-800px-IMG_20190416_211507_532.jpg


1555446134-800-x-800px-IMG_20190416_211507_534.jpg


Van de week even de tassen er op passen, als dat ok is kan ik de rekjes zwart spuiten en eventueel wat oogjes en/of haken aanmaken.
 
Neem dan gelijk de achterwiellagers mee, ook die van de kettingdrager, en kijk de rubberen trillingdempers even na of vervang ze gelijk.
Bij de mijne moest ook een deel van de uitlaat weg , verder is het niet moeilijk.
 
1555445973-800-x-450px-IMG_20190416_203751478.jpg

Beetje knutselen, wat buigen, tappen, snijden en 2 vieze handjes verder en Bommes heeft voor 8 euro aan buis 2 zadeltas rekjes gemaakt.

1555446134-800-x-800px-IMG_20190416_211507_532.jpg


1555446134-800-x-800px-IMG_20190416_211507_534.jpg


Van de week even de tassen er op passen, als dat ok is kan ik de rekjes zwart spuiten en eventueel wat oogjes en/of haken aanmaken.

Dat is een mooi stukje vakwerk. Ziet er netjes uit.
 
Heeft iemand recente ervaring met de Vstream ruit? Met name boven de 110 km/u krijg ik best wel wat turbulentie achter de ruit. Het is niet heel intens maar na 45 minuten word ik het wel zat. Ik heb vandaag zitten stoeien met de originele ruit inclusief spoiler maar ik krijg hem niet lekker afgesteld. Ik heb de ruit al vanaf de hoge stand naar de lage stand gezet. Dan pak ik wat meer schone wind op de helm en komt de turbulentie op mijn nek. Dat gaat na verloop van tijd ook irriteren.

Ik merk wel dat ik met de ruit op de hoge stand en de spoiler ook helemaal uit de turbulentie raak als ik mijn hoofd een paar centimeter omlaag doe. De v-stream is ruim 12 centimeter hoger dan de originele ruit inclusief spoiler en dat zou dan wel aanzienlijk moeten helpen. Ik lees op dit forum wel positieve reviews alleen zijn dat wel allemaal oude recensies. De enige klacht die ik lees is dat mensen van 1.80 meter net tegen het scherm aankijken, maar aangezien ik langer ben komt dat wel goed denk ik.

Het gaat om een 2010 V-strom 650 met een berijder van 1.93 meter.
 
Heeft iemand recente ervaring met de Vstream ruit? Met name boven de 110 km/u krijg ik best wel wat turbulentie achter de ruit. Het is niet heel intens maar na 45 minuten word ik het wel zat. Ik heb vandaag zitten stoeien met de originele ruit inclusief spoiler maar ik krijg hem niet lekker afgesteld. Ik heb de ruit al vanaf de hoge stand naar de lage stand gezet. Dan pak ik wat meer schone wind op de helm en komt de turbulentie op mijn nek. Dat gaat na verloop van tijd ook irriteren.

Ik merk wel dat ik met de ruit op de hoge stand en de spoiler ook helemaal uit de turbulentie raak als ik mijn hoofd een paar centimeter omlaag doe. De v-stream is ruim 12 centimeter hoger dan de originele ruit inclusief spoiler en dat zou dan wel aanzienlijk moeten helpen. Ik lees op dit forum wel positieve reviews alleen zijn dat wel allemaal oude recensies. De enige klacht die ik lees is dat mensen van 1.80 meter net tegen het scherm aankijken, maar aangezien ik langer ben komt dat wel goed denk ik.

Het gaat om een 2010 V-strom 650 met een berijder van 1.93 meter.

Trust me, heb ik ook last van.
Had een Airflow er op zitten, werd ook gek van de snijdende wind, of turbulentie.
Van de week het originele ruitje teruggeplaatst.
En het is al wat minder.
Maar nog steeds hinderlijk.
Of je moet plat op de tank gaan liggen

Hiervoor de '09 gehad met een vario ruitje, ook alle standen gehad. Geen verbetering.

Zelf 1.85, met een '18 DL650

Jaren lang supersportjes gereden, nooit last gehad van wind geruis...
Zelfs al foute gedachtes gehad om weer terug te gaan naar de SSjes..
 
Dankjewel! Ik ga het uitprinten en meenemen *D
En ik heb je een privé bericht gestuurd met meer informatie over de motor.

Waar kom je ook alweer vandaan?!?
Niet exacte adres, maar richtlijn is ook goed hoor😉

Als je budget ruim voorhanden is, heb ik nog wel vol aangeklede '18 voor je staan hoor 😂
 
Verwijder je ruitje eens en ga dan eens rijden. Je zal zien dat het erg veel lawaai scheelt. Krijg je wel stevige nekspieren voor terug. ;)
 
Ook dat hebben we al geprobeerd en gedaan.
Kreeg spontaan flashbacks van mijn GSR750😶

Was ook een heerlijke fiets, maar ook vol met je bakkes in de wind.
🤐
 
Iets waar ik beide niet vrolijk van wordt dus..
Plat op tank gaan liggen, das ook weer zo'n uitdaging.

Lijk je net op een kuikentje dat voor het eerst probeert te fladderen
 
Zo.. de eerste 500 km's zitten erop! Wat een heerlijke motor zo'n 650!

Hadden jullie in het begin ook last van je schouderbladen? Vandaag was t zo gek dat k mn nek op een gegeven moment niet meer naar links kon draaien. Ik hou het er nu elke keer maar op dat dit even doorzitten is omdat ik deze houden niet vaak hem gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan