Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
normaal gesproken blijft er inderdaad genoeg benzine in zitten, zodra het niveau onder de pakking komt.
Waar ik het zou kijken is bij het aftappen van de carbs.
Wanneer je winterklaar maakt, laatje ze leeglopendoor een imbus open te draaien aan de onderkant van de float bowl.

Ik heb jaren terug per ongeluk net een imbus te strak gedraaid, waardoorer een haarscheurtje in de float bowl zelf zat, er hier ging erg langzaam de benzine uit.

Controleer de float bowl dus goed :)
 
Afgelopen weekend naar Luxemburg geweest.
Wilde de SV uit '99 meenemen, maar die besloot kort voor tijd met een remactie de voorvork keerring te laten klappen.
Mijn vragen over de voorvork en mijn sleutel skills onder stress heb ik natuurlijk als excuus gebruikt om de nieuwe SV mee te nemen.


1399084


1399085



Het was een mooie ervaring, zeker de nieuwe stuurhouding was een nieuwe en smakelijke ervaring.
@DennyzfR6 ze heeft het goed volgehouden! Moet nu de remmen even controleren op lucht, dankzij de hitte en de rijstijl.
Hoe staat het met de motor jacht? Of gaat de Ducati aan de upgrades?

De mooiste verassing van mijn weekendje Luxemburg was wel echt dat onze Prut knijterhard heeft gewerkt aan zijn SV en donderdagnacht ook is aangekomen!
Dit is een preview van zijn donderdagochtend.

1399087
 
Dank voor het meedenken, maar de vonk is goed het voelt typisch als een brandstofdingetje. Accu is nieuw trouwens. Het gaat er mij in de vraag vooral om of het meer zou kunnen zijn dan een lekkende vlotterbakpakking waar ik naar moet kijken en vervangen als ik de zaak open heb.
 
Als je Carbs sowieso lekken, is dat al voldoende reden ze eruit te trekken toch? ;)
Ja zeker, maar een beetje lullig als je ze dan weer in elkaar heb gezet zonder gedaan of gecontroleerd te hebben waar het eigenlijk om ging toch? ;)
 
normaal gesproken blijft er inderdaad genoeg benzine in zitten, zodra het niveau onder de pakking komt.
Waar ik het zou kijken is bij het aftappen van de carbs.
Wanneer je winterklaar maakt, laatje ze leeglopendoor een imbus open te draaien aan de onderkant van de float bowl.

Ik heb jaren terug per ongeluk net een imbus te strak gedraaid, waardoorer een haarscheurtje in de float bowl zelf zat, er hier ging erg langzaam de benzine uit.

Controleer de float bowl dus goed :)
Ga ik doen. Kan gewoon aan de buitenkant, en hoeven de carbs er niet eens voor af. Kan een spreekwoordelijke quick win zijn :t
 
Afgelopen weekend naar Luxemburg geweest.
Wilde de SV uit '99 meenemen, maar die besloot kort voor tijd met een remactie de voorvork keerring te laten klappen.
Mijn vragen over de voorvork en mijn sleutel skills onder stress heb ik natuurlijk als excuus gebruikt om de nieuwe SV mee te nemen.


1399084


1399085



Het was een mooie ervaring, zeker de nieuwe stuurhouding was een nieuwe en smakelijke ervaring.
@DennyzfR6 ze heeft het goed volgehouden! Moet nu de remmen even controleren op lucht, dankzij de hitte en de rijstijl.
Hoe staat het met de motor jacht? Of gaat de Ducati aan de upgrades?

De mooiste verassing van mijn weekendje Luxemburg was wel echt dat onze Prut knijterhard heeft gewerkt aan zijn SV en donderdagnacht ook is aangekomen!
Dit is een preview van zijn donderdagochtend.

1399087
Respect!
 
Had ik al gedaan. Die sluit gewoon. De tank loopt niet leeg via de carbs
 
Heeft iemand met ervaring met SV carbs hier nog iets over te zeggen?
Klopt mijn idee, of zie ik iets over het hoofd?
Ja je vermoeden lijkt wel te kloppen, kijk naar het rubber van de seal, is ie vochtig daar, lekt ie er wss langs. Wel met vlotterbakjes vol al. Het onderste punt van de carb lekte bij mij en vandaar op een gegeven moment alles.

Doorstarten is opzich normaal na stilstand, omdat benzine na verloop van tijd vervliegt, maar weet niet wat lang is. Ik heb het nooit met 2 weken stilstand. Kijken lopen. Dat was ooit ook anders.
Bij mij lag dit echter aan de bobines. Daarvan was er 1 niet krachtig genoeg, dus sloeg ie niet snel aan. Ze deden het allebei, maar 1 was niet in spec.
 
bij jou liep de peut op een gegeven moment toch de voorste cilinder in waardoor die kapot is gegaan?
Hoe kan dat? het kan toch niet blijven stromen?
Ik zal de bobines ook doormeten. even het wphb doorspitten voor de how-to ...
 
bij jou liep de peut op een gegeven moment toch de voorste cilinder in waardoor die kapot is gegaan?
Hoe kan dat? het kan toch niet blijven stromen?
Ik zal de bobines ook doormeten. even het wphb doorspitten voor de how-to ...
Ja dat was blok 1, maar een deel van mijn problemen deden zich ook voor bij blok 2 met een andere setje gereviseerde carbs.
Dat was hangende vlotternaald en lekkende benzine kraan. Gecombineerd met een carb setup die lekker doorloopt in je cilinder was het idd snel einde smering.
 
Zo vanmorgen was het dan zover, eindelijk maar eens nieuw rubber laten monteren.
Heb nu nog een maandje de tijd om ze in te rijden 😎
15599806234724458626178430467442.jpg
 
Mooie rubbers!
PP2CT toch?
Succes met het 'rond' houden van de achterband ;)
 
Mooie rubbers!
PP2CT toch?
Succes met het 'rond' houden van de achterband ;)
Klopt bijna iedere sv die ik de afgelopen maanden tegen kwam tijdens een rondje rijden had deze banden eronder en ze worden nog steeds geproduceerd dus dan moet het haast wel goed gaan.
En prijs technisch ook nog interessant
 
Een goed lopende carbie Sv slaat na 2 weken stilstaan keurig aan binnen 4 slagen.

Carb schoonmaken is nooit een slecht idee. Maar dat weet je denk ik ook wel van jouw oude Sv. ;)
 
Na drie maanden hoort ie nog snel te starten en de oude doet dat zonder problemen. Wat ik met de nieuwe heb is echt niet Ok, maar ik weet wat ik moet doen. In elk geval niets wat ik over het hoofd lijk te zien.
Komt goed.
 
Laatst bewerkt:
Gister het knipper relais vervangen. Uiteraard deed de oude het nu gewoon direct zonder moeite. Dus ik even gegoogled waar dat ding zit.. ergens onder het zadel naast een zekeringenbox. Prima. Ik aan de gang.. zadel eraf maar dat wat ik had gezien zat er bij mij dus niet... nee wat blijkt; ik moest het haynes boek zelfs erbij pakken (voor zoiets smpels) ; vanaf de K7 moet dus de accu moest eruit.. die rust op een rubber matje, daaronder zit een vakje met het relais erin... :')

Hij is nu dus vervangen.. tijd zal het leren of dit het geweest is..
Maar het weer is nu echt te slecht om dat uit te gaan proberen..
 
Gister het knipper relais vervangen. Uiteraard deed de oude het nu gewoon direct zonder moeite. Dus ik even gegoogled waar dat ding zit.. ergens onder het zadel naast een zekeringenbox. Prima. Ik aan de gang.. zadel eraf maar dat wat ik had gezien zat er bij mij dus niet... nee wat blijkt; ik moest het haynes boek zelfs erbij pakken (voor zoiets smpels) ; vanaf de K7 moet dus de accu moest eruit.. die rust op een rubber matje, daaronder zit een vakje met het relais erin... :')

Hij is nu dus vervangen.. tijd zal het leren of dit het geweest is..
Maar het weer is nu echt te slecht om dat uit te gaan proberen..
Je mag nog niet klagen. Ik ben een powercommander in de 390 Duke aan het zetten. Wat een rampzalig bouwpakket als het op sleutelen aankomt. Alles is aan alles verbonden. Koelvloeistofvat met dragende functie. Een hele kluwe leidingen en zooi tegen de onderkant van de tank. Sleutelen aan een SV is veeeeel leuker dan sleutelen aan een Duke. Rijdend is het gelukkig andersom, dus hij mag blijven.

Hopelijk is jouw knipper met het vervangen van het relais opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan