Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Vandaag eindelijk na de testrit van een maand terug en een natte rit naar huis voor het eerst heerlijk getoerd op de nieuwe aanwinst. Hij reed heerlijk stabiel. Veel meer uit de wind dan op mijn oude Fazer door de hoge zit en het flipup ruitje. Zadel werd soms wel een beetje hard maar had een veel comfortabelere zit!
 

Bijlagen

  • 8x7EAtFZRDuQtvVaCYWUvg.jpg
    8x7EAtFZRDuQtvVaCYWUvg.jpg
    3,4 MB · Weergaven: 27
Ik zag vanmorgen (na een kleine 8 maand) 88888 km voorbijrollen...

Vooralsnog helemaal happy met de '18 Wee Strom, hij voelt hoe langer hoe vertrouwder aan (zoals het hoort).
 
Ik heb voor half volgende maand een afspraak gemaakt bij Spierings in Heesch om mijn V-strom eens goed te laten afstellen.
Ding blijft maar bokken en backfires geven tussen de 2 en 3 duizend toeren.
Dat is precies in zijn 2 en rotonde rond of 50 in zijn 3 in de stad.
Het is trouwens een DL1000 uit 2006 en naar ik begreep schijnt dat wel redelijk vaak voor te komen.

Gisteren nog een rondje gereden ding stuurt wel echt fijn en zet best wel flinke stappen als je er aan gaat hangen..
1550956542-800-x-450px-IMG_20190223_154527495.jpg
 
Vrijdag mijn Snaveltje opgehaald.
En gister lekker heel de dag op pad geweest.
Niet veel km's gemaakt maar wel heel de dag pad..

En aan het proberen testen geweest met het Airflow ruitje.
Ben er nog niet achter wat de juiste stand is.
In de stad wel, ruitje geheel in de laagste stand.

Maar op de snelwegen nog niet kunnen vinden.
Is het misschien mogelijk dat het type helm ook mee kan werken aan turbulentie/herrie?

Heb nu een HJC RPHA10+
(sowieso is de HJC niet echt stil van binnen, maar toch..)

Verder een geweldige fiets, en veel prettiger dan mijn oude '09..

Staan nog een paar kleine dingetjes op mijn wensen lijstje:
Andere demper
Radiateur beschermer
Wel/geen Power Commander
Ketting smeer systeem.

Maar 💰 was op.
Dus de rest staat op de wachtlijst 😎
 
Vandaag een lekker toertje van 260km gereden. Op de snelweg vanaf 120 km last van turbulentie. Even kijken of het omhoog zetten van de ruit nog wat helpt hierbij.

Morgen met de motor naar kantoor, kijken hoe dat bevalt. Vandaag in ieder geval enorm zitten genieten.
 
Ik heb voor half volgende maand een afspraak gemaakt bij Spierings in Heesch om mijn V-strom eens goed te laten afstellen.
Ding blijft maar bokken en backfires geven tussen de 2 en 3 duizend toeren.
Dat is precies in zijn 2 en rotonde rond of 50 in zijn 3 in de stad.
Het is trouwens een DL1000 uit 2006 en naar ik begreep schijnt dat wel redelijk vaak voor te komen.

Dat helpt zeker , wij zijn ermee naar Hoegee geweest die hebben daar een zelfgemaakt kastje voor, 4 runs op de testbank,elke keer even iets veranderen en we kende hem/haar niet meer terug!!!
 
Heeft er iemand trouwens nog een tip voor normale wegbanden op de dl1000 van 2005?
Er ligt nu zo'n grof profiel op waarmee je ook de zandweg in kunt ,alleen komen wij daar nooit de metzeler zoekt heel erg met strepen/rillen enz.
 
Michelin pilot road 4 doet het uitstekend op de mijne. 20k met een achterband, het dubbele met de voorband. Nooit gekkigheid mee gehad. De road 5 heb ik nog niet op de V-Strom gehad dus of die beter/minder is weet ik niet. Ze bevallen op de Rex wel goed.

Op v-strom.nl waren ze nogal gek van de Bridgestone A30.
 
Ik hoor inderdaad ook veel goede verhalen over de Bridgestone Battlax A41 (Duurtest).
Zelf heb ik de (vorige) A40 onder mijn DL650 XTA.

Deze banden zijn ook iets meer 'All Road' maar, na een jaartje/10K bevallen ze mij (vnl woon/werk) heel goed.
Totaal geen problemen met strepen/vibraties etc. Geven enorm veel vertrouwen (ook in de regen)
Maar goed: ik heb dan ook nog enkel ervaring met deze A40's ;-)
 
Goede ervaring met bridgstone adventure 41 op mijn vstrom 650 xt, nu heidenau eropliggen , omdat ik dus wel regelmatig ofroad ga
 
Hoe voorkomen jullie de wind en turbulentie?

Heb er een Airflow ruitje opzitten, maar maak niet uit welke stand.
Of gebulder, of hoop wind.

Uiteindelijk kies ik dan maar voor de wind.
Echter, als ik meer naar voren met het lichaam gaat, dan wordt het wel lekker rustig en stil achter het ruitje..
Maar om nu zo een uur te gaan sturen???


Heb ook al iets gelezen over andere spiegels?!?

Weet dat het er persoonlijk gebonden is, maar tips altijd welkom
 
Ruit er al eens afgehaald?
Ik heb de zaag erin gezet. Hoe hoger de ruit, hoe meer turbulente.

Die andere spiegels (Kawa ER6 spiegels) heb ik ook. Zijn mooier, da's alles wat ze doen.
 
Vandaag bezig geweest om ketting/tandwielen lagers te vervangen.
Tevens linkssysteem gesmeerd.
Met het losdraaien was ik zo stom om een apart soort moer los te tikken , ik dacht dat een soort borging was.
In plaats gewoon de inbus los te draaien, nu komt de vraag hoe erg is het dat er een blokje af is?
Zie de foto's

Moer?
Moer?
 
Laatst bewerkt:
Spiegels kun je vervangen door er6 spiegels. Zelf rij ik met de originele spiegels, de standaard ruit in de hoogste stand en zover mogelijk naar voor. Ik heb een 2015 DL1000 en ben 1.85m

Nog steeds niet ideaal maar ik kan tot zo een 110km/u de klep van mijn helm openhouden. Tot 150 km/u zit ik er redelijk comfy bij. Daarboven wordt het nogal winderig.

Ideaal wordt het denk ik nooit. Op mijn vorige Vstrom had ik meer last van turbulentie, op mijn KTM adventure nog meer (en die ruit was ook niet verstelbaar) Op mijn Guzzi zit ik achter een enorm scherm maar daar waait het in mijn nek en daar heeft de duo weer veel last van de wind.
 
Zelf de Airflow ruitje (op de kuip in de middenstand gemonteerd, zou evt nog een kleine centimeter omhoog kunnen, geen idee of dat wat uitmaakt..)
Ben zelf ook 1.85 lang (waar de meeste lengte vanuit de bennen komt).
En heb een 'Blade' koffer achterop staan..

Wat ik wel apart vindt, is dat als ik het lichaam naar voren brengt, dat ik dan wel uit de wind zit (Dan zit ik dus zeg maar iets dichterbij de ruit, en +/- tussen de spiegels in).
Het wordt er allemaal een stuk stiller en rustiger van.
Maar om het zo een hele trip vol te houden?
Dat zal de rug niet lekker gaan vinden..
 
Zaterdag mijn v-strom weer terug opgehaald bij Spierings, de week daarvoor er naar toegebracht voor de 60 duizend beurt + nieuwe voorband + tunning/afstellen om de backfires tussen de 2 en 3 duizend toeren er uit te krijgen.

Flinke zak geld armer maar het ding rijd zoals een motor hoort te rijden, geen gebok meer en met de nieuwe voorband (pilot road 5) stuurt het ook weer erg goed.
Helaas bij ophalen was de accu leeg...:/
Jump start en naar huis, accu was al niet de originele maar die uit mijn Vespa motorscooter. Die bleek dus toch niet sterk genoeg voor de 1000 cc twin..:P
Dus bij thuiskomst hier in de straat bij de motorzaak maar een nieuwe 12Ah accu gekocht.
Ook meteen mijn schapenvachtje er op vast gemaakt, nieuwe rem en koppelinghandles gemonteerd en een USB aansluit plug in het kuipje gemaakt.
 
het ruitje ni in de onderstand staan, geprobeerd met Airflow en standaard ruitje.
Eigenlijk geen merkbaar verschil.

Behalve nog steeds, lichaam naar voren en lekker stil en rustig.
Morgen maar is een ritje maken naar Soesterberg.
Wellicht hebben de luitjes daar andere ideeén/probeersels.

Wel erg jammer dat gebulder of de 'harde' wind, want verder rijdt het Snaveltje superT
Op mijn 'sportjes' nooit last van wind of turbulentie gehad, nu zijn het ook totaal ander soort fietsen, maar toch..

En eigenlijk weinig zin om eerst van alles te moeten aanschaffen om het uit te proberen.
Snaveltje heeft al genoeg in aanschaf gekost ;)
En toch ook stiekum informeren voor een ander uitlaatje, en/of meer goodies
 
Rij nu ruim een jaar op een DL 650. Al sinds het begin is het een beetje een soort haat-liefde verhouding met het apparaat. Afgelopen weken een aantal proefritten gemaakt, en hoe meer ik op andere motoren rijd, hoe blijer ik ben met de Wee :) (KTM 950 adventure S/BMW R1200 GS). De enige motor die ik nog wil proberen is een F650GS twin.

Dit zette me aan het denken... als de f650gs ook niet meer bevalt dan de wee, ga ik mijn huidige motor behouden, maar ik ga er wel een aantal zaken drastisch aan veranderen:

De "gemakkelijke" klusjes
- Zwaardere of progressieve vering voor en achteren
- Offroad pegs (eventueel die van een super tenere 1200)
- Inklapbaar rempedaal (inklapbaar schakelpedaal heb ik al)
- Double take spiegels
- Radiator bescherming

De wat intensievere ideeën
- Verwijderen complete fairing aan de voorkant
- Bij voorkeur het oude instrumentcluster blijven gebruiken.
- Zo'n ronde 7 inch koplamp
- Kleinere/flexibele knippers (LED?)
- Ander/lichter/hoger spatbord voor
- Taartschep achter flink inkorten
- OEM rek eraf halen en vervangen door iets lichters (moet er wel nog mn topkofferrek op kunnen schroeven)
- Iets bedenken om de passagiers voetsteunen makkelijk te verwijderen/terug te plaatsen

Extra's
- Power commander
- Andere uitlaat (compleet systeem of slipon, afhankelijk van een aantal factoren)
- Kijken of ik van die rubber hoezen om de voorvork kan steken (kan moeilijk worden ivm fork brace)
- custom spaakwielen (zelfde maten) (voor de leuk, ik heb ondervonden dat de oem wielen behoorlijk veel kunnen hebben)

Bovenstaande modificaties natuurlijk zolang de portemonee strekt :')

Wat ik met de motor doe/wil doen?: Dual Sport. Ik rijd graag on- als offroad. De 19/17 combinatie is prima voor me. Het blok van de Wee is geweldig en ik moet vooral op straat kunnen vegen. Ik wil wel wat meer aan de vering hebben. Daarvoor ga ik gewicht schrapen (zowel aan de motor als aan mezelf) Daarnaast andere vering, om de toch relatief beperkte veerwegen wat optimaler te gebruiken.

Iemand hier die vergelijkbare modificaties heeft gedaan aan zijn of haar Strom?

1381063
 
Laatst bewerkt:
Welk deel van de rijeigenschappen aan de V-strom verkies jij boven de BMW en KTM? Op de BMW heb ik alleen proef gezeten maar ik vind hem niet mooi, en te groot. Ik begreep dat hij juist wel fantastisch reed maar de 650 heeft voldoende vermogen voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Welk deel van de rijeigenschappen aan de V-strom verkies jij boven de BMW en KTM? Op de BMW heb ik alleen proef gezeten maar ik vind hem en niet mooi, en te groot. Ik begreep dat hij juist wel fantastisch reed maar de 650 heeft voldoende vermogen voor mij.

De KTM had gewoon super vering en een waanzinnig geluid, maar dat grote voorwiel gaat gewoon niet zo fijn de bocht om op het asfalt (19 inch heeft daarom mijn voorkeur), het verschil werd pas echt duidelijk toen ik terug op de strom stapte.
Het V-Twin blok is verder niet te vergelijken met die van de 650. De 650 is heerlijk soepel en trillingsvrij, het blok van de ktm laat me veel meer denken aan de ééncilinder die ik gehad heb, niet per se negatief, maar wel iets om over na te denken. Comfort is ook niet echt geweldig.
Maar waar de 650 spint, brult de 950 :)

De vering van de BMW is ook erg lekker moet ik zeggen, bochten maken gaat net zo vlot als met de 650, alleen veel stabieler en zekerder. Het bochtengedrag van die GS is fenomenaal. Hij voelt toch wel erg zwaar aan en hoewel ie een bak meer vermogen heeft als de 650 voel je dat niet heel erg (de 650 voelt wat sportiever). De boxer remt sterk af op de motor en de remmerij is dik voor elkaar.
De motor voelt wel erg zwaar aan (ik wil de 650 inruilen omdat hij me wat topzwaar is) en ik vond de cardan niet prettig rijden.
Comfort op de motor is daarentegen echt fantastisch :)

De Strom stuurt lekker vlot in, en het blok is het fijnste die ik ooit gereden heb. Mocht wel wat meer vermogen hebben, maar goed.
Belangrijkste redenen TEGEN de strom zijn de beperkte veerwegen/grondspeling en het topzware gevoel. Maar na de laatste twee gereden te hebben voelen die dingetjes als kleine overkoombaarheden.

Toch wil ik nog eens op de 650/700 twin GS (stiekem gewoon 800cc) van BMW rijden. De motor heeft een beduidend lager gewicht, vergelijkbaar vermogen (maar een bak meer koppel), iets langere veerwegen en meer grondspeling. Mocht die motor niet mijn "fix"zijn, dan ga ik de strom onderhanden nemen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan