Het grote suzuki V-strom topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk inderdaad dat ik ergens een testritje moet versieren om te vergelijken .Ik ben momenteel 1.83m lang maar dat veranderd noch naar het schijnt ;-))
Heb in een ver verleden nog een Super Tenneré 750 gehad maar daar weet ik het gewicht niet meer van maar viel best mee om te verplaatsen .

S10 heb ik ook gehad. Qua gewicht zit die redelijk dicht bij de Strom. Die van mij was wel flink hoger dan de Strom. Dat kreng moest ik haast bestijgen in plaats van opstappen.
 
Bij een S10 zit het gewicht wat hoger (mede door de grote tank en de twee staande cilinders ipv 1 liggende), waardoor de V-strom een stukje makkelijker te verplaatsen is.
Ook hier een ervaringsdeskundige ;)
 
Of bedoel je tijdens het sturen? Dat zou niet zo vreemd zijn want hij staat op aardig smallere banden, zeker voor.
 
Hallo allen hier, ik heb vandaag proef gereden op een 2009 DL1000
en dat op zich niet verkeerd :P

Nu heb ik bijna 18 jaar op supersport motoren gereden en dan is de overstap redelijk groot.

Vooral het contact met het asfalt in de bochten -O- (knietje aan de grond nog mogelijk? )

Kan ik beter eerst overstappen naar een Honda VFR 800 of Triumph ST sprint 1050

Hoe is jullie ervaring in deze ?.

Het is de bedoeling de DL te gebruiken voor een x vakantie per jaar en de rest wat in de buurt rijden
 
Voor wat het waard is, kneedowns gaan met een strom. Ook al eens geprobeerd. Je rijdt dan wel heel rap alles aan de grond. Wat voor banden lagen er onder? Want de originele Trail Wings staan niet echt bekend om het goede gevoel en erger nog, de goede grip... Ik heb goede ervaring met Conti Trail Attacks en nog betere met Michelin Anakee 2. Het TW voorbandje zette bij de proefrit al een stap opzij bij droog wegdek in mei. Die heb ik er dus heel rap afgeflikkerd.
 
Knietje aan de grond schijnt te kunnen, maar dat is niet echt boeiend meer. Waar ik wel ontzettend veel positieve verhalen over hoor, is het aanpassen van je vering door bv hyperpro. De origine vering is gewoon zachte troep. Leuk voor als drempels wilt knallen, maar niet om te scheuren.
O en Anakee 2s! :Y
 
Trail Wings zaten er onder -O- ik zat al redelijk snel met het stepje aan de grond :P

De verkoper zei dat een VFR 800 top zou zijn in mijn geval

De monteur zei dat het even wennen was op een DL en dat je dan niet meer anders wil :)


Moeilijk :(

Ik moet wel rechter op voor de rug en polsen :r

Maar mijn oude R1 reed toch wel weer heerlijk vandaag *O*
 
Tov je R1 lever je nogal wat vermogen in. Het grote koppel van de DL maakt dat wel voor een groot deel goed. De viffer, heb ik zelf ook, heeft behoorlijk minder.
 
Ik heb een probleem met de DL 1000.
Sinds de zomer heb ik regelmatig een lege accu.
In korte tijd een derde accu gemonteerd de stroomvoorziening laten nameten.
Bleek dat de DL te weinig stroom produceerde tijdens het rijden.
Van de week is na 10 jaar en 148000 km voor het eerst de deksel los gegaan waar het vliegwiel en de dynamo zit.
Nu bleek na meting de dynamo niet kapot te zijn maar de magneten van het vliegwiel zaten gezellig bij elkaar geplakt.
Een nieuw vliegwiel kost ongeveer 500 euro en de dynamo 350.
Heeft iemand hier gehoord over magneten die verschuiven in het vliegwiel?
Op de foto is de binnenkant van het vliegwiel te zien zoals die op mijn 1000 zit.
full
 
Nee nog nooit gezien, ben je wel zuur mee. Hoe horen die magneten normaal vast te zitten? Is het niet gewoon een kwestie van ze naar de goeie plek verplaatsen, vastzetten en klaar is de Admiraal? Of is er echt iets permanent kapot?
 
Een spoel van de Dynamo is een klein beetje zwart.
Dynamo geeft bij meting geen fouten.
Laten zitten of toch vervangen?
full
 
Nee nog nooit gezien, ben je wel zuur mee. Hoe horen die magneten normaal vast te zitten? Is het niet gewoon een kwestie van ze naar de goeie plek verplaatsen, vastzetten en klaar is de Admiraal? Of is er echt iets permanent kapot?

De magneten zitten vanuit de fabriek geplakt.
Die zouden eigenlijk niet mogen verschuiven.
Maar na 10 jaar is het vast geen garantie meer.
Ik was alleen benieuwd of er nog meer strom rijders hiermee problemen hebben gehad.
 
Heb volgens mij wel eens fotos gezien van magneten die echt waren los gekomen.
Dan heb je een heel ander probleem.

Ik zou het dus vervangen als de motor me dat nog waard was.
 
Hallo allen hier, ik heb vandaag proef gereden op een 2009 DL1000
en dat op zich niet verkeerd :P

Nu heb ik bijna 18 jaar op supersport motoren gereden en dan is de overstap redelijk groot.

Vooral het contact met het asfalt in de bochten -O- (knietje aan de grond nog mogelijk? )

Kan ik beter eerst overstappen naar een Honda VFR 800 of Triumph ST sprint 1050

Hoe is jullie ervaring in deze ?.

Het is de bedoeling de DL te gebruiken voor een x vakantie per jaar en de rest wat in de buurt rijden

Als oud DL1000 rijder kom ik hier even inbreken.

Mijn ervaring is dat een DL1000 een heel fijne motor, mits met een paar aanpassingen;

- Hyperpro verenpakket, kost €399 all-in daarna herken je de fiets niet meer terug.
Niks geen deinen, zwalken en onbalans. Gewoon retestrak sturen.

- afstellen bij Hoegee. Kost ik dacht €140. Ben je verlost van het hikken/inhouden bij constant toerental.

- superbike stuurt! Ja echt, ik had er 1 van LSL, kost niet de hele wereld maar stuurt veel lekkerder en de zithouding is stukken beter (wat sportiever)

Zo, en nu ga ik snel weer terug naar het LC8 topic :+
 
Er ligt vast wel ergens een sloopblok waar de carterdeksels van naar de kl*ten zijn. Het TL en SV 1000 blok zal vast dezelfde ingredienten hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan