Het grote "RARA, waar was ik?"-topic, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoek zoek... kleine watertjes in de buurt van de Lofoten, de meeste zijn te breed, en dan met uitzicht op iets hogere bergen... wat een mooie omgeving! Gaat zeker op mijn bucketlist! En dat voor iemand die alleen maar naar het zuiden gereden is. Veel mooie punten gezien in Streetview tot ik ergens in de berm een kleine parking zag... wel ondergesneeuwd en het water dichtgevroren... maar dit moet 'm echt wel zijn: Google Maps
 
Ik heb zelf trouwens even niets nieuws, het meeste van mijn materiaal zit in mijn reisverslagen verwerkt en is dus wel heel makkelijk te achterhalen. Dus als iemand anders wat leuks heeft?
 
heb de lofoten ook op zijn programma staan tijdens mijn 34 dagen deze zomer in noorwegen .zweden , finland
 
Ik heb wel even een korte gemmakkelijke. Toevallig deze foto’s op mijn telefoon staan.

Tip:
De beide foto’s zijn vanuit hetzelfde dorpje, zoek het niet te ver. Je hoeft namelijk maar 1 land door om hier te komen.

1384048
6A27B28E-42D9-4289-B5A8-AF4C16AA3E08.jpeg
1384050
6A27B28E-42D9-4289-B5A8-AF4C16AA3E08.jpeg
 
100% op zeker Luxemburg.
Het kenteken van de grijze auto (met maar weinig symbolen) deed mij al denken dat het geen Frankrijk kon zijn.
De bierviltjes op de tafel zijn van het merk Bofferding, de Luxemburgse pils maker.
Ergens een dorpje dat populair is bij de motorrijders zo te zien, want het plein staat vol met motoren.
(En dat is te begrijpen; Luxemburg is lekker rijden, goede mooie wegen)

Ik ga eens met Maps aan de slag.
 
Yes! Goed bezig 8-)

Heb vrij veel van Europa gezien, maar Lofoten staat echt wel in de top 3. Schitterend. Zie ook mijn filmpje vanaf hier:

Doen :Y

Ik had er wel eens van gehoord, maar na het zoeken door dit topic heb ik hem gelijk op het lijstje bij de Noorwegen tour geschreven. Er staat nog geen jaartal van de planning voor. Maar zeker is wel dat ik er echt graag is een keer heen ga.
 
Dat is em Pigmaat, gefeliciteerd. (Althans; dat neem ik aan. De bordjes, winkels en muziekkapel zijn het zelfde. If it looks like a duck, walks like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.)

De punten gaan naar jou! Gooi je er zelf een nieuwe in?
 
Jahoor, dat is hem. Standaard lunch plaats als we in de buurt zijn. Altijd vol met motorrijders in het dorpje.

De reünie bovenop stelt niet zoveel voor. Wel interessant als je er van houd.
 
Het begin is er;
Duitsland, net even zuid oost van Bonn.

Nu zoeken naar het kapelletje..
 
Op het bordje staat dat het een herdenkingskapelletje is (gedächtniskapelle). Dus deze kapelletje is gebouwd ter herinnering aan.....bv. omgekomen mijnwerkers? Ruhrgebied heeft/had veel mijnen (denk bv. aan de Franse bezetting van deze gebieden na de 1e Wereldoorlog ivm. opgelegde betalingen herstelschade).


Plaatje dumpen in Google Afbeeldingen geeft als resultaat Cobblestone, maar gezien de Duitse teksten zeer onwaarschijnlijk (tenzij de Britten de Slag om Engeland verloren hebben waar ik geen weet van heb...)

De straat/plaatsnamen op het bordje rechts iets onduidelijk te zien, bij inzoomen van het plaatje word dit nog onduidelijker.

Mijn eerste initiële gok is Ruhrgebied. Alhoewel..... Oost-Duitsland (gebied achter Leipzig/Dresden) is ook een optie, maar lijkt me iets te ver weg voor een zondagmiddag rondje tuffen... Ik blijf bij Ruhrgebied.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom in streetview alleen maar mistroostige duitse bende tegen... ook niet echt om vrolijk van te worden en om daar nou een trip heen te plannen.
 
Op het bordje staat dat het een herdenkingskapelletje is (gedächtniskapelle). Dus deze kapelletje is gebouwd ter herinnering aan.....bv. omgekomen mijnwerkers? Ruhrgebied heeft/had veel mijnen (denk bv. aan de Franse bezetting van deze gebieden na de 1e Wereldoorlog ivm. opgelegde betalingen herstelschade).


Plaatje dumpen in Google Afbeeldingen geeft als resultaat Cobblestone, maar gezien de Duitse teksten zeer onwaarschijnlijk (tenzij de Britten de Slag om Engeland verloren hebben waar ik geen weet van heb...)

De straat/plaatsnamen op het bordje rechts iets onduidelijk te zien, bij inzoomen van het plaatje word dit nog onduidelijker.

Mijn eerste initiële gok is Ruhrgebied. Alhoewel..... Oost-Duitsland (gebied achter Leipzig/Dresden) is ook een optie, maar lijkt me iets te ver weg voor een zondagmiddag rondje tuffen... Ik blijf bij Ruhrgebied.
Hmmm........ Het kruis lijkt erg veel op het kruis wat ze in de 2e Wereldoorlog gebruikten voor eretekens...... Het zou een Duits ridderkruis moeten zijn.
 
De tekst onder verkeersbord rechts geeft een hint over het gebied..
Iets met een wandelroute genaamd Rabenley
 
Laatst bewerkt:
Mannen mijn nederig excuus, beeld is zo niet te vinden in streetview, wel is onderstaand beeld te vinden.
Was hier vorige week, en had er geen rekening mee gehouden dat in Duitsland bijna geen streetview beelden zijn

 
Laatst bewerkt:
Nooit gedacht dat ik nog eens zou zoeken naar wandelroutes :+
Kom hier uit: Google Maps

Mörsdorf
Duitsland
Op het bordje stond ook schieferhoehlen-runde
 
Helemaal prima, herdenking kapelletje staat iets verder rechts. Het is dus in Morsdorf waar de langste hangbrug van Duitsland een tijdje heeft gehangen. Schijnt nu in de Harz te hangen
Punten zijn voor TC800
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan