Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
46921F25-88E4-4775-B7C2-0567368A1F31.jpeg


Heb de foto even overbelicht. Maar zo heb ik m’n voet ongeveer. Dan zijn sliders echt wel fijn 😂
Hapt in ieder geval niet het asfalt in.
 
had er vroeger ook last van, verzitte niet goed genoeg maar gooide de motor wel plat.

zo reed ik eerst met mijn blade, motor ging plat zat stepjes waren voor de helft weg maar zat niet goed op de motor, erg onstabiel en onveilig

1k0.jpg


nu ga ik zelf veel meer verzitten en heb ruimte zat en de motor wel onder controlle
1k0.jpg


op de weg rij trouwens heel anders, rustig en normaal.
 
Tip van de dag; vooral beter op de houding letten dus. Cursus dagje begint steeds interessanter te klinken. Vooral aangezien ik mezelf zie als een beginnend/lerend motor rijder zal daar veel te halen vallen denk ik.
 
Op straat hoef je je niet te schamen voor 1 cm aan rand. Ik rijd zelf met aftermarket rearsets, weet niet of je met standaard rearsets dan al aan de grond hoort te zitten? Maar bochtentraining is altijd aan te bevelen! @Giggs gaat binnenkort naar Berghem met MCT.
Heel binnenkort zelfs( lees morgen)😉
 
Goedenavond mede SV-rijders,

Het is even stil geweest rondom mijn activiteit hier op het forum (wel meegelezen).
De kogel in door de kerk, ik heb uiteindelijk de SV650 gekocht welke ik een tijd geleden hier heb laten zien 8-).

Ik zal mezelf allereerst eens voorstellen: Ik ben Peter en kom uit het zonnige zuiden (Breda). Zoals in mijn onderschrift te zien heb ik al een aantal motoren gehad en had altijd gedacht een echte Kawasaki fan te zijn, maar nu ik een aantal weken op de SV rijd begin ik daar toch vanaf te stappen.

De motor bevalt mij tot nu toe erg goed en zit er elke keer weer met een grote glimlach op. Toch zijn er een paar dingen die ik graag zou willen veranderen, mede ook omdat ze mij tegenhouden in het extra rijplezier/gedrag.
1; de vering is erg slap en de remmen zouden ook wat meer bite mogen hebben. Nu twijfel ik om een front end van een GSXR te plaatsen of een keer langs Hyperpro te gaan i.c.m. stalen remleidingen. Wat raden jullie aan? Voor de achterveer zou ik een zx10r shock willen toepassen of wederom hyperpro.

2; Zoals eerder aangegeven is de uitlaat erg luid. Ik rijd nu met de DB-killers in en het is nog erg hard. Hierdoor valt het mooie twin geluid een beetje weg. Zelf zit ik te denken om een keer naar Pajic te gaan en daar een sc-project te laten monteren. @roger_SV waar heb jij je demper vandaan. Deze ziet er ook erg gelikt uit! Heb je toevallig een fimpje beschikbaar?

3; Het ABM stuur is wat aan de brede kant en zou hier een renthal of LSL superbike stuur op willen monteren. (zo breed dat ik er 2 autospiegels af heb gereden:'):$)

Dit was het voor nu. Ik zal vooral meelezen en als ik mij geroepen voel, reageren of vragen stellen. Hopelijk is dat geen probleem?:+

Owja bijgaand nog wat 'oude' foto's, maar heej beter iets dan niets :9 (btw, de originele spiegels zitten er inmiddels op)

00077641414141414F7AB.jpg00077641414141414F7AC.jpg
 
Met de voorkant ben je al een heel eind door de vorken een beurtje te geven en de veren te vervangen.

Remmerij daarintegen, met een setje TRW full-sinter en stalen remleidingen zit je bij ieder stoplicht met het achterwiel in de lucht.

Uit ervaring kan ik zeggen dat een Gsxr voorkant erg duur is. Als je die kant op wil gaan, doe je het vooral voor de 'shits and giggles'.
 
Goedenavond mede SV-rijders,

Het is even stil geweest rondom mijn activiteit hier op het forum (wel meegelezen).
De kogel in door de kerk, ik heb uiteindelijk de SV650 gekocht welke ik een tijd geleden hier heb laten zien 8-).

Ik zal mezelf allereerst eens voorstellen: Ik ben Peter en kom uit het zonnige zuiden (Breda). Zoals in mijn onderschrift te zien heb ik al een aantal motoren gehad en had altijd gedacht een echte Kawasaki fan te zijn, maar nu ik een aantal weken op de SV rijd begin ik daar toch vanaf te stappen.

De motor bevalt mij tot nu toe erg goed en zit er elke keer weer met een grote glimlach op. Toch zijn er een paar dingen die ik graag zou willen veranderen, mede ook omdat ze mij tegenhouden in het extra rijplezier/gedrag.
1; de vering is erg slap en de remmen zouden ook wat meer bite mogen hebben. Nu twijfel ik om een front end van een GSXR te plaatsen of een keer langs Hyperpro te gaan i.c.m. stalen remleidingen. Wat raden jullie aan? Voor de achterveer zou ik een zx10r shock willen toepassen of wederom hyperpro.

2; Zoals eerder aangegeven is de uitlaat erg luid. Ik rijd nu met de DB-killers in en het is nog erg hard. Hierdoor valt het mooie twin geluid een beetje weg. Zelf zit ik te denken om een keer naar Pajic te gaan en daar een sc-project te laten monteren. @roger_SV waar heb jij je demper vandaan. Deze ziet er ook erg gelikt uit! Heb je toevallig een fimpje beschikbaar?

3; Het ABM stuur is wat aan de brede kant en zou hier een renthal of LSL superbike stuur op willen monteren. (zo breed dat ik er 2 autospiegels af heb gereden:'):$)

Dit was het voor nu. Ik zal vooral meelezen en als ik mij geroepen voel, reageren of vragen stellen. Hopelijk is dat geen probleem?:+

Owja bijgaand nog wat 'oude' foto's, maar heej beter iets dan niets :9 (btw, de originele spiegels zitten er inmiddels op)

Bekijk bijlage 1410671Bekijk bijlage 1410672
Mooie SV, maar had ik volgens mij al gezegd. De Laser GP uitlaat ziet er ook prima uit, maar is inderdaad erg luid.
De einddemper is ik heb is gewoon van AliExpress.
Ze zijn er in de smaken Alimura of Alipovic ;)
Ze kosten bij ALi zo'n 75 Euro, maar met een beetje zoeken om MP kom je er ook wel goedkoper aan.
Ook voor nieuw of 'een keer gemonteerd' geweest.
De kwaliteit van het ding is ver boven verwachting van de China remakes.
Ik heb 'm er een halve ton op ongeveer en afgezien van wat verkleuring is alles nog zoals het in nieuwstaat was.
Je moet wel iets gaan hobbyen met het vinden van een geschikte linkpijp.
Als je ;m in de hoge stand wilt hebben (originele uitlaatsteun van de rechter duovoetsteun afzagen) moet je die van een R1 of R6 van het oude type hebben.
Linkpijpen voor de SV zijn te recht waardoor de demper op de plaats en in de hoek van de originele komt.
De demping is goed voor zo'n klein ding en de uitlaat is redelijk in luidheid in te stellen.
Je kunt 'm zonder dB killer (te luid), met alleen het eindpijpje, of met het eindpijpje met geplaatst extra 'dopje' gebruiken.
Ik heb er nog een extra lange stalen geperforeerde buis ingezet, waardoor ie echt heel goed te doen is. Met daar nog dat extra dopje in wordt ie te stil. Waarschijnlijk is ie nog wel iets boven de toegestane luidheid voor de SV, maar het is absoluut geen enorme brulpijp.
Voor de goede orde: de uitlaat heeft géén E-keurmerk.

Hier een voorbeeld van een MP advertentie.
Ter referentie : ik heb er inmiddels twee gekocht.
Beide nieuw. 35 en 40 Euro, dus daarmee heb je een beetje een richtprijs. ;)
 
Laatst bewerkt:
Met de voorkant ben je al een heel eind door de vorken een beurtje te geven en de veren te vervangen.

Remmerij daarintegen, met een setje TRW full-sinter en stalen remleidingen zit je bij ieder stoplicht met het achterwiel in de lucht.

Uit ervaring kan ik zeggen dat een Gsxr voorkant erg duur is. Als je die kant op wil gaan, doe je het vooral voor de 'shits and giggles'.

Thanks voor je antwoord. Het is eigenlijk ook een beetje wat ik zelf al denk. Op mijn z750 destijds ook hyperpro laten monteren en kreeg er een hele andere motor voor terug.
De GSXR voorkant zou ook grotendeels voor de looks zijn, al upgrade je de remmen dan ook gelijk.

@roger_SV , je zou niet zeggen dat deze van Ali komt haha. Ik zal eens kijken of hier of MP iets moois staat.


@ de rest, ik weet dat er al veel vragen zijn gesteld over banden, maar ik twijfel over mijn bandenmaat. De reden hiervoor: Tijdens flink doorrijden in bochten lijkt het wel of mijn achterband steeds wat wegglijdt. Plus vind dat ik nog veel schaamrand over heb, wat ik niet gewend ben.

Nu viel mij op dat er achter 170/60/17 is gemonteerd en voor 120/65/17. Als ik google lijken deze maten niet helemaal geschikt, achter sowieso niet.
Wat raden jullie aan? 160/60/17 en 120/70/17 of 160/60/17 en 120/60/17
 
Ik heb gewoon de standaard bandenmaten eronder liggen:
120/60/17 voor en 160/60/17 achter.
Als je dan een beetje je best doet zijn dat prima afmetingen ;)


Wat jij nu hebt is een achterband die boller staat en een hoger voorwiel. Maar met zo'n bolle achterband haal je meer hellingshoek, maar heb je minder oppervlak op de weg en dus minder grip.
 
Dat verklaard dan waarschijnlijk dat ik wat grip verlies.

De SV is al een fijne motor maar kan je nagaan als ik de vering en bandenmaat aanpas })
 
Laatst toen ik mijn nieuwe banden liet monteren zeiden ze daar ook, je ziet nog wel eens een 170 achterband ipv 160 nooit doen zeiden ze daar gaat de motor alleen maar beroerder van sturen en een 120/70 ipv 120/60 is geen probleem
 
Op aanraden van Ivo heb ik de rode reflector achterop mijn bagagerek gemonteerd voor een Luxemburg tripje.
Tegenwoordig (vanaf een bepaalde datum waarschijnlijk) worden nieuwe motoren echter ook geleverd met van die vreselijk lelijke oranje reflectoren op de zijkant, meestal op de voorvork. Is het op een motor uit 2018, die het is geleverd met die dingen verplicht deze te voeren in het buut'nland?
EDIT: Laat maar. De originele zaten met dubbelzijdig plakfoam op de vorkpoten, dus die kon ik niet eenvoudig terugzetten, maar ik heb nog een setje oranje reflectortjes van mijn e-bike gevonden die gewoon met dunne tie wraps vast te zetten zijn. Die zet ik er wel twee weken op, om een eventuele prent van 72 Euro te voorkomen. :t
 
Laatst bewerkt:
Remklauwen zijn binnen, ziet er goed uit. Had nog geen adapters besteld omdat ik ze eerst wilde checken. Morgen even paps aankijken voor een creditcard, zodat ik de adapters kan bestellen, want ik heb geen credit card en ook niet zo'n zin in PayPal. Er zitten Brembo blokken in, carbon ceramisch, maar dat zijn de organische blokken, dus wellicht ooit gesinterde of race blokken voor erbij. En ze even uit elkaar trekken en schoonmaken + nieuwe rubbers. @Disaster-Master had jij nog BTW of invoerkosten met SVracingparts?
 
Ja dat had ik wel volgens mij. Maar ik had dan ook 2 sets remleidingen voor de ABS SV (ook voor iemand anders, toen samen besteld) omdat andere leveranciers dat niet hadden, had er sinter blokken bij besteld en dus ook de adapters..

Paypal kun je toch makkelijk aanvragen? Ideaal ook om spul via ebay te bestellen dat werkt 1:1 samen.
Zou de blokken vervangen voor nieuw; het ingesleten patroon komt niet overeen met jouw schijven.
 
Als de blokken nog dik zijn en je ze toch wilt proberen Kun je ze natuurlijk ook even vlakken op grof schuurpapier om eventuele richels eraf te krijgen.
 
Dan heb je snel kans dat je scheef gaat. Ik zou ze vervangen.
 
Vanmorgen maar weer even op pad geweest. Merk wel dat ik nog steeds moet wennen aan de motor. Bochten gaan steeds beter, maar nog steeds een beetje met geknepen billen :P
Heb het gevoel dat de motor een beetje wiebelt in de bochten. De voor en achterveer wat strakker gezet, dat scheelt al iets. Misschien toch maar kijken naar nieuwe vering?

De eerste 1600km staan er in ieder geval op. Ook zijn eerste beurt gehad bij 1200km. Niks bijzonders, alleen olie en filter wat vervangen moesten worden.

Verder nog het korte kentekenplaathouder (uit China) gemonteerd, andere spiegeltjes welke ik kan verstellen en een TomTom rider 500 gemonteerd bij de balhoofdmoer. Moest alleen wel een andere, open moer erop zetten, maar dat was geen probleem.

IMG_20190721_123859.jpg


IMG_20190721_123945.jpg


IMG_20190721_124017.jpg


Zit te kijken naar led knippers (uit China) andere uitlaat demper en misschien dus nog andere voor- en achtervering. Maar alles op z'n tijd. :)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar niet zo'n trek om m'n betaalrekening eraan te koppelen ;)

...

De blokken zijn vrijwel nieuw zonder echte groeven, dus kietel ze even op een schuurpapiertje. Het is niet dat ik 3mm aan voering weg moet schuren.
Tip leg het schuurpapier op een stukje glas of een spiegel deze zijn namenlijk 100% vlak (lachspiegels uitgezonderd)
 
Vanmorgen maar weer even op pad geweest. Merk wel dat ik nog steeds moet wennen aan de motor. Bochten gaan steeds beter, maar nog steeds een beetje met geknepen billen :P
Heb het gevoel dat de motor een beetje wiebelt in de bochten. De voor en achterveer wat strakker gezet, dat scheelt al iets. Misschien toch maar kijken naar nieuwe vering?

De eerste 1600km staan er in ieder geval op. Ook zijn eerste beurt gehad bij 1200km. Niks bijzonders, alleen olie en filter wat vervangen moesten worden.

Verder nog het korte kentekenplaathouder (uit China) gemonteerd, andere spiegeltjes welke ik kan verstellen en een TomTom rider 500 gemonteerd bij de balhoofdmoer. Moest alleen wel een andere, open moer erop zetten, maar dat was geen probleem.

Bekijk bijlage 1411125

Bekijk bijlage 1411126

Bekijk bijlage 1411127

Zit te kijken naar led knippers (uit China) andere uitlaat demper en misschien dus nog andere voor- en achtervering. Maar alles op z'n tijd. :)
Mooiste SV van het nieuwste type. :t De demo waarop ik heb gereden met passagier had een slappe achterband waardoor het niet super reed. Ondanks dat vond ik 'm best Ok rijden, ook in de bochten. Dan te bedenken dat het met een band op spanning nog wat beter zou zijn. Wat je ook nog even kunt doen is wat proberen met de bandenspanning. Voor 2,3 en achter 2,6 ofzo een keer proberen.
 
Mooiste SV van het nieuwste type. :t De demo waarop ik heb gereden met passagier had een slappe achterband waardoor het niet super reed. Ondanks dat vond ik 'm best Ok rijden, ook in de bochten. Dan te bedenken dat het met een band op spanning nog wat beter zou zijn. Wat je ook nog even kunt doen is wat proberen met de bandenspanning. Voor 2,3 en achter 2,6 ofzo een keer proberen.

Bedankt!

Bandenspanning ga ik eens proberen
Alleen wat irritant is, is dat ik zelf geen compressor heb en die bij een benzinestation vaak afwijken. Nou goed, ik koop wel een keer een bandenspanningsmeter en gebruik die als begin punt.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf voor alle voertuigen op luchtbanden een fietspomp met manometer. Al zou het ding afwijken, dan nog weet je waarmee jíj lekker rijdt. Bandenspanningsmeter is ook altijd handig. Gewoon mee onder de duoseat :t
Gewoon een beetje spelen met de druk en bepalen wat je lekker vindt.
Ik rijdt zelf 0.2 bar harder dan voorgeschreven.
Welke banden zitten er tegenwoordig standaard op de SV?
 
Ik gebruik zelf voor alle voertuigen op luchtbanden een fietspomp met manometer. Al zou het ding afwijken, dan nog weet je waarmee jíj lekker rijdt. Bandenspanningdmeter is ook altijd handig. Gewoon mee onder de duoseat :t
Gewoon een beetje mee spelen en proberen.
Welke banden zitten er tegenwoordig standaard op de SV?

Dunlop Roadsmart uit m'n hoofd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan