Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Vandaag ook toertje gedaan met mrs M..
20240329_133331.jpg
 
Wat heeft de voorkeur bij jullie kwa topkoffer ?
Ik heb er nog nooit 1 gekocht of mee gereden, maar ik heb goede ervaring met SW Motech accessoires, ik neig daarom ook naar de Trax koffer, icm de adventure rack. Deze zou dan ook nog goed te gebruiken zijn met enkel een bagagerol en spanbanden.

Wat ieder mooi vindt verschilt uiteraard, maar mensen met slechte ervaringen kwa sterkte, afwerking enz dat hoor ik graag.
Heb zelf de aluminium Givi topkoffer, bevalt top tot nu toe. Wel ook het setje verstevigings-stangen erbij nemen anders mag er slechts 5kg in. Moet wel zeggen dat als ik offroad zou gaan ik eerder zou gaan voor een setje Kriega tassen. (Of de Ali-knockoffs, die doen er eigenlijk niks voor onder) Die werken echt heel fijn op reis moet ik zeggen!
 
Wel een goede eerste motor denk ik, betrouwbaar ook.

Ik ben zelf wel wat verpest door meerdere pk kanonnen en icm met mijn lengte pak ik dan sneller een wat zwaardere/grotere motor.

Terugkomend op mijn topkoffer vraag, ben voor nu enkel voor de Hepco en Becker verbrede bagage plaat met verstevigingsbeugel gegaan.
Wil daar een extra SW motech tankbeugel op maken zodat ik mijn oude tanktas weer kan gebruiken, en bij langere trips ik gemakkelijk een waterdichte bagagerol vast kan maken.
Topkoffer staat dus even op hold. Bagageplaat ga ik ook enkel gemonteerd laten bij geplande weekenden weg.
Voor dagtripjes pak ik enkel een kleine tanktas :t .
 
Thanks, als je bedoel of i helemaal zwart is, ja.😁 Volgepompt met opties, en heb alweer een doos vol met nieuwe acc. Nu mooi weer om te monteren. Komt net uit de winterstalling kleppen laten nakijken, gasthuis laten syncen en de voor en achtervering laten vervangen door Hyperpro. Man wat een verschil zeg.
 
Hier de H&B plaat met verstevigingsbeugel. Ideaal voor weekend weg. Daarna vrij snelte demonteren.

Voor mij voorlopig genoeg voor tripje Assen oid. Topkoffer kan in de toekomst nog.

20240407_142813.jpg
 
De bagagerol ? Die sjor ik goed vast.
De plaat zelf zit ook goed vast dus dat moet goedkomen.
 
Nee die plaat. Als ik er naar kijk, vind ik het maar een scherp uitstekend deel. Maarja wel erg praktisch👍🏻
 
Ah zo. Valt gelukkig mee alle hoeken zijn afgerond. Plaat zelf is 4mm dik aluminium.

Ik blijf er enkel mee rijden als ik de plaat nodig heb voor een bagagerol. Dus praktijk zal zijn 99% zonder :t
 
Ik vraag dit voor een vriend (geen MFér).
Wie heeft er een rempedaal liggen van een Strommie 1000 (bj '09)
Of weet er een 'goedkoop' te vinden/liggen?
Nieuw had ie al naar gekeken, prijs tussen de 100 en 140,-

Maatje heeft zich onder uit gebonjourd, en heeft nu een krom pedaaltje.
(nee, niet ik, heb wel een Soesje, maar geen Strommie)
 
Het frame van de K-modellen DL1000 is volgens mij (nagenoeg) identiek aan die van de DL650, dus je zou ook naar een rempedaal van een DL650 K-model kunnen zoeken. In de exploded view van CMSNL zijn de rempedalen qua afbeelding hetzelfde, enige dat afwijkt is het partnumber (4311106G00 voor de DL1000, en 4311127G00 voor de DL650). Ik zou het dan wel aandurven om voor vier tientjes deze te laten overkomen, scheelt ruim de helft met nieuw OEM.
 
Terug
Bovenaan Onderaan