Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet helemaal niets van een meeting ! :9:+ Maar ik sta (terecht) ook niet meer in de OP... (tock maar even kijken naar die meeting!) Want ik heb nog steeds een SV!
[U]ivoderksen[/U] is inmiddels eigenaar van mijn oude SV650SRA, maar de curvy N die heb ik nog! Al staat die wel opnieuw te koop nu, dus even voor de aandacht: Nette SV650N 2001

Toch lijk ik niet helemaal genezen van het SVirus... want aanstaande zaterdag ga ik bij een SV1000S (Z) kijken.

Ik weet niet hoe het precies zit met die 'Z' want hij is geheel grijs en heeft dus geen Suzuki GSX-R kleuren maar wel een volledige kuip, zwart frame en zwarte wielen. Staat die 'Z' enkel voor de kleuren? Wellicht iemand hier die het weet?

Ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen de 650S welke ik zo lang heb gereden, en de 1000S..
Mocht het hem worden staan er al wat zaken op de mod lijst... maar eerst proefrijden!
Danny, ik heb je even een PB gestuurd 😉
 
Ik ben overigens al even aan het rondkijken voor een mogelijke nieuwe woon/werk fiets. De Ducati Supersport S is een hele toffe fiets.. maar het blijft toch echt een Ducati vol met eigenaardigheden.

Gezien mijn korte lengte vallen alle logische woon/werk opties af en kan ik dus niet elke motor overwegen.

Tot nu toe heb ik geprobeerd:
Kawasaki Z1000R (teveel hoogfrequentie trillingen vanuit het blok)
Suzuki Katana (te zwaar en voelt niet speels genoeg)
Suzuki GSX S750 (erg leuk... maar te weinig windbescherming voor het hele jaar door)
Yamaha Tracer 700 (beetje saai en komt gewoon wat te kort)

Natuurlijk ook de nieuwe SV650X geprobeerd. Wat gelijk erg vertrouwd aanvoelt en toch ook een hoop fun ondanks het makkelijke rijden.
Maar ook wat tekortkomingen waardoor ik weer zou moeten beginnen met zaken aan te passen. Zo heeft de motor een anti-afslaan regeling die het toerental een paar honderd toeren omhoog brengt bij een bepaalde koppelingsstand om afslaan bij wegrijden te voorkomen. En dat is dus gewoon enorm irritant!

Ik ben gewend in druk (stads)verkeer soms met licht slippende koppeling en stationair toerental zachtjes mee rijden ... alleen nu beslist de SV dus soms voor jou dat je ineens meer toeren nodig hebt en dan versnel je plotseling.. B|

Verder zou er aandacht besteed moeten worden aan de vering, de voor-rem en ook de windbescherming. Voor dat laatste was er een optie welke ik persoonlijk wel zag zitten! Een Suzuki SV Katana Kit. Ik ben benieuwd wat jullie meningen zijn hierover. Ik vond het erg tof omdat het gewoon weer eens wat anders is, zie foto hieronder.

Maar waar ik nog een beetje mee zit, is dat het wel een enorme stap is om terug te gaan van de Supersport naar de SV.
Mbt vermogen, maar ook het 'gevoel' van de volledige motor, je ziet en voelt dat je met minder onderweg bent. De afwerking is anders, het gewicht natuurlijk ook. Het voelt minder solide, geen Ohlins, geen brembo's.. geen quickshifter en tractiecontrol etc. En met zo'n nieuwe SV, plus Katana kit, plus alle andere upgrades is het toch een behoorlijk bedrag, en ik denk niet dat ik dat helemaal kan rechtvaardigen.

Iig, ik wilde weer eens wat kwijt in het topic hier. Ben benieuwd naar de meningen omtrent deze kit!


SV650_TANTO_3_QUARTS_1200x800.jpg
Echt heel vet die Katana kit! Lekker vierkant koplampie, goeie lijnen, retro zonder hip te doen :t
 
Ik heb m'n orginele gen 1 ruitje nog liggen. Stuur maar pm als je interesse hebt. :t
OEH!
Ik ga vanavond kijken wat ik met mijn oude kan, alle kappen en ruitje zijn ineens geknapt, zonder in het elastische gebied vast te zitten.
De knap/scheurlijn passen allemaal perfect!

Dus lekker lijmen en solderen :)
 
Voor de TPS sensor aanpassing, waar hebben jullie de security torx maat 25 vandaan gehaald? Bij bouwmarkten vind ik ze niet, online alleen meerdere (10+) ker afname of lange bitjes van bosch waar geen ruimte voor is geloof ik. Zelfs AliExpress komt naar voren in de google resultaten, maar 2 maanden wachten heb ik nu even geen zin in
 
Ik ben overigens al even aan het rondkijken voor een mogelijke nieuwe woon/werk fiets. De Ducati Supersport S is een hele toffe fiets.. maar het blijft toch echt een Ducati vol met eigenaardigheden.

Gezien mijn korte lengte vallen alle logische woon/werk opties af en kan ik dus niet elke motor overwegen.

Tot nu toe heb ik geprobeerd:
Kawasaki Z1000R (teveel hoogfrequentie trillingen vanuit het blok)
Suzuki Katana (te zwaar en voelt niet speels genoeg)
Suzuki GSX S750 (erg leuk... maar te weinig windbescherming voor het hele jaar door)
Yamaha Tracer 700 (beetje saai en komt gewoon wat te kort)

Natuurlijk ook de nieuwe SV650X geprobeerd. Wat gelijk erg vertrouwd aanvoelt en toch ook een hoop fun ondanks het makkelijke rijden.
Maar ook wat tekortkomingen waardoor ik weer zou moeten beginnen met zaken aan te passen. Zo heeft de motor een anti-afslaan regeling die het toerental een paar honderd toeren omhoog brengt bij een bepaalde koppelingsstand om afslaan bij wegrijden te voorkomen. En dat is dus gewoon enorm irritant!

Ik ben gewend in druk (stads)verkeer soms met licht slippende koppeling en stationair toerental zachtjes mee rijden ... alleen nu beslist de SV dus soms voor jou dat je ineens meer toeren nodig hebt en dan versnel je plotseling.. B|

Verder zou er aandacht besteed moeten worden aan de vering, de voor-rem en ook de windbescherming. Voor dat laatste was er een optie welke ik persoonlijk wel zag zitten! Een Suzuki SV Katana Kit. Ik ben benieuwd wat jullie meningen zijn hierover. Ik vond het erg tof omdat het gewoon weer eens wat anders is, zie foto hieronder.

Maar waar ik nog een beetje mee zit, is dat het wel een enorme stap is om terug te gaan van de Supersport naar de SV.
Mbt vermogen, maar ook het 'gevoel' van de volledige motor, je ziet en voelt dat je met minder onderweg bent. De afwerking is anders, het gewicht natuurlijk ook. Het voelt minder solide, geen Ohlins, geen brembo's.. geen quickshifter en tractiecontrol etc. En met zo'n nieuwe SV, plus Katana kit, plus alle andere upgrades is het toch een behoorlijk bedrag, en ik denk niet dat ik dat helemaal kan rechtvaardigen.

Iig, ik wilde weer eens wat kwijt in het topic hier. Ben benieuwd naar de meningen omtrent deze kit!


SV650_TANTO_3_QUARTS_1200x800.jpg
Oeh ik vind het wel wat hebben
 
Voor de TPS sensor aanpassing, waar hebben jullie de security torx maat 25 vandaan gehaald? Bij bouwmarkten vind ik ze niet, online alleen meerdere (10+) ker afname of lange bitjes van bosch waar geen ruimte voor is geloof ik. Zelfs AliExpress komt naar voren in de google resultaten, maar 2 maanden wachten heb ik nu even geen zin in

Denk dat toolstation ze wel heeft.

 
@ivoderksen, da's mooi shit met die poten? Is het inmiddels al gelukt?

@Prut_Potje , da's nog meer shit. De schade aan de SV lap je jouw kennende wel weer op, en als ik het goed gelezen heb heb je 'm al weel rijdend.
Hoe krijg je het voor elkaar om op links te vallen en de einddemper dan zo verpletterd te hebben?
Het is niet tijdens een ritje met de aanhanger gebeurd??
Viel de lichamelijke schade uiteindelijk mee?

Is iemand hier van plan deze te doen?
Bergen en bochten gevorderden traning in Luxemburg, 1-4 augustus?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer even een stukkie op mijn nieuwe SV gedaan. ' t Rijdt echt lekkerder dan de oude. Remmen, schakelen, koppelen, bochtstabiliteit. Alleen de achterveer is niet zo goed in balans met de voorkant waar WP in zit als de Hagon die op mijn oude zit.
 
Laatst bewerkt:
@ivoderksen, da's mooi shit met die poten? Is het inmiddels al gelukt?

@Prut_Potje , da's nog meer shit. De schade aan de SV lap je jouw kennende wel weer op, en als ik het goed gelezen heb heb je 'm al weel rijdend.
Hoe krijg je het voor elkaar om op links te vallen en de einddemper dan zo verpletterd te hebben?
Het is niet tijdens een ritje met de aanhanger gebeurd??
Viel de lichamelijke schade uiteindelijk mee?

Is iemand hier van plan deze te doen?
Bergen en bochten gevorderden traning in Luxemburg, 1-4 augustus?
het is veel extremer dan je in eerst stantie denkt -O-
ik ben rechts onderuit gegleden, waardoor de demper gepletwerd.
De motor is rond gaan draaien, en is dan met de tank tegen een betonnen rand aan geknald. (ik overigens ook, met mijn heup, maar door heupprotectie alleen blauwe plek) Hierdoor is de motor over de kop gegaan en vol op de linkerkant gevallen, zelfs de chokehendel is beschadigd!
 
Heftig. De motor is feitelijk total loss dan. Kuipdelen rondom, tank, uitlaat, schetsplaat, spiegels, knipper waarschijnlijk. Flink wat op te knappen. Heg is dat je heg bij elkaar zoekt en gaat doen, maar dd schade is waarschijnlijk méér dan dd dagwaarde.
Gelukkig heb je zelf niets ernstig aan opgelopen.
Succes met opknappen.
 
Heftig. De motor is feitelijk total loss dan. Kuipdelen rondom, tank, uitlaat, schetsplaat, spiegels, knipper waarschijnlijk. Flink wat op te knappen. Heg is dat je heg bij elkaar zoekt en gaat doen, maar dd schade is waarschijnlijk méér dan dd dagwaarde.
Gelukkig heb je zelf niets ernstig aan opgelopen.
Succes met opknappen.
Je moet toch wat als je aankomende week naar luxemburg wilt _O-
 
Je moet toch wat als je aankomende week naar luxemburg wilt _O-
Precies. Hoe het eruit ziet is even ondergeschikt. Als het goed rijdt is het materiaal weer inzetbaar. Veel plezier in Luxemburg dan. Ik ga er dit jaar ook heen. Bergentraining als dat doorgaat en kampervakantie met de motor :t
 
Moggu! Afgelopen zaterdag op de SV1000S gereden en ik wilde mijn ervaringen nog even delen.

De houding en zitpositie voelde enorm vertrouwd. Ik had het gevoel dat de afstand tot het stuur iets groter was dan bij mijn 650. Dat maakte hem voor mij net iets minder comfortabel. De motor voelde iets zwaarder tussen de benen dan de 650, maar eenmaal aan het rollen is het bijna niet van elkaar te onderscheiden. Dat stuur karakter lijkt enorm op elkaar en ik had hier meer verschil in verwacht, boven de 60 km/u is het, ook in de bochten, nauwelijks van elkaar te onderscheiden. Tot zoverre positief!
Deze betreffende 1000 zag er daarnaast verschrikkelijk netjes uit maar dat mag ook wel met nog geen 18k op de teller. Geen noemenswaardige gebruik sporen. Wel een paar kleine minpuntjes zoals goedkope ebay knipperlichten, geen led relais (zegt wat over de eigenaar vind ik, puntjes op de 'i') en het voorlicht deed het niet. Zowel normaal als groot licht deden niets.

Uiteindelijk heb ik hem niet gekocht en dat komt met name door het blok want dat viel mij eerlijk gezegd tegen. Ik mis koppel en een stukje souplesse.
Misschien ben ik verwend geraakt.. maar ik hoopte gewoon op meer van een 1000cc V-twin.
80km/u in zijn 6, of zelfs in de 5, is prima te doen. Maar een snelle inhaal manoeuvre zit er dan niet in. Dan moet je alsnog een tandje (of 2) terug.
Geef je wel vol gas bij die snelheden dan voel je aan het blok dat dit niet wordt gewaardeerd en gaf ook de koppeling klappende geluiden en dat is toch echt al boven de 3500/4000 tpm.

Er is wel voldoende vermogen maar dat komt vrij laat pas los op de fiets waarop ik heb gereden. Vol gas in zn 2 resulteerde ook zeker niet in een zwevend voorwiel wat ik eigenlijk wel had verwacht. Op normale snelheden had ik niet het gevoel dat deze 1000 beter bij de les is dan de 650. Dat zal zeker met de kortere gearing van de 650 te maken hebben. Pas wanneer de toerenteller de 6500 passeert kreeg ik het idee dat ik met een 'dik' blok onderweg ben maar daarvoor wil ik geen 1000cc V-twin rijden, dan werkt een 4 cil net zo goed.

De voorremmen waren ook onder de maat, maar een setje stalen leidingen en goede blokken lossen dat grotendeels wel op denk ik.
Wellicht is het exemplarisch geweest, of maakt een goede afstelling nog veel verschil, kan iemand zijn ervaring nog kan delen want ik ben erg benieuwd?

Na zoveel motoren te hebben proef gereden helpt het wel om de huidige meer te waarderen. Misschien is het allemaal zo slecht nog niet. Daarom overweeg ik steeds meer om er nog wat geld in te steken en de minpunten aan te pakken. Een langere gearing en een set andere dempers lost het onrustige snelweg gedrag misschien op door minder toeren en minder herrie. Ook heeft die net zn 15k beurt gehad waarbij 2 terug roep acties zijn uitgevoerd en 3 zaken zijn vervangen onder garantie, en dat heeft de Supersport zeker goed gedaan. Nu nog een oplossing vinden voor die trillende spiegels en hopen dat het klaar is met dat Italiaanse 'karakter' ....
 
Voor diegene welke de Katana Kit tof vinden, hier is hij te bestellen:

899,- Kuip, gespoten in de SV650X kleuren, inclusief beugels en volgens mij stickers voorspatbord. (zonder kleur 699,-)
315,- Belly pan, gespoten in SV650X kleuren

En dan eventueel de clipons nog..


En nee... ik heb geen aandelen :+
 
Op zoek naar een oorzaak voor het vele afslaan van de motor, bij het afremmen, van mijn SV650 uit 2005, kwam ik, dit los hangend, sensor/voeler-tje?, tegen. Dat komt van het stelschroefje, om het toerental te verhogen/verlagen. Bij de plaatselijke motorzaak, hier, komt dit van het gasklephuis. Dat sensor-tje hoort toch niet los te hangen? Waar kan/mag dat in? Zou dat de oorzaak van het afslaan kunnen zijn ?
 

Bijlagen

  • IMG_20190527_095935.jpg
    IMG_20190527_095935.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 5
  • IMG_20190527_101302.jpg
    IMG_20190527_101302.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 4
Goed dat je de SV1000 hebt getest en fijn dat je jouw conclusie hier uitvoerig hebt medegedeeld, Danny.
Pietro, ik heb geen 2nd gen, maar durf er gif op invet nemen dat die sensor niet in de open lucht dient te hangen. Dd 2nd gen eigenaren kunnen je vast laten weten wag dd functie van did sensor is en waar ie ingestoken hoort te worden. Moet lukken voor de meeting :t
 
Zal eens kijken in mn haynes boek voor je..
Komt mij ook niet zo bekend voor..
 
Misschien heel stom hoor, maar kan het een afgebroken draaikabel zijn die gebruikt wordt het stationair toerental te stellen, dat aan het draaiknopje aan de linker kant van het frame zit (bij de 1st gen althans, maar ik neem aan dat de 2nd gen ook iets 'mechanisch' zal hebben om de gasklepstand bij stationair toerental mee af testellen)?
 
Misschien heel stom hoor, maar kan het een afgebroken draaikabel zijn die gebruikt wordt het stationair toerental te stellen, dat aan het draaiknopje aan de linker kant van het frame zit (bij de 1st gen althans, maar ik neem aan dat de 2nd gen ook iets 'mechanisch' zal hebben om de gasklepstand bij stationair toerental mee af testellen)?
Goedemorgen, het dingetje wat los hangt, is met een rubber slangetje, inderdaad verbonden aan het draaiknopje om het toerental te stellen. Bij Hans van Wijk had de monteur al een onregelmatig verloop van het toerental geconstateerd en ik mocht terugkomen om te kijken wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn. Dan moest de motor wel gestript worden en gingen ze beginnen bij het gasklephuis. Het "dingetje", wat los hangt, ziet er niet afgebroken uit. Wel met schroefdraad, om het ergens in te draaien.

Andere oorzaken die genoemd werden: @Disaster-Master : bobine en krukas-sensor/ geen onregelmatigheid op het FI- display. @DennyzfR6 : vacuumslang/koppeling sensor. Bedankt nog voor het mee kijken. Verder start de motor goed en rijdt ie heerlijk, zeker met de nieuwe Michelins pilot road( op de vorige: Pirelli Diabolo, voelde ik me niet vertrouwd. MPR's heb ik er altijd onder gehad.) de kettingset en de nieuwe remblokken.
Ik wacht in spanning op reacties van de techneuten, om me verder te helpen, met dat loshangende "sensor-dingetje".:}:W


:W
 

Bijlagen

  • gasklephuis.jpg
    gasklephuis.jpg
    31,3 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan