Het grote Suzuki SRAD topic, part 6 a way of life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pilatus weet jij toevallig of een WPH van een Suzuki GS750 of GS850 dezelfde informatie bevat mbt onderhoud van de carbs als bij een WPH van een GS650?
Ik wil namelijk de carbs gaan schoonmaken, hopelijk is dat voldoende om het inhouden bij de 5000 touren te verhelpen. :)

Er schijnen ook vloeistoffen te zijn die je carburateurs reinigen, weet iemand daar meer van? Aanraders?

Edit: Heb een beetje rond zitten lezen, schijnt een spulletje te krijgen zijn bij Mitsubishi dealers, genaamd Shuma. Spuit je in je carbs en het lost al het vuil automatisch op!
Iemand ervaring hiermee?
 
Laatst bewerkt:
Pilatus weet jij toevallig of een WPH van een Suzuki GS750 of GS850 dezelfde informatie bevat mbt onderhoud van de carbs als bij een WPH van een GS650?
Ik wil namelijk de carbs gaan schoonmaken, hopelijk is dat voldoende om het inhouden bij de 5000 touren te verhelpen. :)

Er schijnen ook vloeistoffen te zijn die je carburateurs reinigen, weet iemand daar meer van? Aanraders?

vermoedelijk wel :P maar daar heb je dus ook nix aan.... als het hetzelfde type carbs is lijkt me wel (heb je al CV-exemplaren?)

(GS1000 heb ik liggen, kan ik eventueel scannen, maar dan moet je even zeggen wat je nodig hebt)

mijn carbs heb ik destijds ultrasoon laten reinigen (heeft nu weer zo lang stilgestaan dat het wss weer moet |( )
 
vermoedelijk wel :P maar daar heb je dus ook nix aan.... als het hetzelfde type carbs is lijkt me wel (heb je al CV-exemplaren?)

(GS1000 heb ik liggen, kan ik eventueel scannen, maar dan moet je even zeggen wat je nodig hebt)

mijn carbs heb ik destijds ultrasoon laten reinigen (heeft nu weer zo lang stilgestaan dat het wss weer moet |( )

Hoeveel was je kwijt voor dat ultrasoon reinigen? En wat bedoel je met CV exemplaren? :)
 
Mooie beschrijving Dennizzz, daar hebben we wat aan voor de winterklus :)
:+
dennis is al een paar jaartjes automonteur maar vind plaatjes altijd nog heerlijk om erbij te hebben :9

@ Gertie.....
balen van je been weer zeg -O-
nu maar mooi voor die gave 1400!!!
ik zag dr laatst 1 met allemaal ohlins spul dr op....die was echt :9~
succes met je herstel iig!!
 
Thnx Gio,
ik zal de volgende keer beter opletten en braaf de handel warm rijden, maar of de wilde haren er nu uit zijn................................................... :N :N ik vrees van niet.
Ik wist het eigenlijk ook wel, de MPPCT2 is een prima band, maar ja, ook dit rubber kan niet alles, ze hebben toch een beetje opwarmtijd nodig en dat hebben ze gewoon niet gekregen. MEA CULPA !!!!
Ik denk dat ik maar crashpads aan mijn pak ga maken......................... :+ :+ :+

Kom ik jullie gewoon volgend jaar bij de MM plagen met de 1400, kan ik tenminste op mijn gemakkie erachteraan toeren.........want denk eraan dat jullie natuurlijk niet zomaar van me af zijn, geen SRAD meer wil niet zeggen dat het hiermee afgedaan is. 8-) 8-) 8-)

Grtzzzzzzzzzzzzz Gertie


GERTIE,...GERTIE,.....GERTIE!!! Wat flik je me nou?????

Beetje gaan knallen zonder dat ik erbij ben en dan ook nog spectaculair bochten in duiken???

Ben blij dat je in iedergeval heel bent!! Elk nadeel heeft zijn voordeel en kun je straks ons weer om de oren rijden met een nieuwe Bike.

En vergeet niet eens een SRAD rijder altijd een SRAD rijder. Heb trouwens zelf net een Ducati 748 R tijdelijk erbij. Zit een hoop werk in, maar is zeker zo leuk!! Alleen weegt ie zker niet op tegen de TL. Een hoop lawaai, maar er gebeurt weinig...

Moet nu weg maar check morgen weer het topic...

:W
 
GERTIE,...GERTIE,.....GERTIE!!! Wat flik je me nou?????

Beetje gaan knallen zonder dat ik erbij ben en dan ook nog spectaculair bochten in duiken???

Ben blij dat je in iedergeval heel bent!! Elk nadeel heeft zijn voordeel en kun je straks ons weer om de oren rijden met een nieuwe Bike.

En vergeet niet eens een SRAD rijder altijd een SRAD rijder. Heb trouwens zelf net een Ducati 748 R tijdelijk erbij. Zit een hoop werk in, maar is zeker zo leuk!! Alleen weegt ie zker niet op tegen de TL. Een hoop lawaai, maar er gebeurt weinig...

Moet nu weg maar check morgen weer het topic...


he nunzio verloren zoon,goed weer wat te lezen,waar was je al die tijd man!!
 
GERTIE,...GERTIE,.....GERTIE!!! Wat flik je me nou?????

Beetje gaan knallen zonder dat ik erbij ben en dan ook nog spectaculair bochten in duiken???

Ben blij dat je in iedergeval heel bent!! Elk nadeel heeft zijn voordeel en kun je straks ons weer om de oren rijden met een nieuwe Bike.

En vergeet niet eens een SRAD rijder altijd een SRAD rijder. Heb trouwens zelf net een Ducati 748 R tijdelijk erbij. Zit een hoop werk in, maar is zeker zo leuk!! Alleen weegt ie zker niet op tegen de TL. Een hoop lawaai, maar er gebeurt weinig...

Moet nu weg maar check morgen weer het topic...


he nunzio verloren zoon,goed weer wat te lezen,waar was je al die tijd man!!
zn duuc opknappen? :+ :9
 
Hoeveel was je kwijt voor dat ultrasoon reinigen? En wat bedoel je met CV exemplaren? :)
eeeehhhhh das wel een paar jaartjes (10 ofzo :P) terug, dus kweniemeer..

CV is constant vacuum, dan zitten er van die potjes op je carbs, zijn wat geavanceerder als mijn 'normale' exemplaren :Y
 
GERTIE,...GERTIE,.....GERTIE!!! Wat flik je me nou?????

Beetje gaan knallen zonder dat ik erbij ben en dan ook nog spectaculair bochten in duiken???

Ben blij dat je in iedergeval heel bent!! Elk nadeel heeft zijn voordeel en kun je straks ons weer om de oren rijden met een nieuwe Bike.

En vergeet niet eens een SRAD rijder altijd een SRAD rijder. Heb trouwens zelf net een Ducati 748 R tijdelijk erbij. Zit een hoop werk in, maar is zeker zo leuk!! Alleen weegt ie zker niet op tegen de TL. Een hoop lawaai, maar er gebeurt weinig...

Moet nu weg maar check morgen weer het topic...

:W
Sorry Klaas, :$ :$ :$ :$ ik wilde de SRAD verkopen en ik kon er niet de prijs voor krijgen die ik hebben wilde, dus heb ik hem maar op deze manier afgeschreven................of klinkt dit niet geloofwaardig ???????? O-) O-) O-)

Ik ben zelf ook blij dat het toch nog goed afgelopen is, dat been komt wel weer in orde. Of ik jullie nog om de oren rijdt met een GSX1400, betwijfel ik. De grondspeling van die dingen is gelijk 0 in standaarduitvoering. Hoewel daar voldoende middelen voor te krijgen zijn. Maar het is een breed ding en dat heeft natuurlijk ook consequenties voor de grondspeling. Het duurt bij een SRAD nou eenmaal langer voor je iets aan de grond rijdt. Maar ik ken mezelf, ik zoek dat toch op. Ja, en dan gaat het wel eens verkeerd.............shit happens............................... -O- -O-
Volgend jaar ben ik er gewoon weer bij, alleen met een Bull................

Maarreeeeehhh, wat moet jij nou met een Ducati ??? Oh ik snap het al, je pijnigt jezelf met dat apparaat om vervolgens weer heel veel fun met de TL te hebben. *O* *O*

Gertie
 
Vanmiddag ook in Barneveld geweest voor een dyno run.
2008-09-27dynorun.jpg


125,5 pk
77nm
topspeed 275 km/h(begrenst)

Heren van de test bank vonden het zeer mooie resultaten, zeker omdat de srad al wat ouder is. Advies was.. niets aan doen :} *O*

Nog ff filmpje geschoten

http://nl.youtube.com/watch?v=M85tqGhsd0g
 
Laatst bewerkt:
Hey Roy was wel mooi vandaag he :]

125,5 pk op het achterwiel is erg netjes :)

die van mij heeft 116 pk en staat veels te rijk

Advies was.. pleur aub die dyno kit eruit, maak de carbs orgineel en stel hem dan af :P
gr dennis
 
Hey Roy was wel mooi vandaag he :]

125,5 pk op het achterwiel is erg netjes :)

die van mij heeft 116 pk en staat veels te rijk

Advies was.. pleur aub die dyno kit eruit, maak de carbs orgineel en stel hem dan af :P
gr dennis

Mooi advies...ben je blij met je dynokit blijkt dat hij nog maar 116PK heeft.....gooi er maar uit en maak hem standaard :?
Zou toch denken dat een dynokit voor meer power moet zorgen ipv minder.

Maar Roy z'n resultaat is erg netjes 125,5 PK, dus wat dat betreft behoefd de srad geen extra power.
 
Hey Roy was wel mooi vandaag he :]

125,5 pk op het achterwiel is erg netjes :)

die van mij heeft 116 pk en staat veels te rijk

Advies was.. pleur aub die dyno kit eruit, maak de carbs orgineel en stel hem dan af :P
gr dennis

het was zeker een mooie dag.. weer was super en er was veel moois te zien daar.
toen jullie weg waren kwam er nog een gsxr 1000 in racemode... damn wat een geluid :9~
 
GERTIE,...GERTIE,.....GERTIE!!! Wat flik je me nou?????

Beetje gaan knallen zonder dat ik erbij ben en dan ook nog spectaculair bochten in duiken???

Ben blij dat je in iedergeval heel bent!! Elk nadeel heeft zijn voordeel en kun je straks ons weer om de oren rijden met een nieuwe Bike.

En vergeet niet eens een SRAD rijder altijd een SRAD rijder. Heb trouwens zelf net een Ducati 748 R tijdelijk erbij. Zit een hoop werk in, maar is zeker zo leuk!! Alleen weegt ie zker niet op tegen de TL. Een hoop lawaai, maar er gebeurt weinig...

Moet nu weg maar check morgen weer het topic...


he nunzio verloren zoon,goed weer wat te lezen,waar was je al die tijd man!!

Werken, opleiding, promotie....pffff veel te druk gehad. Allemaalwel goede ontwikkelingen hoor. Ben net doorgegroeid als Accountmanager en heb nu een auto van de zaak erbij + NIMA A in 6 weken gehaald, dus flink lopen blokken. Heb nu 2 auto's en twee motoren....en ja het is een Stucgati. Puur voor de handel, niks bijzonders. TL is veel meer fun, maar moet zeggen dat zo'n Duc echt als een scheermes de bochten in gaat. Lees van ttijd tot tijd alles door en dan ben ik weer een beetje bij. Hou natuurlijk wel de 'Waar is wat te doen' topic bij. Ga zelf nog met Rogieriekierie een rit organiseren in Regio Gooi/Flevoland......komt helemaal goed!
 
Sorry Klaas, :$ :$ :$ :$ ik wilde de SRAD verkopen en ik kon er niet de prijs voor krijgen die ik hebben wilde, dus heb ik hem maar op deze manier afgeschreven................of klinkt dit niet geloofwaardig ???????? O-) O-) O-)

Ik ben zelf ook blij dat het toch nog goed afgelopen is, dat been komt wel weer in orde. Of ik jullie nog om de oren rijdt met een GSX1400, betwijfel ik. De grondspeling van die dingen is gelijk 0 in standaarduitvoering. Hoewel daar voldoende middelen voor te krijgen zijn. Maar het is een breed ding en dat heeft natuurlijk ook consequenties voor de grondspeling. Het duurt bij een SRAD nou eenmaal langer voor je iets aan de grond rijdt. Maar ik ken mezelf, ik zoek dat toch op. Ja, en dan gaat het wel eens verkeerd.............shit happens............................... -O- -O-
Volgend jaar ben ik er gewoon weer bij, alleen met een Bull................

Maarreeeeehhh, wat moet jij nou met een Ducati ??? Oh ik snap het al, je pijnigt jezelf met dat apparaat om vervolgens weer heel veel fun met de TL te hebben. *O* *O*

Gertie

Ach ja Gertie, ik zeg altijd: Je kan afstappen of je kan afstappen. Ik kies altijd voor het laatste :?

De Ducati....tja wat zal ik erover zeggen: :N :r '( -O- :/

Tis wel leuk rijden, maar niet zo leuk als de TL: *O*

Zal binnekort de picas erop gooien, kan je ook zien hoe die wordt..... :}
 
Mooi advies...ben je blij met je dynokit blijkt dat hij nog maar 116PK heeft.....gooi er maar uit en maak hem standaard :?
Zou toch denken dat een dynokit voor meer power moet zorgen ipv minder.

Maar Roy z'n resultaat is erg netjes 125,5 PK, dus wat dat betreft behoefd de srad geen extra power.

Ik heb wel vaker gehoord dat je geen dyno kit op straat moet gebruiken, als alleen al de temp. of luchtvochtigheid verandert zou je in principe al andere sproeiers moeten gebruiken.

ik ga dit gewoon proberen en dan nog een keer de testbank op.
 
@Gertie,

las net in Zwolle forum,dat je je huis hebt verkocht,gefeliciteerd!! *O*
nu op naar zwolle gezellig zeg ik!!,maar Aalanden,dat meen je niet,ongezellige buurt man. :X
Stadshagen of zuid zuid zou ik doen,moet natuurlijk wel haalbaar zijn.
Succes met de zoektocht naar een huis,de markt is groot genoeg.
als je hulp nodig hebt tegen die tijd hoor ik het wel!!

greetz Patrick
 
Laatst bewerkt:
@Gertie,

las net in Zwolle forum,dat je je huis hebt verkocht,gefeliciteerd!! *O*
nu op naar zwolle gezellig zeg ik!!,maar Aalanden,dat meen je niet,ongezellige buurt man. :X
Stadshagen of zuid zuid zou ik doen,moet natuurlijk wel haalbaar zijn.
Succes met de zoektocht naar een huis,de markt is groot genoeg.
als je hulp nodig hebt tegen die tijd hoor ik het wel!!

greetz Patrick

Hey Patrick,
inderdaad de toko is verkocht, nu maar eens zien of ik in Zwolle iets kan vinden wat ik kan betalen en wat me aanstaat. Er was er eentje aan de Baaksebeek die ik kon betalen en die me aanstond, maar dat appartement was na 11 (!!!!!!!!!!!!!!) dagen al verkocht. Ik zit dagelijks op Funda te kijken, maar het valt niet mee.............
Bedankt voor je aanbod Patrick, ik houd het in gedachten.

Groetjes Gertie
 
uuuuhhhh, neuh, dat wordt een GSX 1400. Ouwe mensen moeten op ouwelullenmotoren.......................... :+ :+ :+
Even een plaatje dan................................

[afbeelding]

ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar ja..........ook deze wordt natuurlijk weer opgeleukt met andere achterschokdempers (schijnt ernstig nodig te zijn, die originele fietspompen zijn je reinste bagger..........), RVS remleidingen, verhogingsblokken onder de achterschokdempers (grondspeling van dit apparaat is gelijk 0), de zaag in het achterspatbord, andere knippertjes, superbikestuurtje, die gekke chromen spiegelstokken eraf, oja, andere voorveertjes. Misschien vergeet ik nog wel wat, maar de originele uitlaten blijven erop !! Tenminste, als het er een is met 2 pijpen. De laatste modellen met die enkele mega-patatzak aan de rechterkant zou wel een andere pijp krijgen.............nou ik denk dat dat het voorlopig wel is..............................

Gertie

toch hebben ze best leuke accesoires voor die gsx hoor
gsx1400sexmachine.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan