het grote suzuki GN topic en gerelateerde modellen

Eerst blijft het bij rijden, kennis en onderdelen vergaren en dan de zaag er in haha. Maar heb hier nog een vulcan op me staan wachten en in huis zijn we ook nog niet klaar zeg maar. Dus eerst mobiel houden inderdaad.
 
Hoy Ronaldt een nieuwe uitdaging zie ik :Y .Zo blijf je lekker bezig natuurlijk en idd eerst een beetje rijden en aftasten voor de grote werken aan te vatten!Ronnie ik was direct verkocht toen ik de pic zag van de Suz. in blauw/wit en ik heb de goede kerel per toeval ontmoet op het wheels and waves festival in Biarritz vorige maand die het originele kleurcombo idee had en hij vond het helemaal niet erg dat ik z'n idee "geleend" had (check z'n website www.hombrese.com)hij bouwt mooie fietsen gewoon for fun voor zichzelf en een paar van z'n vrienden.Afijn veel bouwplezier met de GN.... *O*
 
Ik heb nog een blok van een gn400.
Blok is lopend. Oliefilter is schoon.
Was reserve maar heb geen gn meer.
 
Piccie van de Hermanus ride-out vorige maand (www.hermanusbruges.be) Mooi weer,mooie rit en mooie bike's.
10namti.jpg
 
Al lang stil hier, allemaal lekker aan het bollen met deze mooie zonnige dagen veronderstel ik...deze zomer al een dikke 1000 ultra leuke km's gemaakt *O* maar een probleempje heeft zich intussen aangediend '( ttz de laatste tijd als ik de koppeling laat opkomen krijg ik een klopje/klonk-geluidje uit de koppelingskorf dus vandaag het deksel eraf gehaald + koppelingsplaten verwijderd en ik denk dat de inwendige rubber-dempers van de kopp.korf aan het verslijten zijn want hierop heb ik een beetje speling (0.5 a 1mm)-->mag ik hiermee verder rijden of kan ik deze loshalen en de rubber dempers vervangen die erin zitten ??? (in het wphb staat bij extreme speling,korf vervangen,tja).De bike heeft nu in totaal +/- 25000km.Laat maar horen !!!
 
Laatst bewerkt:
geen idee, bij de mijne (inmiddels niet meer) nooit last van gehad. die had wat meer gelopen.
 
Het is even stil geweest maar mijn SP370 begint toch eindelijk wat te worden.
Ik zit nog even met de 6V naar 12V conversie, `powerdynamo` verkoopt een 12v set maar kost even 430 euro. Auww...

veovpx.jpg
 
Het is even stil geweest maar mijn SP370 begint toch eindelijk wat te worden.
Ik zit nog even met de 6V naar 12V conversie, `powerdynamo` verkoopt een 12v set maar kost even 430 euro. Auww...

en waarom niet de al eerder besproken 12v ombouw met de standaard dynamo?

kost je tijd en een spanningsregelaar/gelijkrichter van 5 tientjes.
 
Laatst bewerkt:
Kleurtje vind ik ook wel tof underdaad, maar moest er wel even aan wennen.

@Ronaldt, ik heb me erin verdiept inderdaad alleen heeft een plug and play oplossing mijn voorkeur, zeker omdat je dan ook van contactpunten af bent. Alleen niet tegen die prijs.. Dus zal inderdaad jouw info goe dvan pas komen. Ik heb echter weinig lol aan electronica dus misschien een klusje voor Outsiderz.
 
bert jan heeft dat zo voor je klaar. ik heb ook veel overleg met hem gehad omdat ik met het niet voor elkaar kreeg. had zoals terug te lezen niet de massa maar de halverwege aftakking van de spoel te pakken :o
 
en die kleur zit nu ook nog op mijn zijspan trouwens haha.
voor de plannen die ik met het span heb zal de kleur grotendeels verdwijnen. wil meer richting de style die ik op de GN had toegepast. maarja... tijd is op het moment nogal een probleem.
 
ik geloof dat het hier wat rustig is...

en als ik het wel heb, is mijn gn400 weer van eigenaar verwisseld..
 
Ik heb weer een Gn400 it het stof gehaald Ronaldt.
Ik zoek jou topic 😊.
Moet ff weten hoe de rose en blauw witte draad ook alweer moeten zitten. En hoe de aansluiting van de spanningsregelaar zit!!
De gn blijft toch mijn favoriete klus machien 😁
 
Ik heb bovenstaande sp.regelaar van Bert-Jan gekocht. Weet jij nog waar je de massa en de blauw/wit draad op aangesloten had Ronaldt? En die ander 2 draden wat sluit je daarop aan?
Bedankt alvast 😊👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan