Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Hoi. Ik heb een Triumph street triple R '09 met K&N filter en Akra einddempers, Arrows mapping. Al sinds ik mijn fiets heb, vind ik dat hij duur loopt (1:16 ofzo), en ook (meer recent) niet zo mooi oppakt op lage toeren (onder de 6k?).
Mijn idee is dat een RB evo handig zou zijn, want ze beloven continue aanpassen van A/F en dus beter oppakken, ook bij lage toeren. Toch heb ik het idee dat mijn brandstofissue daarmee nog niet verbeterd en dat hij ook een fractie duurder kan lopen met een RBE.

Ik hoef niet naar het circuit voor max power. Power handling, gasrespons, mooi geluid vind ik belangrijker en het zou fijn zijn als hij wat minder zoop dan zijn baas (of bazin).

Wat zou een passende manier zijn om dit aan te pakken?
- ECU mapping laten tunen?
- is het nuttig of nodig om na een ECU tuning een RB te installeren?
 
Iemand die mij verder kan helpen? Heb een zx6r uit 2005. Deze is voorzien van pc3 usb en ignition module. Nu zie ik bij de opties van de ignition module dat er een pit limiter op zit. Ik kan hier alleen niks of nergens over terug vind hoe deze optie is te gebruiken. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
 
Iemand die mij verder kan helpen? Heb een zx6r uit 2005. Deze is voorzien van pc3 usb en ignition module. Nu zie ik bij de opties van de ignition module dat er een pit limiter op zit. Ik kan hier alleen niks of nergens over terug vind hoe deze optie is te gebruiken. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Je moet een knop toevoegen aan de module. Je kunt bijvoorbeeld je claxon gebruiken als schakelaar.

Voorbeeld:
 
Bon in navolging van het andere topic (dat ondertussen gesloten is) wel wat zaken geleerd. Ik had eigenlijk al een Rapid Bike EVO in bestelling staan, gezien de plaatselijke ECU Flash-boer niet in mijn ECU geraakte.
Evenwel is de Rapid Bike EVO niet meer beschikbaar voor mijn motorfiets, een 2008 Moto Guzzi Norge 1200 (werd wel door twee webshops aangeboden, maar beiden hebben na bestelling een refound moeten doen gezien ze er niet meer aankonden geraken bij de fabrikant).

Dan de tip van mijn plaatselijke ECU-Flasher en van @Lucasfalt gevolgd en contact opgenomen met Tovami. Goede prijs (400 euro) en kan binnen de twee weken. Netjes. Hopelijk geraakt die wél in de ECU en kan ik vanaf dan lekker zorgvrij, schokvrij en een beetje krachtiger rond tuffen :)

Grootste voordeel voor mij van de ECU Flash is vooral dat je niets aan de elektronica aan moet passen. De Guzzi is tot op heden betrouwbaar en dat wil ik zo houden. Ik rij vaak in de gietende regen en dan wil ik toch liever geen tweede kabelboom bijplaatsen. Dus ergens wel blij dat de RP EVO niet meer beschikbaar was en ik verplicht verder ben moeten zoeken voor een ECU flash.

Wat ik nog niet helemaal begrijp, is de breedband sonde.

Quote van @RuudBr :

Autotune werkt niet goed zonder breedband lambda sensor(en), welke motoren af fabriek niet hebben. Dan maakt de autotune het mengsel enkel rijker en rijker. Het is altijd beter om af te laten stellen op een testbank.

Mijn voorkeur zou zijn om direct in de ECU te werken, tenzij:
1. de ECU zo op slot zit dat tuners er (nog) niks mee kunnen
2. je functionaliteit wilt die de OEM ECU niet kan bieden (blipper, pit lane limiter, launch control, etc)

Begrijp ik het goed dat een niet-breedband sonde enkel kan zeggen "mengel is rijk" of "mengsel is arm"?
En dat een RP EVO autotune dan wel wat meer in kan spuiten, maar eigenlijk de echte uitwerking niet kent? Waardoor die snel té rijk kan gaan?

Maar hoe zit dat dan bij een ECU Flash? Daar werk je toch ook naar een andere AFR? En die kan toch ook niet gemeten worden door de niet breedband Lambda? Hoe voorkom je daar dat je niet té rijk gaat?
Want je ECU gaat standaard toch volgens de weersomstandigheden en de hoogte je hoeveelheid ingespoten benzine aanpassen?
Of verlies je met een ECU flash die flexibiliteit en ga je vanaf dan altijd inspuiten zoals afgeregeld op de dag van de ECU Flash?
 
Hallo leden,

Is er hier iemand actief die een TuneBoy heeft voor een Ducati (Panigale).
Wil namelijk de cruise-control optie uitproberen.

Groet,
Ramon

Edit: Een forumlid had z'n hulp aangeboden, en iets later gewezen op een 2e hands die voorbij kwam. Dus heb inmiddels zelf een TuneBoy.
 
Laatst bewerkt:
hey allemaal,
ik heb een vraag, ik heb een kawasaki zx10r uit 2009 zonder katalisator en uiteraard een andere demper. nu wil ik hem graag af laten stellen en zit te kijken naar een powercommander V en kan deze nu krijgen voor een leuk prijsje. echter begonnen ze er nu weer over dat ik ook een O2 Optimizer nodig zou hebben, klopt dat of is het enkel leuk voor hun verkoop?
 
Kickje.

Heeft iemand een kabelschema van een pc3?
Ik heb er 1 gekregen met ignition module, maar de stekker is van de pc af. Ik heb alleen losse gekleurde kabeltjes :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan