Het grote "RARA, waar was ik?"-topic, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee, dit is nieuw voor mij maar een leuk spelletje om zo nu en dan is mee te kijken!
@bmwerner Ik heb je gevonden 8-)
1380700



Trouwens; een totaal onbekende omgeving voor mij. Ik werd geholpen door je tip in km afstand tot de foto. Daarna was het in één keer raak.
Gelijk de regio is door gekeken, en ik MOET die kant is een keer op. Ziet er mooi uit daar zeg!
 
dit is echt een schitterende regio.
wij hebben al heel vaak op de camping in embrun ( frankrijk ) gestaan en van daar uit kun je heel veel dagtochten maken met zeer veel mooie cols.
dit stukje italie is wel ons favoriet. een echte aanrader !!!
kom maar met de volgende

gr. BMWerner
 
Zoals ik al zei: een of andere snelle eikel zal me wel weer voor zijn.
Congrats @Whouzz

Whouzz; ga jij de volgende plaatsen of mag ik? Ik had er al eentje klaar staan. Maar aan jou de eer, uiteraard.
 
Ik heb mij ook suf zitten zoeken. Maar wel het sanatorium gevonden wat in de foto staat !. Kon de link niet maken met de foto. Grrrr.
Eind augustus zou ik deze minipassen niet snel kiezen om te rijden. Tjokvol Italiaanse campers en vooral erg weinig aansluitende passen in de noord zuid richting. Is echt een groot verschil met de Franse kant. Of gewoon vroeg op pad natuurlijk ! Ziet er heel gaaf uit.
 
Laatst bewerkt:
Die pas heb ik niet gehad toen ik er was (krijg je met zo'n driesprong...), wel met streetview maar net steeds anders gekeken. Superomgeving daar!
 
Ik heb mij ook suf zitten zoeken. Maar wel het sanatorium gevonden wat in de foto staat !. Kon de link niet maken met de foto. Grrrr.
Eind augustus zou ik deze minipassen niet snel kiezen om te rijden. Tjokvol Italiaanse campers en vooral erg weinig aansluitende passen in de noord zuid richting. Is echt een groot verschil met de Franse kant. Of gewoon vroeg op pad natuurlijk ! Ziet er heel gaaf uit.

hier echt geen Italiaanse campers ! geen hond op de weg hier. het zijn geen Dolomieten 😏
de wegen zijn hier zo smal , komt geen camper door.
 
Alleen heel veel marmotten. Ooit van Marmora naar Demonte gereden (waar deze weg halverwege op inhaakt) terwijl de weg in Marmora afgesloten was. De wegwerkers lieten ons er door want naast het gat in de weg waardoor er geen auto langs zou kunnen was nog 50 cm over om om het gast heen te rijden... naast ons 3 alleen maar Marmotten op de pas. Geweldig!
 
Alleen heel veel marmotten. Ooit van Marmora naar Demonte gereden (waar deze weg halverwege op inhaakt) terwijl de weg in Marmora afgesloten was. De wegwerkers lieten ons er door want naast het gat in de weg waardoor er geen auto langs zou kunnen was nog 50 cm over om om het gast heen te rijden... naast ons 3 alleen maar Marmotten op de pas. Geweldig!

klopt van die marmotten.hebben wij ook al eens gehad. het was wat bewolkt en een beetje mistig.
het stikte ervan toen. er zitter er daar ook veel denk ik omdat er heel weinig verkeer is.
 
@K1100LTse ; De aanwijzingen kun je toch vragen, raden en afleiden door deductie of door te extrapoleren wat je ziet.
Zoals bij de vorige; kon aan de hand van de bouwstijl, de bomen etc. vrij snel hoogte en het land bepalen.
Als ik zou zeggen : Het is 51.5954 & 4.749 dan zou het geen ra-ra waar was ik zijn, maar : Kijk, hier was ik.
Overigens ben ik aanstaande zondag om 12:15 op de gegeven coördinaten. Hoewel de media ja anders willen doen geloven, schaam ik me daar niet voor!

@bmwerner ; Si señor; España. Maar hier zouden ze het uitspreken als Si senyor; Espanya
 
Catalonie dus. Lang geleden dat ik daar geweest ben, staat me niet meer zo helder voor de geest dat ik iets herken van de foto.
 
Catalonië is goed. Denk aan het nummer van El Salvador! De grootste voetballer ooit van Barcelona.
:}

Als je niets met voetbal hebt verzin ik een andere tip.
 
Catalonie... alweer 4 maanden terug dat ik er was, half mei mag ik weer... en in juli... IK vond het al bekend voorkomen... Maar waar, want je hebt er zo veel van dit soort rivieren.
 
Tip die ik hierboven geef zegt echt heel veel.. zo niet alles waar je het moet zoeken.

Je weet toch wie El Salvador genoemd werd? Een van zijn kenmerken zetten je weer een eind op de goede weg!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan