Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt met verlichting, zijn die linkse knippers te klein of de lichtopbrengst te laag?

De lichtopbrengst is echt te ruk voor woorden. Ik heb de oude er op laten zitten ivm mijn eigen veiligheid.

Beste,
Ik weet niet wat je bedoelt met curvy of pointy, ik heb de Sv net, als je foto's hebt graag,
Thanks
Eric

De curvy, de eerste generatie SV650 bj 1999-2002, te herkennen aan het ronde (gegoten) alumnium 'buizen' frame. De pointy, de tweede generatie, is met een puntig (gegoten) frame, voor de bouwjaren 2003-2010 (ofzo). Dan heb je nog de SFV650 (Gladius) en de nieuwe SV650 uit 2016 of 2017 tot heden.
Zie de plaatjes van Reanne voor het duidelijke verschil :)
 
Beste,
Ik weet niet wat je bedoelt met curvy of pointy, ik heb de Sv net, als je foto's hebt graag,
Thanks
Eric
aha, check!
Welkom bij de SV familie :Y *O*
"Curvy" is de 99-02, deze heeft ronde buizen voor het frame, en is bij de kappen mooi rond, vandaar curvy.
"Pointy" is 03-12 dacht ik, deze heeft meer vierkante buizen:X_O- en de kappen zijn erg puntig, vandaar pointy.

1395099

1395101

1395102


Dat zijn de 2 producten op de motor gemonteerd die ik in vorig bericht gestuurd heb.
Zoals je kan zienheb je ook meteen de goede hoek voorje kenteken, waardoor je geen gezeik hebt.
Je kunt je knipperlichten ook qua afstand instellen met de beugel.
 
Aangezien importeren vanuit Amerika pokke duur is, zou ik lekker gaan voor de undertail van Prut. ;)

Met een busje zwart van de action kom je ook een eind. :t
 
Aangezien importeren vanuit Amerika pokke duur is, zou ik lekker gaan voor de undertail van Prut. ;)

Met een busje zwart van de action kom je ook een eind. :t
dit idd
Bij die van mij moet je zelf nog wel de gaten op de goede plek boren van je nieuwe undertail, maar die zijn compleet glasvezel verstevigd.
De undertail is al geprepped voor het spuiten, in de zin van dat er nog geen lak op zit, en je eigenlijk meteen kan spuiten.
Maar ik ben er te lui voor, en bij mij wordt hij ook HEEL snel vies _O-
 
Nog een andere vraag voor de mensen hier.
Diegene die de koppelingsplaten vervangen hebben, bij welke km stand hebben jullie dat gedaan?O-)
 
Ik heb ook een vraag betreft voorvork keeringen vervangen.
Zonder te checken deed ik iemand na met een Honda en draaide het dopje er af zonder de imbus beneden los te draaien. Dat, plus dat ie waarschijnlijk goed strak zit, zorgt dat ie alleen nog maar draait.
Ik wilde alles terugstoppen, maar ik krijg echt de zooi niet meer terug de kamer in na een paar keer gepompt te hebben zonder dat alles er in zat.
Het lijkt of de poten 'op slot' zitten.

Iemand ervaring of tips? Het betreft de Curvy, en specifiek de 2002 poten in dit geval.

- Op slot zitten
- Imbus loshalen zonder dat de zooi er terug in hoeft
- Dat de veer niet helemaal tot onder lijkt te komen

Thanks!

PS Roger, heb jouw tutorial/woorden erbij :)
 
Laatst bewerkt:
Verzoek:
Heeft iemand nog voetstepje inclusief linkage voor het schakelen liggen?
En een standaard spiegel voor links.
Ik ben vanochtend hard onderuit gegaan, en mijn motor heeft het optisch gezien niet helemaal overleefd.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog een licht gedeukte BSM future liggen voor je. Voetstepje moet ik even kijken voor je, weet niet of ik die weggegeven had. Kijk ik vanavond even voor je!
 
Heb prut een PB met foto gestuurd. Heb Suus toen tegen een lantaarnpaal gezet met 70-80. Vond de linkpijp niet zo leuk. Maar gloednieuwe BSM demper plus linkpijp was toen 75,- bij Boonstra. 😂 Dus heb nog een demper staan die in principe prima is 🤷🏻‍♂️
 
Ja die is kapot... 😂

Voor degene die zich afvraagt hoe een linkpijp er na zo’n tik uitziet

1395581
 

Bijlagen

  • D27F289A-CBAB-4483-9FDC-79ED2FE42072.jpeg
    D27F289A-CBAB-4483-9FDC-79ED2FE42072.jpeg
    257,6 KB · Weergaven: 4
Ah, ook pittig. Maar niet zo in de kreukels. Je schade wel lekker beperkt gehouden zo.

Bwoah, rechts was dit het enige inderdaad. Tot die van de lantaarnpaal af stuiterde en op links over het asfalt door gleed en alles stuk trok van kapschade tot beugels, van koppelingshendel tot schakelpook... ;(
 
Bwoah, rechts was dit het enige inderdaad. Tot die van de lantaarnpaal af stuiterde en op links over het asfalt door gleed en alles stuk trok van kapschade tot beugels, van koppelingshendel tot schakelpook... ;(
Schakelpookje was bij mij ook kapot, maar koppelingshendel niet.
Motor dus vast in de 5e.
Best leuk, in de 5e weg moeten rijden, zonder demper XD

Ben nu bij de HA om naar mijn schaafwond te kijken.
Zitten ook zwarte plekken bij, dus leek me verstandig :|
 
Ik weet helemaal niets van een meeting ! :9:+ Maar ik sta (terecht) ook niet meer in de OP... (tock maar even kijken naar die meeting!) Want ik heb nog steeds een SV!
[U]ivoderksen[/U] is inmiddels eigenaar van mijn oude SV650SRA, maar de curvy N die heb ik nog! Al staat die wel opnieuw te koop nu, dus even voor de aandacht: Nette SV650N 2001

Toch lijk ik niet helemaal genezen van het SVirus... want aanstaande zaterdag ga ik bij een SV1000S (Z) kijken.

Ik weet niet hoe het precies zit met die 'Z' want hij is geheel grijs en heeft dus geen Suzuki GSX-R kleuren maar wel een volledige kuip, zwart frame en zwarte wielen. Staat die 'Z' enkel voor de kleuren? Wellicht iemand hier die het weet?

Ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen de 650S welke ik zo lang heb gereden, en de 1000S..
Mocht het hem worden staan er al wat zaken op de mod lijst... maar eerst proefrijden!
 
Ik ben overigens al even aan het rondkijken voor een mogelijke nieuwe woon/werk fiets. De Ducati Supersport S is een hele toffe fiets.. maar het blijft toch echt een Ducati vol met eigenaardigheden.

Gezien mijn korte lengte vallen alle logische woon/werk opties af en kan ik dus niet elke motor overwegen.

Tot nu toe heb ik geprobeerd:
Kawasaki Z1000R (teveel hoogfrequentie trillingen vanuit het blok)
Suzuki Katana (te zwaar en voelt niet speels genoeg)
Suzuki GSX S750 (erg leuk... maar te weinig windbescherming voor het hele jaar door)
Yamaha Tracer 700 (beetje saai en komt gewoon wat te kort)

Natuurlijk ook de nieuwe SV650X geprobeerd. Wat gelijk erg vertrouwd aanvoelt en toch ook een hoop fun ondanks het makkelijke rijden.
Maar ook wat tekortkomingen waardoor ik weer zou moeten beginnen met zaken aan te passen. Zo heeft de motor een anti-afslaan regeling die het toerental een paar honderd toeren omhoog brengt bij een bepaalde koppelingsstand om afslaan bij wegrijden te voorkomen. En dat is dus gewoon enorm irritant!

Ik ben gewend in druk (stads)verkeer soms met licht slippende koppeling en stationair toerental zachtjes mee rijden ... alleen nu beslist de SV dus soms voor jou dat je ineens meer toeren nodig hebt en dan versnel je plotseling.. B|

Verder zou er aandacht besteed moeten worden aan de vering, de voor-rem en ook de windbescherming. Voor dat laatste was er een optie welke ik persoonlijk wel zag zitten! Een Suzuki SV Katana Kit. Ik ben benieuwd wat jullie meningen zijn hierover. Ik vond het erg tof omdat het gewoon weer eens wat anders is, zie foto hieronder.

Maar waar ik nog een beetje mee zit, is dat het wel een enorme stap is om terug te gaan van de Supersport naar de SV.
Mbt vermogen, maar ook het 'gevoel' van de volledige motor, je ziet en voelt dat je met minder onderweg bent. De afwerking is anders, het gewicht natuurlijk ook. Het voelt minder solide, geen Ohlins, geen brembo's.. geen quickshifter en tractiecontrol etc. En met zo'n nieuwe SV, plus Katana kit, plus alle andere upgrades is het toch een behoorlijk bedrag, en ik denk niet dat ik dat helemaal kan rechtvaardigen.

Iig, ik wilde weer eens wat kwijt in het topic hier. Ben benieuwd naar de meningen omtrent deze kit!


SV650_TANTO_3_QUARTS_1200x800.jpg
 
Ik ben overigens al even aan het rondkijken voor een mogelijke nieuwe woon/werk fiets. De Ducati Supersport S is een hele toffe fiets.. maar het blijft toch echt een Ducati vol met eigenaardigheden.

Gezien mijn korte lengte vallen alle logische woon/werk opties af en kan ik dus niet elke motor overwegen.

Tot nu toe heb ik geprobeerd:
Kawasaki Z1000R (teveel hoogfrequentie trillingen vanuit het blok)
Suzuki Katana (te zwaar en voelt niet speels genoeg)
Suzuki GSX S750 (erg leuk... maar te weinig windbescherming voor het hele jaar door)
Yamaha Tracer 700 (beetje saai en komt gewoon wat te kort)

Natuurlijk ook de nieuwe SV650X geprobeerd. Wat gelijk erg vertrouwd aanvoelt en toch ook een hoop fun ondanks het makkelijke rijden.
Maar ook wat tekortkomingen waardoor ik weer zou moeten beginnen met zaken aan te passen. Zo heeft de motor een anti-afslaan regeling die het toerental een paar honderd toeren omhoog brengt bij een bepaalde koppelingsstand om afslaan bij wegrijden te voorkomen. En dat is dus gewoon enorm irritant!

Ik ben gewend in druk (stads)verkeer soms met licht slippende koppeling en stationair toerental zachtjes mee rijden ... alleen nu beslist de SV dus soms voor jou dat je ineens meer toeren nodig hebt en dan versnel je plotseling.. B|

Verder zou er aandacht besteed moeten worden aan de vering, de voor-rem en ook de windbescherming. Voor dat laatste was er een optie welke ik persoonlijk wel zag zitten! Een Suzuki SV Katana Kit. Ik ben benieuwd wat jullie meningen zijn hierover. Ik vond het erg tof omdat het gewoon weer eens wat anders is, zie foto hieronder.

Maar waar ik nog een beetje mee zit, is dat het wel een enorme stap is om terug te gaan van de Supersport naar de SV.
Mbt vermogen, maar ook het 'gevoel' van de volledige motor, je ziet en voelt dat je met minder onderweg bent. De afwerking is anders, het gewicht natuurlijk ook. Het voelt minder solide, geen Ohlins, geen brembo's.. geen quickshifter en tractiecontrol etc. En met zo'n nieuwe SV, plus Katana kit, plus alle andere upgrades is het toch een behoorlijk bedrag, en ik denk niet dat ik dat helemaal kan rechtvaardigen.

Iig, ik wilde weer eens wat kwijt in het topic hier. Ben benieuwd naar de meningen omtrent deze kit!


SV650_TANTO_3_QUARTS_1200x800.jpg
ik vind het er persoonlijk niet mooi uitzien, maarja, das mijn mening :P
 
Nog een andere vraag, wie heeft een ander ruitje op de SV gezet, en wil van zijn originele ruitje af?!
ik denk niet dat ik de mijne makkelijk kan fixen, denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan