Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Ben sinds deze (afgelopen) maand wat actiever op aan het letten dat ik m'n Fuelly invul...
(account ooit aangemaakt in 2016 al maar nooit bijgehouden.... hahahah...)

Zie meteen dat ik met mijn verbruik deze maand vrij hoog zit vergeleken tot anderen...
maar ja, ik heb deze maand nagenoeg alleen 130+Km/u gereden op snelweg.
En ik rij met ~25Kg extra gewicht standaard in mijn panniers.... even lost van het feit dat de TraxxION koffers gewoon windvangers zijn.
wellicht dat daarom mijn verbruik boven de 90Km/U & in de "bergen" omhoog zo om hoog piekt :)

-Edit: City % is wel belangrijk, dat is een inschatting van alles onder 90Km/u gereden.

-Edit 2: Het klopt redelijk.... toen ik echt nog woon-werk deed op de motor, ging de reserve knipperen zo rond de 250 a 260Km gereden.
en mijn woon-werk was ongeveer 60% onder de 90 Km/u. (ongeveer 1 op 26, of 3.9l/100Km)
 
Laatst bewerkt:
www.louis.de heeft verschillende soorten verhogers, kijk maar eens meer dan 2,5cm zou ik niet doen. Bij een transalp ging dat net met gewone universele verhogers
 
Volgende maand heb ik mijn NC750X DCT een jaar in mijn bezit. Ik heb me eerder minder enthousiast uitgelaten over de D(rive)-stand van de DCT. Ik had het gevoel dat de motor onnodig laag in toeren draait. Daar wil ik even op terug komen. Ik heb me zelf de laatste drie ritten min of meer gedwongen om in de D-stand te rijden, om zo echt te ervaren hoe dat rijdt. Ik heb dit solo, maar ook met duopassagier gedaan. En ik moet eerlijk bekennen, als je er aan gewend raakt, is het prima te doen; sterker nog, ik vind het heerlijk rijden. De motor is superzuinig en het rijdt heel rustgevend. Je hebt het gevoel of er een diesel onder je ligt te stampen :]. De drie sportstanden zijn uiteraard leuk als je wilt "spelen", maar als je relaxed wilt toeren, ligt de D-stand voor de hand. Is dit ook jullie ervaring?
 
Volgende maand heb ik mijn NC750X DCT een jaar in mijn bezit. Ik heb me eerder minder enthousiast uitgelaten over de D(rive)-stand van de DCT. Ik had het gevoel dat de motor onnodig laag in toeren draait. Daar wil ik even op terug komen. Ik heb me zelf de laatste drie ritten min of meer gedwongen om in de D-stand te rijden, om zo echt te ervaren hoe dat rijdt. Ik heb dit solo, maar ook met duopassagier gedaan. En ik moet eerlijk bekennen, als je er aan gewend raakt, is het prima te doen; sterker nog, ik vind het heerlijk rijden. De motor is superzuinig en het rijdt heel rustgevend. Je hebt het gevoel of er een diesel onder je ligt te stampen :]. De drie sportstanden zijn uiteraard leuk als je wilt "spelen", maar als je relaxed wilt toeren, ligt de D-stand voor de hand. Is dit ook jullie ervaring?

Geen idee, rij geen DCT :)
Maar...als ik er vanuit ga dat ik vlug moet kunnen handelen blijf ik in een lagere versnelling zitten...
Heb ik dat niet, dan rij ik gemakkelijk 50-70 in zijn 5 (70-80 in zijn 6)
 
Geen idee, rij geen DCT :)
Maar...als ik er vanuit ga dat ik vlug moet kunnen handelen blijf ik in een lagere versnelling zitten...
Heb ik dat niet, dan rij ik gemakkelijk 50-70 in zijn 5 (70-80 in zijn 6)
Dat komt dus overeen met de D-stand van de DCT: 50 in zijn 5 en bij 60+ schakelt hij naar 6. Als ik vlug moet handelen, schakelt hij automatisch een versnelling terug (gelukkig).
 
Hoi allemaal, ik wil de 36000 kilometer beurt zelf gaan uitvoeren van mijn nc750x dct uit 2016
Heeft iemand een adres om de olie en oliefilters aan te schaffen. Bij mpartz kan je de motor opgeven en kleine beurt voor de materialen.
 
Weet iemand of de LS2 FF399 Valiant Single Mono Helm in de buddy van de NC 750 uit 2014 past? Ik kan het nergens vinden en wil deze helm graag online bestellen...
 
Hoi allemaal, ik wil de 36000 kilometer beurt zelf gaan uitvoeren van mijn nc750x dct uit 2016
Heeft iemand een adres om de olie en oliefilters aan te schaffen. Bij mpartz kan je de motor opgeven en kleine beurt voor de materialen.

Bij dezelfde website? maar dan grote beurt?
 
Weet iemand of de LS2 FF399 Valiant Single Mono Helm in de buddy van de NC 750 uit 2014 past? Ik kan het nergens vinden en wil deze helm graag online bestellen...

Ik denk dat je even op moet letten of je een grote(re) of kleine buitenschaal hebt.
Sommige motorhelmen hebben een buitenschaal voor meerdere maten.

xs, s, m in M schaal, l, xl, xxl in XXL schaal.

En een XXL schaal kan misschien net wat krap zitten in de Frunk.
 
Ik denk dat je even op moet letten of je een grote(re) of kleine buitenschaal hebt.
Sommige motorhelmen hebben een buitenschaal voor meerdere maten.

xs, s, m in M schaal, l, xl, xxl in XXL schaal.

En een XXL schaal kan misschien net wat krap zitten in de Frunk.
Dat wist ik niet, ga ik uitzoeken! Ik zit sowieso nooit groter dan een M, dus waarschijnlijk gaat dat goed komen:)
 
Dat wist ik niet, ga ik uitzoeken! Ik zit sowieso nooit groter dan een M, dus waarschijnlijk gaat dat goed komen:)

Weet zo uit mijn hoofd niet meer of de 2014 al de grotere Frunk had of niet...
Sommige helmen hebben 3 maten: xs/s, m/l, xl/xxl.... maar dat zit dan wel goed, geloof dat alleen de "xxl buitenschalen" vaak moeite hebben om te passen.
Rest zal makkelijk passen of "strak" passen.
 
Ik zie dat ik niet helemaal duidelijk omschreven heb. Op de website kun je voor de motor kiezen en dan daarvoor de onderdelen voor een grote / kleine beurt worden dan weergegeven.

Hoi allemaal, ik wil de 36000 kilometer beurt zelf gaan uitvoeren van mijn nc750x dct uit 2016
Heeft iemand een adres om de olie en oliefilters aan te schaffen. Bij mpartz kan je de motor opgeven en kleine beurt voor de materialen.

"Heeft iemand een adres om de olie en oliefilters aan te schaffen."

Je hebt zelf het antwoord al gegeven.... vink grote beurt aan en tada... olie en oliefilter.
Ok de DCT filter zal je wellicht bij een andere (webshop) moeten kopen.
 
Laatst bewerkt:
Volgende maand heb ik mijn NC750X DCT een jaar in mijn bezit. Ik heb me eerder minder enthousiast uitgelaten over de D(rive)-stand van de DCT. Ik had het gevoel dat de motor onnodig laag in toeren draait. Daar wil ik even op terug komen. Ik heb me zelf de laatste drie ritten min of meer gedwongen om in de D-stand te rijden, om zo echt te ervaren hoe dat rijdt. Ik heb dit solo, maar ook met duopassagier gedaan. En ik moet eerlijk bekennen, als je er aan gewend raakt, is het prima te doen; sterker nog, ik vind het heerlijk rijden. De motor is superzuinig en het rijdt heel rustgevend. Je hebt het gevoel of er een diesel onder je ligt te stampen :]. De drie sportstanden zijn uiteraard leuk als je wilt "spelen", maar als je relaxed wilt toeren, ligt de D-stand voor de hand. Is dit ook jullie ervaring?

Ik rij standaard in de D-stand deze past zich vanzelf heel snel en goed aan op je rechter pols iets meer gas en hij schakelde wat later en bij een snelle sprint nog wat later, soms gebruik ik de S-stand in de file dan wil hij soms met de lage snelheid telkens tussen 2 versnellingen op en terug schakelen.:]
 
Na ongeveer 3 maanden de Honda NC750x handgeschakeld in mijn bezit te hebben gehad, is die nu zeker wel toe aan een grote beurt. Ik heb er zo'n 12000 km mee gereden en naar mijn mening rijdt deze fantastisch. Zoals al eerder gemeld is het een zeer zuinige motorfiets en voor mij ook heel praktisch. Ik moet wel heel goed mijn best doen om deze onder de 1 op 25 te krijgen. Maar meestal zit ik op een gemiddelde van 1 op 28. En soms wel 1 op 31 (zelf nog hoger meegemaakt!) Nu rij ik altijd wel relaxed, maar toch vlot. Gewoon voldoende afstand en ver vooruit kijken, daardoor weinig remmen en toch heerlijk vlot optrekken helpt zeker bij de zuinigheid. Om en nabij de 11L verbruik, begint het dasboard te knipperen, maar zelfs dan kan ik nog prima even verder.

Deze motor heeft mij zo verrast dat als ik in de toekomst een nieuwe zou kopen, dit weer een NC750 wordt. Misschien alleen een DCT. Maar goed. Dat is voor later.

Ik wil jullie advies voor een opzetruitje. Want hoe heerlijk ik het rijden vind, door mijn verhoogde givi ruit merk ik toch best turbulentie op mijn helm. Ik vroeg mij af of dit kan verholpen worden met een opzuitruitje of misschien een hele andere ruit. Graag verneem ik jullie ervaring met jullie eigen ruit/opzuitruit De voorkeur ligt bij een opzetruit, daar ik al een verhoogde opzetruit heb. Maar alle suggesties zijn welkom. Alvast dank!
 
Na ongeveer 3 maanden de Honda NC750x handgeschakeld in mijn bezit te hebben gehad, is die nu zeker wel toe aan een grote beurt. Ik heb er zo'n 12000 km mee gereden en naar mijn mening rijdt deze fantastisch. Zoals al eerder gemeld is het een zeer zuinige motorfiets en voor mij ook heel praktisch. Ik moet wel heel goed mijn best doen om deze onder de 1 op 25 te krijgen. Maar meestal zit ik op een gemiddelde van 1 op 28. En soms wel 1 op 31 (zelf nog hoger meegemaakt!) Nu rij ik altijd wel relaxed, maar toch vlot. Gewoon voldoende afstand en ver vooruit kijken, daardoor weinig remmen en toch heerlijk vlot optrekken helpt zeker bij de zuinigheid. Om en nabij de 11L verbruik, begint het dasboard te knipperen, maar zelfs dan kan ik nog prima even verder.

Deze motor heeft mij zo verrast dat als ik in de toekomst een nieuwe zou kopen, dit weer een NC750 wordt. Misschien alleen een DCT. Maar goed. Dat is voor later.

Ik wil jullie advies voor een opzetruitje. Want hoe heerlijk ik het rijden vind, door mijn verhoogde givi ruit merk ik toch best turbulentie op mijn helm. Ik vroeg mij af of dit kan verholpen worden met een opzuitruitje of misschien een hele andere ruit. Graag verneem ik jullie ervaring met jullie eigen ruit/opzuitruit De voorkeur ligt bij een opzetruit, daar ik al een verhoogde opzetruit heb. Maar alle suggesties zijn welkom. Alvast dank!

Een MRA Vario spoiler of een Givi spoilertje gebruiken.... wel even opletten bij de MRA dathij past...
Ik heb zelf een MRA op de standaard windscherm maar heb ook nog steeds turbulentie, wel al erg met afstelling gespeeld dat het zo min mogelijk is...
Maar bij de stock windscherm heb ik last van de wind die links/rechts van het scherm langs komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan