Het grote "RARA, waar was ik?"-topic, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
dan zou het de c-14 kunnen zijn van ergens langs de rivier el serge.
ben hem al aan het afspeuren geweest maar nog niet de exacte locatie gevonden.
 
El Salvador : Johan Cruijff. Speelde altijd met....... nummer 14.

Mijn letterlijke woorden waren "Een van zijn kenmerken zetten je weer een eind op de goede weg!"
De goede weg is dus C-14

@bmwerner heeft het dus bij het rechte eind met de c-14.

Volgende tip: een rechte lijn tussen TT. ( Cryptisch, maar als je een beetje uitzoomt snap je wat ik bedoel)
 
Zeker , maar niemand kijkt goed naar de foto, icm de aanwijzingen die je krijgt.
Als je nou goed naar de foto kijkt zie je in de linkerbovenhoek de randen van een plaatsnaam bord.

Dus dan weet je dat het vlakbij een plaats is, aan een watertje aan de C-14.
Als je naar de C-14 kijkt zie je dat er maar weinig plaatsen aan liggen en zeker niet aan het gedeelte waar het water parallel aan de weg loopt.
 

Bijlagen

  • rara_wwi_oplossing.jpg
    rara_wwi_oplossing.jpg
    105,5 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Overigens, de andere tip:
Een rechte lijn tussen TT. ( Cryptisch, maar als je een beetje uitzoomt snap je wat ik bedoel)

Als je Google Maps pakt, een beetje uitzoomt en een rechte lijn trekt tussen Toulouse en Tarragona, dan snijdt deze lijn de C-14 precies op het punt waar de foto is gemaakt.
 
@K1100LTse ; De aanwijzingen kun je toch vragen, raden en afleiden door deductie of door te extrapoleren wat je ziet.
Zoals bij de vorige; kon aan de hand van de bouwstijl, de bomen etc. vrij snel hoogte en het land bepalen.
Als ik zou zeggen : Het is 51.5954 & 4.749 dan zou het geen ra-ra waar was ik zijn, maar : Kijk, hier was ik.
Overigens ben ik aanstaande zondag om 12:15 op de gegeven coördinaten. Hoewel de media ja anders willen doen geloven, schaam ik me daar niet voor!

@bmwerner ; Si señor; España. Maar hier zouden ze het uitspreken als Si senyor; Espanya
Het is juist leuker om een foto te kunnen raden zonder dat ik naar aanwijzingen moet vragen of in een internetgeschiedenis van iemand moet duiken.

Maar dat is mijn persoonlijke mening. Als jullie het leuker vinden om te moeten vragen/raden waar de foto gemaakt is, van mij mogen jullie en hebben jullie van mij geen last meer. Ik denk alleen dat er meerdere mensen hetzelfde denken als ik en om bovengenoemde reden al lang geleden zijn afgehaakt.
 
Het is juist leuker om een foto te kunnen raden zonder dat ik naar aanwijzingen moet vragen of in een internetgeschiedenis van iemand moet duiken.

Maar dat is mijn persoonlijke mening. Als jullie het leuker vinden om te moeten vragen/raden waar de foto gemaakt is, van mij mogen jullie en hebben jullie van mij geen last meer. Ik denk alleen dat er meerdere mensen hetzelfde denken als ik en om bovengenoemde reden al lang geleden zijn afgehaakt.

ik begrijp je standpunt niet zo goed. je wil een foto zonder naar aanwijzingen te hoeven vragen ?
zo'n foto dan ???
IMG_1896.JPG
 
Kom op hey. Dit is het andere uiterste.

Wat je bijvoorbeeld met deze foto kunt doen, is de naam van de col en het wegnummer vervagen/uitvegen/zwart maken. Dan blijft alleen de hoogte over. Je kunt dan gaan zoeken op een col met een hoogte van 1086 meter. Stel, daar zijn er 4 van. Dan kun je via Google Maps zoeken naar de juiste col, met de juiste kijkhoek in streetview ten opzichte van jouw camerahoek. De link naar de oplossing wordt dan hier geplaatst door een actieve zoeker. Dan wordt het een zoek-en-vind-spelletje, zonder dat jij teveel weg hoeft te geven en zonder dat wij moeten vragen naar hints.

Het is maar een voorbeeld.

Lees dit topic eens door vanaf het begin, en ook voorgaande topics in deze serie. Dan begrijp je wat ik bedoel.
 
Ieder zijn ding dus.
Ik vond het twee avondjes zoeken naar het Santorium of die Duitse TV toren leuker dan een foto van een bruggetje in Friesland dat iedereen die er geweest is meteen herkent. (En ik ben er nooit geweest, dus herken het niet) .
Beide heb ik overigens niet kunnen vinden.

Heb een Italiaans monument met inscriptie geplaatst, die was binnen een half uur geraden. Het is maar net wat je wil.
 
Hou het lekker ingewikkeld dan kom ik op de leukste weggetjes uit, of weggetjes waar ik al eerder was met leuke herinneringen. Komt allemaal weer van pas bij het maken van mijn routes voor de komende jaren ;)

p.s. Col des Limouches is erg leuk. Gedaan vanaf le Camping Moto?
 
Ik zou inderdaad denken Spanje, maar Italie zou ook kunnen. Gevoelsmatig denk ik Spanje, qua bestrating en dat huis met die rivier stenen, of hoe heet dat spul.

Het standbeeld/ borstbeeld is een remake/ replica van een gebouw in Nice, ontworpen door achitect Sosno, zo leert Google mij.
 
Het is inderdaad een beeld (Tête Carrée ) van Sacha Sosno, echter zo te zie is dit een kleine variant van een groter werk en mobiel wat dus overal weggezet kan worden...
 
Hou het lekker ingewikkeld dan kom ik op de leukste weggetjes uit, of weggetjes waar ik al eerder was met leuke herinneringen. Komt allemaal weer van pas bij het maken van mijn routes voor de komende jaren ;)

p.s. Col des Limouches is erg leuk. Gedaan vanaf le Camping Moto?


niet vanaf camping moto. ( hebben al wel een keer gestaan. )
wij komen al jaren op deze camping. Accueil van hier uit kun je heeeel veel mooie tochten maken tot 300 - 350 km.
de opdracht foto is ook met een dagtour van uit deze camping gedaan.
wij zoeken nooit speciaal een motorcamping.

gr. BMWerner
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan