Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Ik heb een klein scheurtje in m'n kuip rechtsachter en wil deze vervangen. Nu zijn er onderdelen te koop, echter staat daar de tekst "SV 1000" op. Op mijn motor zit kuipdelen zonder deze tekst. Kan iemand voor mij controleren of de tekst "SV 650/1000" een sticker is? Dan weet ik of ik het kuipdeel kan bestellen. Zie onderstaande als voorbeeld:

Alvast bedankt!
Ja het moet een sticker zijn(ivm spuitkosten), maar als ie er op zit dan is ie waarschijnlijk onder de blanke lak gespoten, althans ik zou de vraag daar even uitzetten, dat lijkt me namelijk waarschijnlijk.
 
Als ie warm is loopt de olie er idd wat makkelijker uit
Zeg maar gerust een heel stuk gemakkelijker. Direct na de rit aftappen, en olifilter eraf. Flink heel en weer kantelen na een minuut of 10. Als je dat later nog een paar keer doet loopt er wéér wat uit. Op een gegeven moment heb je 'm wel leeg :t
 
Zeg maar gerust een heel stuk gemakkelijker. Direct na de rit aftappen, en olifilter eraf. Flink heel en weer kantelen na een minuut of 10. Als je dat later nog een paar keer doet loopt er wéér wat uit. Op een gegeven moment heb je 'm wel leeg :t
Bedankt. Laat hem na een ritje even een nachtje in de garage staan. Loopt alles er ook wel uit :)
 
Laatst bewerkt:
Ja het moet een sticker zijn(ivm spuitkosten), maar als ie er op zit dan is ie waarschijnlijk onder de blanke lak gespoten, althans ik zou de vraag daar even uitzetten, dat lijkt me namelijk waarschijnlijk.
Goed punt, berichtje een bericht gestuurd (stom dat ik daar zelf niet aan dacht) en heb al reactie. Sticker zit boven de blanke laklaag. Thanks!
 
Bedankt. Laat hem na een ritje even een nachtje in de garage staan. Loopt alles er ook wel uit :)
JA en kantelen. een nacht rechtop laten staan of alleen op de jiffy zorgt er niet voor dat olie die in die positie niet wegkan weggaat.
Als je na 10 minuten na laten aflopen van warme olie gaat kantelen met het blok loopt er nog warme olie uit.
Da een nacht uitlekken inderdaad nog een keer herhalen. leeg=leeg, maar juist als je een ander type olie doet van groot belang.
Succes!!
Ik ben benieuwd of jouw bak er wel wat lekkerder door gaat schakelen.
 
Ja, ik heb nog moeten boren, maar mijn kuipje wordt ook als universeel verkocht. Misschien is dat voor de SV onderdelen wel een beetje anders, misschien zitten daar op zijn inst al markeringen voor het boren van gaatjes.
Ook hier moet er geboord worden, maar waar er geboord moet worden zijn extra verstevigingen aangebracht.
 
Ook hier moet er geboord worden, maar waar er geboord moet worden zijn extra verstevigingen aangebracht.

Dat is dan wel weer fijn! Dat heeft zo'n universeel kuipje niet natuurlijk. En dat moet best op een aantal plekken vast gezet worden om een beetje stabiliteit te hebben.
 
Hoe vol tanken jullie de SV? Het lijkt wel alsof mijn 'verbruik' lager word als ik mijn tank minder vol tank. Dan zou het toch betekenen dat hij gewoon ergens lekt... Ik kan niet echt zien/vinden waar de overflow precies aangesloten zit
 
Hoe vol tanken jullie de SV? Het lijkt wel alsof mijn 'verbruik' lager word als ik mijn tank minder vol tank. Dan zou het toch betekenen dat hij gewoon ergens lekt... Ik kan niet echt zien/vinden waar de overflow precies aangesloten zit
Zo vol als die gaat _O-
 
Hoe vol tanken jullie de SV? Het lijkt wel alsof mijn 'verbruik' lager word als ik mijn tank minder vol tank. Dan zou het toch betekenen dat hij gewoon ergens lekt... Ik kan niet echt zien/vinden waar de overflow precies aangesloten zit
Overflow zijn de 2 gaatjes naast de vulopening; deze gaat met 2 leidingen door de tank naar de onderkant; daar zitten rubberslangen aan welke langs het frame omlaag komen bij de schetsplaat aan de kant van de uitlaat.

Slang nummer 21 en 19
F6ED8DD4-EC77-4EB1-B4B4-5E4F9FDD0789.gif
 
Overflow zijn de 2 gaatjes naast de vulopening; deze gaat met 2 leidingen door de tank naar de onderkant; daar zitten rubberslangen aan welke langs het frame omlaag komen bij de schetsplaat aan de kant van de uitlaat.

Slang nummer 21 en 19
Dankje, maar waar ze precies eindigen kan je hier ook niet echt op zien. Even snel een plaatje van het internet, zijn het deze twee gaatjes waarvan 1 met rubberdopje?
d0Ht4.jpg

Met andere woorden, dan moet het er wel echt bijna aan de bovenkant uitlopen. Misschien een scheurtje/gat in 1 vd leidingen? Maar dat valt echt niet te zien, ik kan niet eens de tank in kijken door dat plaatje dat ervoor zit.

Edit: ik kan natuurlijk blazen op de overflow slang om te kijken of er lucht uit de tank komt borrelen
 
Wanneer je de tankdop open maakt zie je de vulopening.
Daarnaast zit dat rubber dopje alleen dat wanneer de tankdop dicht zit dit deze dop alleen onder spanning houd, anders gaat het klapperen.
In deze rand zit alleen een water afvoer of als je morst dat het naar beneden wordt afgevoerd.
Dit slangetje draagt niet toe tot extra brandstof verbruik.
In de hals zit nog een slangetje als de tank te vol zit of wanneer deze in de volle zon staat dat de druk van de tank kan.
Deze zou iets van brandstof kunnen doen verspillen maar, niet zomaar.
 
Zo vol als die gaat _O-
+1. Tot de rand van de vulopening dus!
Ik heb de 1st gen en die heeft maar 1 leiding door de tank lopen.
Regen of benzine die over de rand loot bij te gretig vullen van de tank loopt via een leiding door te tank naar de achterkant van de tank. Bij het scharnier waar ie vast zit aan het frame. Daar zit een slang aan het 'tuutje' waarmee water/benzine op de straat geloosd wordt. De tankontluchting gaat bij de 1st gen gewoon vie de dop, en 'ademt' de vrije buitenlucht in.
Ik zie op de foto dat de 2nd gen twee doorvoerende leidingen heeft . De leiding met het open gaatje heeft ongetwijfeld dezelfde functie als die in de 1st gen.
De leiding met het rubbertje is waarschijnlijk verbonden met de tankontluchting waarbij de benzinedampen via een actieve kool filter lopen en zodoende niet in de lucht worden geloosd. Milieu dingetje dat blijkbaar in 2003 zijn intrede op de SV heeft gedaan.

Maar even iets anders: waarom zit er zoveel 'schimmel' aan de binnenkant van de tankdop? is dat corrosie?
 
Laatst bewerkt:
Even de moeite genomen om te kijken.
Het rubber dopje doet naast het niet te laten rammelen van de tankdop, ook het gas ontsnappen vanuit de tank.
Al naar gelang de uitvoering naar de onderzijde van het blok of naar een koolstoffilter.

Ik doe de tank ook vol tot aan hals (bij het klepje)
Mocht hij te vol zitten dan is hij al weer wat gezakt voordat ik thuis ben.
Ik heb geen extra vebruik gemerkt daardoor.
Er zal vast iets anders zijn wat jou probleem veroorzaakt.
 
Wanneer je de voorste 2 boutjes van de tank los maakt (en de zij kapjes), dan kun je de tank liften.
Hierbij kun je dan beide slangen zien zitten en kun je dat nalopen en uitsluiten.
Bij het slangetje van de waterafvoer rond de tankdop zit ook een t-stukje voor de overloop van de koelvloeistofreservoir.
 
Even de moeite genomen om te kijken.
Het rubber dopje doet naast het niet te laten rammelen van de tankdop, ook het gas ontsnappen vanuit de tank.
Al naar gelang de uitvoering naar de onderzijde van het blok of naar een koolstoffilter.

Ik doe de tank ook vol tot aan hals (bij het klepje)
Mocht hij te vol zitten dan is hij al weer wat gezakt voordat ik thuis ben.
Ik heb geen extra vebruik gemerkt daardoor.
Er zal vast iets anders zijn wat jou probleem veroorzaakt.
Dank voor de bevestiging van de functie van de leiding met het rubbertje.
Ik heb de functei beschreven naar analogie van dezelfde leiding bij mijn 390 Duke, maar bij de 2nd SV zit het dus inderdaad exact hetzelfde ;)
De tankontluchting zit helemaal in de tankdop. Niet in de tank zelf. Het ZOU KUNNEN dat als je hem helemaal vol wegzet met verse, koude benzine boven een warm blok de benzine door uitzetting (door opwarming) via de tankontluchting naar buiten wordt geperst.
Zo heb ik ook wel eens een overlopende tank gehad. Maar dat gaat niet om meer dan 100 ml, dus echt merken lijkt me niet dat je het zult.
@Motor94 Hoeveel benzine die je kwijt lijkt te raken hebben we het over? Welk volume?
 
Laatst bewerkt:
Hoe vol tanken jullie de SV? Het lijkt wel alsof mijn 'verbruik' lager word als ik mijn tank minder vol tank. Dan zou het toch betekenen dat hij gewoon ergens lekt... Ik kan niet echt zien/vinden waar de overflow precies aangesloten zit

Als er minder liters in zitten kan hij inderdaad minder liter verbruiken.haha
Het is ook zo dat met minder liters het gewicht lager is en daardoor ook zuiniger is.


Maar heb je het verbruik ook bijgehouden of heb je alleen een gevoel of gedachten?
 
Hoe vol tanken jullie de SV? Het lijkt wel alsof mijn 'verbruik' lager word als ik mijn tank minder vol tank. Dan zou het toch betekenen dat hij gewoon ergens lekt... Ik kan niet echt zien/vinden waar de overflow precies aangesloten zit
dan zou je hem vol weg moeten zetten, en kijken of die nog vol is.
Een veel voorkomend probleem met stalen leidingen in de tank is dat deze door corrosie lek kunnen gaan.
Dit zou betekenen dat het buisje vrij hoog lek is, waardoor hij kan gaan lekken.
Dit moet dan bij de overloop eruit komen (bij het scharnierpunt bij de tank)

Een kameraad heeft dit ook gehad, en deze hebben we dan ook vakkundig dicht gemaakt, omdat hij toch altijd in de garage staat, en hij niet rijdt, wanneer er regen in de lucht zit
 
Het is ook zo dat met minder liters het gewicht lager is en daardoor ook zuiniger is.
Dit is verwaarloosbaar op het gewicht van een motorfiets met berijder/ster.
Maar een paar keer goed meten over 1000 km of zo geeft een goed betrouwbaar beeld van het verbruik.
Een verdenking van lekkage bij vol afgevulde tank inderdaad het beste beoordelen op de manier die Prut meldt.

Bij ons krijgt benzine niet echt de tijd te verdampen.
Voor de tank weet dat ie gevuld is, is de bodem alweer in zicht. _O-
 
Laatst bewerkt:
Heb mijn verbruik al eerder in het topic uitgebreid besproken en toen geen enkele verklaring hiervoor kunnen vinden. Voor uitsluitsel van slecht afstellen ga ik naar een testbank gaan, maar die heeft pas in juli een plek die mij goed uitkomt. Dus dat is nog even afwachten.

Ik zit al een tijdje met een verhoogd verbruik van +- 1 op 14, en zit nu met minder tanken al weer 2 tanks op mijn 'normale' verbruik van 1 op 18. Dus dan hebben we het wel over een liter of 2. Het kan absoluut stom toeval zijn, maar ik vroeg het me gewoon af. Lang stil staat hij bij mij meestal niet (tank minimaal 1x per week), maar vorig jaar gekocht met minder dan 29k km sinds 2005 dus de vorige 2 eigenaren reden niet zo heel veel.

Toch dit weekend maar even kijken naar de overloop buisjes...

Van Augustus tot Januari gaat hij wel stilstaan i.v.m. buitenland, heeft de sv nog speciale punten? Mijn GS heb ik meerdere keren 6+ maanden stil laten staan zonder er iets aan te doen behalve aftanken, maar die loopt altijd direct als vanouds.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan