Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
1563488424227.png


Heb net deze besteld. 19mm pomp van Braking en 4 pots Nissin klauwen van een CBR 600 RR. Wel even nieuwe rubbers erin, maar verders ziet het er goed uit!
 
Gaan die rechtstreeks passen op de vork?
Voor de K8 met 4-zuiger Tokico’s had ik brackets nodig..
 
Heren, gister heb ik voor het eerst het stepje aan de grond gereden. Is dit iets wat de ervarenere SV rijder vaker doet, of heb ik een slechte houding oid? Schrok er goed van namelijk:p
Rij nu bijna een jaar (onervaren dus), en de vering is nog standaard. Groeten
 
Gaan die rechtstreeks passen op de vork?
Voor de K8 met 4-zuiger Tokico’s had ik brackets nodig..
Adapters idd, van SV racing voor de Tokico's en Nissins ;)

Heren, gister heb ik voor het eerst het stepje aan de grond gereden. Is dit iets wat de ervarenere SV rijder vaker doet, of heb ik een slechte houding oid? Schrok er goed van namelijk:p
Rij nu bijna een jaar (onervaren dus), en de vering is nog standaard. Groeten

Beetje van beide, Prut_potje rijdt alles aan de grond met stock dingen. Ik rij m'n tenen en knie aan de grond met geupgrade voorveren. Maar dan wordt het wel tijd om af te hangen en je zwaartepunt te verlagen. Oftewel afhangen en je bovenlichaam naar beneden! Hoe zien je banden eruit?
 
Ik heb een 5mm langere achterveer erin zitten. In combinatie met de Gsxr voorkant (kortere wielbasis) raak ik vrijwel nooit de grond. Naja Soms als ik m'n voet niet hoog genoeg op het stepje heb. In tegenstelling tot hophop ben ik een tankklever met m'n knieën. :+

Ik ken het voel. Schrik me ook altijd nog de pleuris als ik stepjes of m'n voet aan de grond rij met andere motoren.
 
Heren, gister heb ik voor het eerst het stepje aan de grond gereden. Is dit iets wat de ervarenere SV rijder vaker doet, of heb ik een slechte houding oid? Schrok er goed van namelijk:p
Rij nu bijna een jaar (onervaren dus), en de vering is nog standaard. Groeten
inderdaad iets gaan verzitten helpt altijd, en ik gok dat je de nokjes er nog onder hebt
 
Beetje van beide, Prut_potje rijdt alles aan de grond met stock dingen. Ik rij m'n tenen en knie aan de grond met geupgrade voorveren. Maar dan wordt het wel tijd om af te hangen en je zwaartepunt te verlagen. Oftewel afhangen en je bovenlichaam naar beneden! Hoe zien je banden eruit?
[/QUOTE]

Ff snel foto genomen.
Het afhangen wat je benoemt is iets wat ik dan volgens mij nog niet onder de knie heb. (Bochten) training iets wat hier mee helpt? Iemand hier ervaring mee?
Ow ja de troep die op de band zit komt door de nieuwigheid van de stoep, geen zorgen.
Banden zijn Dunlop qualifier sportmax. 1016
Al vast bedankt voor de reacties allemaal👍🏻
 

Bijlagen

  • 6485E043-8EDE-4B41-A984-95AE66EA4EE3.jpeg
    6485E043-8EDE-4B41-A984-95AE66EA4EE3.jpeg
    165,1 KB · Weergaven: 15
  • 6C49BDF4-F6B6-4D75-A855-EED352F23759.jpeg
    6C49BDF4-F6B6-4D75-A855-EED352F23759.jpeg
    158 KB · Weergaven: 14
En weet iemand waarmee ik dit het beste kan poetsen?
 

Bijlagen

  • 29C63B10-94C3-4B0E-8E6B-3BED2A6349DA.jpeg
    29C63B10-94C3-4B0E-8E6B-3BED2A6349DA.jpeg
    175,9 KB · Weergaven: 15
Op straat hoef je je niet te schamen voor 1 cm aan rand. Ik rijd zelf met aftermarket rearsets, weet niet of je met standaard rearsets dan al aan de grond hoort te zitten? Maar bochtentraining is altijd aan te bevelen! @Giggs gaat binnenkort naar Berghem met MCT.
 
Ik ga 'm binnenkort doen in Luxemburg. Lijkt me ook wel wat.
 
Beetje van beide, Prut_potje rijdt alles aan de grond met stock dingen. Ik rij m'n tenen en knie aan de grond met geupgrade voorveren. Maar dan wordt het wel tijd om af te hangen en je zwaartepunt te verlagen. Oftewel afhangen en je bovenlichaam naar beneden! Hoe zien je banden eruit?

Ff snel foto genomen.
Het afhangen wat je benoemt is iets wat ik dan volgens mij nog niet onder de knie heb. (Bochten) training iets wat hier mee helpt? Iemand hier ervaring mee?
Ow ja de troep die op de band zit komt door de nieuwigheid van de stoep, geen zorgen.
Banden zijn Dunlop qualifier sportmax. 1016
Al vast bedankt voor de reacties allemaal👍🏻
[/QUOTE]
Heb je de nokjes nog aan je stepjes? (foto? O-) )
Weet je zeker dat het je stepjes zijn ,en niet je laarzen?
Zijn de voorvorken door de kroonplaat gestoken? (foto?O-))

Als je niet verzit, en de stepjes aan de grond hebt, dan heb je bijna geen schaamranden meer, tenzij de nokjes nog onderaande stepjes zijn.
Bij de MT07 zijn ze bijvoorbeeld HEEL LANG!
1563531101106.png
 
Ff snel foto genomen.
Het afhangen wat je benoemt is iets wat ik dan volgens mij nog niet onder de knie heb. (Bochten) training iets wat hier mee helpt? Iemand hier ervaring mee?
Ow ja de troep die op de band zit komt door de nieuwigheid van de stoep, geen zorgen.
Banden zijn Dunlop qualifier sportmax. 1016
Al vast bedankt voor de reacties allemaal👍🏻
Heb je de nokjes nog aan je stepjes? (foto? O-) )
Weet je zeker dat het je stepjes zijn ,en niet je laarzen?
Zijn de voorvorken door de kroonplaat gestoken? (foto?O-))

Als je niet verzit, en de stepjes aan de grond hebt, dan heb je bijna geen schaamranden meer, tenzij de nokjes nog onderaande stepjes zijn.
Bij de MT07 zijn ze bijvoorbeeld HEEL LANG!
Bekijk bijlage 1410603
[/QUOTE]
Altijd handig een setje reserve M8 bouten bij je te hebben op die Yamaha. *O*
 
Bedankt voor de snelle reactie. Zal t eens gaan proberen. Zonde om t zo te laten
Het spul is te koop bij enkele zaken in het land. Veelal truck onderdelen. Daar doen de truckers die mooie chromen schoorstenen en bumpers natuurlijk mee. Check internet voor de dealers van het spul. De Brezan etc heeft het niet. Succes. Het is super voor metaal. NIET op lak gdbruiken. Daarvoor gewoon groene commandant. 👍🏻
 
Stepje en voorvork. Of deze doorgestoken is weet ik niet. Heb blijkbaar beschamend weinig verstand van motor techniek🙈
 

Bijlagen

  • 2297B95B-5EFE-48BF-B88C-022DCBBC1040.jpeg
    2297B95B-5EFE-48BF-B88C-022DCBBC1040.jpeg
    69,4 KB · Weergaven: 11
  • C04DC2F2-3E2B-4F47-8401-DAC9CC95BAF5.jpeg
    C04DC2F2-3E2B-4F47-8401-DAC9CC95BAF5.jpeg
    165,5 KB · Weergaven: 10
Toen ik nog met Donald Duck voetjes reed (tenen naar buiten), kwam ik ook wel eens in de knel idd.
Voet aan de binnenkant ALTIJD met de tenen op de stepjes!
 
Dan zal het niet het stepje zijn geweest maar de laars. Valt ook te verklaren als ik mn voet te ver naar buiten heb gehad.
Laten we het daar maar op houden haha
 

Bijlagen

  • 79F16692-DFF5-43CD-9CC5-453C1BB5C87C.jpeg
    79F16692-DFF5-43CD-9CC5-453C1BB5C87C.jpeg
    73 KB · Weergaven: 12
  • 54C7FCDD-E3B8-49FA-8C6C-8DC4C7A6CD01.jpeg
    54C7FCDD-E3B8-49FA-8C6C-8DC4C7A6CD01.jpeg
    123,9 KB · Weergaven: 12
lijkt wel een beetje alsof het stepje aan de onderkant beschadigd is.
Als je de standaard demper er nog onder hebt, dan moet je die blokjes er NIET onderweg halen.
Anders rijdt je je demper aan de grond
 
Laarzen aan de grond rijden voelt en klinkt echt anders.
ligt eraan wat voor laarzen je hebt.

Ik heb deze in het blauw met titanium toe sliders.
de laars is zo stevig bij de tenen dat je het verschil nauwelijks voelt.

Helemaal als het zeer weinig gebeurd, dan zal je het verschil niet vernemen
1563539289756.png
 
Ja, dan wel. Maar met laarzen met rubberen zool niet.
Weer wat geleerd. Mijn steps raken de grond niet. :N
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan