Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Correctie: waar ik eerder ATF pasta zei bedoelde ik Ate pasta.
IMG_7926.JPG

ATF is versnellingsbakolie of zo. Niet iets wat bij een remklauw in de buurt moet komen dus. 😧
 
Goeden dag mede sv rijders.

Ik heb even een vraagje.


Mijn remschrijven voor zijn bijna op.
Wie heeft er wave schrijven voor de sv en wat voor merk zijn ze en hoe is de ervaring.

Ik heb ze, maar merk geen verschil dat aan de schijf toe te kennen is, enkel aan de meer zuigers in het systeem.
Maar mijn tip zou zijn om een gebruikt setje op de kop te tikken!
Scheelt je 150 per schijf. Staan nog wel redelijk vaak wielen met schijven te koop. De schijven horen niet zo snel te slijten.

Gr!
 
Die van de gsx600f , gs500e etc (eerste model met een versprongen hart) ook voor het geval ke iets gebruikte gaat zoeken. Als je wilt kan ik de totale compatibilitylijst plaatsen.
Mijn broer heeft een 1198 waarvan de floaters in de originele Remschijven op waren. Hij heeft een Alibaba wavesetje gekocht. Dit doet het tot verbazing eigenlijk net zo goed als de originele Brembo's !!
Net zoals die imi einddempers is blijkbaar niet alles uit China rommel. Prijs prestatie verhouding is zeker niet verkeerd in elk geval.
 
Nu we toch over remmen bezig zijn. Stalen remleidingen hadden op mijn gsx600f veel effect. Die remde standaard slecht. De SV remt standaard al veel beter en lekkerder en met meer gevoel (mits dikke schijven) al kan het altijd beter. Wellicht de volgende verbetering, zeker aangezien ik de opvolger van de huidige al in de schuur heb staan.

Maakt het qua merk nog wat uit wb kwaliteitsverschil? Zal allemaal een beetje lood om oud ijzer zijn toch?
Hier zomaar iets dat ik tegenkwam.

 
Nu we toch over remmen bezig zijn. Stalen remleidingen hadden op mijn gsx600f veel effect. Die remde standaard slecht. De SV remt standaard al veel beter en lekkerder en met meer gevoel (mits dikke schijven) al kan het altijd beter. Wellicht de volgende verbetering, zeker aangezien ik de opvolger van de huidige al in de schuur heb staan.

Maakt het qua merk nog wat uit wb kwaliteitsverschil? Zal allemaal een beetje lood om oud ijzer zijn toch?
Hier zomaar iets dat ik tegenkwam.

Ik laat eind augustus stalen remleidingen plaatsen. Denk dat het wel wat gaat uitmaken
 
O, het zal zeker schelen aangezien geen druk verloren gaat in het opblazen van de rubberen remleidingen.
Ik vind die van de SV standaard voor straatgebruik al niet zo slecht hoor. Alleen worden alle leidingen die ik heb liggen of gemonteerd heb alleen maar ouder en rubber veroudert ook als het niet in gebruik is, dus ik zal toch een keer iets (op zijn minst de voorkant) moeten vervangen. En als je dat dat toch gaat doen beter direct meet staalomvlochten leidingen. Ik zoek nog wel even iets.
Gisteren bij Kommer Motorparts geweest, maar er toen nog niet aan gedacht even te kijken wat ze hebben liggen :?

EDIT: een snelle blik in de webshop leert dat ze alle delen tussen 40 en 150 cm in stappen van 5 cm (en voor de wat langere maten 10 cm) oplopend in lengte hebben liggen, compleet met gemonteerde 10 mm banjobouten.
Ik ga eens even de originele slangen opmeten en kijken waar ik op uitkom. De bovenste (tussen rempomp en verdeler) mag iets korter dan origineel aangezien ik een SV650N slang heb, maar een S stuur.

Het merk is Fentubo. Zegt het iemand hier iets?
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf op teflon-stalen remleidingen uit China van leverancier 'Powerzone'. Rij er al jaren mee. Er zit geen flex in, dus de hendel is altijd knijters hard. Echter corrodeert de banjo van de leiding wel in de winter. Dusja, dan ziet het er minder goed uit.

Verder bestellen we vaak stalen remleidingen uit Groot Brittannië van 'Wezmoto'. Dat is echt goede kwaliteit. Daarbij krijg je ook de crushringen en RVS banjobouten erbij. Deze jongens gaan prima de winter en alles door.

(China banjobouten zijn allu-troep = gevaarlijk)
 
Kopervet is een mineraal gebasseerd vet en tast rubbers/o-ringen aan etc
O, het zal zeker schelen aangezien geen druk verloren gaat in het opblazen van de rubberen remleidingen.
Ik vind die van de SV standaard voor straatgebruik al niet zo slecht hoor. Alleen worden alle leidingen die ik heb liggen of gemonteerd heb alleen maar ouder en rubber veroudert ook als het niet in gebruik is, dus ik zal toch een keer iets (op zijn minst de voorkant) moeten vervangen. En als je dat dat toch gaat doen beter direct meet staalomvlochten leidingen. Ik zoek nog wel even iets.
Gisteren bij Kommer Motorparts geweest, maar er toen nog niet aan gedacht even te kijken wat ze hebben liggen :?

EDIT: een snelle blik in de webshop leert dat ze alle delen tussen 40 en 150 cm in stappen van 5 cm (en voor de wat langere maten 10 cm) oplopend in lengte hebben liggen, compleet met gemonteerde 10 mm banjobouten.
Ik ga eens even de originele slangen opmeten en kijken waar ik op uitkom. De bovenste (tussen rempomp en verdeler) mag iets korter dan origineel aangezien ik een SV650N slang heb, maar een S stuur.

Het merk is Fentubo. Zegt het iemand hier iets?
zou gelijk de leidingen rechtstreeks van decremcinder trekken en niet meet over het spatbord. Eventueel een banjo bleeder bij de remcilinder monteren. Krijg je echt alle lucht eruit
 

Mijn TL is klaar en rijdt geweldig fijn. Daarom mag mijn mooie SV 1000 SZ van eigenaar wisselen. Vraagprijs is natuurlijk hoog, hij staat op marktplaats... Mocht je interesse hebben of iemand kennen die zoekende is, ik sta open voor een net bod.
 
Over remmerij gesproken. Die van mijn Sv kunnen weer een jaartje. :t volgend jaar gaan ze direct na de winter weer uitelkaar. Heb overal nog zout uit lopen bikken. :X

1407355


Tevens m'n rempomp voorzien van nieuwe seals. Word het nog geen Brembo RCS van, maar vast een flinke verbetering.
 
Dank voor de suggesties over de remleidingen. Ik heb inmiddels een 3-delig setje gehaald, dus ik blij gewoon gebruik maken van het verdeelstuk. Ik vind dat toch mooier dan twee leidingen over de volle lengte. Oxidatie van de aansluitstukken maakt me niet zoveel uit, als dat zou gebeuren.
 
Kopervet is een mineraal gebasseerd vet en tast rubbers/o-ringen aan etc

zou gelijk de leidingen rechtstreeks van decremcinder trekken en niet meet over het spatbord. Eventueel een banjo bleeder bij de remcilinder monteren. Krijg je echt alle lucht eruit
Bij de eerste generatie lopen ze al niet over het spatbord. Zie foto van een complete reserveset (in rubber)
IMG_7927.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf op teflon-stalen remleidingen uit China van leverancier 'Powerzone'. Rij er al jaren mee. Er zit geen flex in, dus de hendel is altijd knijters hard. Echter corrodeert de banjo van de leiding wel in de winter. Dusja, dan ziet het er minder goed uit.

Verder bestellen we vaak stalen remleidingen uit Groot Brittannië van 'Wezmoto'. Dat is echt goede kwaliteit. Daarbij krijg je ook de crushringen en RVS banjobouten erbij. Deze jongens gaan prima de winter en alles door.

(China banjobouten zijn allu-troep = gevaarlijk)
Je kunt gewoon je eigen originele Suzuki banjobouten blijven gebruiken zolang je niet twee leidingen op een bout wilt aansluiten.
 
Laatst bewerkt:

Mijn TL is klaar en rijdt geweldig fijn. Daarom mag mijn mooie SV 1000 SZ van eigenaar wisselen. Vraagprijs is natuurlijk hoog, hij staat op marktplaats... Mocht je interesse hebben of iemand kennen die zoekende is, ik sta open voor een net bod.
Geen interesse, maar ik vind dit van alle SV1000 modellen met kuip wel de mooistemooiste! Mooi die volle kuip en in Suzuki kleuren. Succes met de verkoop en veel plezier met de TL. Kom je naar de meeting, of is een TL too far off volgens de baas?
 
Geen interesse, maar ik vind dit van alle SV1000 modellen met kuip wel de mooistemooiste! Mooi die volle kuip en in Suzuki kleuren. Succes met de verkoop en veel plezier met de TL. Kom je naar de meeting, of is een TL too far off volgens de baas?
Het is zeker een mooie motor, door ervaring met de TL 10 jaar geleden gekozen voor deze mooie SV. Ondanks dat de blokken op elkaar lijken is het echt een hele andere fiets. De SV is absoluut geen slechte motor, maar het is beslist geen TL. Ondanks dat mijn TL er wat geleefder uitziet, heeft deze mijn voorkeur.

De meeting had ik graag bezocht, maar volgend weekend heb ik storingsdienst. Waarschijnlijk mijn allerlaatste 😁
 
De remleidingen zitten erop. Het ziet er eigenlijk niet uit. Veel te schoon. 😂
Zo even een rondje doen, dan de laatste belletjes er nog uit en dan is ie weer klaar. Het enige wat eigenlijk nu nog moet om 'm als nieuw te laten rijden is een nieuw balhoofdlagersetje. Ga ik waarschijnlijk ook nog wel doen. Is ie nog wel waard 👍🏻
IMG_7956.JPG
 
Laatst bewerkt:
De remleidingen zitten erop. Het ziet er eigenlijk niet uit. Veel te schoon. 😂
Zo even een rondje doen, dan de laatste belletjes er nog uit en dan is ie weer klaar. Het enige wat eigenlijk nu nog moet om 'm als nieuw te laten rijden is een nieuw balhoofdlagersetje. Ga ik waarschijnlijk ook nog wel doen. Is ie nog wel waard 👍🏻
Bekijk bijlage 1407421
Je zou kunnen overwegen hem te poetsen natuurlijk en op die manier de blits te maken de 14e ;)
 
Je zou kunnen overwegen hem te poetsen natuurlijk en op die manier de blits te maken de 14e ;)

Nou ik heb dus deze week Suus gewassen voor de verandering, m'n velgen gepoetst EN de ketting schoongemaakt!
Appte m'n monteur al, "schijnbaar had ze af fabriek zilveren velgen" _O-
 
Nou ik heb dus deze week Suus gewassen voor de verandering, m'n velgen gepoetst EN de ketting schoongemaakt!
Appte m'n monteur al, "schijnbaar had ze af fabriek zilveren velgen" _O-
Hahaha,
Zilver!? Wat mooi!
Die van mij zijn nu nog iets van donkergrijs,
dus dan moet ik langer poetsen. 😍
Ik ben wel blij dag ik een zelfreinigende achterketting heb.
Er zijn grenzen aan poetsen. 😜
 
1407465



Jaaaa das echt bizar joh wat voor kleuren je ineens ontdekt _O-
Ketting was eerst pikzwart, velg allemaal bagger enzo.
Maar had het ook toen ik er een nieuwe koppelingshendel opgooide nadat Suus omgevallen was. Een glimmend onderdeel op je ballenbak is echt genieten!
 
Het beste met petroleum of dieselolie. Gebruik in elk geval niet iets sterk ontvettends. Dan gaan de O- of X-ringen eraan. Benzine ontvet te veel. Er zal vast ook kettingreiniger te koop zijn, dat ondanks accijns op diesel flink duurder zal zijn dan dat.

Ik zet altijd een flinke lekbak onder de achterkant. Spuitfles vullen met diesel en dan de hele achterkant (vork, ketting, linksyteem, blok, wiel) of net wat ik schoon wil hebben flink schoonborstelen met een kwast. Vooral als je flink doorspuit voer je het vuil snel af en ben je vrij snel zonder krassen klaar. Met doeken lopen 'prutsen' werkt niet fijn, en maakt krassen. Flink veel diesel gebruiken dus.
 
Laatst bewerkt:
Wat Roger zegt. Kettingreiniger kan ook, WD40 gooit hier een discussie los, maar zolang je je ketting er niet in doorweekt en gewoon afspoelt met water is er niet zoveel aan de hand. Kwastje gebruik je zoals je schildert. Niet gaan lopen duwen en ook niet met zo’n kettingborstel (zo’n U vorm) erop duwen, dan duw je het vuil tussen de schakels. Het is iets wat ik 1x per jaar doe ofzo, ik rijd door pekel en door bagger...
Kleine tip, zet een kartonnetje (pizzadoos ofzo) tussen je velg en ketting, scheelt je poetsen erna ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan